X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Officielt navn. Den er sikker!


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 27/04-06 18:28 
Så har Nintendo offentliggjort navnet. Mange vil nok blive skuffede...jeg havde personligt håbet på noget der lød lidt mere cool/bad-ace, men det holder vel stilen fra den linie de forsøger at lægge sig. Det er kort, simpelt og genkendeligt...

Without further...

Sig navnet...
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
103 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
la0sla0sSkrevet 28/04-06 00:08 
Nintendo Why?
Hvad sker der?
SonicSonicSkrevet 28/04-06 00:22 
Var også lidt skræmt lige i første sekund, men da jeg så kiggede lidt nærmere på logoet, kunne jeg ane "We" og i'erne som forestillede 2 personer (ligesom i de gode gamle 2-player arkade knapper), som gjorde, at logoet indikerer noget om at spille sammen, eller noget :D
Jeg er træt, og det kan være min egen fantasi der løber løbsk, men i det mindste overlader logoet lidt til fantasien, som man ikke just kan påstå om Xbox 360 logoet :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SephirothSephirothSkrevet 28/04-06 01:26 
Game Informer har et langt interview omkring navnet.

GI Interview
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 28/04-06 08:23 
Sonic.dk>
Første gang jeg lige hørte det, så syntes jeg, at det var et latterligt navn, men efter at have læst Nintendo's forklaring af navnet "Wii", så synes jeg egentlig, at det er cool nok! :)


Men dårlige tegn at et navn skal forklares før det giver mening.

Selv om Wii ikke er noget godt brandnavn, så kunne det være langt værre... *host* Xbox *host* 360 *host* ;)
ChronoChronoSkrevet 28/04-06 08:40 
Marcus>
ultra 64 var også et langt federe navn.

Jeg kender folk der stadig kalder den det. Sådan bliver det sikkert også med Wii.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/04-06 09:19 
Wiicked cool name!
BeanoBeanoSkrevet 28/04-06 09:23 
Sonic>
Var også lidt skræmt lige i første sekund, men da jeg så kiggede lidt nærmere på logoet, kunne jeg ane "We" og i'erne som forestillede 2 personer...

Så vil jeg snart ikke sige hvad W'et kan forestille ;)
SumezSumezSkrevet 28/04-06 10:07 
Chrono>
Marcus>
ultra 64 var også et langt federe navn.

Jeg kender folk der stadig kalder den det. Sådan bliver det sikkert også med Wii.

Det hed den jo også ligefrem til release. Der er ingen, der kalder N64 Project Reality, og jeg har ikke hørt nogen omtale Gamecube som Dolphin i mange år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/04-06 10:14 
Jeg synes, det er et fedt navn! Helt sikkert anderledes og noget man husker.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SonicSonicSkrevet 28/04-06 10:33 
Beano>
Sonic>
Var også lidt skræmt lige i første sekund, men da jeg så kiggede lidt nærmere på logoet, kunne jeg ane "We" og i'erne som forestillede 2 personer...

Så vil jeg snart ikke sige hvad W'et kan forestille ;)


Og vi vil ikke vide det :P
Seriøst, tror Wii navnet vil falde på plads så snart alle de "OMGLOLWIENER" posts stopper. Think about it, der er mange ting derude der har fået mere underlige navne.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ZøvnigZøvnigSkrevet 28/04-06 10:52, rettet 28/04-06 10:52 
Jeg er splittet omkring navnet. Kan virkelig ikke forestille mig at stå og sige. "Hvor står Wii spillene henne?" eller "vi holder Wii party hos mig i weekenden"

Når det er sagt synes jeg til gengæld logoet er sindsygt cool.
Kan slet ikke forstå folk der har den der "det er kiddy". jo hvis man absolut vil udtaler det Wheeee.. og lyde som en der er på vej ned af den store bakke i rutchebanen så lad gå. Men derudover kan jeg ikke se noget barnligt i logoet.

I think It's damn cool ;)
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
SumezSumezSkrevet 28/04-06 11:24 
Wow fungerer, så hvorfor skulle Wii ikke. :P

Først syntes jeg det var et latterligt navn, og folk ville ikke ane, hvordan de skulle sige det, og det lyder fjollet når man gør det. Men med nærmere eftertanke synes jeg egentlig, det har sin charme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/04-06 11:39 
ii indikerer tydeligvis både to mennesker, samt to Wii controllers. Smart nok, men jeg tror simpelthen folkene bag navnet har gennemtænkt det så meget, at de helt overså navnets latterlighed.

Jeg bryder mig ikke om det. Nu var man lige blevet så bekendt med Revo(lution).
Home is where the hardware is..
kimmerkimmerSkrevet 28/04-06 12:01 
Udemærket navn, i det mindste ikke Gamecube 2.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
KilroyKilroySkrevet 28/04-06 12:12 
Jaja, jeg er ikke helt vild med navnet, men idéen bag navnet... Den synes jeg næsten er værre. Ja, det symboliserer to spillere, og at alle nu kan spille sammen, men hvorfor skal alt gå op i socialt spilleri? Nogle af de bedste spil jeg har spillet, er dem jeg har haft lov til at spille alene. Mario osv. Hvorfor nu denne enorme vægt på 'der hander ikke kun om dig'?
Kilroy Was Here
Zzap!Zzap!Skrevet 28/04-06 13:03 
Jeg må tilstå at navnet gror på mig, jeg kan mærke hvordan det sender sine tendriller ind i min hjerne og omvender mig ganske langsomt.
Det bedste ved det er, at det er så sindsygt anderledes at det vil vække opsigt selv hos folk der normalt ikke ville give en flying f*ck for videospil.
Forløbig har navnet været nævnt på CNN og BBC 1, og hele den videospil relaterede del af nettet er eksploderet.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 28/04-06 13:09 
Jeg syntes et eller andet sted at denne tråd (men _især_ andre tråde overalt på nettet) meget godt symboliserer hvor forkælede gamere er og mainstream det hele skal være. Der er åbenbart ikke plads til at turde noget nyt, og alt skal med det samme kritiseres.

Hvad skete der med glæden ved leg? Er den stuvet væk på Arcade-museum et sted, mellem pomfritfedtede arkadelevn?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 28/04-06 13:10, rettet 28/04-06 13:11 
Kan kun være enig med Herold... folk tuder for meget, istedet for at glæde sig... egotrippere hele bundtet!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 28/04-06 13:25 
Hvorfor at det altid nogen der tuder når andre er så "flabede" at kritisere Nintendo?

Det bør OGSÅ være muligt at diskurere Nintendo uden nogen bliver stødt...
jaesjaesSkrevet 28/04-06 13:33 
Der er altid nogen som tuder, uanset emne - tag bare en hurtig søger her på forummet. Det er næppe værre eller bedre, når det er Nintendo der tales om.

Jeg kan godt forstå folk, der skumler lidt over navnet, men det ramaskrig der runger på nettet er helt til grin.
HeroldHeroldSkrevet 28/04-06 13:41 
Beano>
Det bør OGSÅ være muligt at diskurere Nintendo uden nogen bliver stødt...

Ja, jeg er nok også lige nødt til at undskylde - tråden her er ikke direkte årsag til min harme - det klarer resten af internettet fint. :)

Pointen er bare at jeg syntes at folk spilder helt voldsomt meget energi på at bitche over et navn (at det er Nintendo der har lavet det er mig ligegyldigt). Enhver med bare en smule sund fornuft ved at det kræver en smule tilvænning. Tænk hvis man kunne udvinde energi på den helt enorme negative mentalitet der er på internettet - især på diskussionsforaer verden over. Vi kunne sikkert slynge Jorden ind i solen på blot én dags internetdebat, og good riddance, hvis det skete.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 28/04-06 13:57 
Jeg kan godt se din pointe... men omvendt viser den store debat en interesse for Revo.. Wii. det ville være lidt trist for Nintendo hvis folk bare sagde "meh" og ikke brugte mere tid på det ;)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/04-06 14:24 
Herold>
Der er åbenbart ikke plads til at turde noget nyt, og alt skal med det samme kritiseres.

Nonsens. De folk der kritiserer navnet, gør det fordi de synes det er kikset, ikke fordi Nintendo ikke "må" prøve noget nyt.

Uanset navn, glæder jeg mig ligeså meget til konsollen som jeg hele tiden har gjort. Jeg vil bare have lov til at kritisere navnet uden at blive kaldt forkælet.
Home is where the hardware is..
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-06 14:27 
Beano>
...det ville være lidt trist for Nintendo hvis folk bare sagde "meh" og ikke brugte mere tid på det ;)


Hey, måske kommer den næste til at hedde "Meh" :D
millenniummillenniumSkrevet 28/04-06 14:45, rettet 28/04-06 14:51 
Ungdommen i dette årtid burde hedde "GENERATION i". 90'ernes rodløse og identitetsløse generation X, har nu fået fyldt deres tomrum ud med kommercielle produkter, og er hermed blevet til Generation i.

Siden iPod og iBook er "i" bare blevet det mest populære bogstav i alfabatet. Der er også iRiver og Eyetoy (som udtales også kan udtales iToy). Nu er i'et tydeligt kommet til Nintendo. Man skal ikke lave en konsol eller elektronisk dims i dag uden der indgår et tydeligt "i" i navnet.

DS Lite og Wii.

Hvad man man ellers finde på....

iBox (lyder da næsten federe end Xbox)?!

EDIT: Eller GameBoi
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 28/04-06 14:47 
MIKA-L kom først :)

iBox
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 28/04-06 14:55 
King Chaos>
Hey, måske kommer den næste til at hedde "Meh" :D

Nintendo Meh. Til single player spil :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 28/04-06 15:38 

Flere sjove (de to første er fake-logoer):

http://gonintendo.com/wp-content/photos/wkmwic.jpg
http://gonintendo.com/wp-content/photos/wkmx3c.jpg
http://gonintendo.com/wp-content/photos/blog_images_20060427113350216.jpg
http://gonintendo.com/wp-content/photos/FRComic001sm.jpg

Især den sidste er ret sjov :)
JAAJAASkrevet 28/04-06 15:43 
Officielt navn. Den er sikker!
The DaneThe DaneSkrevet 28/04-06 15:43 
Må nu sige at navnet på maskinen reelt er ligegyldigt for mig - så længe spillene er gode :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 28/04-06 17:26 
SøgAArd>
Uanset navn, glæder jeg mig ligeså meget til konsollen som jeg hele tiden har gjort. Jeg vil bare have lov til at kritisere navnet uden at blive kaldt forkælet.

Så skulle du nok forholde dig til mit opfølgende indlæg også ;P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
The BruceThe BruceSkrevet 28/04-06 19:59 
RuneSP>
well.. ja Revolution giver meget mening, for dem som forstår engelsk/fransk i hvert fald... omvendt, hvor fedt ville et japansk ord for "revolution" så være for os i vesten :)? Næ med Wii er der sgu ingen der fatter meningen :D

Men LOL @ IGNs boards... med topics såsom

"Any chance that Matt can convince Nintendo to change the name of the Wii to something better?"

kan det da kun gå helt galt :) stort set alle topics i de første 3-5 sider omhandler kun wii :D

Ja, det er SINDsygt, så meget opmærksomhed det får!

Jeg kedede mig, og eftersom det er sjovt at regne så satte jeg lige "kød-computeren" til at tygge på nogle tal, og siden igår er der blevet startet over 800 (!!!) emner på IGN's Wii foummer, der omhandler navnet alene...! 8-O

Jeg må indrømme, at jeg allerede i dag har vænnet mig til "Wii" og er faktisk begyndt at synes, det er ret "catchy". Jeg kan godt se det her gå hen og blive en "Google"- eller "iPod"-ish succes.

...roll on E3, roll on!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
The BruceThe BruceSkrevet 29/04-06 05:14 
Ha Ha Ha!!!

I think we got a winner?!!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
ChronoChronoSkrevet 29/04-06 08:19 
Det er sørgeligt så mange store blog-sites der går helt amok i negative indslag om det navn. Kun én af de sider jeg normalt besøger har en positiv, eller måske blot neutral, indstilling, nemlig 4 color rebellion.

Jeg plejede at kunne lide Joystiq og Kotaku, men de har været helt til grin de sidste dage. Nu må de gerne tage sig sammen og stoppe med den latterlige kritik af navnet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 29/04-06 08:25, rettet 29/04-06 08:26 
Læsernes kommentarer på Joystiq er dog stadig gode:

...But I can see the hardcore gaming community being mad; Nintendo just gave them the finger.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JoachimMAJoachimMASkrevet 29/04-06 10:57, rettet 29/04-06 10:59 
Jeg synes navnet er fint. Navne på nye konsoller plejer dog ikke at vække de store følelser hos mig, hvilket jeg kan se det har for nogle, især inde på IGN boardet.

Jeg ser frem til E3 - det bliver hvertfald ikke kedeligt:)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
JAAJAASkrevet 29/04-06 11:23 
The Bruce>
Ha Ha Ha!!!

Haha, ja. Perfekt opsummering.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/04-06 11:33 
Chrono>
Det er sørgeligt så mange store blog-sites der går helt amok i negative indslag om det navn.

Hvis Du læser Tychos "Whence Wii" indlæg, kommer han med en meget begrundet kritik, som jeg kun kan give ham ret i.

Whence Wii...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 29/04-06 11:57 
Tja, de er ikke så slemme som Kotaku og Joystiq. Men jeg synes stadig kritikken er overdrevet.

Tycho>
What makes me mad isn't that Nintendo has chosen a name based on bizarre, interstellar philosophy. It's that they chose a name that was and is so readily used to obscure and discredit the imaginative power of the system.

Jeg synes ikke Nintendo kan kritiseres for de primitive latterliggørrelser af navnet som folk straks smider om sig. Navnet understreger i mine øjne mere "the imaginative power of the system" end Revolution gjorde. Ja, navnet virker ret sært lige nu, men det gør maskinen også.

Jeg har heller ikke set nogle alternativer til hvad de synes maskinen skulle hedde i stedet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/04-06 14:46, rettet 29/04-06 14:55 
Det virker bare ikke som om, at navnet er særligt gennemtænkt. Jeg kan ikke komme i tanke om nogen virksomhed med respekt for sig selv, der har kaldt sit produkt, noget der så let kunne forveksles med noget der kunne latterligøres uden videre. Nintendo kan måske ikke direkte anklages for folks reaktioner, men når de ligefrem "giver spillerne fingeren", var det næsten kun at forvente.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
XsaneXsaneSkrevet 29/04-06 15:01, rettet 29/04-06 15:02 
Zzap!>

Forløbig har navnet været nævnt på CNN og BBC 1, og hele den videospil relaterede del af nettet er eksploderet.


Underligt navn og et fedt logo, brilliant marketing
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/04-06 15:33 
Zzap!>
Forløbig har navnet været nævnt på CNN og BBC 1, og hele den videospil relaterede del af nettet er eksploderet.

Men er det nu det værd? Personligt synes jeg navnet er fedt, men er det virkelig værd at give maskinen et navn, der tydeligvis får årene til at dunke på visse folk - bare for at score lidt nemme points rent marketingmæssigt?
Dem, der ikke bryder sig om navnet, er jo dem, der i sidste ende skal købe maskinen...?
I dunno...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RuneSPRuneSPSkrevet 29/04-06 17:03 
Jeg tvivler seriøst på hvor mange folk der virkelig vil *fravælge* maskinen pga navnet. Derimod er der jo virkelig mange folk som netop har fået øjnene op for konsollen netop pga navnet. Så ja, jeg tror i hvert fald det er det værd af Nintendo at give det sådan et bizart navn.
SonicSonicSkrevet 29/04-06 18:57 
Echelon VI>
Det virker bare ikke som om, at navnet er særligt gennemtænkt. Jeg kan ikke komme i tanke om nogen virksomhed med respekt for sig selv, der har kaldt sit produkt, noget der så let kunne forveksles med noget der kunne latterligøres uden videre. Nintendo kan måske ikke direkte anklages for folks reaktioner, men når de ligefrem "giver spillerne fingeren", var det næsten kun at forvente.

Undskyld mig her, men hvordan kan de giver folk "fingeren" ved at give deres produkt et navn? De skulle måske hellere have lavet en slags afstemning et sted, så slutbrugerne selv kunne bestemme hvad Nintendo's produkt skulle have heddet istedet for?
Jeg syntes det at være harm over et produktnavn fortæller mere om forumbrugernes alder end noget andet. Men ja, internettet er jo stedet hvor enhver landsbytosse kan få lov til at spille stor og stærk... i sidste ende betyder det jo gudskelov intet for folk der glæder sig til at prøve noget nyt, og som er nysgerrige efter nye oplevelser.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/04-06 20:23 
Sonic>
Undskyld mig her, men hvordan kan de giver folk "fingeren" ved at give deres produkt et navn? De skulle måske hellere have lavet en slags afstemning et sted, så slutbrugerne selv kunne bestemme hvad Nintendo's produkt skulle have heddet istedet for?

Det er så vidt jeg ved ganske normal praksis at enhver stor virksomhed laver brugerundersøgelser.

Sonic>
Jeg syntes det at være harm over et produktnavn fortæller mere om forumbrugernes alder end noget andet. Men ja, internettet er jo stedet hvor enhver landsbytosse kan få lov til at spille stor og stærk... i sidste ende betyder det jo gudskelov intet for folk der glæder sig til at prøve noget nyt, og som er nysgerrige efter nye oplevelser.

Bare fordi man diskutere et produkts navn, og dets potentiale (eller mangel på samme), skal der peges fingre af både ens alder og geografiske oprindelse, for ikke at tale om størrelsen på ens muskler :p

Navnet betyder intet for spiloplevelsen, nej! Det er heller ikke det der er oppe til diskussion. At bruge spottelser som argumenter for at afslutte diskussionen er vist ikke specielt "voksent".

Jeg er selv rimeligt ligeglad med navnet, og syntes da også at det kan lyde ganske udemærket med en dansk udtalelse, istedet for engelsk.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Zzap!Zzap!Skrevet 29/04-06 22:50 
Echelon VI>...og syntes da også at det kan lyde ganske udemærket med en dansk udtalelse, istedet for engelsk.

Hvordan skulle det adskille sig markant? "Vee"?

Personligt skifter jeg stadig mellem intenst had og stigende begejstring for navnet.
Alt afhænger vel af hvordan mainstream forbrugeren modtager det.
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/04-06 00:04 
Man undgaar den lange og i mine oere boevede "eee"-lyd, ved bare at udtale det som det danske "vi".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RuneSPRuneSPSkrevet 30/04-06 03:40, rettet 30/04-06 03:40 
... og gæt hvem der skal distributere i UK :D

Det må da næsten være en joke :D

Koch distributing Wii?
WikzoWikzoSkrevet 30/04-06 10:07 
Har ikke lige kigget så meget igennem, men hvad er det for et firma?

Small kid likes Wiiiiiiii :P
BeanoBeanoSkrevet 30/04-06 10:22 
Bare navnet der er morsomt ;)
103 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig