X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Blæser


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 05/04-06 16:38 
Blæseren på min laptop er begyndt at køre oftere end den plejer, og det generer helt vildt. Jeg vil tro den begynder hver 3. minut, uafhængigt af hvor meget jeg har kørende. Tidligere har den kun kørt meget sjældent, og jeg har ikke ændret noget på computeren, så jeg er noget forundret og frustreret over at den nu pludselig er begyndt på det her. Nogen, der kan komme med bud på hvad det eventuelt kan skyldes og hvad jeg kan gøre for at få det til at blive bedre?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
TLTLSkrevet 05/04-06 16:49 
problem = skidt

løsning = rensning
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 05/04-06 16:50, rettet 05/04-06 16:51 
Og hvordan gør man mon bedst det?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
TLTLSkrevet 05/04-06 16:54, rettet 05/04-06 17:16 
Hvis du ikke har erfaring med selv at skille den ad og der stadig er garanti på den, så send den ind til rensning der hvor den er købt. Ellers må du få fat i en der har styr på det, som kan gøre det for dig.

Hvis du selv vil gøre det, vil jeg anbefale at du får fat i en dåse med luft, kompresset luft som du kan blæse skidtet ud med.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 05/04-06 17:32, rettet 05/04-06 17:32 
Jeg er ikke sikker, men jeg tvivler på at evt. reklamationsret dækker rensning :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 06/04-06 02:09 
En ganske almindelig støvsuger kan faktisk også gøre underværker.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TLTLSkrevet 06/04-06 03:25 
Jeg ved ikke om det passer, men har hørt at en støvsuger ikke er den bedste idé, fordi den kan skabe noget spænding som ikke er ret godt for det elektroniske dele...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 06/04-06 22:49 
Du tænker på statisk elektricitet, men det opstår ikke ved bare at sætte røret ud for blæseren. Det er mere hvis du er helt inde og rode i printkort man skal passe på...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/05-06 19:14, rettet 10/05-06 06:09 
Så er den gal igen. Jeg havde ellers fået godt styr på blæseren efter en tur med støvsugeren, men nu er den altså gået amok igen og intet synes at hjælpe. Jeg har ellers prøvet en del: jeg har haft gang i støvsugeren, skilt computeren ad og fjernet støv, frigjort plads på harddisken og defragmenteret alt, men det ligemeget nytter det. Jeg får ofte en meddelelse af "Extender Resource Manager" om at "system resources are low", tit selvom jeg ikke rigtig har nogen tunge programmer kørende. Det virker også som om computeren er blevet generelt langsommere, fx. i Windows opstart/lukning, ved åbning af programmer etc. Nogen idéer til hvad jeg ellers kan prøve? Jeg synes jeg har været alt igennem...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KTCKTCSkrevet 09/05-06 22:04 
Kontrollér for virus og adware som det første, og finder du ikke noget der, så kig i task manager efter programmer, som æder din cpu og ram.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/05-06 06:09 
Jeg har checket for både virus og adware. I task manager er det kun "System Idle Process", der tager meget CPU, men det er vel meningen? Eller hvad?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KTCKTCSkrevet 10/05-06 08:51 
Jeps, det er det. Hvor meget RAM æder dit system, hvis du kigger under "Total" og "System Cache" i Performance?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/05-06 16:59 
Commit Charge (K):
Total - 310368

Physical Memory (K):
System Cache - 215852

Hvis det var de tal du var ude efter?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
lkzlkzSkrevet 10/05-06 19:51 
At blæseren køre oftere skyldtes at din laptop bliver varm og hvis du får at vide at "system resources are low", kan det tænkes at din computer bruger page/swap filen meget eller at der er et program som ofte skriver til harddisken og dermed holder den i gang, hvilket gør din laptop varm.

Jeg ville anskaffe mig et program som overvåger hvilke programmer som skriver til harddisken og finde synderen. Og prøve at køre diskfragmentering, da det kan være der er nogle ofte brugte filer som er meget fragmenteret.
McLovin
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/05-06 21:27 
Hvilket program kunne det være?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
lkzlkzSkrevet 10/05-06 21:36 
Jeg køre selv Linux, så her er et par hurtige links fra google:

http://www.sysinternals.com/Utilities/Handle.html
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/openfiles.mspx?mfr=true
McLovin
KTCKTCSkrevet 10/05-06 21:37 
Umiddelbart ser det ikke ud til at dit system bruger abnormt mange ressourcer, men hvor meget fri plads har du på den partition, hvor din swapfil ligger? Det kan jo meget vel være, at Windows brokker sig over ikke at have nok plads til swapfilen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig