X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsolforum.dk


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/04-06 23:43, rettet 11/04-06 23:43 
Har man spørgsmål til det daværende Konsolforum.dk og navneskiftet til PlayRight, så kan de stilles i denne tråd.

Der skal så lige gøres opmærksom på, at dette indlæg ikke bryder PR's regler:

* Har et relevant og sagligt indhold og enten uddyber eller tilføjer nye synspunkter, der ikke allerede har været oppe i den enkelte diskussion.

Se hele indlægget
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
73 emne(r).
1 2 > »

Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/04-06 23:43, rettet 11/04-06 23:43 
Har man spørgsmål til det daværende Konsolforum.dk og navneskiftet til PlayRight, så kan de stilles i denne tråd.

Der skal så lige gøres opmærksom på, at dette indlæg ikke bryder PR's regler:

* Har et relevant og sagligt indhold og enten uddyber eller tilføjer nye synspunkter, der ikke allerede har været oppe i den enkelte diskussion.

Denne tråd er ment som en saglig forklaring og uddybelse af de spørgsmål, der stilles i denne tråd, hvis det altså stadig har interesse:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=21103#251969
De efterspurgte svar har ikke været oppe i den anden diskussion, ergo er denne tråd berettiget.

* Forholder sig realistisk til virkeligheden og ikke ukritisk viderebringer åbenlyse usandheder.

Jeg skal gerne svare på det, jeg ved, om PR's historie - og som jeg ved er sandt. Folk med yderligere information må hjertens gerne bidrage.

* Er fri for personangreb, tilsvininger generelt, racistiske bemærkninger og lignende.

Her omtales Konsolforum.dk, altså ikke en person, og desuden er dette indlæg sobert og objektivt - og jeg forventer, at moderatorerne holder tråden i samme stil.

Ask away!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CoreCoreSkrevet 12/04-06 00:09 
Hvis den kan fortælles på en måde, så vi ikke træder nogen over tæerne, så byder min nysgerrighed mig at spørge om hele historien, bag al den ballade som der tilsyneladende har været (og måske endda stadig er)...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/04-06 00:17 
Sagen er den, at PR oprindeligt hed KonsolForum.dk, som blev kørt i samarbejde med et par mere eller mindre udenforstående.
En dag ud af det blå var det daværende konsolforum blevet solgt af de mere eller minde udenforstående til det nuværende konsolforum.dk. En af betingelserne var, at hele sitets database (Samtlige tråde, profiler, e-mails m.m.) skulle overdrages, uden at nogen fra det nuværende PR kunne få adgang til det.
Dette resulterede i, at konsolforum.dk pludselig linkede til et konkurrerende forum, og alle medlemmers kontaktoplysninger var i konkurrentens hænder.
Da Rune m.fl. opbyggede PR som afløsning for konsolforum kunne man således ikke komme i kontakt med de 'gamle' brugere fra konsolforum, hvilket har kostet nogle gode medlemmer.

Ret mig venligst, hvis noget er forkert, eller der mangler oplysninger.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
TLTLSkrevet 12/04-06 00:32, rettet 12/04-06 00:33 
Da P:R startede op, var der en mail som blev sendt rundt til folk som Rune og co. havde skrevet ned eller kunne huske. Og videre blev folk bedt om at fortælle videre hvad der var sket, og skrive videre til andre som ingenting vidste. Det stod forklaret i mailen hvad der var sket og hvorfor konsolforum.dk pludselig ikke fungerede som det plejede mere.

Hvis man på konsolforum.dk skrev om Playright.dk det nye KF, blev ens profil spæret der inde og man blev udelukket fra forummet. Så alle brugere var ikke til at komme i kontakt med og nogle af dem skriver nok stadig kun på det andet forum nu... Det gamle forum var mere omfattende mht. Bootchips og div. "sikkerhedskopier". Dvs. en handel med pirat-kopier. Jeg tror det er der uenigheden lå hovedsageligt med der var også andre uenigheder i ledelsen af det gamle forum...

Begge fora har dog udviklet sig siden. Men man kan godt fornemme forskellen alligevel nu.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RitesRitesSkrevet 12/04-06 07:33 
Og det skal også siges, at dem hvis "loyalitet" lå hos Rune og co. og som 'KF' kendte til, slet ikke behøvede at poste for at blive banned. Servicen gik ud på, at de allerede var det før de besøgte siden.
» a winner is you «
enfenenfenSkrevet 12/04-06 11:15 
Jeg blev også selv banned, da jeg i sin tid linkede til P:R forummet, efter jeg var blevet bekendt med, at det var 'genåbnet'.

I mit gamle mail-arkiv, har jeg stadig mails liggende fra min diskussion med den daværende 'leder' af konsolforum.dk. Jeg ved ikke, om det stadigvæk er samme person, der sidder for bordenden på konsolforum.dk?
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/04-06 14:16 
Samme her. Jeg orkede dog ikke at gå i clinch med fyren.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 12/04-06 14:36 
Der er ingen grund til at få noget af det her til at fremstå, som om det er dybt hemmeligt eller vi prøver at censurere noget væk. Det er rigtigt at vi dengang for tre år siden nok var lidt forbeholdende med at diskutere sagen, men det handlede udelukkende om, at vi ikke gad synke ned på det niveau, som andre lagde for dagen med mudderkastning og lignende. Sådan er det stadig væk, men hvis/eftersom folk virkelig føler der er "blanke huller" fra dengang, eller man bare vil mindes ;) så kan jeg da godt skrive en grundig gennemgang af, hvad der skete, fra mit synspunkt. Jeg går ud fra at alle bør kunne holde en sober tone om det nu.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 12/04-06 14:40 
Jeg kom jo først til efter, så jeg vil da meget gerne høre :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/04-06 14:53 
Jamen, jeg synes da bestemt en gennemgang en-gang-for-alle er relevant. Om ikke andet, så bare for at kunne henvise til denne tråd i fremtiden.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 12/04-06 15:13 
Husk at nævne min personlige og meget prisværdige rolle mht. at få konsolforum.dk til at bryde sammen :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
silverstarsilverstarSkrevet 12/04-06 15:13 
Som en der er kommet til efter alt dette fandt sted kunne jeg også godt tænke mig at høre hvad der skete dengang.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
RJKRJKSkrevet 12/04-06 15:39 
I aften...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 12/04-06 16:38 
Hehe... Ja, jeg husker stadigtvæk da jeg loggede på dkf, for så at finde ud af, at hele lortet var blevet solgt:(

Før jeg kendte til P:R, husker jeg at jeg fik frataget muligheden for signatur, pga. af sætninger som "Det gamle DKF var bedre", og den slags:)

Godt man ikke ligger og rodder rundt dér mere!
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
SnoopySnoopySkrevet 12/04-06 23:10 
RJK>
I aften...

Nu er aftenen snart forbi:)
SumezSumezSkrevet 13/04-06 14:37 
Jeg vil heller ikke mene, det er noget særlig mørkt kapitel i P:R's historie. Selvom det må betegnes som en dårlig ting, kan vi jo med berettigelse give "de andre" skylden, og det har da ført gode ting med sig.

For det første, blev alle folks agenda jo gjort klart. Det er jo helt til grin, når konsolforum bruger beskidte kneb som at registrere play-right.dk. Hvor Play:Right, med fare for at lyde frelst, handler om entusiasme og interesse for spilkulturen, samt frivillig arbejdskraft. Skidtet blev filtreret væk, om man så må sige.

For det andet fik det sat skub i drømmen om Play:Right, der nu har vokset til det omfattende projekt det er nu, og stadigt i udviklling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/04-06 17:25 
Som lovet:

Ud fra min opfattelse bør Play:Right dateres tilbage til et spilsamlersite kaldet GameTrade, jeg lavede omkring 2000-2001, hvor jeg første gang mødte mange af de nu gamle profiler som Per S, Le Roof, msxtrd og SkyblazeR. Efter de fleste opfattelse startede det nok i stedet som Dansk Konsol Forum, ofte forkortet DKF. Det var et meget simpel Chart.dk-baseret forum for konsolinteresserede, som efter min opfattelse var henved ubrugeligt i praksis, blandt andet fordi alle kunne udgive sig for at være hinanden (og det gjorde man), og der ingen moderering eksisterede. Det var ikke et forum jeg brugte nærmere, men en del af de nuværende brugere gjorde, så jeg skal ikke tale for negativt om det ;)

I hvert fald kom jeg til at snakke med ham der kørte DKF, Warfly. Jeg foreslog ham at jeg kodede et ordentligt forum, at vi lavede regelsæt og indsatte moderatorer, og alt i alt fik lavet et ordentligt forum, der kunne bruges. Det var han interesseret i, og jeg lavede så alt dette, og fik Per S og SkyblazeR med som moderatorer, udover Warfly og jeg selv. Opgavefordelingen var omtrent at Warfly betalte for et domæne - KonsolForum.dk skiftede vi så navn til - som han derfor havde eneret over, mens jeg lavede alt det tekniske.

Så vidt jeg husker gik det hurtigt og smertefrit, Dansk Konsol Forum blev til KonsolForum.dk i efteråret 2001, og fungerende stort set som forummet på Play:Right i dag. Mine retningslinier og den aftalte (med understregning af "aftalte") modereringsstil var også omtrent den samme. Sitet voksede også hurtigt, hvilket både var godt og skidt. Skidt fordi den mellem-mange-brugere-delte server, som vi lå på, slet ikke kunne klare belastningen, og ditto for de fire moderatorer. Naiera og Millemor (Warflys kone) blev trukket ind som moderator-aflastning, og den interne uenighed ulmede... Her skal det måske tilføjes at vores "fløj" jo bestod af lutter spilskribenter, med et entusiastisk forhold til spilmediet, mens de andre næppe kunne beskrives som værende særligt hardcore. Så der var selvfølgelig en grundlæggende forskel på, hvad vi ville.

Omkring sommeren 2002 snakkede jeg med Mads/Teki/Crazzzh/vælg-selv om et nyt spilrelateret site. Vi fastlagde det koncept, som er grundlaget for det nuværende Play:Right. De to ting vi primært arbejdede på var en opdatering af GameTrade - det nuværende Samler - og en database over spilanmeldelser - det nuværende Arkiv. Dengang var det dog langt mest snak og enkelte teknsike eksperimenter. Senere kom MIKA-L ombord i projektet, som så blev sammenslået med det spilsite han havde på tegnebordet. Så vi snakkede endnu mere, og jeg lavede lidt mere test-kode.

Mod julen 2002 hobede en del problemer sig op på KonsolForum.dk. Eftersom jeg ikke måtte få adgang til server eller database for Warfly, var det meget besværligt at opdatere eller optimere noget ordentligt, for at udbedre de tekniske problemer. Samtidig blev forskellen på moderatorerne mere og mere tydelig. Naiera og jeg ville give de seriøse brugere snor og gøre kort proces med dem, der alligevel ikke bidragede med noget på forummet (piratkopiering og andet). Warfly og Millemor virkede mest som om de ville det modsatte. Det førte selvsagt til en del kontroverser, herunder tydelig offentlig uenighed og en kamp fra vores side, for at redde en del af de folk, det i dag er svært at forestille sig sitet uden.

Sidst i februar 2002 fik vi andre moderatorer uden nærmere varsel at vide, at Warfly ville sælge KonsolForum.dk-domænet til anden side. Ville vi undgå det, måtte vi komme med et højere bud. Salgsprisen fik vi aldrig at vide, men da den blev fastslået som værende højere end vi kunne købe server, domæne, ADSL-linie og alt andet vi skulle bruge, for at køre et site uden de samme tekniske problemer, så takkede vi nej. Det virkede også absurdt at vi skulle betale Warfly for noget, vi havde en væsentlig andel i, at han overhovedet kunne sælge. Det tilkomne KonsolForum.com, der primært omhandlede bootchips og piratkopier, havde også gjort selve navnet mindre attraktivt.

Som gættet var det i øvrigt netop KonsolForum.com der købte KonsolForum.dk (det nuværende www.konsolforum.dk har altså intet at gøre med, hvad selvsamme adresse ledte til dengang). Inden for en dag efter vi havde fået "tilbuddet", blev sitet således lukket ned, og brugerne ført til det konkurrerende forum. De fleste af os blev IP-bannet herpå, selvom vi ikke engang havde profiler på forummet. Warfly nægtede at give os databasen til det gamle site, så vi havde kort sagt ingen mulighed for at kontakte brugerne, der således bare fik en meget misvisende besked om, at det gamle site var blevet til KonsolForum.com. De fleste af os var også meget kede af, at alle de gamle forumtråde således bare gik tabt, men de ville ikke acceptere andet.

Indenfor en lille uge gik det så meget hurtigt, og jeg fik ikke rigtigt lavet andet, end at få et alternativt forum op at stå. Webserver blev bestilt og ankom. ADSL-linie blev bestilt og installeret. Jeg lærte mig selv PHP og MySQL på én dag, og brugte to dage på at konvertere den grundlæggende funktionalitetskode, der var beregnet til det andet spilsite-projekt. Her var Mads i mellemtiden droppet ud og Naiera kommet til, så vi fik rimeligt hurtigt en ny forum-del på plads, der løste alle de problemer, vi havde lært af det gamle, og fungerende som vi ville have det. Et navn nåede vi aldrig at blive enige om, så jeg besluttede bare "playright", eftersom det hastede. Dette skal i øvrigt ikke forståes som om jeg lavede alt - der var mange der i disse dage gjorde den ekstra indsats, der betød at vi kom så hurtigt ovenpå igen, og kunne åbne Play:Right 3. marts 2003.

Vi gjorde derefter hvad vi kunne, for at få kontakt til brugerne igen. Vi kunne huske navne og finde email-adresser på omkring 30 folk, så vidt jeg husker. Dem bad vi så sende besked videre, til dem de kendte. Det gjorde en del blandt andet på KonsolForum.com/dk, som så til gengæld gjorde hvad de kunne, for at fjerne alle spor af, at vi var "tilbage". Folk blev bannet for bare at antyde noget, alle former for ordet playright blev censureret og de købte domæner som play-right.dk for yderligere at irritere os. Efter min overbevisning havde Warfly og Millemor i øvrigt meget lidt med dette at gøre, og det handlede vel mest om, at ejeren af KonsolForum.com troede, at han kunne købe en masse brugere til hans site - og derefter velsagtens sælge modchips til dem, som trods alt var/er hans forretning. Vi forsøgte et par gange at tale fornuft med vedkommende, men det viste sig håbløst, og vi valgte at fokusere på vores eget site, og lade dem om mudderkastningen.

Vi fortsatte udviklingen af det oprindelige spilsite, der så nu allerede havde et forum, hvilket blev til Play:Right version 2 af 1. juli 2003, hvor Samler-, Arkiv- og Info-sektionerne blev tilføjet. Dermed var der i vores øjne ikke længere noget sammenligningsgrundlag eller nogen konkurrencesituation mellem Play:Right og KonsolForum. Bortset fra at der stadig til tider dukker et "tabt" medlem op eller nogen mindes gamle dage, så tror jeg ikke nogen af os tænker på dét site mere. De tænker dog åbenbart stadig på os, for både censureringerne og de falske domænenavne eksisterer stadig. Jeg ville da ønske tingene var foregået på en mindre hektisk og negativ måde, men det var ikke fordi de ting der skete, gjorde den store forskel. Alt det der var i KonsolForum.dk, som Per S, SkyblazeR, Naiera og jeg selv var ansvarlige for, ville alligevel være fortsat i noget helt tilsvarende dét, der er Play:Right i dag. Selve "skiftet" kom bare til at blive noget anderledes.

Er der nogen detaljer jeg er hoppet over, så bed mig uddybe. Men Warfly, Millemor og KonsolForum.com hører for de fleste af os fortiden til, og der er vel ingen nærmere grund til at gøre et stort nummer ud af dét, eller hænge folk ud af den grund. Vi vil stadig hellere bruge energien på Play:Right :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 13/04-06 18:03 
Det var en lang smøre, men en rigtig god gennemgang.

Jeg husker stadig det hele, som var det i går.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 13/04-06 18:44, rettet 13/04-06 18:45 
RJK>
Det førte selvsagt til en del kontroverser, herunder tydelig offentlig uenighed og en kamp fra vores side, for at redde en del af de folk, det i dag er svært at forestille sig sitet uden.

Dog ikke mere offentligt end at jeg personligt ikke havde noget somhelst indtryk af at der var en uenighed, i min verden var alle moderatorer bare på samme hold, og iøvrigt havde jeg vist selv mine uenigheder med RJK. :)
Så for mit vedkommende ændrede omstændighederne sig ret med i marts 2003.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/04-06 19:09, rettet 13/04-06 19:09 
Tak, Rune. Jeg fik stillet min nysgerrighed mht. til ting, der var gået over hovedet på mig, og som en bonus fandt jeg så også ud af, hvordan I fandt på navnet PlayRight :)
Jeg husker, jeg var meget bedrøvet over at KonsolForum.dk pludselig forsvandt til fordel for KonsolForum.com, mest fordi det jo også galdt alle de personligheder, man havde lært at 'kende' på forummet. Derfor var jeg kisteglad, da der pludselig kom en mail fra RJK (Tror jeg?), der præsenterede PlayRight, hvor langt de fleste af de gamle brugere havde indfundet sig igen. Men der mangler stadig nogen: Hvad blev der f.eks. af KLT?

Det er da ingen hemmelgihed, at jeg bruger uforholdvis meget tid på P:R :) Jeg synes stemningen er hyggelig og på sin vis lidt indforstået og jeg tænker da tit tilbage på alle de mærkelige og sjove oplevelser, vi nok alle har haft på P:R.
Hvem husker f.eks. ikke dRxL's imponerende indsamling af advarsler (Endte det ikke med karantæne)?
Det komiske misbrug af postnings-statistikken på KonsolForum.dk?
Min egen invitiation af Okotta fra Usenet (Doh!)?
Naieras bidske svar og henstillinger/adsvarsler?
Bateman og Brummelums evige udfordringer i Halo via XBC?
...og så selvfølgelig alle det andet og de sjove, skægge og ikke mindst lange tråde, som har været gennem tiden.
Det er nu en skam, at vi har mistet alle de helt gamle tråde.

Med P:R v.2 kunne alle se, hvad RJK, Naiera, Per S, SkyblazeR, Cronoss, Sumez og alle de andre har lagt så meget arbejde i gennem efterhånden mange år, og jeg er personligt meget imponeret og også ret stolt af at være medlem af P:R, som jeg uden tvivl synes er det bedste forum i Danmark.
F.eks. talte jeg med Gamereactors Carsten Teisen i Tyskland for et par dage siden, og selvom det ikke lykkedes mig at overbevise ham om at være mere aktiv på forummet, så var vi dog begge enige om, at hele sitet er rigtig gennemført. Vi var desuden enige om, at foruden forummet, så er Vurder og Arkiv både meget imponerede og ikke mindst brugbare tilføjelser, der gør P:R til så meget mere end 'blot' et forum.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ChronoChronoSkrevet 13/04-06 19:12 
Jeg har stadig de mails som RJK sendte ud dagene efter konsolforum.dk lukkede. Der står omtrent det samme som ovenfor, så ingen detaljer lader til at være gået tabt med tiden.

Jeg har også den meget kortfattede mail fra Warfly om at siden lukkede:

Warfly>
Hej

Konsolforum.dk er lukket efter uoverskuelige problemer med webhotel. Vi har valgt at sælge domænet www.konsolforum.dk til www.konsolforum.com og i er velkomne til at fortsætte konsoldebatten på sidens forum istedet.

Tak for din støtte af konsolforum.dk

med venlig hilsen
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 13/04-06 19:37, rettet 13/04-06 19:47 
Hvem husker f.eks. ikke dRxL's imponerende indsamling af advarsler (Endte det ikke med karantæne)?

Der er flere ting i det. Nogle af advarslerne, en 3-4 stykker, gav jeg mig selv fra enten Per S's eller Skyblazers administrator konto, en gang hvor de havde glemt at logge ud af min computer =)

Jeg blev aldrig udelukket, men skred på et tidspunkt selv, i protest modt tingenes tilstand. Jeg kom så senere krybende tilbage under falskt navn som så blev rettet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 13/04-06 21:22 
Det var nok mest på Konsolforum.dk man så indlæg fra mig, men jeg besøger stadig P:R så godt som dagligt og syntes det er enormt hyggeligt. Det er også over 4 år siden jeg tilmeldte mig DKF, så lidt kender man jo til forskellige personers holdninger, og en del sjove episoder er det blevet til. Specielt Cronoss' og Sideshows "pik-tråds"-snak er nærmest en klassiker.

Jeg håber, at jeg stadig fremover får mulighed for at besøge sitet, for det er utrolig funktionelle og brugbare ting, der er at finde ud over forummet. Jeg vil i hvert fald gerne takke for folket bag, og glæder mig til flere sjove stunder.
CronossCronossSkrevet 13/04-06 22:58, rettet 13/04-06 22:59 
Pieyanthikos>
og en del sjove episoder er det blevet til. Specielt Cronoss' og Sideshows "pik-tråds"-snak er nærmest en klassiker.


Og i den anledning vil jeg da gerne takke Valkyrie for at misfortolke en tv-udsendelse så uendeligt meget. Mads og jeg kørte virkelig den tråd langt ud. Godt man ikke var moderator dengang ;)
TLTLSkrevet 14/04-06 01:21 
Jeg vil lige fortælle min oplevelse af at finde frem til DKF (Det gamle forum).

Jeg var vildt glad for at finde frem til folk der havde samme interesse som jeg selv, for jeg kendte nærmest ikke nogen i mit eget område. Jeg startede med at besøge div. biblioteker for at skrive derinde og jeg fandt ud af, at jeg var meget imponeret over al den viden der var at hente. Jeg havde mange, måske nogle dumme, spørgsmål til alt hvad jeg stødte ind i af spil og fik svar på så at sige alt jeg spurgte om :D.

Lukningen af forummet kom som et lyn fra en klar himmel. Jeg vidste intet om nogen konflikt og kunne ikke fornemme den selv. Så jeg undrede mig ret meget... Så fik jeg en mail fra Warfly, som var lidt kryptisk, men jeg startede med at skrive på konsolforum.com... Der var langt fra den samme stemning der inde og alting handlede om kopi-spil. Jeg kunne ikke får ret meget konkret viden om tingene, kun gæt og associationer som jeg ikke kunne bruge til noget som helst.

Senere fik jeg så en mail fra Rune, som på en eller anden måde havde opsporet, eller husket min adresse, og startede med at skrive på playright og forsøge at skrive til folk på konsolforum.com at det fandtes (BAN!)..

Det var fedt at finde de gamle brugere og kunne godt genkende det hele, men der manglede (og mangler stadig) nogle for at det ville blive som det gamle forum. Det bliver det nok aldrig og det er sku en skam, men man kan jo ikke spole tiden tilbage og stjæle databasen fra Warfly, sådan er det bare...

Men vil bare sige tak fordi i alle er konsolnørder og har hjulpet mig med at vise at jeg ikke er den eneste, og har hjulpet mig med alle mine spørgsmål, så jeg i dag er en meget informeret herre ;]

Selvom jeg ikke selv er en del af det inkarnerede team, eller nogensinde har været moderator, så føler jeg alligevel at jeg er en fast del her, og jeg vil fortsat skrive indlæg når jeg har lyst til det. Fortsat god diskution gutter.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RitesRitesSkrevet 14/04-06 05:33 
Kan også huske da Naiera forsikrede mig om, at "bare rolig, navnet er kun midlertidigt!" :D
» a winner is you «
BlossomBlossomSkrevet 14/04-06 10:31, rettet 14/04-06 11:47 
Husker det også tydeligt.
Jeg kan dog ikke helt erindre om det var RJK eller en anden bruger jeg havde snakket en del med, som sendte en mail til mig ang. det nye PR.
Mener faktisk at det var RJK som sendte den, men først lidt senere tror jeg.
Jeg havde dog heller ikke været med på DKF ret længe.

RJK>
Jeg lærte mig selv PHP og MySQL på én dag,

Hm.. kræver det ikke en speciel intelligenskvotiens?
Anyway.. jeg har da en eksamensopg. i programmering til sommer som jeg er sikker på du vil eeeelske at lave ;-D
Min IQ indenfor den genre er desværre ikke så høj
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
NaieraNaieraSkrevet 14/04-06 11:49 
Rites>
Kan også huske da Naiera forsikrede mig om, at "bare rolig, navnet er kun midlertidigt!" :D

Det var det også dengang, men så blev det lavet permanent ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-06 13:52 
Naiera, har dit quote noget med konsolforum/P:R at gøre? Du har haft det meget længe, og det kunne relatere til P:R's opstart. (Det kan også bare være fra en film jeg ikke har set eller ikke kan huske :-) )
NaieraNaieraSkrevet 14/04-06 14:02 
Du mener signatur, ikk'?

Det er noget Terry Bogard siger i King Of Fighters '98 når han har vundet kampe. Jeg mener også jeg havde samme signatur på KonsolForum.dk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 14/04-06 14:36, rettet 14/04-06 14:48 
Blossom>
RJK>
Jeg lærte mig selv PHP og MySQL på én dag,

Hm.. kræver det ikke en speciel intelligenskvotiens?

Hvis man i forvejen kan et andet sprog, som f.eks Perl så skulle det ikke kræve den store anstrengelse. Og MySQL er meget let at lære.
Nu sagde RJK jo heller ikke noget om, til hvilken grad han lærte det. ;)
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 14/04-06 16:56 
Godt nok til at programmere P:R :) Sitet er opbygget om et 600kb funktionsbibliotek, der måske nok var noget mindre dengang, men grundlæggende det samme. Det nævnte testprojekt var lavet med ASP/Access, så det var skam ikke fordi springet til PHP/MySQL var så stort. Men det var selvsagt ikke et optimalt projekt at prøve et for mig nyt sprog til, på grund af sitets størrelse og kompleksitet. I dag havde jeg nok lavet et par ting anderledes ;) men er trods alt meget glad for, at vi kom helt udenom Windows.

Jeg nævnte det mest, fordi jeg husker at have være meget irriteret over vedvarende beskyldninger fra "de andre", om at vi havde planlagt bruddet, og hele tiden havde haft et alternativt site klar. Begrundet i at det skulle være umuligt, at få et nyt site op at køre så hurtigt, som vi gjorde. Det vel og mærke uden at de anede noget om, at vi rent faktisk havde nået at få egen server, egen linie og at jeg måtte lære et helt nyt sprog, og mere eller mindre omkodede alt fra bunden, som samtidig var meget mere komplekst end bare det synlige forum. Så det var en helt absurd påstand - hvis det endelig var, kunne jeg da bare have kopieret DKF-koden og database-skabelonen over på et andet domæne på en halv time, og vi kunne have midlertidigt fortsat dér.

Nå ja, jeg er nok stadig irriteret over at folk man trods alt havde samarbejdet med så længe, kunne gemme på en så dybfølt og ubegrundet mistillid til én...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/04-06 17:14, rettet 14/04-06 17:14 
RJK>
Jeg nævnte det mest, fordi jeg husker at have være meget irriteret over vedvarende beskyldninger fra "de andre", om at vi havde planlagt bruddet, og hele tiden havde haft et alternativt site klar.

Det er da fjollet at påstå, når nu det var "de andre" der rent faktisk brød...?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 14/04-06 17:20, rettet 14/04-06 17:22 
Det kunne man mene, ja ;)

Hvis man skulle ønske at se hvordan vores gamle KonsolForum.dk så ud, så benyttes samme design og kode (dog med en del begrænsninger) forresten stadig

her...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/04-06 17:26, rettet 14/04-06 17:26 
Ahh, nostalgisk!
Selvfølgelig ligger KTC først i statistikken... Så er alt ved det gamle ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GreaseballGreaseballSkrevet 14/04-06 17:58 
Ah ja, minder :) Kan huske jeg fik en mail dengang, fra en anden bruger, at det nye konsolforum ikke var det gamle og at der snart kom et nyt. :)

Jeg kan stadig huske Dreamcast-online.dk forum.
Var det ikke også en del af P:R staben der stod bag det?
SumezSumezSkrevet 14/04-06 18:06 
Blossom>
RJK>
Jeg lærte mig selv PHP og MySQL på én dag,

Hm.. kræver det ikke en speciel intelligenskvotiens?

PHP er ekstremt nemt og minder meget om andre scriptingsprog. Det har funktioner til alt hvad man har brug for på nettet. Rune havde jo arbejdet med webscripting før, så at gå over til PHP burde ikke være noget vildt spring. Jeg lærte også PHP på én dag. Havde arbejdet med Perl før, og PHP er en befrielse at gå over til. :)

Jeg sidder også selv til daglig på arbejdet og ændrer i ASP-kode, som andre har skrevet selvom jeg reelt aldrig har lært ASP. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 15/04-06 01:35 
RJK>
Det nævnte testprojekt var lavet med ASP/Access, så det var skam ikke fordi springet til PHP/MySQL var så stort.

Hvorfor hoppe over til PHP/MySQL fra ASP/Access. Hvilken forskel giver dét?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JimPPJimPPSkrevet 15/04-06 02:18 
Hehe, for det første kommer man uden om windows :) som RJK også skrev. For det andet ville en access database være umulig at arbejde med i P:R skala. Så kan PHP også mere med mindre kode :P

Der er sikkert mange flere grunde.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
TLTLSkrevet 15/04-06 02:21 
Dvs. For at forummet kan læses på MAC's også?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JimPPJimPPSkrevet 15/04-06 02:41, rettet 15/04-06 02:41 
Nope, taler rent server her... ASP kan læses i alle browsere men *kun køres på windows server

*Hvis man ikke tæller ChilliSoft ikke-særligt-funktionelle-server med :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
dRxLdRxLSkrevet 15/04-06 10:15, rettet 15/04-06 10:44 
TL>
Dvs. For at forummet kan læses på MAC's også?

På en måde ja. Forstået på den måde at php/mysql kombinationen kan installeres på stort set alle aktuelle platforme. Men som JimPP påpeger har det noget med serveren at gøre, ikke klienten (browseren).

Faktisk har P:R kørt på en mac i nogle dage omkring julen 2004 hvor jeg første gang begyndte at rode med serveren. Det var min gamle 1Ghz iBook, som i teorien skulle være kraftigere end den nuværende P:R server, den virkede dog til at yde lidt dårligere.

En sidenote:
Nu hvor jeg for alvor er begyndt at kigge på ASP.NET er jeg begyndt at frygte at den html/javascript abstraktion som .NET tilbyder kombineret med at den automatisk "optimerer" outputtet til klienten vil betyde at mange hjemmesider i fremtiden vil fungere langt bedre i microsoft baserede browsere. Måske især mht. at langt mere af funktionalitet vil blive skubbet til microsoft klienter mens andre må lave komplette POST refresh af siderne med de alt for lange viewstates.

Det skal selvfølgelig blive en gammel løgn på de .NET sider jeg selv bliver sat til at lave, men der vil givet være alt for mange der ikke gidder have det ekstra besvær.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 15/04-06 20:22 
Programmeringssprog er lidt som talesprog. Kan man først et sprog, kan man komme langt med en ordbog. Det er lidt af det samme med programmeringssprog, for har man den grundlæggende logik på plads, er det noget lettere at spring ud i et nyt sprog...

Og ja, statistikken på Silkeborg Net Gruppes forum svarer meget godt til den som var på det gamle konsolforum ;D
Siden da har jeg desværre fået mindre tid til nettet, og der er heller ikke helt så meget aktivitet her på Play:Right som der var på det gamle forum i sin tid. Dette er dog kun en positiv ting, da man umuligt kunne følge med i det hele dengang, med mindre man dedikerede sit liv til det ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 15/04-06 21:37 
Er det ikke en myte, at der skete mere på DKF?

I hvert fald i følge Runes statistik
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 15/04-06 21:55 
KTC tænker vist bare på dengang har var på ferie i 14 dage, og derefter kom hjem og svarede på samtlige tråde der havde været aktivitet i ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TLTLSkrevet 15/04-06 22:20 
Nej det er ikke en løgn. Der var også efter min mening mere at læse på det gamle forum, og mere at skrive indlæg om.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 15/04-06 22:39 
Det passer simpelthen ikke. Aktiviteten var generelt meget, meget mindre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 15/04-06 22:55, rettet 15/04-06 22:59 
Ahahah lidt sjovt at det vel stort set ikke kan afgøres medmindre Warfly dukker op af graven med den oprindelige database så RJK kan lave sit "statistik" trick :-p

I kunne også prøve at grave i archive.org

edit: Fandt denne i ovennævnte:

For lang URL til at P:R koden kan parse den i "indlægsfeltet"
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 15/04-06 23:00 
Bemærk i øvrigt Warfly's retrospekt set utroligt passende tagline:

"Play -or be played"

Og det gjorde han så ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 16/04-06 00:10 
RJK>
KTC tænker vist bare på dengang har var på ferie i 14 dage, og derefter kom hjem og svarede på samtlige tråde der havde været aktivitet i ;)
Som sagt, jeg var meget aktiv dengang ;)
Nej, jeg husker det bare som at der generelt skete noget mere. Nu er der jo visse tråde idag, som vel mere eller mindre kunstigt holder antallet af nye svar oppe. "Gæt en film", "Hvad lytter I til... netop nu?" og "Hvad kom ind ad døren idag?" f.eks., eller tæller "Off-topic" ikke med i stats?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
73 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig