X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Måske Verdens Største Spilsamling


Svar
lkzlkzSkrevet 15/04-06 20:47 
http://www.vintagecomputing.com/index.php/archives/103

Manden er jo besat :)
McLovin
SyrefoxSyrefoxSkrevet 15/04-06 21:01 
Fin samling, men ikke meget man kan have tid til og spille. Jeg samler for og spille mine spil, jeg synes ikke der er meget ved og have en masse spil man ikke spiller.
dRxLdRxLSkrevet 15/04-06 21:15, rettet 15/04-06 21:15 
De vedlagte interviews er lige dele mærkelige og sørgelige synes jeg. Godt man ikke er en "samler type" ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 15/04-06 22:44 
Hvor lang tid mon det ville tage at gennemføre alle de spil...
Hvis man vil spille et af dem, men ikke kan bestemme sig, så går der jo en dags tid med det...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
silverstarsilverstarSkrevet 16/04-06 01:09, rettet 16/04-06 01:11 
Hvad er det for nogle maskiner der står på øverste hylde på dette billede, det ligner 3 mere eller mindre identiske maskiner ved siden af en sort gamecube:
http://www.vintagecomputing.com/wp-content/images/vgc_interview/1_vgc_new_4_large.jpg

Savle, savle, SF II til Master System, og et andet spil fra Tectoy, som man dog ikke kan se titlen på:
http://www.vintagecomputing.com/wp-content/images/vgc_interview/1_vgc_new_8_large.jpg

Skægt nok, så er jeg ikke så imponeret over hans mange nyere CD-baserede spil, f.eks. hans super-mange XBox-spil. Nå ja, hver har sin smag, han har ihvertfald lidt (læs meget) af det hele. :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
TLTLSkrevet 16/04-06 01:46 
Jeg kan godt lide spil og jeg kan godt lide at spille spil. Men at lave det til ens passion på den måde og at leve af det, tror jeg ikke jeg ville have lyst til. Jeg er tilfreds med at købe et spil af gangen, gennemføre det og så købe et nyt osv. :)

Men ville stadig godt prøve at spille alle de spil, bare lige kort for at få en oplevelse ud af det. Gad vide hvor lang tid det ville tage at spille alle sammen i bare 10 min. hver.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
la0sla0sSkrevet 16/04-06 10:25 
At gå så kraftigt op i noget som at samle spil er selvfølgelig også en måde at undgå at gøre noget ved sit liv på.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 16/04-06 14:23 
Står der overhovedet noget om hvor mange spil han har?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
00Void00VoidSkrevet 16/04-06 15:11 
tja.. hvorfor ikke.. Dem der samler på frimærker bruger dem jo heller ikke til post.. Og jeg tvivler på han spiller alle disse spil
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
GreaseballGreaseballSkrevet 16/04-06 15:27 
la0s>
At gå så kraftigt op i noget som at samle spil er selvfølgelig også en måde at undgå at gøre noget ved sit liv på.

Lyder som en lidt hård beskrivelse, laos.
Hvis man læser interviewet med vennen virker det ikke som han ikke har noget liv ved siden af. Han har da tros alt været gift i 17år og har to børn.
T.L.OT.L.OSkrevet 16/04-06 15:37 
Hvis han en dag valgte at bare sælge halvdelen af alt gear´et ville han da have virkelige gode ods for en nice game shop. :P
la0sla0sSkrevet 16/04-06 15:46 
Greaseball>

Lyder som en lidt hård beskrivelse, laos.
Hvis man læser interviewet med vennen virker det ikke som han ikke har noget liv ved siden af. Han har da tros alt været gift i 17år og har to børn.


I know :) Det var måske også lige i overkanten... men nu er det sagt, og vi har ytringsfrihed og jeg trækker det ikke tilbage og undskylder. :D hehe
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 16/04-06 16:28 
I kender sikkert det gamle ordsprog "at samle er at tabe", som skal forståes på den måde at alle samlere er tabere :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 16/04-06 16:51 
Gælder det også dem som samler på penge? (D
HeroldHeroldSkrevet 16/04-06 17:01 
Ja, jo flere man har, jo nemmere taber man dem. Der kan jo kun være så og så meget i en lomme.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 16/04-06 19:01 
Jaja hver mand sin glæde. Det er da imponerende aligevel med alle de spil, men det tangere til det lidt "crazy people" agtigt.

Hvis man skal regne på den tid det ville tage, at erhverve sig så mange spil har han vist ikke haft ret meget andet at give sig til.

Jeg gad nu godt at gå på opdagelse i hans samling. Det ser vildt ud.
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 16/04-06 19:37 
Jeg gad nu godt have sådan et spilbibliotek. Så skulle man aldrig søge på ebay eller lignende hvis man fik lyst til at spille et gammelt spil. Praktisk.

Det værste må dog være at holde orden i tingene så de kan findes igen hurtigt. Og at undgå at støv overdækker det hele - hvad gør man der?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 16/04-06 19:38 
Det er vel derfor han har en kone :P
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
TLTLSkrevet 16/04-06 21:46 
Sumez -> Hans ven siger at der i hvert fald er over 10.000 spil i hans samling.

Chrono -> Men det er det eneste han laver. Sælger og køber på E-bay og ved hans bod på det lokale loppemarked..
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
MarcusMarcusSkrevet 16/04-06 22:07 
dRxL>
Godt man ikke er en "samler type" ;-)

dRxL>
I kender sikkert det gamle ordsprog "at samle er at tabe", som skal forståes på den måde at alle samlere er tabere :-p

Samler > Samlere > dRxL

hov. ;)
Men ok, det er vel gradbøjet.
la0sla0sSkrevet 16/04-06 22:10 
og?

En ryger kan vel også sige at det er dårligt at ryge, uden at det bliver forkert...

hehe.. kunne ikke dy mig. ;)
Hvad sker der?
kooikkooikSkrevet 16/04-06 22:35 
la0s 1-0 til dig :-)
ckruseckruseSkrevet 17/04-06 14:26 
Ikke den mest snakkesalige type på jorden, ham der. Men okay, han er vist heller ikke at finde i Nudansk under "normal".
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/04-06 15:05, rettet 17/04-06 17:37 
kr0oZe>
Ikke den mest snakkesalige type på jorden, ham der. Men okay, han er vist heller ikke at finde i Nudansk under "normal".

Ja, men når man rent faktisk slår "normal" op i Nudansk Ordbog, opdager man også, at det kun kan betragtes som et matematisk redskab, og dermed slet ikke kan sættes i forbindelse med den menneskelige natur... hvilket egentlig ikke burde undre nogen :)
AV Intelligent Terminal
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/04-06 15:27 
Chrono>
Det værste må dog være at holde orden i tingene så de kan findes igen hurtigt. Og at undgå at støv overdækker det hele - hvad gør man der?

Hvis du sku komme i besiddelse af en sådan spilsamling så ringer du bare... Jeg finder utrolig stor glæde i at sætte min samling organiseret og præsentabelt op! :)

Jeg er måske lidt en kombination af samler og gamer... samler i det omfang at elsker hver morgen at vågne op til synet af en hylde med spil på række... spil der alle har en historie bag sig og en histori foran sig når det bliver deres tur :)

Gamer i den forstand jeg aldrig ville købe et enkelt spil bare for at eje det, men fordi at netop dette/disse spil er potentielle spil til gennemførelse, og bidragyder til den række er store oplevelser jeg allerede har haft med mine maskiner.
Ofte rammer virkeligeheden bare for de gode intentioner og gør at flere spil måske ender på hylden end i maskinen.
Min samling er heller ikke til salg hverken nu eller om 10 år, om den så er det halve værd eller det dobbelte!

Har længe tænkt over hvordan man beskriver denne følelse min samling giver mig så udeforstående ville ku forstå det...
Det er vel mit fotoalbum, jeg tager ned fra hylden, når jeg vil mindes og frem for alt genopleve store oplevelser.
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
DarkenDarkenSkrevet 17/04-06 15:58 
Smuk skrevet Palsgaard =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ckruseckruseSkrevet 17/04-06 16:26 
@KillerBean:

Jamen, så ikke unormal, men bare rablende sindssyg. Det står vel i Nudansk?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/04-06 17:43, rettet 18/04-06 19:11 
Tjahhh... jeg kan jo kun citere hans ven:

People do whatever they want to do — it doesn’t matter if it is collecting video games, or hockey cards, or bottle caps. What ever makes you happy is all that matters. People that think he has a problem are usually envious and trying to hide their own problems by focusing on others. Hey, if it makes you happy…

Men på den anden side kan jeg jo også godt se, at du ikke mener noget ondt ved det, så lad os da bare kalde ham... speciel :)
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 17/04-06 18:53 
Krooze, du burde næsten få en henstilling for at tale sådan om samlere :)

Der er da flere herinde som har lignende samlinger.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
MarcusMarcusSkrevet 17/04-06 18:56, rettet 17/04-06 19:34 
Ang. fotoalbum>>
Jeg kan godt se hvorfor folk vil have spil de har tænkt sig at spille eller spiller, men at beholde noget for nostalgisk værdi....netop decideret at samle...det kan jeg ikke sætte mig ind i. Det er ligegyldigt hvad det så er man samler på. Penge er ikke i samme kategori.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/04-06 19:35 
Killer Bean 2>
Tjahhh... jeg kan jo kun citere hans ven:

People do whatever they want to do — it doesn’t matter if it is collecting video games, or hockey cards, or bottle caps. What ever..

LOL jeg samlede i sin tid også hockey og har stadig en samling på nogle meget sjældne kort af mit store idol jeg er herre gald for :)

Til ovenstående:
Netop at have en spilsamling gør det for mig muligt at tage de gode ting fra fortiden frem i nutiden :) som jeg også skrev er det dels for at mindes, men fremfor alt muligheden for at genopleve store oplevelser igen, fremfor at forestille sig hvordan det nu var dengang tilbage i det herrens år :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig