X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PAL Xbox på monitor?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 20/04-06 23:18, rettet 20/04-06 23:18 
Efter at have vænnet mig ret meget til at spille Xbox 360 på min lækre monitor, overvejer jeg også at købe mig til muligheden for at sætte den gamle Xbox til. F.eks. med sådan en her:

http://www.lik-sang.com/info.php?products_id=3235&

Jeg har dog hørt fra sædvanligvis velunderrettet kilde (Tem) at et PAL signal gennem den tilsvarende adapter han har giver gråt flimmer, men at det virker fint med et NTSC-signal.

Nogen der ved, om det er generelt for disse bokse, eller om det kan være Tems specifikt?

Gode råd modtages med kyshånd - også om hvilken specifik boks, der er bedst.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 21/04-06 19:29 
Sagen er den, at du skal indstille MS Dashboard til at køre HD opløsninger, og denne funktion er kun tilgængelig, når Xboxen er i NTSC tilstand (videomode). Derfor er det så vigtigt at køre NTSC-signal, og det er ikke Tem-specifikt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 21/04-06 19:33 
Kan den der boks overhovedet arbejde med et HD signal?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 21/04-06 19:35 
Wehner>
Nogen der ved, om det er generelt for disse bokse, eller om det kan være Tems specifikt?

Det lyder som et specifikt problem. Medmindre din ven har sat sin Xbox til PAL60 og boksen har et problem med det signal da det jo er en slags hybrid.

Du burde dog overveje at få softmodded XBoxen istedet og købe en ægte VGA box til maskinen - X2VGA, XRGB og hvad de ellers hedder. Den du linker til konverterer blot interlaced composite (lort) til progressive VGA. Det bedste (_meget_ bedre) resultat får du hvis du lader Xboxen outputte progressive component og lader en VGA-box konvertere til progressive VGA.

Her er mulighederne for eksempel dem her:
--Component->VGA konverter:
http://www.lik-sang.com/info.php?category=222&products_id=4233&
--Vdigi Component->VGA konverter (to indgange):
http://www.vdigi.com/index.php?option=content&task=blogcategory&id=67&Itemid=28

Fælles for begge er, at de kun virker med spil, der kører progressive, så din Xbox skal være modded til NTSC output. Du skal også have et Xbox component-kabel til at slutte til dem. Begge vil imidlertid virke med alle progressive component-kilder - DVD-afspillere og andre konsoller med spil i progressive.
JAAJAASkrevet 22/04-06 14:07 
Vil det sige, at ikke alle spil kan spilles på en VGA skærm med component løsningen, og at man heller ikke vil kunne se video, der ikke er progressive?
JmogJmogSkrevet 23/04-06 12:38, rettet 23/04-06 12:40 
JAA>
Vil det sige, at ikke alle spil kan spilles på en VGA skærm med component løsningen, og at man heller ikke vil kunne se video, der ikke er progressive?

Det afhænger af VGA boxen. Der er to typer: Linedoublere og signalconvertere.

-En linedoubler tager et interlaced signal (composite, s-video, component) og konverterer det til progressive VGA. Den vil virke med alle spil der kører i interlaced, men hvis kvaliteten skal være i orden, så skal signalet være component og linedoubleren helst ikke alt for billig. Under 1000 kroner ville jeg glemme alt om.

-En signalconverter (dem jeg linkede til) tager et signal, der allerede er progressive og laver det om til VGA. De virker derfor kun med kilder, der er progressive. Til gengæld er de billige og kvaliteten er som regel fremragende, da det kort fortalt er "nemt".

Den ultimative løsning på alle ens problemer er en linedoubler, som har mulighed for at modtage et progressive component signal og konvertere det til VGA. Det mener jeg de nyere modeller fra Iscan kan, men så skal man have alt for mange penge i overskud. De koster kassen.

Til Xbox, der skal sluttes til en VGA-skærm, vil jeg klart anbefale softmod (eller hard) og en af de modeller, jeg linker til, i kombination med et component-kabel. Der er _meget_ få Xbox spil der ikke kan køre progressive - og ja, det gælder også PAL-spillene. Jeg er indtil videre kun stødt på to spil (The Thing, LOTR Third Age) som ikke kunne. Der er flere, men reelt ingen større titler.

Kig på forummet på xbox-scene.com for at finde ud af mere om softmod.

Hvis Gamecube, PS2 eller ældre konsoller også skal sluttes til skærmen, så er den billigste løsning en Iscan Pro linedoubler. De ligger på omkring 1200 kroner på Ebay, og kvaliteten af et interlaced component signal konverteret til progressive VGA er ret god. Det er først, når man kommer op i meget store størrelser, at man kan se, at det kunne have været bedre. Selv composite fra Laserdisc kommer til at ligne noget, der kunne have været DVD. men her snakker jeg altså om normale skærmstørrelser. På dem vil f.eks. en PS2s interlaced component se lige så godt ud som screenshots i anmeldelser.

Hvis Xboxen er en prioritet skal Iscan'en dog ikke ses som en løsning til alle ens konsoller. Der er _stor_ forskel på at køre rigtig progressive fra Xboxen og så at linedouble et interlaced signal til progressive. I interlaced mode har Xboxen aktiveret nogle blødgøringsfiltre og andet snavs som giver en illusion af at billedet virker rarere at se på end ellers. Reelt er billedet blot gjort mindre skarpt end det kunne have været. Tro mig, det ser ud af helvede til når man linedoubler det. Når man kører rigtig progressive, slår Xboxen imidlertid filtrene fra, og så rykker billedkvaliteten seriøst.
JAAJAASkrevet 23/04-06 17:37 
Tusinde tak for det grundige svar! Det var lige præcis den slags information, jeg kunne bruge til noget :)

Jeg kan så se, at det vil koste en net sum, at køre helt uden fjernsyn i huset, hvis jeg skal have alle konsoller + TV og DVD til at køre ordentligt. Det ville jeg gøre af licensårsager. Det ville dog stadig tjene sig hjem i længden, da jeg ville slippe for at skulle betale 2000 om året for to kanaler, jeg sagtens kan leve uden.
PlaykidPlaykidSkrevet 23/04-06 18:02, rettet 23/04-06 21:14 
Jmog>
Wehner>
Nogen der ved, om det er generelt for disse bokse, eller om det kan være Tems specifikt?

Det lyder som et specifikt problem. Medmindre din ven har sat sin Xbox til PAL60 og boksen har et problem med det signal da det jo er en slags hybrid.

Du burde dog overveje at få softmodded XBoxen istedet og købe en ægte VGA box til maskinen - X2VGA, XRGB og hvad de ellers hedder. Den du linker til konverterer blot interlaced composite (lort) til progressive VGA. Det bedste (_meget_ bedre) resultat får du hvis du lader Xboxen outputte progressive component og lader en VGA-box konvertere til progressive VGA.

Her er mulighederne for eksempel dem her:
--Component->VGA konverter:
http://www.lik-sang.com/info.php?category=222&products_id=4233&
--Vdigi Component->VGA konverter (to indgange):
http://www.vdigi.com/index.php?option=content&task=blogcategory&id=67&Itemid=28

Fælles for begge er, at de kun virker med spil, der kører progressive, så din Xbox skal være modded til NTSC output. Du skal også have et Xbox component-kabel til at slutte til dem. Begge vil imidlertid virke med alle progressive component-kilder - DVD-afspillere og andre konsoller med spil i progressive.

Jeg bruger en X2VGA adapter, og som du selv og KTC nævner, så skal Xboxen moddes til et ntsc video signal. Efter man har gjort det forsvinder svjv. muligheden for 50/60 skift i menuen, og kører kostant pal60 i stedet.
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 23/04-06 20:51 
Jeg kan så se, at det vil koste en net sum, at køre helt uden fjernsyn i huset, hvis jeg skal have alle konsoller + TV og DVD til at køre ordentligt.

Den billigste "gode" løsning for dig ville være følgende. OM du synes det er for dyrt må være op til dig selv, men resultatet vil være ret godt:
-Softmod din Xbox (gratis)
-Køb X2VGA (forbindes direkte til Xbox og kræver derfor ikke componentkablet)

Nu er din Xbox kørende på skærmen med rigtig god billedkvalitet. Eneste minus er det fåtal af spil, der ikke vil virke. Tjek listen:
http://www.hdtvarcade.com/hdtvforum/index.php?autocom=custom&page=xboxa
Listen er for NTSC, men den er næsten identisk med PAL-listen (som ikke er sammenfattet nogen steder)

Hvad angår resten af dine konsoller:
-Køb en Iscan Pro.
-Køb en switchbox til konsoller med component, scart, s-video og composite outputs. Slut den til din Iscan Pro.
-Slut Iscan Pros VGA-out til din monitor.

Det er nok den bedste/billigste løsning for dig.

Alternativerne er:
-En billig/dårlig linedoubler (hvad som helst der koster mindre end Iscan). Xbox vil ligne noget der er løgn og alt andet vil se ok ud. Du vil dog altid have i baghovedet, at det kunne se væsentligt bedre ud, fordi jeg lige har fortalt dig det ;-)
Eller
-En dyr linedoubler fra Iscan, hvor man kan vælge mellem pass-through og linedoubling. Progressive kilder vil blive opskaleret til din skærms opløsning af den og interlaced kilder vil se så godt ud som det er muligt (også opskaleret).

Efter man har gjort forsvinder svjv. muligheden for 50/60 skift i menuen forsvinder, og kører kostant pal60 i stedet.

Faktisk kører den konstant NTSC (480p med X2VGA). De spil, der ikke understøtter progressive, vil dog (så vidt jeg husker) bare køre i PAL (576i). Også selvom Xboxen er sat til at køre NTSC. 60hz-understøttelse i PAL-spillene ser ud til for de flestes vedkommende at være linket til progressive understøttelse.
PlaykidPlaykidSkrevet 23/04-06 21:31 
Har aldrig rigtigt sat mig ind i hvad pal50/60 er, men har til nu bare gået ud fra det var 50/60hz svingninger.
Hvad jeg mente før, var at maskinen kører 60hz (Pal60?) konstant, fordi man slået videosignalet til ntsc. Det synes jeg nemlig giver mening :) Men er det forkert opfattet?

Men du skrev den kørte konstant NTSC (480p med x2vga). Dette vil den vel ikke gøre hvis man i dashboardet ændrer indstillingerne til 720p og starter et spil der også understøtter det?
Spiller nu: Halo 3
KTCKTCSkrevet 23/04-06 21:41 
Konstant NTSC (60Hz)...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 23/04-06 22:22 
PS2 playkid>
Har aldrig rigtigt sat mig ind i hvad pal50/60 er, men har til nu bare gået ud fra det var 50/60hz svingninger.

Det skulle man tro, men PAL60 har på trods af navnet meget lidt at gøre med PAL.

PAL er 576i@50hz
NTSC er 480i@60hz

...og PAL60 er også 480i@60hz. Nøjagtig samme opløsning og opdateringshastighed som NTSC. Den eneste forskel er farvekodningen, som har en lidt højere båndbredde i PAL

Hvad jeg mente før, var at maskinen kører 60hz (Pal60?) konstant, fordi man slået videosignalet til ntsc. Det synes jeg nemlig giver mening :) Men er det forkert opfattet?

Tjo, det er vel forholdsvist korrekt. Hvis du altså udskifter "PAL60" med "NTSC". En PAL Xbox, der er sat i NTSC mode, kan slet ikke køre PAL60. Den kører bare NTSC. Eneste undtagelse er de få spil, som ikke understøtter NTSC. her kører den bare almindelig PAL.

Men du skrev den kørte konstant NTSC (480p med x2vga). Dette vil den vel ikke gøre hvis man i dashboardet ændrer indstillingerne til 720p og starter et spil der også understøtter det?

Klart. Men nu havde jeg slet ikke taget HD med ind i ligningen, fordi det ikke lige var relevant for den pågældende diskussion :-). Nu var emnet jo bare at få Xbox-spil til at se godt ud på en monitor, så jeg ville bare bruge eksempler, der kunne forbindes med (stort set) samtlige Xbox-spil.
JAAJAASkrevet 23/04-06 22:30, rettet 23/04-06 22:32 
Takker igen for den grundige information, Jmog! Jeg er fattig studerende, og har derfor nu bestilt en billig linedoubler. Den vil jeg så prøve, og så sende den tilbage, hvis den ikke lever op til mine meget rimelige krav. Jeg vil så eventuelt kombinere med X2VGA. Xbox'en softmod'ede jeg på dag 1, så den del er hjemme.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-06 22:54, rettet 23/04-06 22:54 
Kan du ikke linke til den linedoubler du har bestilt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-06 14:21 
Bump.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 26/04-06 19:44, rettet 26/04-06 19:47 
Jo. Den hedder ST Labs TV-BOX1. Fra edbpriser.dk

Jeg fik den idag, og det er superfedt, at den kan tage alle konsoller, Pc og tv signal (som var nødvendigt for mig). Der er dog kun indgang for composite eller s-video. Jeg har ingen s-video kabler til mine konsoller, og bruger derfor composite. Jeg kan næsten garantere, at du ikke vil være tilfreds med resultatet. Der er ret meget fnidder på billedet. Selv tænker jeg lidt over det. Den tager fint mod både PAL og NTSC, så ingen problemer der. Understøtter også videreførsel og PIP, så jeg kan have et TV billede i hjørnet af PC skærmen, mens jeg surfer. Jeg kan jo teste i et par uger. Men, det er altså fristende at slippe for at skulle betale 2000 om året i licens, selvom det betyder et ringere billede.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-06 19:50 
Jeg har godt nok S-Video til PS2en, men jeg tror bare jeg venter til jeg har råd til sådan en Jmog snakkede om.

Men tak for svaret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 06/05-06 00:06, rettet 06/05-06 13:35 
Tak for svarene.

Jeg har erkendt, at jeg er nødt til at soft modde min Xbox og har lånt grejet til at gøre det af Tem. Inden jeg tager mig sammen til det, skal jeg dog lige høre, om der er skræmme-historier om soft-moddede Xboxe, der er blevet udelukket fra Xbox Live. Umiddelbart ville jeg tro, at Live bare regner med, at det er en NTSC-box - og Tem har heller ikke haft problemer med sin. Andre der har? Rygter?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 06/05-06 00:18 
Sørg for at alle rester af bevis for at du har kørt "uautoriseret" software på Xboxen er væk. Her taler jeg specielt om savegames fra NTSC/PAL skifteren og eventuelle andre savegames, der kan afsløre dig. Så skulle du være nogenlunde sikker, medmindre de begynder at crosschecke MAC/serienumre med video-output for pågældende region...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JAAJAASkrevet 06/05-06 00:19 
Masser af rygter om folk der er blevet udelukket. Det er dog muligt at lave en installation, hvor du med et par DVD'er kan skifte mellem original og moddet og dermed helt skulle kunne undgå en fadæse. Selv har jeg ikke orket at rode med det, og har derfor ikke spillet på live på min softmoddede box. Jeg kunne ellers godt tænke mig det.
JmogJmogSkrevet 06/05-06 01:11 
Hvis den enste ændring man laver er dashet, så har modningen ingen effekt på Live. Jeg har ikke kørt PAL-dashboardet i et par år og jeg er ikke blevet udelukket. Live tjekker ikke om dashet er PAL eller NTSC - det tjekker blot om man kører ikke-MS kode.
JAAJAASkrevet 06/05-06 11:08, rettet 06/05-06 12:16 
Jeg kører UnleashX som opstartsmenu og er faktisk ikke sikker på, at jeg ville kunne finde ud af at gå tilbage til det normale uden at risikere alt muligt. Ikke at jeg vil tilbage til det normale. Det ville bare være meget fedt at kunne skifte. Jeg har lavet backup af den originale, men sidst jeg prøvede at skifte, startede maskinen med en af de ubehagelige error meddelelser, og jeg var nødt til at installere softmod'en igen for at få gang i maskinen.
dRxLdRxLSkrevet 06/05-06 11:15 
Jeg ville gerne vende tilbage til "det normale" hvis jeg bare kunne. Eller rettere sagt, opleve det normale for første gang :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 09/08-06 11:43 
Jeg har fået min ene Xbox softmodded til at udsende NTSC videosignal. Så langt så godt.

Planen var så, at købe denne her: http://www.x2vga.com/ som jeg er blevet anbefalet flere steder fra. Problemet er bare, at den er udsolgt og ikke forhandles andre steder - selv ikke på eBay kan jeg finde én.

Er der andre (næsten) lige så gode muligheder, eller bør jeg vente på næste version af X2VGA? Det er jo ret tiltalende at den fungerer med alle component-signaler og ikke bare er Xbox-specifik.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 10/08-06 07:26 
Wehner>
Er der andre (næsten) lige så gode muligheder,

Den her har fået ret gode anmeldelser rundt omkring. Den skulle være lige så god som X2VGA.

Vdigi
nerosnerosSkrevet 10/08-06 09:11 
Jeps! Sådan en har jeg længe gerne ville finde. Mon den også kan købes på ebay?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 10/08-06 11:19 
Det kan den. Der er tre pt - bare søg på "vdigi". Hvis de kun shipper til USA så send dem en besked og spørg om de ikke nok vil sende til lille Danmark også. Som regel er det blot dovenskab, der gør, at de ikke markerer "worldwide".
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-06 11:38, rettet 10/08-06 11:45 
Jmog>
Den skulle være lige så god som X2VGA.

Men der er to component indgange på X2VGA 2'en. Den har jeg selv og er yderst tilfreds med den.

EDIT: Men kan den der Vdigi tingest vise 480i?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 10/08-06 11:54 
Nej det skriver de til sidst i anmeldelsen. Det giver nogle problemer i forb. med at få GC/PS2 til, men ikke med Xbox og DVD med component.

Hmm...det lyder ellers smart med 2x Component, da jeg er træt af at skifte kabel hele tiden. omvendt er jeg også træt af at have en softmodded box, der ikke kan blive slået til sin monitor...

Tak til jmog for at finde den til mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 30/08-06 22:16, rettet 30/08-06 22:17 
Oh Konsolkonge, kom din X2VGA også med amerikansk strømforsyning ligesom den jmog anbefaler?

Ville tage X2VGA over Vdigi, men den er umulig at opdrive selv på eBay, så jeg overvejer Vdigi mere og mere - også for at kunne spille bagudkompatible spil på 360en via component, da de jo ikke virker med VGA.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-06 01:10, rettet 31/08-06 01:13 
X2VGAen kommer med en strømforsyning der kan klare alt fra 110 til 230V. Stikket på den vil jeg tro er amerikansk, men jeg fik en adaptor med så den passer i en dansk stikkontakt.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det sidste, men du kan godt bruge component med X2VGAen.

Anyways, så døde min X2VGA under et tordenvejr for 2-3 uger siden, sammen med min pc skærm og netkort i både pc og 360. Jeg ved ikke om det siger noget om kvaliteten på denne, eller om det bare var sort uheld. Heldigvis skete der ikke noget med de gode konsoller, anlægget og tvet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 31/08-06 08:25, rettet 27/10-06 21:40 
Jeg ville umiddelbart mene, det var sort uheld. Hvis du finder et sted, de kan genanskaffes må du endelig give lyd.

Det, jeg prøvede at forklare er, at efterhånden skal jeg lige så meget bruge en component-box til min 360'er, da langt størstedelen af bagudkompatible spil kræver component og ikke virker med mit VGA-kabel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 27/10-06 21:46, rettet 27/10-06 22:50 
Ok, jeg købte sådan en her med hjem fra England:

PAL Xbox på monitor?

Hvis jeg sætter min 360er til min TFT-monitor via den, får jeg fint billede og kan spille alle de bagudkompatible spil, der ikke virker med VGA-kablet.

Så langt så godt.

Men jeg har også købt et component-kabel til mine gamle Xboxe, men både med den softmoddede og den rigtig chippede får jeg samme fejlmeddelelse ligemeget hvor mange forskellige indstillinger, jeg prøver: Skærmen skriver "Out of Range". KTC gætter på at det er fordi, Xboxene udsender et 50 hz signal, hvilket ligger under min monitors formåen?

Nogle ideer? Jeg vil understrege at begge maskinerne ER sat til NTSC, som de skal være.

Selv påtænker jeg at prøve at sætte min mors gamle CRT-monitor til i morgen eller måske Hyakotakes Mirai? Eller at det kan være kablet, der er defekt.

Link...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 27/10-06 23:03 
Wehner>
Nogle ideer? Jeg vil understrege at begge maskinerne ER sat til NTSC, som de skal være.

Er de også sat til 480p?
WehnerWehnerSkrevet 27/10-06 23:45 
Det menu-punkt kommer mig bekendt ikke frem i dashboard, før der rent faktisk er sat et component kabel i. Og når der er det, kan jeg ikke få noget billede...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 28/10-06 00:03, rettet 28/10-06 00:18 
Så må du jo bare sætte det blindt.
Øjeblik, jeg checker lige og skriver ned hvad du skal trykke.

Dashboardet plejer at være interlaced, selvom man sktiverer 480p. Det kan skiftes til progressive ved at trykke begge triggers og clicke begge sticks, men dertil skal man allerede have aktiveret 480p. Det gøres således:

(A engang for at indstille uret hvis det er nødvendigt)
B et par gange for at komme ud fra Xbox Live
Ned et par gange og så A for at komme ind i settings
3x ned, A -> Video
1x ned, A -> 480p?
Venstre, A -> Yes
B engang
Du burde nu kunne skifte dashboardet til progressive som beskrevet foroven.
Spil burde også starte i progressive sålænge de understøtter det.
WehnerWehnerSkrevet 28/10-06 00:16 
Tak, det prøver jeg i morgen.

KTC gav mig knapkombination "begge triggers + begge sticks", men det hjalp ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 28/10-06 00:20 
Begge triggere og begge sticks skal trykkes ned samtidigt for at aktivere 480p i selve dashet, når componentkablet er tilsluttet.
3of193of19Skrevet 28/10-06 00:20 
Ja, som jeg lige tilføjede skal man allerede have tændt for 480 p før man kan sætte dashboardet over i progressive.
Du have Xbox Live også før, ikke? Progressive dashboard er svjv en opdatering fra Xbox Live.
JmogJmogSkrevet 28/10-06 00:21 
Det lyder ikke som om du har den nyeste udgave af dashet. Har du mulighed for at connecte til Live med dine moddede maskiner? Ellers kan den udgave af Dashet man får på Fable-discen også bruges.
WehnerWehnerSkrevet 28/10-06 00:23, rettet 28/10-06 00:25 
Den softmoddede maskinen har været meget på Live, men er det ikke mens jeg roder med det her.

EDIT: Går lige på Live med den for en sikkerheds skyld inden jeg fortsætter, men den har været på i sommerferien sidst.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 28/10-06 00:25 
Jens, jeg checkede lige selv. Progressive dashboard kan kun aktiveres når 480p er sat til "Yes".
Jeg slog det fra og så virkede grebet ikke mere. Tændte det igen og vupti, så virkede det.
WehnerWehnerSkrevet 28/10-06 14:02 
Præcis. Efter at have slået den over på 480p kunne jeg stadig ikke få billede, men efter at have trykket "grebet" kom billedet frem.

Kanon, så er det vigtigste egentlig overstået. Tak for al hjælpen til både jmog, 3of19 og KTC.

Jeg har dog et par spørgsmål til:

Lige nu er det 480p, der er slået til "Yes", mens 720p og 1080i er sat til No. Sker der noget ved at sætte den til 720p i stedet? Eller i tillæg til?

Og hvad sker der, hvis jeg sætter den til et normalt TV med et normalt RGB-kabel? Messer det så med indstillingerne, og giver det overhovedet billede?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 28/10-06 14:37 
Med RGB skifter den tilbage til det gode gamle signal, så det skal du ikke bekymre dig om :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 28/10-06 14:50 
Wehner>

Lige nu er det 480p, der er slået til "Yes", mens 720p og 1080i er sat til No. Sker der noget ved at sætte den til 720p i stedet? Eller i tillæg til?

Du kan godt tænde for 720p også. Desværre er der ikke mange XBox spil der undderstøtter 720p. 1080i skal du nok lade forblive slukket, din monitor ser jo ud til at have problemer med interlaced signaler.
Såfremt spillet understøtter højere opløsninger vil det altig vælge den højeste du har aktiveret.

Liste over 720p/1080i Xbox spil
WehnerWehnerSkrevet 28/10-06 15:01 
KTC>
Med RGB skifter den tilbage til det gode gamle signal, så det skal du ikke bekymre dig om :)

Det, der bekymrer mig er, om jeg så skal have alt bøvlet med at slå den over på 480p igen, når jeg flytter den tilbage til monitoren?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 28/10-06 16:12 
Det burde du heller ikke, nej. Så vidt jeg ved gemmer den indstillingerne for hver tilstand i en EEPROM chip.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 28/10-06 16:59 
Det kan jeg bekræfte.
WehnerWehnerSkrevet 28/10-06 18:01 
Takker igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-07 23:18 
X2VGA 2 2.0 kan nu købes!

Denne gang billigere og med 1080p support. Jeg har selv haft den alm. toer og den kunne varmt anbefales.

X2VGA 2 2.0 $59.95
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig