X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Odama - Godt eller skidt?


Svar
BlossomBlossomSkrevet 12/04-06 10:46, rettet 12/04-06 11:51 
Har bestilt Odama ved Play men tog ikke imod det da dejlige Postdanmark ville have told på trods af Plays Prepayed Import-vat.

Nu har jeg dog set en anmeldelse af spillet og er lidt i tvivl om, om jeg skal bestille det igen..

Der må være nogen herinde som har prøvet at spille det, eller som har det stående på hylden..

Hvad kan I fortælle om det? Stoler lidt mere på folk herindefra frem for div. anmeldelser.

Skyd løs
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
GoodtimesGoodtimesSkrevet 12/04-06 11:07 
Jeg bestilte også Odama fra Play.

Jeg er kommet til 6. bane, dvs. ca. halvvejs. Odama er præcis ligeså vanvittigt, originalt og underligt som forventet. Måske endda endnu mere end forventet. Indtil videre er det rigtig sjovt, og i det hele taget forfriskende. Det er uden fancy indpakning (om end coveret er enormt flot), og uden for mange dikkedarer - bare rent gameplay. Og spørgsmålet er jo så om gameplay'et - pinball/strategi-hybrid - er noget, der tiltaler dig. Selv synes jeg, at det fungerer glimrende. I begyndelsen var jeg skeptisk; jeg syntes det var svært at styre, og jeg havde svært ved at se, at stemme-kommandoerne havde nogen effekt. Nu da jeg er blevet vant til styringen, og efterhånden har fattet, hvad det egentlig går ud på, synes jeg, at det virker, som det skal.

Jeg tror, at hvis tanken om pinball/strategi-hybrid tiltaler dig, så vil du også synes, at Odama er sjovt. På ingen måde et 'tungt' spil.
BlossomBlossomSkrevet 12/04-06 11:39, rettet 12/04-06 11:51 
uddyb venligst hvad du mener med tungt spil?

Jeg har set nogle screenshots, og hvis min opfattelse er korrekt, så skal man "slagte" en masse soldater ved hjælp af en kugle og spille på Pinball manér.

Jeg er helt vild med Pinball, så det element er for mig ganske tiltalende.

Jeg har dog bl.a. også læst at det var rigtig svært at lære og selve styringen meget vanskelig og svær..

Er det ikke "bare at trykke på knapperne" og skyde kuglen afsted ligesom i alm. Pinball?
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
GoodtimesGoodtimesSkrevet 12/04-06 12:39 
Når jeg siger, at det ikke er tungt, så mener jeg bare, at det er sådan et spil, hvor man nemt kan sætte sig ned og spille en bane i ny og næ, og som ikke kræver at du som spiller sætter dig særligt ind i noget advanceret system eller univers.

Det gælder rigtigt nok, hovedsageligt, om at mase en masse soldater med sin kæmpe kugle - Odama. Det er absolut fornøjelligt at se netop hvor destruktiv den kugle kan være. Det er fantastisk at se den smadre alle fjendens forsvarsværker med et enkelt, godt skud, og derefter "tilt'e" skærmen den rigtige vej, så kuglen maser fjendens kavaleri på vej tilbage til flipperne. ^_^

Så, jo, selve pinball-delen er ligesom i almindelig pinball, men krydret med, at du også sigter efter bevægelige mål, og at du så samtidig skal kordinere dine egne tropper med mikrofonen, så du ikke også maser dem (selvom det da kan være sjovt nok).
SnoopySnoopySkrevet 12/04-06 13:03 
Det lader ikke til at kritikerne er særligt imponerede med spillet. Sider som ign, gamespot og gametrailers har kun givet omkring 6 i karakter.
BeanoBeanoSkrevet 12/04-06 14:31, rettet 12/04-06 14:31 
Ja, ikke nogen fantastisk modtagelse det har fået.

Lyder/ligner heller ikke som noget konventionelt pinball spil, så hvis det er det man vil have, bliver man nok skuffet.

67% på GameRankings
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/04-06 00:55 
Jeg har spillet 2½ bane. Underligt spil! Jeg har ikke nået at vænne mig til styringen, og banerne er vildt svære. Det er et temmelig frustrerende spil, når man er presset på så mange måder: fjender, en flyvsk kugle og tid. Ikke noget slap-af-spil :-(

Det, der undrer mig mest ved GameRankings er, at alle de mange sites er så enige. Jeg havde troet det ville svinge meget mere ud i "enten hader eller elsker man dette spil" så karakterne enten ville være 3-4 stykker eller 8-9.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig