X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp! - Jeg har fået en sang på hjernen


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 06/04-06 19:19 
Jeg er sikker på, at i alle sammen har set den "nye" Peugeot reklame, med ham den sentimentale mand, der trækker rundt med de firkantede rester af hans gamle bil. I sig selv betyder reklamen intet for mig, men sangen der spiller i baggrunden har jeg fået på hjernen! Efter at have gået og nynnet den hele dagen og sunget uden egentlig at kunne teksten (for det kan man faktisk godt :S) ville jeg lige høre, om der ikke var en af jer der vidste, hvilken sang der er tale om!
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 06/04-06 20:01 
Google er din ven :) Du er ikke den eneste med det problem.
Annies Song med John Devner, tror jeg det må være, selvom jeg ikke husker at have set den

http://debat.jubii.dk/288/Musikken+til+den+nye+peugeot+reklame_254615.html
http://groups.google.dk/group/dk.medier.tv/browse_frm/thread/43894c221c4bb951/4a43386f5a65ab52?lnk=st&q=Peugeot+reklame+musik&rnum=1&hl=da#4a43386f5a65ab52
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
ElgenElgenSkrevet 18/03-09 20:12, rettet 18/03-09 20:37 
Genopliver lige denne tråd.
Jeg har fået denne her melodi på hjernen.
Mener at have hørt engang at det er noget meget tidlig elektronisk musik.
Det bliver tit brugt som underlægning i børneprogrammer (Kaj og Andrea, LilleNørd osv).

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvem der har lavet det og om det evt. er til at skaffe og om samme person/gruppe har lavet andet i samme stil.

Jeg har senest hørt det som underlægning til LilleNørd sendt på DR1 kl 17:30 i går.
Jeg kan ikke finde ud af at linke til det direkte, men hvis man følger linket finder man det ved at vælge Programmer-fanen, vælge LilleNørd, Vælge programmet fra 17.03.2009 kl 17:30.
Melodien er underlægningsmusik fra 15:40 inde i programmet og lidt frem.

Altså:
- Hvem har lavet det?
- Har personen/gruppen lavet andet?
- Findes det evt. på en plade/cd med andet som personen/gruppen har lavet?
- Hvis nogen ved mere om det, så også gerne det };-)

Jeg har før forsøgt at finde frem til noget omkring det, men hvordan f... googler man lige et stykke musik man ikke kender andet til end at kunne nynne det };-)

Håber noget kan/gidder at hjælpe; ved at der da er et par 'musiknørder' herinde };-)

DR
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/03-09 22:11, rettet 18/03-09 22:14 
Til allersidst i programmet der faktisk en liste over kunstnere, som der er brugt musik fra. Den kører bare kun over skærmen i et spiltsekund med 500 km/t :D

Efter hårdnakket at have studeret listen vha. pauseknappen og derefter have gjordt brug af musikdatabasen allmusic.com, er jeg kommet frem til, at det er en stump af Perrey-Kingsley's "Swan's Splashdown". Jeg synes nok det lugtede lidt af Svanesøen :)

EDIT: Her er CD'en:
http://www.imusic.dk/item/0029667006422/perrey-kingsley-2005-in-sound-from-way-out-cd

Perrey-Kingsley
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 18/03-09 22:34, rettet 19/03-09 10:32 
Damn, det var sejt...
Jeg må straks få den cd bestilt! };-)
Takker mange gange for den ihærdige indsats.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/03-13 09:58 
Hvad hedder det nummer, der bliver brugt i den Netflix-reklame, som starter med en et klip fra Sherlock Holmes II?

..hvis det altså ikke bare er lavet specielt til reklamen.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/03-13 09:58 
Hvor kan man se reklamen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/03-13 10:02, rettet 13/03-13 11:02 
Sidst jeg så den, var det i biffen.

EDIT: Nevermind, jeg fandt det: How I Want Ya ft. Lara Wilson - JMan
EDIT2: Skulle kun høre den en enkelt gang for at få den ud af hovedet igen. Ret skuffende.
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig