X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV-tråden


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/04-06 01:03, rettet 05/04-06 10:14 
Jeg står og vil investere et faldskærm HDTV... har kigget frem og tilbage og har fundet interesse i blandt andet denne fra samsung...

derudover er jeg blevet varmt anbefalet denne fra Mirai

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=1604... Se hele indlægget


Samsung LE32M51
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 14/09-06 23:03, rettet 14/09-06 23:07 
King Chaos>
Men som det tydeligt fremgår så er der ikke bare noget i vejen med Mirai... det er faktisk ALLE LCD-skærme som er noget skidt (...)

Tja, sådan er det jo egentlig. Teknologien egner sig ikke til brug som TV. Resten af indlægget står for din egen regning.

Men hvis man nu har et LCD TV, og faktisk er temmelig tilfreds med det, så er det jo bare godt. Det skal dog også bemærkes, at det ikke er alle der er tilfredse med hverken Mirai TV'et eller teknologien generelt. Folk har forskellige krav til TV og man bør kigge begge på begge teknologier før man køber, og aldrig glemme at man kan få 32" CRT TV med meget god billedkvalitet for langt mindre end et af de mere pebrede LCD TV (som er bedre end Miraien).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 15/09-06 00:05 
Køb jer nu bare et godt gammelt CRT til alm. TV og en projektor til film og spil. Bedre (og billigere set i forhold til kvalitet) bliver det ikke. Så kan man begynde at overveje fladskærme når teknologien, billedkvaliteten og prisen er til at holde ud at se på...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 15/09-06 00:48 
Så enkelt er det jo desværre ikke. Pladsen skal jo lige være til det! Både CRT TV og lærred til projektor fylder jo en del. Komplet umuligt i mit nuværende værelse for eksempel. Et 37" eller 42" plasma TV er der dog snildt plads til...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 15/09-06 01:42 
Der er en forklaring på den høje hyletone fra CRT-skærme.

Tonen er på 15.625 Hz, hvilet er i toppen af hvad et menneske kan høre. Grunden til, at den fremkommer, er pga. den elektronkanon (godt ord ellers :o) der sidder i skærmen.

Et PAL-signal består af 625 linier, der hver tegnes 25 gange i sekundet. Det giver tonen på 625*25 = 15.625 Hz.

Et NTSC-signal er en lille smule højere, nemlig 15.750 Hz (525 linier 30 gange i sekundet).

Langt de fleste mennesker mister evnen til at hører tonen i en alder af ca. 40 år. Nogle mister den før, andre efter.
Kiss me, would you kindly?
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/09-06 06:57 
Sloth>
Langt de fleste mennesker mister evnen til at hører tonen i en alder af ca. 40 år. Nogle mister den før, andre efter.


HA! Jeg kan ikke høre en skid!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-06 09:11 
Naiera>
Hvad for et kabel bruger du til GameCube?

Jeg har en gammel GameCube (heldigvis) så den har digi-udgang. Da jeg fik Mirai købte jeg et Component-kabel fra Japan, som kostede lige så meget som selve kuben :-)

Billedet står knalde-skarpt! Det ser rigtig godt ud i de fleste spil, men lige præcis "Resident Evil 4" er faktisk grimmere fordi der bruges noget interlace-halløj (eller sådan ser det ud), så her er det en fordel med CRT, som bladrer linierne lidt ud (jeg kunne sikkert også bare indstille Mirai'et til det ved at sætte sharpness i bund osv., men har ikke prøvet det endnu).
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-06 09:12 
Sloth, jeg VIDSTE du ville komme med en psyko-præcis udlægning af hyletonen :-)
NaieraNaieraSkrevet 15/09-06 11:26 
Hyakotake>
Da jeg fik Mirai købte jeg et Component-kabel fra Japan, som kostede lige så meget som selve kuben :-)

Component er ikke digitalt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-06 16:47 
Øh, nå. GC-porten betegnes ellers "Digital AV Out". Det kunne i øvrigt ikke bekymre mig mindre om det er det ene eller det andet, eller om kablet er lavet af ost, for billedet står mega-flot og skarpt, digi eller ej. Og i hvert fald mange, mange gange bedre end composite, som jeg kørte med på CRT tidligere.

Men jeg vil da gerne have den rigtige forklaring alligevel. Er der links til god info om component/digi/high-def/whatever et sted?
NaieraNaieraSkrevet 15/09-06 17:51 
Ja, porten hedder digital udgang, men component forbliver analog. Wikipedia har selvfølgelig en side om component.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 15/09-06 17:59 
Udgangen er digital, men i GCN component kablet sidder der en DAC (Digital-Analogue Conversion) chip, som laver det digitale signal om til analog component. Ved at lege lidt med den chip kan man også få RGB ud af den. Det er den eneste måde at få RGB ud af NTSC Cubes.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/09-06 09:56 
Doh! Jeg skal altså til at bruge wiki noget mere :-) (man skal bare lige huske kildekritik)

Tak for linkage... hovedsagen er som sagt, at billedet står rigtig flot, også selvom det er analogt. Faktisk kan jeg næsten ikke forestille mig at det kan blive pænere med "ægte" digital.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 20/09-06 01:10 
Ja, jeg skal også til at hoppe på vognen. Jeg faldt lige over dette her:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207805

Er der nogen der har noget at sige om det TV? Virker det som et godt køb for pengene? Eller findes der noget bedre, og billigere?
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 07:59, rettet 20/09-06 08:05 
Ja. Bedre, billigere, flere tilslutningsmuligheder og større.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-06 11:10 
Opløsningen er dårligere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 20/09-06 11:14 
Hm, opløsningen er da kun 1024*768 på det i linket. Og det mangler en VGA tilslutning. Vil nemlig meget gerne let kunne sætte min bærbar til, og der er VGA og/eller DVI trodsalt det letteste. Synes sq det er svært at vælge det rette TV.. :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-06 11:19 
Jeg ville helt klart vælge det tv du selv linker til.

1024*768 strukket til 16:9, bare tanken... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ComradeComradeSkrevet 20/09-06 12:05 
Hvis du har planer om at bruge din computer meget på din skærm skal du helt klart vælge Samsungen. Også hvis du er til godt design.

På alle andre områder derimod, vil Panasonicen helt klart være et bedre valg.

Deres design er bare så plastik agtigt :-(
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-06 12:33 
Hvis han har planer om at spille på next-gen konsoller i 720p opløsninger, så vil der gå meget tabt hvis han vælger Panasonicen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 12:48, rettet 20/09-06 12:51 
Svovlmunk>
Hm, opløsningen er da kun 1024*768 på det i linket.

Det er lige meget. Alt andet lige, så vil en højere opløsning være bedre, men alt andet er ikke lige. 1024*768 på det her TV er rigeligt til at give et rigtig godt billede, der snildt overgår langt de fleste LCD TV, hvis ikke alle.

Desuden ER der VGA. Det er en fejl på Hifipriser.dk.

Jeg har ikke hørt noget slemt om konsoller på den her Panasonic line-up. Den lille smule højere opløsning, som LCD TV'ene ikke engang kan drage nytte af alligevel, er ikke noget man vil komme til at mærke.

Skal du bruge skærmen til desktop arbejde, jamen så er det nok ikke så god en idé, men så må du overveje om et skidegodt billede på TV, DVD, BD/HD-DVD er vigtigere end at kunne bruge den som computerskærm i ny og næ. Den kan sagtens bruges sammen med en HTPC.

Konsolkongen>
1024*768 strukket til 16:9, bare tanken... :/

Det vil kun ske ved desktop arbejde. Alle andre signaler vil selvfølgelig fremstå korrekt.

Konsolkongen>
Hvis han har planer om at spille på next-gen konsoller i 720p opløsninger, så vil der gå meget tabt hvis han vælger Panasonicen.

Det kan jeg ikke se nogen grund til. Jeg vil vove den påstand at f.eks. PS3 vil se pænere ud end på et 1366*768 LCD TV, simpelthen fordi at der er meget andet end opløsning der betyder noget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 20/09-06 13:11 
Ok, så lyder det da straks bedre. Og det er nu ikke pga jeg skal lave desktop arbejde på skærmen, vil bare gerne bruge min maskine som en slags multimediemaskine.

Jeg har også hørt, at plasma skærme, af en eller anden grund, skulle blive meget sløret og vise "mudrede" billeder efter relativt kort tid, så det er derfor jeg er lidt tøvende med dem. Men det er måske helt forkert?
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 13:17, rettet 20/09-06 13:20 
Det er vist en and ;) Det er ikke noget jeg har hørt før. LCD TV viser slørede billeder hele tiden ;p

Der er selvfølgelig fare for indbrænding, men på Panasonics nye er den mindre end nogensinde. De siger selv at den er på niveau med CRT TV. Den køber jeg ikke, men folk melder om timevis med TV-logoer i hjørnet uden så meget som retention, så der er nok noget om snakken. Panasonic skulle være bedre end Pioneer på dette punkt. De er også bedre til sortniveauer, men ellers er Pioneer sejere til alle de andre ting der gør et godt billede. Men så er prisen selvfølgelig også en anden.

Så er der også nogen der mener, at plasma TV bruger mere strøm, men det passer egentlig ikke i praksis. Et LCD TV bruger fuld power hele tiden, mens der kun bruges den strøm der kræves for at få de rigtige pixels til at lyse som de skal på et plasma TV, hvilket altså i praksis gør forskellen minimal.

Ovre på AVS Forummet har de en guide til at undgå indbrænding. Det er ikke noget man skal være hunderæd over, men man bør tage sine forholdsregler.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 20/09-06 13:44, rettet 20/09-06 13:54 
Tror du ikke bare det har noget at gøre med opløsningen på vores nuværende medier, at billedet virker sløret på LCD? Hvis jeg f.eks ser dvd på min 19" LCD skærm, i en opløsning på 1024*768, så kan jeg tydeligt se komprimeringerne, men det er vel fordi skærmen er så præcis? Hvis mediet nu VAR de 1024*768, eller hvad det nu skal være, så ville det vel ikke se sløret ud, på LCD. Det får mig lidt til at tro, at når blu-ray eller HD-dvd bliver standart, så vil det vel stå knivskarpt på et LCD tv? Jeg fandt også lige dette link, som jeg også synes viser, at LCD er bedre:

http://www.flattvpeople.com/tutorials/lcd-vs-plasma.asp

Giver det mening noget af det jeg siger, eller er det ren ævl?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-06 13:47 
Naiera>
Det kan jeg ikke se nogen grund til. Jeg vil vove den påstand at f.eks. PS3 vil se pænere ud end på et 1366*768 LCD TV, simpelthen fordi at der er meget andet end opløsning der betyder noget.

Et 1280*720 billede på en 1024*768 skærm, det siger vidst sig selv at man mister en hel del af billedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 20/09-06 14:37 
Konsolkongen>
Et 1280*720 billede på en 1024*768 skærm, det siger vidst sig selv at man mister en hel del af billedet.

Ja, det ville da være åndssvagt at købe et TV der kun kan køre 1024x768, hvis man på noget tidspunkt har tænkt sig at modtage nogen former for ægte HD-signal.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 14:47, rettet 20/09-06 15:04 
Konsolkongen>
Et 1280*720 billede på en 1024*768 skærm, det siger vidst sig selv at man mister en hel del af billedet.

Nej, selvfølgelig mister man ikke noget af billedet. Den skal nok vise det hele. 1024*768 er altså rigeligt til et ordentligt HD billede. Vis en HD-DVD film på et LCD TV og et plasma TV ved siden af hinanden, og der bør ikke være nogen tvivl...

Herold>
Ja, det ville da være åndssvagt at købe et TV der kun kan køre 1024x768, hvis man på noget tidspunkt har tænkt sig at modtage nogen former for ægte HD-signal.

Men hvad nu hvis 1024*768 skærmen viser HD-signalet pænere end 1366*768 skærmen?

Kig længere end blot specs. Det der betyder noget, er det pæneste billede. Det er ikke indiskutabelt plasma der er bedst for alle, men teknologien ér altså bedre til sortniveauer, kontrast og mange (hvis ikke alle de) andre ting, der hjælper med til at gengive et billede ordentligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 15:00, rettet 20/09-06 16:59 
Svovlmunk>
Giver det mening noget af det jeg siger, eller er det ren ævl?

Selvfølgelig vil et HD-signal stå bedre end et SD-signal, da TV'et ikke skal skalere (så meget), men der er mange andre ting der spiller ind. Sløring har ikke meget at gøre med opløsningen på kilden, men nærmere at LCD TV ikke opdaterer hurtigt nok. Højere opløsning på kilder løser bare ikke de problemer der er ved LCD. Du nyder stadigvæk ikke godt af den (lidt) højere opløsning, fordi der går megen information tabt i billedbehandlingen.

Jeg synes ikke at dit link virker særlig "oplyst". Så vidt jeg hurtigt kunne se, var det der blev skrevet stadig influeret af gammeldags "plasma-overtro". Jeg skal nok læse det hele senere.

Det du selvfølgelig bør gøre er, at smutte ud i nogle butikker og kigge på både LCD TV og plasma TV. Kræv at se nogle DVD'er du har taget med, på en ordentlig afspiller der er sat til med HDMI. Hvis et TV-signal står dårligt på LCD TV, så er det ikke på grund af signalet, men fordi LCD TV ikke kan vise den slags ordentligt. Det kan plasma TV derimod ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ComradeComradeSkrevet 20/09-06 16:54 
Naiera har ret. Billedet står langt pænere på en plasma trods den lavere opløsning. Det må simpelthen bare være teknologien der gør det.

Men ja, selv eksperternes bedste råd er at tage ud og se billedet og så selv vurdere, forudsat at TV'et selvfølgelig er ordentlig indstillet, hvilket nok er en sjældenhed i de "almindelige" elektronik forhandlere som FONA og Merlin osv.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 16:58, rettet 20/09-06 17:02 
Det kan helt klart anbefales at tage i Tape Connection hvis man bor omkring Århus eller Karrebæksminde. De indstiller skærmene ordentligt, så når Pioneer og Panasonics plasma TV tværer de LCD TV der står omkring dem ud ;), så er det altså med de rigtige forudsætninger.

I øvrigt kan man tilføje en lille observation fra Otto, der arbejder hos TC i Århus: "Jeg vil sige det sådan, at blandt kunder der kommer ind i butikken og kigger på sagerne, er andelen der vælger plasma langt højere end blandt dem der blot bestiller via vores hjemmeside."

Citat kilde
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 20/09-06 17:16, rettet 20/09-06 17:18 
Naiera>
Men hvad nu hvis 1024*768 skærmen viser HD-signalet pænere end 1366*768 skærmen?

Det er der heller ikke nogen der siger det ikke gør - men der bliver altså skaleret i billedet, da det ikke kan køre den native HD-opløsning på 1280x720. Om man kan leve med det - Ja, det er så op til den enkelte - det kan jo være at TV'et klarer det fint. Klip en hæl og hug en tå. :)

Edit: Men find et hifi-forum, og spørg nørderne. They know :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 18:06, rettet 20/09-06 18:07 
En 1366*768 skærm skal også skalere et 1280*720 signal.

EDIT: Og nu er det jo lige netop sådan, at jeg har hængt ud på Hifi fora i et godt stykke tid nu...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 20/09-06 18:10 
Ja, men den kan vise det - der mangler 256 pixels horisontalt på den anden skærm. Den ene skalerer op, den anden skalerer ned. Jeg ved godt hvad jeg fortrækker af de to ;) Det tror jeg også nørderne på et Hifi-fora gør...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 18:55, rettet 20/09-06 18:55 
Det er bestemt ikke altid at foretrække at skalere op. Skærmen skal fylde information ind der ikke er der. De fleste skærme er ikke voldsomt gode til det.

Og stadigvæk, så gengives billedet bedst på et plasma TV, selvom de ofte har en "lav" opløsning... Som sagt; kig længere end specifikationerne!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 20/09-06 19:01 
I får det CRT-HDTV fra samsung til at lyde bedre og bedre =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 19:03 
Det skalerer vel bare alle signaler ned til normal CRT 'opløsning'?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 20/09-06 19:10, rettet 20/09-06 19:13 
Så er det jo ikke et HDTV.

Edit: Hvilket det omtalte Plasma-TV heller ikke er. For at det skal passe ind under HDTV-standarden skal det kunne vise signalet i fulde 1280x720 Progressive, så vidt jeg husker.

Det kan det _ikke_. Det kan måske vise signalet, men det lever ikke op til HDTV-standarden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 19:23, rettet 20/09-06 19:24 
Jo, det lever op til HDTV-standarden fordi det har 720 horisontale linjer. Det er trods alt mærket 'HD-Ready'.

Der er diskussion om emnet i nedenstående tråd. Nogen er måske uenige i konklusionen, det er jeg ikke, men under alle omstændigheder ér omtalte plasma TV mærket med 'HD-Ready' og mere end rigeligt i stand til at vise HD-signaler.

Så godt som alle plasma TV under 50" har en opløsning på 1024*768, og de er alle mærket 'HD-Ready'. De er ikke alle lige gode, jeg ville personligt kun købe Panasonic eller Pioneer, men det er fjollet at begynde at sige, at de lige pludselig ikke er i stand til at vise HD-signaler eller ikke lever op til HDTV-standarden.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 20/09-06 19:28 
Det var svært at finde et ordentligt fact-sheet på det fjernsyn, men her et der smager lidt af fisk. Det siger at fjernsynet har 800 linier. Men om det er talt som interlaced eller progressive skal jeg ikke kunne sige.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 20/09-06 19:33 
Selvfølgelig ville det være mere optimalt hvis plasma'erne var 1280x720 i stedet

Og det er præcist det jeg mener. Jeg er godt klar over at plasma-tv'et har et bedre billede, farver, osv., og at det er svært at se forskel... Med mindre man har sans for billedkvalitet ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 21:09, rettet 20/09-06 21:18 
Pjat.

Hvis du rent faktisk har set et af de omtalte TV og stadig mener at LCD er bedre, så fint nok med mig, suit yourself. Jeg ved dog godt hvad jeg foretrækker, og jeg er flintrende ligeglad med opløsningen, så længe det ér HD og ser pænt ud...

Jeg er tilfreds så længe Svovlmunk i det mindste giver plasma en fair chance. Man bør altså kigge på tingene IRL, og ikke bare hænge sig i specifikationer.

Dem er Samsung i øvrigt gode til at lave. 5000:1 'Dynamisk Kontrast', som du godt lige kan dividere med fem før du er nogenlunde tæt på det faktiske tal, og vildt mange bit farvebehandlings-halløj som panelerne alligevel ikke kan udnytte, plus et temmelig pænt design, og man har en succes på hænderne, hvor folk helt glemmer at kigge på det, der rent faktisk betyder noget, nemlig billedkvaliteten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 20/09-06 22:15 
Naiera>
...hvor folk helt glemmer at kigge på det, der rent faktisk betyder noget, nemlig billedkvaliteten.

...og prisen.
Kiss me, would you kindly?
HeroldHeroldSkrevet 20/09-06 22:25 
Naiera>
Jeg ved dog godt hvad jeg foretrækker, og jeg er flintrende ligeglad med opløsningen, så længe det ér HD og ser pænt ud...

Jeg er også flintrende ligeglad, så længe du ikke påstår at det er ægte HD. :P TV'et kan vise signalet, og det er sikkert pænt nok. Men HD-standarden er på 1280x720 - hvilket ikke passer ind i et display på 1024x768.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 22:54, rettet 20/09-06 23:00 
HD-standarden er IKKE 1280*720, men 720 horisontale linjer! Det klarer Panasonics plasma TV som sagt smildt, så de opfylder uden problemer kravene. Disse skærme ér HDTV og opfylder kravene til at være mærket 'HD-Ready'. Der er ikke mere at diskutere.

Nogen vil påstå at ægte HD først er når man kan få 1080p, så at snakke om 'ægte HD' i denne forbindelse er lidt fjollet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 23:03 
Sloth>
...og prisen.

Tja, men hvis prisen er et stort problem og man vil have noget der ser pænere ud end CRT TV'et, så bør man helt nok lade være med at "opgradere" lige med det samme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 20/09-06 23:06 
Men 16x9 HD-signaler bliver sendt i 1280x720, ikke 1024x720. Du mangler stadig noget på det nævnte plasma-tv. Deraf

Selvfølgelig ville det være mere optimalt hvis plasma'erne var 1280x720 i stedet

:P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 20/09-06 23:09 
Og ligemeget hvor mange gange du gentager de samme citater på fjollede faconer, så ændrer det ikke på at de her omtalte 1024*768 plasma TV, er langt mere optimale til at vise pæne billeder end alverdens 1366*768 LCD TV...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 20/09-06 23:25 
Personligt synes jeg, at billedet står pænere på mit LCD end på mit gamle CRT.

Nu kan der så argumenteres om kvaliteten af mit gamle CRT, samt mine behov og præferencer når det kommer til billedkvalitet, men jeg synes at det ikke er værd at smide 15.000+ kr. i et plasma TV. Desuden bryder jeg mig ikke om at have så stor en skærm.

Og forskellen på et plasma og et LCD TV er efter min mening ikke 3-5+ gange prisen værd i forgold til mit Mirai.

Har man råd, har man pladsen, og har man lyst til en stor skærm, vil jeg anbefale at gå efter plasma. Hvis man blot vil have et godt TV, kan man efter min mening sagtens bruge LCD. Jeg er ikke enig i, at billedet på at LCD er dårligt, og er mere eller mindre ubrugeligt i forhold til plasma.
Kiss me, would you kindly?
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 20/09-06 23:56, rettet 21/09-06 00:19 
Naiera>
Jeg er tilfreds så længe Svovlmunk i det mindste giver plasma en fair chance. Man bør altså kigge på tingene IRL, og ikke bare hænge sig i specifikationer.

Jeg vil i hvertfald sige, at jeg kraftigt overvejer plasma i stedet nu. Opløsning er faktisk heller ikke det primære for mig. Snarere størrelsen, da jeg er træt af at knibe øjnene sammen når jeg ser tv fra sofaen, på et lille 21" tv. Og når Plasma så oven i købet er billigere, større, har bedre billedkvalitet og man undgør bøvlet med potentielle pixelfejl, etc.
Indbrænding på skærmen er jo heller ikke anderledes, end det altid har været med normale tv og gamle monitorer, og det har jeg aldrig nogensinde haft problemer med. Det handler bare om at behandle tingene ordentligt, og ikke have brightness/contrast på fuld skrue konstant.

Jeg har nu aftalt med en ven at vi tager ud i en masse butikker og kigger skærme, så jeg kan få noget at sammenligne med. Men giver de rent faktisk én lov til at teste ens medbragte DVD'er?

edit: kom vist lige et give for meget i den sætning.
HeroldHeroldSkrevet 20/09-06 23:59, rettet 21/09-06 00:28 
Naiera>
Og ligemeget hvor mange gange du gentager de samme citater på fjollede faconer, så ændrer det ikke på at de her omtalte 1024*768 plasma TV, er langt mere optimale til at vise pæne billeder end alverdens 1366*768 LCD TV...

Hvilket jeg aldrig har sagt at de ikke gjorde. ;)

Edit: For forståelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 21/09-06 00:00 
Svovlmunk>
Jeg har nu aftalt med en ven at vi tager ud i en masse butikker og kigger skærme, så jeg kan få noget at sammenligne med. Men giver de rent faktisk give én lov til at teste ens medbragte DVD'er?

Hvis det er en ordentlig forretning, så ja, forhåbentlig. De vil jo gerne sælge deres TV til flere tusinde kroner. Du skal nok også bare sørge for at det er en ordentlig afspiller.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig