X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Electronic Arts MegaDrive titler


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/04-06 22:50 
Jeg sad forleden, i mangel af bedre tidsfordriv, og studerede den lille håndfuld af MegaDrive-titler, udgivet af Electronic Arts, som efterhånden har sneget sig ind i min samling, og opdagede noget om ikke mærkeligt så i hvert fald lidt spøgst... der står på samtlige af spilkassetterne, at de skal bruges på en "Genesis", mens der selvfølgelig står "MegaDrive" på coveret.

Kan det så betyde, at alle af Electronic Arts MegaDrive-udgivelser er blevet produceret "efter samme opskrift", og EU-folket så bare har fået et andet cover med i pakken?

Betyder det så også, at alle MegaDrive-udgivelser fra EA pr. definition er regionsfri?
AV Intelligent Terminal
Wired NickyWired NickySkrevet 16/04-06 09:52, rettet 17/04-06 11:19 
Det vil ikke overraske mig hvis der var nogen på PR som er mere sikker i deres sag end jeg er, men jeg vil der gerne prøve at svare alligevel:

Jeg har ikke selv en Genesis hvorpå at jeg kan prøve teorien af, men jeg finder det sandsynligt at langt de flest PAL EA spil ville fungere på en Genesis.

Langt fra alle Genesis spil er regionslåst. Jeg har flere (ikke EA titler) som kører på min PAL maskine. Hvis jeg husker det rigtigt, så er flertallet af spillene fra efter 1992 regionslåst.
Var Populous i øvrigt ikke det først regionslåst Sega spil?

Men for at besvare dit første spørgsmål, så jo, jeg tror at EA producerede "efter samme opskrift", og stordriftsfordelene ved at gør dette har sikkert kommet til udtryk på bundlinien af årsregnskabet.
Lunch is for wimps.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig