X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 22:22 
GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)

En ny trailer til den danske, japansk-inspirerede gyser GLIMT er lagt online på FuldFartFilms site (her er også en "teaser").

Ifølge Nicolas Russell Bennetzen, forfatter, instruktør og producent af GLIMT:

» GLIMT handler om Morten, en ung medicinstuderende, hvis japanske kæreste dør under mystiske omstændigheder. Da uforklarlige ting begynder at ske omkring ham, prøver han at finde ud af hvem hun i virkeligheden var. Han finder ud af at der hviler en forbandelse over kærestens japanske familie. En forbandelse der har ramt ham og kun kan brydes på én måde. Men jo mere han lærer om hendes familie, jo mere lærer han også om sin egen ... og én ulykke kommer sjældent alene ...

GLIMT får premiere sommeren 2006. For mere info om filmen og folkene bag, check websitet www.fuldfartfilm.dk «

http://www.fuldfartfilm.dk/glimt/trailer/glimt-trailer-small.mov]GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)[/LINK]" target="">GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)
Lille (266x144, 11MB)

http://www.fuldfartfilm.dk/glimt/trailer/glimt-trailer-medium.mov]GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)[/LINK]" target="">GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)
Medium (399x216, 21MB)

http://www.fuldfartfilm.dk/glimt/trailer/glimt-trailer-large.mov]GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)[/LINK]" target="">GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)
Stor (532x288, 36MB)

http://www.fuldfartfilm.dk/glimt/trailer/glimt-trailer-fullsize.mov]GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)[/LINK]" target="">GLIMT – 'dansk-japansk gyser' (2006)
Fullsize (720x389, 66MB)

FuldFartFilm
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
00Void00VoidSkrevet 18/04-06 22:47, rettet 18/04-06 22:51 
Det ser skam spændende ud. Trods jeg ikke har det godt med japanske gys, ender jeg nok med at se denne da den jo er dansk.

Den kommende LIVSTID fra samme "crew" lyder nu også lovende udfra enkelte ord.. "Dansk sci-fi" :P
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 22:54, rettet 18/04-06 22:59 
Den er også low-budget, og indspillet med et consumer Sony DV-kamera DCR-TRV25.

Fra FuldFartFilm:

»Projekterne
FuldFartFilm har planlagt tre low-budget spillefilm. GLIMT er en japansk-inspireret gyserfilm vi indspiller i juli 2005 og filmen forventes færdig sommer 2006. LANG VEJ HJEM er en action road-movie, som vi vil producere i 2006 og LIVSTID er en nutidig sci-fi film, planlagt til 2007. «
www.fuldfartfilm.dk/info.htm

FAQ
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 23:00, rettet 18/04-06 23:09 
00Void>
Den kommende LIVSTID fra samme "crew" lyder nu også lovende udfra enkelte ord.. "Dansk sci-fi" :P

Lidt frustrerende når folk få minutter efter deres indlæg redigerer noget ud og laver en tilføjelse til det, man er igang med at besvare... :)

EDIT: Ligesom jeg selv har gjort nu ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
00Void00VoidSkrevet 19/04-06 08:31 
Undskyld :P Jeg er ikke vant til så hurtige besvarelser ^__^
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/04-06 08:52 
Selvom jeg er inkarneret fan af asiatiske horror film, var det lidt med blandede følelser at jeg så traileren til GLIMT. Det der taler for den er, at den er produceret i Danmark og måske derved kan tage mange af de traditionelle elementer fra asiatisk horror, placere dem i nye omgivelser og måske derved tilføre det noget nyt. Omvendt synes jeg ikke historien virker særlig interessant og slet ikke nyskabende. Det virker lidt som "alt det bedste" fra film som Ringu, Ju-On og Kaïro. Frygter lidt, at det bare kommer til at føles som en dårlig asiatisk horror, hvor man sidder og tænker, at man med fordel bare kunne have taget Kaïro ned fra hylden endnu en gang :)

Men det er selvfølgelig svært at bedømme ud fra en trailer, så jeg regner bestemt med at skulle se den når den engang får præmiere.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-06 19:20, rettet 30/04-06 19:27 
Historien synes rigtig nok ikke at byde på noget voldsomt originalt. Af de nævnte er Kaïro vel fortsat et uudforsket område, dvs stadig en unik, asiatisk gyser, som ingen har "kopieret". Jeg vil da blive overrasket, hvis der bliver tale om en amerikansk genindspilning :)

Iflg hjemmesiden vil GLIMT kun blive distribueret derfra på dvd, indtil en disutributør eventuelt samler den op. Lad os da håbe at den mindst får en chance på CIFF-festivalen. Nu droppede de jo asiatiske film sidste år :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/04-06 19:33 
Overrasket over en genindspilning af "Glimt" eller "Kaïro"? For "Kaïro" er allerede godt på vej som remake:

http://imdb.com/title/tt0454919/

(Det troede jeg du vidste)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-06 23:08, rettet 30/04-06 23:10 
Så er det vel nu jeg skal sige, at jeg mente "overrasket over genindspilning af GLIMT" ;) Eller at jeg bare var sarkastisk mht Kaïro? :)

Så stor en overraskelse er det vel nu heller ikke. Amerikanske genindspilninger af asiatiske gysere (og film generelt) er efterhånden noget der sker på samlebånd. Ser man på Jim Sonzeros første film kan det nok ikke gå helt galt med Kaïro a la Amerika.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nicbennicbenSkrevet 24/09-06 12:03 
For dem der er interesseret er der mulighed for at se GLIMT i Basement i København d. 8/10-2006. Der holdes to visninger i løbet af dagen og prisen er kun 20 kr (som går til leje af lokalet).

Håber at mange af jer har lyst til at komme og se med :) ...

For mere info check www.fuldfartfilm.dk
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/09-06 14:15 
Der er lidt langt til København herfra... men jeg vil meget gerne vide mere om, hvordan jeg kan få fat i filmen. Hvor kan den købes? Online? Butik i Nordjylland?
VasquezVasquezSkrevet 25/09-06 08:37 
det ser jo meget spændende ud! desværre bor jeg også i det mørke jylland, så får ikke chance for at se den (på det hvide lærrede i hvert fald) men jeg må indrømme at det ser interessant ud... især da det er no-budget (*host*er dog misundelig over de 25.000 kr. da jeg selv har lavet en sci-fi for 500 kr. *host* hehe) (*host* se intro her: http://www.produktionsskolen.dk/nat.html *host* og cursed be dem der har skulle ligge det ud - ret dårligt *host*) men det lyder som et fedt projekt, altid rart med danske undergrunds film :)
"Have you ever been mistaken for a man?" "No... have you?"Spiller nu: Resident Evil 4, Darkstalkers Chronicle:..., Silent Hill 4: The Room
nicbennicbenSkrevet 25/09-06 17:21 
Okay, hvis jeg skal være helt ærlig, så kostede det kun 10.000 kr at producere "Glimt", de sidste 15.000 kr går til tryk af DVD'erne ;) ...

Nicolas.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig