X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så kom mit Moto GP 2. Er det godt?


Svar
enfenenfenSkrevet 27/05-03 11:07, rettet 27/05-03 20:35 
Her er så et lille review af spillet, set med min øjne.

Først og fremmest er der kommet lidt flere baner til. Seks for at være helt præcis. Jeg kan ikke helt huske navnene, så jeg gider ikke til at liste dem. Der er i hvert fald nogle i Japan og Spanien. De eksisterende baner fra det første Moto GP, er blevet re-designet og dette kan specielt ses på Le Mans banen, som synes ændret radikalt.

Angående grafikken, så har spillet fået et løft. Der er kommet mange flere detaljer omkring på banerne. Texture'ne på vejen er eksempelvis er blevet meget flottere. Der er "indsat" en masse træer og buske på banerne. Regnvejret har nu den virkning, at dækket blivet vådt og at der samtidigt kommer mudder på motorcyklen. Samtidig er der også blevet gjort noget ved lyseffekterne, hvilket også gør at spillet er blevet flottere på denne front. Så er der motorcyklerne og deres kørere. Her er der også blevet gjort
noget, for at få det hele til at se flottere ud. Motorcyklerne er blandt andet blevet mere skinnende og har fået et mere råt look. Generelt set er alt blevet finpudset omkring grafikken i spillet. Det ligner stadig sig selv, men flottere.

Omkring lyden i spillet, så er der ikke ændret på det helt store. Musikken er vist den samme, men den slog jeg fra med det samme, så jeg i stedet kunne høre min kværn. Omkring lyden af motorcyklen, så er den blevet ændret og det kræver noget tilvænning. Da jeg kørte det første løb sagde jeg til mig selv, at det bare ikke kunne være rigtigt. Min vurdering af spillet faldt drastisk, da jeg startede med at spille, men det ændrede sig heldigvis. Lyden er blevet ændret til hvad der lyder som en græsslåmaskine - sådan lyder det også i Moto GP - bare på en anden måde. Efter 9 timer med spillet vænner man sig til lyden og nu generer den mig ikke synderligt. Lyden fra de andre motorcykler i feltet er dog kanon. Specielt lyder det godt, når der drøner en 1000cc forbi en. Lyden fra omgivelserne er også blevet opjusteret. Det lyder specielt fedt at køre i regnvejr, da man nu kan høre regnen falde på vejen i lækker surround( hvis man har udstyret til det).

Gameplayet er blevet ændret lidt i forhold til etteren. Der er stadig training og Career mode. Arkade er ændret til Stuntmode og der er kommet en anden tilføjelse, som hedder Challenges. Denne ligger under hver enkelt bane i Career mode. Det er stort set det samme som Training, men er efter min mening tilføjet for at lære sving, brake, acceleration osv.. Selve trainingen er nu blevet sværere og det ikke er bare at køre dem, for at få sine credits til sin custom bike. Man bliver nød til at vende tilbage senere, når man har fået optjent nogle flere point i Grand Prix løbene. Jeg klarede alle training løb pånær tre til at starte med. De sidste 5( ***) er dog også nogle svære nogen at komme igennem. Det skal samtidig også nævnes, at det nu er muligt at tilføje logo, tekst m.m. til sin custom bike, hvilket er en kærkommen feature.

Selve menusystemet er perfekt lavet og er, hvis man har en xbl account, integreret godt med xbl.

Jeg har endnu ikke prøvet at køre mod andre over xbl, da jeg har prioteret at lave min custom bike først.

Slowdown synes jeg ikke der er det store af. Det sker selvfølgelig en gang imellem - specielt, når der sker meget i synsfeltet på én gang. Jeg er altid meget opmærksom på slowdown i spil og jeg var da også lidt nærvøs da jeg satte dette spil i min Xbox. Det som jeg har lagt mærke til er, at spillet til tider lider af stutter, hvilket jeg ikke ser som almindeligt slowdown som sådan, men mere et hurtigt drop i frames( små ryk). Stadig irreterende, men til at leve med. Dette var dog også at finde i etteren, men der kommet lidt mere i toeren. Nu har jeg kun spillet spillet i pal60, men jeg kunne forestille mig, at stutter var lidt mindre synligt, hvis man benytter sig af normal pal.

Jeg startede med at spille kl. 17.30 og stoppede først kl. 2.30. Tal om at glemme alt omkring sig. Jeg kunne simpelthen ikke lægge spillet fra mig :(

Dette var lige et kort review af mine første 9 timer med Moto GP 2. Alt i alt et godt spil og efter min mening bedre end det første. Dog er der nogle ting, som ikke burde have været ændret. Så som lyden af motorcyklen. Meninger eller lignende er velkommen :)
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 30/05-03 14:29 
Enfen tror du selv på at du nogensinde får den hurtigste tid på Sheridan?? nu slog jeg lige din rekort med 0,5sec;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 30/05-03 15:20 
Har jeg da sagt det...

Men nu tror jeg lige, at jeg prøver banen igen :)
What is the Matrix?
StriferStriferSkrevet 30/05-03 15:40 
Efter dit korte rewiew har jeg lige pludselig fået fundet 500 eller hvor meget det koster frem fra pengepungen. Lige til at købe det! Men hvor har du købt det?
XBL Gamertag: ZeNtiX
enfenenfenSkrevet 30/05-03 15:42 
Hvis du har Visa, så køb det fra CD-Wow. Der koster det kun omkring 350,-. inkl. fri forsendelse. Gameplay har det til 35£, men de skal så have 4£ for porto.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 30/05-03 15:42 
Paasch >
Enfen tror du selv på at du nogensinde får den hurtigste tid på Sheridan?? nu slog jeg lige din rekort med 0,5sec;)

Nu har jeg så en tid, der er 1,68 sec. bedre end dig :)
What is the Matrix?
StriferStriferSkrevet 30/05-03 15:42, rettet 30/05-03 15:43 
Tak skal du have! ;) Altså til det med prisen på spillet!!
XBL Gamertag: ZeNtiX
APHAPHSkrevet 30/05-03 16:41 
jeg håber at have opbygget en full costum bike i dag eller i morgen (mangler 8 point), så jeg kan begynde at køre udelukkende efter hurtige omgangstider...så ryger din sheridan tid igen:)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 30/05-03 17:49, rettet 30/05-03 17:50 
Jeg mangler også lige de sidste 10 point - 10 løb på Legend. Jeg har klaret træning + challenges, selvom nogle af dem var pænt svære.
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 30/05-03 19:04 
jeg har lige gennemført legende med maximum point, så nu mangler jeg kun de sidste 4 trænings sessions
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 30/05-03 20:08, rettet 30/05-03 20:11 
Og de er heldigvis heller ikke så svære...

Angående Legend, så skal du jo ende først, hvis du vil have maximum point til din custom bike.
What is the Matrix?
UnknownUnknownSkrevet 30/05-03 20:09 
*Off-topic*

Når man køber hos CD-Wow, er portoen så inkluderet i prisen hvis man betaler med Visa?!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
enfenenfenSkrevet 30/05-03 20:09 
ja
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 30/05-03 20:48 
Yeah baby yeah, nu har far en full custom bike :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
APHAPHSkrevet 03/06-03 23:06 
Brummelum er du gået under jorden, eller har du mistet interessen for spillet, siden du ikke er begyndt at sætte nogle hurtige omgangstider?? Selvom Enfen gør et forsøg så mangler jeg kvalificeret modstand som du gav i MPG1;)

Nu hvor ranglisterne i mgp2 er glitch og shortcut frie, er det imodsætning til MGP online, muligt at få en høj placering, og idag kom jeg for første gang ind i top 300...helt nøjagtigt nr 292

Så Brumme du må se at komme igang:)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 04/06-03 07:22 
Haha....

Glitch og shortcut free? Det ved du jo er en stor fed løgn. Nej, der er måske ikke shortcuts mere, men glitches det er der vist. Det er også grunden til, at jeg ikke gider køre efter tider mere.

Det kunne være jeg skulle til ændre til en NSR og powerslide derudaf....
What is the Matrix?
BrummelumBrummelumSkrevet 04/06-03 12:05 
Jeg må indrømme at jeg ikke har spillet det særlig meget. Jeg tror jeg fik mit behov for at kører motorcykel stillet med det første MotoGP spil. Men det kan da være at lysten kommer tilbage.

Hvad er det for noget med glitches? Kan det alligevel lade sig gøre at snyde?
XBL Gamertag: Brummelum
enfenenfenSkrevet 04/06-03 12:57, rettet 04/06-03 12:58 
Jeg ved ikke om man skal kalde det snyd, men der er en glitch, som gør det muligt at ændre sin NSR, så den blandt andet kan tage de vildeste sving. Den bliver meget hurtigere end en RC, selvom det ikke burde være muligt.

Der er også nogle andre glitches, som jeg ser som snyd.

Alle ting, som burde være blevet fixet.
What is the Matrix?
BrummelumBrummelumSkrevet 04/06-03 14:58 
Er det bikesetup du tænker på hvor man kan sætte sin NSR til H H 10 10 1400?
XBL Gamertag: Brummelum
enfenenfenSkrevet 04/06-03 15:13 
Blandt andet ja.
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 04/06-03 15:31 
Bike setup H H 10 10 1400 er langt fra den optimale opsætning. Jeg har lavet en rigtig god opsætning til de banere med snævre sving, men kan ikke rigtigt finde et ordenligt setup til hurtige baner som Phillip island, Suzuka og mugello. Jeg er begyndt at teste forskellige RC setups og pga RCéns flere HK jeg jeg sikker på at jeg kan forbedre mine NSR tider.. jeg har bare svært ved at gøre bike stabil ved høje hastigheder.

Enfen -->glitch har ikke noget med bike setup at gøre, men derimod det fenomen der var i MGP1, hvor man kunne crashe bestemte steder på banen, og når man rejste biken op, startede man længre fremme på banen
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PvtSommerPvtSommerSkrevet 04/06-03 16:24 
Nej da! Det er fanme snyd! I morges manglede jeg 22 kroner for at betale pakken med MotoGP 2 i. :( OG SÅ KUNNE HUN IKKE FINDE DET I POSTCONTAINEREN!

Well.. på fredag mine kære venner! ;o) Så skal der fræses...
"And sheppards we shall be..."
enfenenfenSkrevet 04/06-03 17:18, rettet 04/06-03 17:18 
Paasch >
Bike setup H H 10 10 1400 er langt fra den optimale opsætning. Jeg har lavet en rigtig god opsætning til de banere med snævre sving, men kan ikke rigtigt finde et ordenligt setup til hurtige baner som Phillip island, Suzuka og mugello. Jeg er begyndt at teste forskellige RC setups og pga RCéns flere HK jeg jeg sikker på at jeg kan forbedre mine NSR tider.. jeg har bare svært ved at gøre bike stabil ved høje hastigheder.

Enfen -->glitch har ikke noget med bike setup at gøre, men derimod det fenomen der var i MGP1, hvor man kunne crashe bestemte steder på banen, og når man rejste biken op, startede man længre fremme på banen

Så lad os kalde det en bug....ok?

H H 10 10 1400 er den opsætning, som de fleste i toppen kører med - heriblandt OneBadHuskerFan.

Men nu vi er ved det. Hvilken opsætning kører du med Paash? Her tænker jeg på RC setup på de forskellige baner og også din NSR på ditto.
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 04/06-03 18:20 
Jeg kan ikke helt huske mine RC setups, men når jeg har været på live idag, kan jeg godt poste nogle af dem..

her er nogle af mine NSR setups: på Estoril/motegi bruger jeg følgende: H H 7 6 1440 og på Suzuka: H H 9 9 1460...men om det også er optimale setups for andre ved jeg ikke, men de passer ihvertfald perfekt til min agrasive spille stil.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig