X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til Netværk


Svar
BlossomBlossomSkrevet 11/04-06 12:29, rettet 11/04-06 12:30 
Hjælp mig inden jeg i et meget kvindeligt anfald af hysteri kyler 3 pc'ere ud foran en lastbil på vores meget befærdede hovedvej.

Jeg har en D-link trådløs router.

2 stationære pc'ere som er tilsluttet via kabel.
1 bærbar som kører trådløst.

Jeg vil gerne kunne dele C drevet mellem alle 3, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.
Opretter et hjemmenetværk i XP's guide (på alle 3. kalder arbejdsgruppen det samme navn)

Får kontakt fra den bærbare til drev C på de 2 andre, men kan kun hente ligegyldige filer som musik osv. mappen Documents and settings bliver jeg nægtet adgang til.
Skal jeg lave en speciel opsætning i min router eller hvad f... gør jeg for at få det til at køre ??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
dRxLdRxLSkrevet 11/04-06 12:53 
Det er en windows "sikkerheds" indstilling. Jeg skal ikke kunne sige præcis hvordan det forholder sig i dit tilfælde, men ud fra det du skriver vil jeg bestemt ikke mene (hvilket vil sige at jeg er 100% sikker) at du skal rode mere med routeren.

Har du været inde og manuelt vælge det indhold du vil dele mellem computerne?

Højretryk på de mapper du gerne vil dele indholdet af og vælg "deling" fra menuen.
I det faneblad der dukker op skal du så slå deling til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SephSephSkrevet 11/04-06 12:56, rettet 11/04-06 12:56 
Har du husket at dele hele C: drevet???
Højreklik på C: drevet, vælg egenskaber, vælg deling, vælg du forstår risikoen ved at dele roden, under netværksdeling og sikkerhed vælg del denne mappe på netværket, vælg et navn og klik på OK. Så skulle den blive delt til alle i samme arbejdsgruppe. Husk også at bruge enkel fildeling på alle computere. Denne Computer -> funktioner -> vis -> brug enkel fildeling. Dette er dog valgt som standard.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
BlossomBlossomSkrevet 11/04-06 13:06 
Jep til jer begge.

Har højreklikket på mappen C på alle pc'ere og valgt deling. ( dog ikke på den bærbare, da jeg er den eneste nogenlunde pc-kyndige person i huset, og har den eneste pc der kører perfekt, så manden samt vores ansatte, skal ikke kunne komme ind på min ).

Når jeg går ind under ikonet netværkssteder, viser den også en mappe under lokalt nertværk der hedder C på Stuecomputer og én der hedder C på Kontor. Jeg kan også gå ind i dem begge og se hvad der ligger på dem , men jeg kan ikke komme ind i dokument mappen, som er rimelig væsentlig for mit projekt. Den skriver bare at jeg ikke har administrator rettigheder, og derfor ikke kan få adgang
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
dRxLdRxLSkrevet 11/04-06 13:08 
Slå simpel fildeling til på de computere du vil ind på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BlossomBlossomSkrevet 11/04-06 13:13 
Prøver lige at kigge på det der med den enkle fildeling når stuecomputeren er færdig med at køre virusscanning.

En anden ting omkr. mit projekt.

hvis jeg får det op at køre ordentligt, kan jeg så bruge det til at tage backups af de andre pc'ere hvis de går i stykker ? Eller er det for risikabelt.
Hvis jeg netop ikke deler min pc, og der ikke kan ændres i indholdet på den, risikerer jeg så at de 2 andre smider en masse virus over på min ?
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HeroldHeroldSkrevet 11/04-06 13:29, rettet 11/04-06 13:32 
Særlig aggressiv virus kan godt brede sig over netværk, selvom der ikke er noget delt. Husk også at hvis du deler drevene på nogen af maskinerne, så står de åbne for alle, med adgang til netværket, med mindre du bruger adgang med kontoer og login på hver maskine.

Det er heller ikke smart at dele C-drevet. Er det til fildeling, så hav hellere nogle faste mapper, hvor folk ikke får adgang til systemmapper.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BlossomBlossomSkrevet 11/04-06 13:36 
Ang. det med uvedkommende adgang på netværket er jeg ikke så nervøs.
Det er kun os herhjemme der har adgang til netværket.
Og jeg er den eneste som kan finde ud af at rode med netværk (hvilket jeg så åbenbart heller ikke kan)

Ang. det med enkel fildeling, så kan jeg ikke finde den indstilling i omtaler.
går ind i denne computer, ind i funktioner oppe i fanebladene, men der er ikke noget der hedder vis. Kun mappeindstillinger. Hvis jeg går derind og ind under fanebladet vis, er der heller ikke noget der hedder noget med enkel fildeling.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 11/04-06 13:45 
Har fundet indstillingen på de 2 stationære, og de var slået til.

Indstillingen findes dog ikke på min bærbare..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
ElgenElgenSkrevet 11/04-06 14:48 
Hmmmm, er du sikker på at du lokal administrator på din bærbare, kunne godt lyde som om du mangler nogle rettigheder.

Mht. med 'alle med adgang til netværket', tror der blev ment, at enhver med et trådløst netkort i sin maskine der er tilpas tæt på routeren (fx. går forbi ude på gaden), kan få adgang, med mindre der ekplicit bliver lukket for det. Kan være at det er gjort i routeren pr. default, men man kan ikke være sikker.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BlossomBlossomSkrevet 11/04-06 14:54 
Du tænker på kryptering.. Er iorden.

Og hvordan bliver jeg så adminstrator fra min bærbare ??

Nu kan jeg, under arbejdsgruppecomputere, se både den på kontoret og i stuen, men stadig ikke få adgang til dokumenter. på de 2 stationære, kan man dog kun se "sig selv" og hverken min bærbare eller den anden stationær.

Jeg haaader at bøvle med sådan noget l... !
Hvorfor skal det være så besværligt !
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
ElgenElgenSkrevet 11/04-06 15:24, rettet 11/04-06 15:25 
Hmmm, er det din egen, eller er det maskine der administreres af andre (fx. en du har ifm. dit arbejde eller lign.)

Lokal-administrator-rettigheden er noget der kan tildeles af en konto der har lokal-administrator-rettigheden.

Når maskinen installeres, bestemmer man hvilken konto der skal være den første der har rettigheden (så vidt jeg husker); den hedder somregel 'administrator', 'admin' eller lign.
Så hvis du ikke selv har installeret Windows XP på din maskine, så spørg den der har om det }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BlossomBlossomSkrevet 11/04-06 15:31 
Der er ingen af computerne der har koder osv. og der er kun 1 bruger på hver.

på stuecomputeren ligger dog en administrator mappe, men det er bare min bruger.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
KTCKTCSkrevet 11/04-06 18:33 
Er det samme Windows Xp version på alle computerne? Her tænker jeg på Pro og Home udgaver og servicepacks.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BlossomBlossomSkrevet 11/04-06 20:16 
hmm.. er det så vigtigt ??

på den bærbare ligger en home edition.

og den henter selv opdateringer, så servicepack 2 burde vær installeret.

På de to stationære ligger en proffesional også med service pack 2
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
KTCKTCSkrevet 11/04-06 20:50 
Ja, det betyder faktisk noget, for det er specielt netværksdelen og rettigheder, som er den store forskel på Pro og Home...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
QQSkrevet 11/04-06 21:14 
Jeg har selv en bærbar med Home og en stationær med Pro og det funker slet ikke sammen til almindelig fildeling... Til tider får jeg hul igennem, men jeg ved ikke hvordan...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KTCKTCSkrevet 11/04-06 21:36 
Jeg har også forlængst opgivet Windows fildeling, og hvis jeg skal dele noget bliver det med FTP. Det spiller stort set altid, og hastighederne er også i orden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig