X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ErrorSafe spyware


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/04-06 17:34, rettet 11/04-06 17:37 
Jeg har indenfor de sidste par dage fået en ond pop-up fra "ErrorSafe".

Se beskrivelsen af det her:
http://www.crypticide.com/dropsafe/articles/media/post20060308091742.html

Jeg har aldrig trykket OK til deres idiotiske forespørgsel, men selv når jeg klikker NEJ og krydser i hjørnet er lortet svært at slippe af med. Den spørger nok 4-5 gange om jeg er sikker.

Nogen der har været ude for det samme? Det virker som en slags omgangssyge, så jeg forestiller mig andre har haft samme problem.

EDIT: Ah, jeg har fundet lidt mere info:
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/errorsafe.html

Det er nok den mest "ægte" pop-up ting jeg har set. Den ser næsten rigtig ud, ligner MEGET et "flinkt" officielt vindue.
DarkenDarkenSkrevet 11/04-06 23:38 
takker for info, meget rart at være på forkant skulle der komme opgaver ind om overstående på work.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
TLTLSkrevet 12/04-06 01:37 
Det er vel bare at afinstallere skidtet i "tilføj/fjern programmer) Hvis du kommer til at installere det. Og ellers køre ad-aware for at fjerne resterne af det :-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 12/04-06 01:49 
afinstallering virker normalt ikke korrekt(ordenligt) med spy/malware, adaware er ikke for advanceret brugere den er ikke god nok til de problematiske programmer.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/04-06 08:59, rettet 12/04-06 08:59 
Det er længe siden jeg sidst har set en afinstalleringsliste (som den hos Symantec) med SÅ mange HKEY-lokationer. ErrorSafe infiltrerer godt og grundigt, hvis det først er kommet ind. Jeg har heldigvis ikke haft det installeret.

Jeg fik i øvrigt pop-up'en (for cirka tredje gang) ved at følge linket fra Fox i 'Prince of Persia Acrobatics'-tråden (http://www.playright.dk/forumemne.php?id=21073#251759)
DarkenDarkenSkrevet 12/04-06 14:29, rettet 12/04-06 14:30 
pussigt jeg får slet ikke nogle popups fra siden (heller ikke blokkeret), du har ikke et 3.parts browser prog på maskinen vel? hotbar er go til det med malware popups på random sider.
(edit: det var meget hypigt tidligere at det var i gennem hotbar at folk fik Errorguard malwaren ind)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/04-06 15:19 
Næ, ingen hotbar her. Og ganske almindeligt IE. Underligt. :-/
BeanoBeanoSkrevet 12/04-06 15:38 
ErrorSafe popper op tilfældigt og relaterer ikke til bestemte sider - ihvertfald efter hvad jeg har forstået :)
DarkenDarkenSkrevet 12/04-06 17:30 
hvis en side ikke har popups eller banners (og der ikke er skjult kode der køre) er det højst sandsynlig fordi der er noget installeret på maskinen der får dem til at poppe
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 12/04-06 17:33 
jeps... spyware.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/04-06 18:10 
Hold så op! I gør mig nervøs! :-)

Dammit, skal jeg virkelig til at scanne for crapware... argh... få så fingeren ud, Gates!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig