X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Project IM (trailer)


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 05/05-06 11:47, rettet 08/05-06 10:04 
Her er traileren til et kommende spil, som jeg er med til at udvikle... Indtil videre har vi kun lavet en trailer, men den giver et godt indblik i hvad spillet går ud på


http://www.interstellarmarines.com/trailer_mov.php

hvad syntes i om det?
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 05/05-06 12:07 
Jeg syntes det ser cool ud. Jeg har snakket lidt med... Nicolai Grønborg(?) derinde om muligheden for at komme ud og se på det, men vi har snakket forbi hinanden. Det må bliver efter E3.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 05/05-06 12:24 
Ja det ser da blæret nok ud. Umiddelbart er det dog svært at se hvordan det skal skille sig ud fra mængden, men i har jo nok ideerne i skuffen :)

Er det unreal engine endnu, eller hvordan har i sat demoen op?

Hvad har du lavet i demoen?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 05/05-06 12:40 
Så traileren i morges og var imponeret... og så er det endda dansk udviklet :)

Er det real-time eller "rendered to specs" ?
la0sla0sSkrevet 05/05-06 12:46, rettet 05/05-06 13:07 
Jeg går ud fra at kritik godt kan klares. Ikke for at starte hårdt ud, for jeg synes altid det er spændende med dansk udviklede spil.

Generelt synes jeg faktisk også at traileren ser ret fed ud. Skibsdesignet, især de store hvide flydere i starten, ser ret fornuftigt ud. Dragterne ser en smule default ud, men på den anden side rammer det også fint, med den realistiske fremtidstone i har sat jer for.

Det jeg har dog har at kritisere, er at karaktererne, ex-maske, ikke ser særlig imponerende ud. Først og fremmest ser det bare dårligt ud, men man kommer også i tvivl om de skal have et stilistisk præg, eller om de skal ligne real people. Skal de være stilistiske vil jeg mene at det er et fejlgreb, fordi resten af udtrykket som sagt, spiller på en realistisk tone, men det er blot min mening. :)

Et andet problem er nok lidt replikkerne og voice-overen, som altså til tider bliver lige pressede nok. Nu går jeg også lidt amok her, det ved jeg, men jeg håber det er ok. Tonen bliver efter min mening noget overgjort og anstrengt. Men så kan i jo bare hyre en ekstern tekstforfatter (hint hint) hehe.

Nej nu har jeg været ret grov (måske), men i virkeligheden synes jeg faktisk det ser ret så lovende ud. Rent grafisk og udtryksmæssigt ser det virkelig velgjort ud, jeg glæder mig absolut til at læse mere om projektet, og det er da dejligt at opdage, at der er andet end anmeldere herinde, men også spilmagere.

Jeg vil også glæde mig til at se, hvordan I får gjort en haj med ben alvorligt uhyggelig, det bliver spændende :)

edit: det forekommer mig, at jeg måske er lidt for hård, men det skal altså tages som noget positivt, i den forstand, at jeg sjældent gider at kommentere, på det der ser uinteressant ud.
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 05/05-06 13:34 
la0s>
Skibsdesignet, især de store hvide flydere i starten, ser ret fornuftigt ud.

Enig. Jeg tænkte at der var lidt Final Fantasy-luftskib over dem - bare mere futuristisk. Og det er selvfølgelig en kompliment - jeg er vild med Final Fantasy-luftskibe :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 05/05-06 14:58, rettet 05/05-06 15:35 
Darknon:

Du kan da ikke bare gå uden at fortælle lidt mere :)

- Hvad er din position på projektet?
- Har du indflydelse på gameplayet? - For så ved vi jo, at det bliver action-jackson a la Black in Space :)

Ris og ros:

Og kun det audiovisuelle; der er for lidt til at bedømme gameplayet, synes jeg. Det ser lækkert og stemningfuldt ud og virker generelt ganske lovende. Teksturerne på figurerne er dog ret udtværede og derfor uden særlig mange detaljer IMO. Umiddelbart ser grafikken også lidt farveløs ud, men det er svært at sige noget konkret om, da det jo er mørkt/nat i en stor del af filmen, og så forsvinder farverne jo for os mennesker. Ansigterne ser desuden ud til at mangle lidt finish.

Som helhed virker det spændende, og "realistisk" udseende sci-fi er lige mig (også den mere fantasy-prægede i øvrigt).

Musikken lyder lidt bekendt, er det en kendt komponist?

EDIT: Læste lige gameplay-beskrivelsen og et par ting satte mundvandet i gang.

- Sci-fi, action and adventure game (der er alt for få FPS'er med adventure-elementer)
- Randomized and non-linear gameplay
- Fully interactive environments.

Indtil videre er det jo bare ord - og spilbranchen er gode til at få en rød med brød til at fremstå som en luksusmenu - men consider me semi-hyped :P
BeanoBeanoSkrevet 05/05-06 15:15, rettet 05/05-06 15:15 
Som Darknon antyder (hvis jeg forstår ham ret) og som der står på deres site, så er det en proof-of-concept trailer for at tiltrække publishere... spillet lyder ikke til at være under konkret udvikling, eller har jeg misset noget ?

Så lidt tidligt at begynde at kritisere spillet ;)
jaesjaesSkrevet 05/05-06 15:20, rettet 05/05-06 15:27 
Altså, nu bad han jo om kritik :)

EDIT: Kritik er jo heller ikke kun negativt ladet, men den vej har ordet da rigtig nok muligvis taget. Så personligt ændrer jeg det da gerne til et andet ord for at undgå misforståelser (læser man teksten er det dog tydeligt, at det ikke kun er negativ kritik).
KalicolaKalicolaSkrevet 05/05-06 16:02, rettet 08/05-06 10:12 
Hej med jer. Vil da gerne fortælle jer mere om det, så meget som jeg må... glemte lige at sige et par ting i farten kan jeg høre :) Nu var der mange spørgsmål, jeg håber at få svaret på dem alle, ellers må i spørge igen.

traileren er lavet til at vise frem til publishere og den slags. Der er ikke lavet en demo. Traileren er til for at vise hvordan spillet vil komme til at se ud, eller det vi stiler efter at ramme, og med den teknologi vi har tilrådighed, er der store chancer for at det færdige spil bliver flottere endnu.

jeg har været med til at lave nogle effekter og noget animation, eks. scenen med den flyver ting som springer i luften har jeg lavet, og den sidste scene med hajen har jeg animeret.

musikken og lydene har en af vores egne lavet

Jeg har ikke nogen indflydelse på gameplay, historien, eller designet. Og jeg vil nok beskrive spillet som det bedste fra rainbow six og fear, plus zeropoints eget lir :) ... Mere tør jeg ikke sige :)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 05/05-06 17:50 
jaes>
Altså, nu bad han jo om kritik :)

Jammen, du/i skal da have lov at kritisere/kommentere, det vil jeg ikke ... kritisere ;)

Pointen var bare relevansen af kritik når spillet nu er i så tidlig et stadig - der vil jo sikkert MEGET inden det udkommer :)
KalicolaKalicolaSkrevet 05/05-06 18:24 
Det var mere kritik af traileren og ikke spillet jeg ville ha.. altså om traileren hænger sammen, gir mening, og selvfølgelig grafiken. Om traileren giver jeg lyst til at prøve spillet... Det var mere det jeg mente med kritik
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 05/05-06 19:13, rettet 05/05-06 19:16 
Vi kommenterer selvfølgelig kun på, hvad vi ved eller kan se. Om det er relevant eller ej, må Darknon vel være dommer for. Men siden han spørger til kritik, er det sikkert vedkommende, så længe det er konstruktivt :)

At det så gik forbi mit hoved, at det ikke er in-game-grafik, er noget andet - men kommentaren står stadig uberørt, dog kan kritikken af teksturerne naturligvis stryges :)

Men hvem har lavet musikken?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig