X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsolforum.dk


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/04-06 23:43, rettet 11/04-06 23:43 
Har man spørgsmål til det daværende Konsolforum.dk og navneskiftet til PlayRight, så kan de stilles i denne tråd.

Der skal så lige gøres opmærksom på, at dette indlæg ikke bryder PR's regler:

* Har et relevant og sagligt indhold og enten uddyber eller tilføjer nye synspunkter, der ikke allerede har været oppe i den enkelte diskussion.

Se hele indlægget
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
73 emne(r).
« < 1 2

Svar
la0sla0sSkrevet 16/04-06 00:42 
Det var noget jævnt spøjst noget det hele.

Underligt nok opdagede jeg, sådan som jeg husker det, aldrig at folk havde fake navne eller lavede post statistik fusk. Men men sådan er det vel.

Jeg husker også den email RJK sendte, men også at P:R blev testet af visse udvalgte inden det blev offentligt. Jeg er stadig dybt dybt bitter over at jeg ikke var en af dem... hehe nej, men en eller anden leakede at P:R var oprettet, og jeg husker at Star soldier derefter fortalte mig om det.

Da man så registrede sig var deres ikonsamling ret tam, så jeg valgte den mest særprægede der var at finde... med den ide om at ændre det senere, siden har det jo hængt ved og jeg har da en naiv ide om, at det er blevet en ret god P:R identitet at have.. Doshin-face ;) og jeg har ALDRIG spillet det.

Anyway jeg har holdt meget af det arbejde folk har gjort for sitet og os brugere. Jeg har også mødt mange spændende mennesker, og fået gode bekendtskaber... ikke mindst Star Soldier.

Noget der også morer mig er de gamle GameOn.dk folk der er her... det gik dog ret langsomt op for mig, at det faktisk var dem. Og nu.. ja kan jeg selvfølgelig ikke komme med en ordentlig liste. ;) eller at jeg er ret så stolt af det jeg lavede der.
Hvad sker der?
BobbeBobbeSkrevet 16/04-06 00:42 
Er det ikke bare ligesom, når farfar fortæller om hvor meget mere sne, der var, da han var knægt? :P
Spiller nu: Wii
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/04-06 01:38 
dRxL>
I kunne også prøve at grave i archive.org

Det var dengang, hvor jeg havde mit gode, gamle N64 ikon! Klassisk!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/04-06 02:09 
Millemors "Der var ikke andet at gøre" står i stærk kontrast til Runes udlægning :-)

Pas nu på ikke at få jeres IP banned af at læse dette link!
la0sla0sSkrevet 16/04-06 10:17 
Skal man være lidt høj i hatten er jeg da ret glad for at læse mit indlæg i den linkede tråd ovenfor. :) Udover tastefejlene... jeg lugtede da lunten rimelig tjept ;)

Or something
Hvad sker der?
3of193of19Skrevet 16/04-06 11:53 
hehe, ditto laos:
3of19>
Personligt synes jeg også man får de bedste diskussioner på strikt modererede forummer, da idioterne bliver sorteret fra ret hurtigt. Mit favoritforum ved siden det rigtige konsolforum.dk er f.eks. Alwaysgame.com, som ikke engang tillader fri registrering. Men tonen og diskussionen er også derefter.
Jeg tror næppe det her forum vil kunne erstatte det rigtige Konsolforum. Men det behøver det heller ikke, RJK, Naiera, Strider og Per S er igang med at oprette et nyt forum, som måske kommer op at køre i løbet af ugen. Og såsnart det er oppe er jeg outta here.

At alwaysgame såsmåt er ved at gå nedenom og hjem er så en anden sag.
RJKRJKSkrevet 16/04-06 13:35 
Hyakotake>
Millemors "Der var ikke andet at gøre" står i stærk kontrast til Runes udlægning :-)

Ja, en del af indlæggene i den tråd lægger unægteligt op til mudderkast... Jeg kan jo bare konstatere, at der ikke er megen sandhed, om nogen, bag de forklaringer, der kommes med i den tråd. Men det er jo nemt at påstå én ting, og så banne dem, der mener noget andet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 16/04-06 13:53 
Jeg husker faktisk ikke om jeg blev banned, og om jeg er det nu. Det er jeg højst sandssynligt. Jeg mener også, at der var flere (muligvis dr. dum her inklusive), der sørgede for at blive banned på en sjov måde:

Man oprettede en tråd, eller besvarede et emne og skrev omtrent kun : Playright i sin tråd eller sit svar. Det var en ret så nem måde at ryge ud på... hehe.
Hvad sker der?
BaggyBaggySkrevet 16/04-06 13:56 
Men der bliver nu også fortalt et par sandheder om specielt en persons (nuværende PR bruger) skiftende humør..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
la0sla0sSkrevet 16/04-06 14:28 
Så slemt er det da slet ikke, jeg tror også det handler lidt om, at tekst ofte bliver forstået "mis"-agtigt, og i den negative retning... det er jo ikke science at en smilie aldrig læses på samme måde som et reallife blink i øjet. ;) I hvert fald synes jeg at man skal lade det glide.. det er jo påske og vi er alle glade og mætte.. og det her handler jo om fjenden på kf.com

Vi er jo helt social demokratiske her, intern fnidder osv... hehehe nej samtale om sagerne er godt

:D
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 16/04-06 14:36 
Det passer nu at DKF's gamle kode var temmelig ubrugelig med henblik på den aktivitet, der begyndte at opstå på forummet, hvilket jeg vist også klagede over dengang. :P Koden var slet ikke skalerbar, og ville have bukket under, hvis forummet blev meget større. Det var mit indtryk at koden skulle læse gennem hele databasen (Access, tilmed) med indlæg bare for at vise siden med aktive emner.

Men P:R beviser jo 100% at den undskyldning på ingen måde holder fra deres side.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/04-06 14:38 
Warfly>
Det er ikke mig, men Rune Keller, der har rettighederne til koden. Han havde ikke mulighed for at komme med et bud på domænet eller at køre forummet op på anden server her og nu.

Især den sidste del af den udtalelse giver jo stof til eftertanke og, ja, mudderkastning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 16/04-06 14:50 
Sumez>
Det passer nu at DKF's gamle kode var temmelig ubrugelig

Arh, begynd nu ikke på det igen... Der var intet galt med koden i sig selv, som jeg stadig er den eneste af os, der har set. Du ved ikke, hvad du snakker om, ligesom du ikke gjorde dengang. Så jeg ville sætte pris på, at du lod være med at udtale dig om det.

Der var nogle ting i databaseopbygningen der ikke var optimal, men som jeg af nævnte grunde ikke kunne ændre på, efter de først var skabt. Primært var opbygningen gearet på at "Seneste" skulle være hurtig, hvor det nuværende P:R forum er gearet til at "Aktive" skulle være hurtig. Forklaringen ganske enkelt at Aktive slet ikke eksisterede da vi startede KonsolForum.dk, men først kom til efter et forslag fra dRxL.

Igen havde det ikke noget med koden at gøre, men databaseopbygningen. Bortset fra ovennævnte ændring, samt nogle optimeringer af databasen takket været MySQL kontra håbløse Access, er forummet kode- og databasemæssigt på P:R nu stort set identisk med det gamle fra DKF. De tekniske problemer vi havde på DKF var for 99% vedkommende konsekvens af at ligge på en delt server med periodevis voldsom aktivitet fra andre, samt at jeg ikke kunne få direkte adgang til at rette noget som helst, men at samtlige rettelser skulle sendes gennem Warfly som små emails...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 16/04-06 15:00 
Overgangen fra Access til MySQL må siges at være temmelig relevant, da sidstnævnte netop er gearet til disse store databasekald. Ændringen af indexværdi, eller hvad det er, du omtaler, må da også være ret betydningsfuld.
Jeg siger ikke den var dårlig/forkert, bare at det gamle forum ikke var parat til den aktivitet, der var opstået, og der var brug for nogle ændringer, så på det punkt passer det jo hvad Millemor siger, der var bare ikke hold i det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 16/04-06 15:13, rettet 16/04-06 15:19 
Igen: Det er lodret forkert, at der var problemer med koden eller at denne ikke skulle kunne "skalere" ordentligt. Det passer bare ikke. Punktum. Det er sørgeligt at Warfly og Millemor har fået selv dig til at tro på den usandhed.

Problemerne var for langt hovedparten serveren, herunder det styresystem og de værktøjer, vi nu engang var bundet af, ved at være placeret på den server. Hernæst at jeg ikke kunne ændre databasen i takt med at sitet udviklede sig.

Det er korrekt at der var nogle tekniske problemer grundet aktiviteten på sitet - dog voldsomt overdrevne af især dig :) - men det er aldeles ukorrekt, at det havde noget med koden at gøre. Det er måske en ligegyldig detalje for dig, men ikke for mig, eftersom koden var det eneste punkt, jeg havde indflydelse på. Desuden vil alle systemer upåagtet kode og databaseopbygning blive langsommere i takt med at databasemængden vokser. Det er helt naturligt og uundgåeligt, hvilket man så bør løse på andre måder (vi har købt mere RAM :)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KLTKLTSkrevet 23/08-06 11:57 
Jeg vil lige genoplive denne tråd for en kort bemærkning, for lige at konstatere at jeg slet ikke var klar over alt det, der åbenbart har fundet sted med det tidligere Konsolforum.dk som jeg selv var aktiv på i sin tid.
Det overrasker mig noget at der åbenbart har fundet sådan en mindre krig sted, og jeg må da indrømme det virker sygt hvilke metoder ejerne af konsolforum.com har taget i brug!
Jeg er først for nyligt vendt tilbage til PR, hvilket er årsagen til jeg er fuldstændig uvidende omkring alt dette.

Jeg mindes at have set mange af brugerne på det nuværende PR, være aktive ligesom jeg selv på foraerne helt tilbage i tiden med Dreamcast-online.dk
Det var gode tider! :D
9/11 Was An Inside Job
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-09 19:25 
Jeg har lige opdaget, at der er kommet en afsteming på konsolforum.dk (ved ikke hvor længe den har været der), hvor der bliver spurgt til om siden bør lukkes ned. Jeg ville personligt ikke græde snot, hvis det skete, men det overrasker mig alligvel lidt, at de overvejer det.
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 17/10-09 20:15 
Konsolforum lukkede da 03.03.2003 :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-09 20:19 
Så det er ikke Rune der har designet de smagløse NFS-bannere? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/10-09 22:23 
Troede da også det domæne havde været lukket i adskillige år. ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/10-09 22:30 
Men der har da været aktivitet på forummet så sent som i går, så helt lukket kan det da ikke være??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/01-10 13:19 
Så er konsolforum.dk vist officielt slukket og lukket :)

Survival of the fittest
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-10 13:28 
Gad vide om nogen så finder vej til P:R?
Eneste andet forum jeg kan komme på er dem som er tilknyttet div. nyheds sider.
73 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig