X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Antennekabel stik til composite?


Svar
DarkenDarkenSkrevet 12/04-06 22:01 
kort fortalt, har to pong-"konsoler" (hvis de kan kaldes det) og var lidt nysgerrig om det er muligt at få dette over på et composit signal/stik.
(ja er pænt ignorant hvad sådane ting angår så =P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
QQSkrevet 12/04-06 22:07 
Pong-konsoller?
Uddyb venligst! ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 12/04-06 22:14 
Ja, det burde du kunne få i elektronikforretninger. Muligvis også Fona og lignende.
DarkenDarkenSkrevet 13/04-06 01:42, rettet 13/04-06 01:48 
Hølmkjær>
Pong-konsoller?
Uddyb venligst! ;)

Dette er den ene (Odyssey 2001):
http://www.pong-picture-page.de/catalog/product_info.php?products_id=946&osCsid=2d0273336d084f4fedc9c7d427889853

Og dette er den anden(Unimex - Mark III):
http://www.pong-picture-page.de/catalog/product_info.php?manufacturers_id=186&products_id=246&osCsid=5cde7dd0a06587d473df1b20f4802a79

(kan ikke linke direkte til billederne, men der er et thumpnail man kan klikke på.)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 13/04-06 01:42 
Jmog, kunne du give nogle stikord for hvad jeg skal spørger efter?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/04-06 11:19 
På engelsk er det en RF demodulator, og det ville den tekniske betegnelse også være på dansk, men hvad de i daglig tale kalder det, kan variere.
Signalet er allerede konverteret til RF, og du vil så konvertere det tilbage til composite. Hmm, ville det ikke være nemmere at modificere maskinen og pille composite signalet direkte ud?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkenDarkenSkrevet 13/04-06 18:17 
fatter ikke den slags, at det der med at modificere konsoler har det med at blive ved tanken, har også ville en til at modde min snes til hz og det, men tja skal bare tage mig lidt sammen til at finde en der kan ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ChronoChronoSkrevet 13/04-06 19:19 
Det vil nok kræve mere end bare et stik med RF-in og composite-out. Mon ikke der skal bruges en eller anden aktiv boks som står for de-moduleringen (hedder det det?) af signalet. Og så er det nok ikke så billigt som man kunne håbe.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
QQSkrevet 13/04-06 19:32, rettet 13/04-06 19:34 
Du kan ihvertfald være ret sikker på at du kan pille et andet signal end RF (composit eller RGB, formentlig) ud af konsollen. Det er sikkert bare noget med at tage signalet ud af konsollen inden den RF-modulator den formentlig er udstyret med... Så slipper du også for det kæmpe kvalitetstab det er først at skulle modulere til, og derefter de-modulere fra RF...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Zzap!Zzap!Skrevet 13/04-06 20:28, rettet 13/04-06 20:31 

Duuude! Hvad har du givet for den og i hvilken stand er den?

Hvad andgår RF-Comp output, så er det jo lige det tuneren i et TV eller video gør.
De gamle hardwired konsoller har jo ingen lyd gennem RF kablet, så det ville måske være muligt at bygge et simpelt kredsløb, der ændrer RF video til COMP (signalerne ligner hinanden meget).
Du skal dog være opmærksom på at der højst sandsynligt ikke vil være nogen forbedring i billedkvaliteten.
Born to kill space
DarkenDarkenSkrevet 13/04-06 21:00 
Det er nogle gamle familie maskiner, og man kan se at kasserne har været i børne hænder *host host* *fløjte* (der er tegnet på emballagen. selve maskinerne og controllers er i ok fin stand.) Hele ideen med at komme over på comp. er at mit tv har indgang til dette og det har min projektor også.
(kunne være griner nok til LAN at lave konkurrence med dem ;)

Men jeg har ikke know-how til alt dette elektronik, men det er vel også lidt tydeligt udfra mine spørgsmål hæhæ.

-------------

btw så er jeg glad for jeg fik mine opgivende forældre til at lade være med at smide dem ud da jeg var barn, nu mangler jeg bare at se om jeg kan få liv i min gamle c64 og min c64/128 =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 14/04-06 02:19 
Mon ikke det nemmeste egentlig ville være at købe en billig ekstern tuner, som dem supermarkederne af og til har? De har jo composite (blandt andet) output.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/04-06 15:03, rettet 14/04-06 15:38 
Zzap!>
De gamle hardwired konsoller har jo ingen lyd gennem RF kablet, så det ville måske være muligt at bygge et simpelt kredsløb, der ændrer RF video til COMP (signalerne ligner hinanden meget).

Undskyld, men hvor meget ved du om RF vs COMP?
Modulering og demodulering er ikke bare at lægge til og trække fra.

EDIT:
Til interesserede (om modulation brugt ved tv signaler): http://en.wikipedia.org/wiki/Vestigial-sideband_modulation#Vestigial_sideband


Zzap!>
Hvad andgår RF-Comp output, så er det jo lige det tuneren i et TV eller video gør.

Netop :-) og det billigste er nok at finde en gammel video til at klare det. Problemet med en enkeltstående RF demodulator er at den skal indstilles til netop den frekvens som spillemaskinen sender ud, og det er altså væsentlig lettere at styre gennem menuen på en video eller et tv.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Zzap!Zzap!Skrevet 14/04-06 17:07 
Azalon>
Zzap!>
De gamle hardwired konsoller har jo ingen lyd gennem RF kablet, så det ville måske være muligt at bygge et simpelt kredsløb, der ændrer RF video til COMP (signalerne ligner hinanden meget).

Undskyld, men hvor meget ved du om RF vs COMP?
Modulering og demodulering er ikke bare at lægge til og trække fra.

Dét er at jeg skriver "måske" afslører nok niveauet?
Nu mente jeg heller ikke *så* simpelt et kredsløb. Jeg kunne forstille mig, at der et sted på nettet findes et diagram til et kredsløb der gør jobbet.
Men RF signalet er jo faktisk "bare" et comp signal flettet sammen med lyd og så lagt til en bærebølge.
Born to kill space
DarkenDarkenSkrevet 17/04-06 17:38 
havde ikke lige hjerne nok til at kunne overkomme at læse/svare tråden da jeg var til lan (har stadig pænt koger på)

Jeg fatter ikke en fis af at skulle bygge et kredsløb (og har heller ikke værktøjerne til dette), har googled lidt efter RF demodulator og priserne på sådane ser ud til ikke blot at være i skoven, men over vandet og forbi bakkerne.

Så extern tuner lyder som vejen frem, hvis jeg kan finde en der er billig og lille nok.

Takker for svarene =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig