X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV-tråden


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/04-06 01:03, rettet 05/04-06 10:14 
Jeg står og vil investere et faldskærm HDTV... har kigget frem og tilbage og har fundet interesse i blandt andet denne fra samsung...

derudover er jeg blevet varmt anbefalet denne fra Mirai

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=1604... Se hele indlægget


Samsung LE32M51
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/07-06 23:30, rettet 30/07-06 23:46 
RJK>
Mange 16:9 fjernsyn kan da stå i auto-zoom mode, og så skifter de selv opløsning afhængigt af hvordan billedet er, eg. widescreen letterbox, widescreen anamorphic eller 4:3 full screen. Så vidt jeg ved gøres det ved at "scanne" billedet og se om der er bevægelse i de forskellige områder.

Jeg kan ikke finde nogen dokumentation omkring det, men jeg har en teori om at i de ekstra linjer, (i et cvbs signal) der ikke indeholder billedinformation, kunne ligge et signal der får tv'et til at skifte til 16:9. Det er i hvert fald rigtig som de andre siger at Philips tv selv skifter. Det der underbygger min teori er at min brors tv automatisk kan genkende et 16:9 signal igennem SVHS indgangen, når han kører xbox360. Signalet er jo anamorphisk, så "scanne" muligheden kan der ikke være tale om.
Hvis min teori er rigtig, ville det signal være udenfor standarden for cvbs, og det ville forklare hvorfor andre tv fabrikanter ikke indbygger samme funktion, men bruger "scanne" muligheden.

TILFØJELSE:
Så lykkedes det mig faktisk at finde dokumentation omkring dette. Hvis et tv er udstyret med WSS (widescreen signalling) og PALplus (vist kun på 100Hz tv) understøttelse, kan det genkende 16:9 broadcasting. Smart :-)

Widescreen signaling, se også PALplus
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 31/07-06 00:03 
RJK>
Og du må selvfølgelig gøre som du vil, men jeg ville ikke se 16:9 programmer på et 16:9 fjernsyn med borders på alle kanter, for at undgå zoom :)

Ja, du er jo også så pervers, at du strækker 4:3 materiale ud i 16:9, så at du også er så pervers at zoome ind på dit TV, overrasker mig ikke ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/07-06 00:20 
Azalon>
en teori om at i de ekstra linjer, (i et cvbs signal) der ikke indeholder billedinformation, kunne ligge et signal der får tv'et til at skifte til 16:9.

Lige hvad angår mit 16:9 fjernsyn tror jeg nu at det scanner billedet. Det er nemlig ikke bleg for at skifte format frem og tilbage fx i en film, hvis der er lidt stilstående scener ;) Nogle gange bare pga. underteksterne... Jævnt belastende.

Jeg tror i øvrigt at anamorphic generelt udnytter en langt større del af billedets overscan (vel derfor nogle får halve linier etc. på 4:3 fjernsyn i 16:9 mode), hvormed dét burde være ret nemt at undersøge for fjernsynet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 31/07-06 00:22 
Naiera>
så pervers at zoome ind på dit TV

Nu er det jo ikke nogen form for digital zoom (som jeg afskyr), men blot et spørgsmål om at linieafstanden ændres. Det er lidt - opløsningsmæssigt - som at gå fra 50 til 60Hz. Og det overlever de fleste af os jo ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 31/07-06 00:41 
RJK>
Jeg tror i øvrigt at anamorphic generelt udnytter en langt større del af billedets overscan (vel derfor nogle får halve linier etc. på 4:3 fjernsyn i 16:9 mode), hvormed dét burde være ret nemt at undersøge for fjernsynet.

Anamorphic bruger ikke flere linjer end et alm 4:3 billed. Problemet er at nogle 4:3 tv ændrer hele det vertikale scan-område så både cut-off pulser (det 3 linjer i toppen) og den halve linje (625/2 =312,5 linjer skiftevis) kommer til syne, og giver forstyrrelser. Nyere 4:3 tv ændrer kurven for scan-området, så cut-off pulserne og den halve linje gemmes væk uden for billedrørets synlige område.
Så nej, tv'et kan ikke se forskel på et anamorphic signal og et alm. 4:3 signal uden besked om det vha WSS.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 31/07-06 15:36, rettet 31/07-06 15:41 
Jeg var inde i Zitech og så den ældre model med fuldskægget demonstreret med et eller andet lallet HTCP sluttet til. DVD-afspilleren i denne kasse var en absolut vittighed, så det var ikke særlig informativt. TV-signalet så fint ud, og eftersom jeg kun ser TV2 med gammeldags antenne-halløj, er det ikke noget der betyder så meget for mig.

I TDC-butikken var den nye model udstillet, og der fik jeg et meget positivt indtryk af designet. Helt sikkert bedre end førnævnte model, men det var også hvad jeg fik ud af dét besøg, eftersom det kun var et kabel-TV signal der var sluttet til, som heller ikke så for fikst ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 31/07-06 16:36, rettet 31/07-06 16:42 
Jeg kan lige tilføje, at jeg absolut ikke har oplevet solformørkelse på mit component signal.

Edit: Naiera, angående Zitech, ja så har det vist været oppe at vende før, men det er sguda fantastisk, at de (forhandlere generelt) ikke demonstrerer deres fjernsyn på bedst mulige måde. Det ville svare til at sælge en eller anden monster gaming pc, og så klaske Quake 2 på, ja eller at smække PS2 demo stand op med 14" fjernsyn (i overdrevets navn kan vi lige tilføje sort/hvid 14"). :)
Hvad sker der?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/07-06 19:33 
Da Wehner og jeg for nogle dage siden var i Aalborg Storcenter (igen) for at kigge på Zitechs udstillede Mirai havde de bare et mega-dårligt tv-signal kørende. Det lignede virkelig crap med milliarder af interferensstriber, ganske givet fra de 3-4 andre tv, der var tilsluttet meget tæt på samt en opløsning der lignede 320x240.

Første gang jeg så det var med en lækker demo-video med nogle pæne Animal Planet-agtige optagelser. Det "solgte" langt bedre :-)
JmogJmogSkrevet 01/08-06 09:48, rettet 01/08-06 09:49 
Så ankom mit.... på arbejdet altså. Det bliver en lang dag at vente på fyraften.

Og hold da fest, hvor den blev pakket grundigt. Min ankom på en palle med en masse plast omkring. Er spændt på hvor meget det fylder, når jeg får hevet det af.

Timingen var så sandelig heller ikke dårlig. I aften er den ugentlige filmaften med gutterne :-)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 01/08-06 10:48 
Jamen tillykke og velkommen til de bedste rækker, selvom det er mange penge at hive ud af budgettet, vil jeg stadig mene at godt fjernsyn er alle pengene værd med de interesser vi har påduttet os herinde!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
GreaseballGreaseballSkrevet 01/08-06 13:14 
Mit kom også idag, samme model som Jmogs. Da jeg var i byen da de kom med det, stod det i indkørelsen. Godt det så rimeligt anonymt ud med den sort plast omkring :)

Vi er alligevel et par stykker der benyttede os af det fine tilbud.

Glæder mig til endelig at spille min 360 spil i HD :D
NaieraNaieraSkrevet 01/08-06 14:16 
Hvis nogen har en opskalerende DVD-afspiller vil jeg gerne høre om resultaterne. Også hvis nogen har DVB-T modtager eller digital parabol og bruger RGB.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 02/08-06 15:03, rettet 02/08-06 22:08 
Ahhh, så fik jeg den sluttet til i går aftes. Det var dog ikke uden en gåsehudsoplevelse. Til at starte med kunne jeg slet ikke tænde det. Hverken på TV'ets egne knapper eller fjernbetjeningen. Intet reagerede. Der var standby-lys, så jeg undrede mig mildest talt. Så hev jeg strømstikket ud og ind igen. Så virkede det.

Og jeg blev pænt imponeret. Almindelige TV-signaler via et ordentligt antennekabel ser meget rimeligt ud for et LCD. Selvfølgelig ikke lige så godt som et CRT, men absolut fint nok.

Dernæst smækkede jeg Xbox 360 på (via component) og det så fremragende ud. Flotte farver og et sortniveau, der er meget fint til prisen. Skarpheden var også helt i top, men det undrer jo ikke når det er HD. Folk, der er bekymrede over, hvordan 720p ser ud på et 1366*768 display, behøver ikke bekymre sig det mindste om skaleringen.

Det samme gjaldt også Xbox Media Center på den gamle Xbox. Den opskalerer jo 480p til 720p og det så blændende ud. Farverne på TV'et er i øvrigt virkelig flotte.

Og her er en af de mulige årsager til at Mirai-modellerne ser så godt ud i forhold til så mange andre mærker i forretningerne: Fabriksindstillingerne
-Alle filtre er simpelthen slået fra og hurra for det.
JmogJmogSkrevet 02/08-06 15:13 
Iqon>
Det har jeg prøvet men synes stadig ikke resultatet er helt tilfredsstillende - det virker som om det er enten farverne eller lyset, der kan være korrekt - ikke begge på én gang.

Har du kun leget med brightness/contrast eller har du også prøvet at justere på "lamp"? Den har tre trin, og der er ret stor forskel i lysstyrken mellem dem.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/08-06 15:29 
Nu er det blevet min tur til at svede/hoppe/græde/le/stresse indtil fragtmanden forhåbentlig på tirsdag leverer et stk. 32" Mirai LCD til mig. :-D
NaieraNaieraSkrevet 02/08-06 16:08, rettet 02/08-06 16:10 
Jeg skulle gerne slæbe et med hjem på fredag. Tidligt på dagen, så jeg kan nå tilbage med det hvis der er pixelfejl ;)

Bare ærgerligt jeg ikke kan have Oppoen samtidig som skærmen. Så er det jo ikke HELT så spændende, som det kunne have været.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 03/08-06 15:08 
Jmog>
Iqon>
Det har jeg prøvet men synes stadig ikke resultatet er helt tilfredsstillende - det virker som om det er enten farverne eller lyset, der kan være korrekt - ikke begge på én gang.

Har du kun leget med brightness/contrast eller har du også prøvet at justere på "lamp"? Den har tre trin, og der er ret stor forskel i lysstyrken mellem dem.

Legede lidt med en testdisc i går. Den er ganske rigtigt ret mørk over component - når man kører 480p vel at mærke. 720p fra X360 ser helt fint ud på min Mirai - måske endda en smule for lyst. 480p fra DVD-afspilleren over component ser dog ret mørkt ud men man kan mere eller mindre kalibere sig ud af det. 480p via min DVD-afspillers VGA ser imidlertid meget lysere ud.
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/08-06 21:34 
Ok... mit gamle tv fik så den endelige dødsdom i dag (ja, jeg har ikke haft penge til at få det repareret, siden det stod af i december). Den lokale tv-mand ville godt lave det for 2500+, så nu er det smidt i en skraldespand...anyways, jeg er jo fristet af det 32" Mirai som I andre har kastet jeres kærlighed på. Men så vil jeg da lige spørge eksperterne blandt jer om hvorvidt jeg så (også) har brug for en digital boks til at hente DR1, DR2 og TV2 eller om Mirai'et "automatisk" henter det digitale signal fra min antenne på taget?
NaieraNaieraSkrevet 03/08-06 21:36 
Der er ikke digital tuner i, så ja, du vil få brug for en DVB-T boks.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/08-06 21:44 
Hmmm... ok... tak
CronossCronossSkrevet 03/08-06 22:35 
Haha, det er godt nok gået amok med de Mirai tv's, siden jeg anbefalede Palsgaard at nuppe et med :)

Jeg er også personligt mere end almindeligt tilfreds med mit, og bruger det faktisk til alt efterhånden: 360, PSX, PS2, DC, GC, Macbook og DVD.
NaieraNaieraSkrevet 04/08-06 18:30, rettet 04/08-06 22:30 
Øhm, er der nogen der ved hvordan man får RGB ind i Scart indgang nr. 2 på det dersens Mirai TV? Jeg får ikke andet end composhit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 04/08-06 22:23 
King Chaos>
Hmmm... ok... tak

Jeg lavede en søgning på hifipriser.dk og checkede 8 forskellige LCD-TV i forskellige mærker og prisklasser - der var ingen af dem der havde en digital tuner i deres produktbeskrivelse.
Kiss me, would you kindly?
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/08-06 22:58 
nej, jeg regnede også med at vi skulle ha en box...
NaieraNaieraSkrevet 04/08-06 23:31 
Men før du evt. køber Mira TVet, ville det måske være godt at finde ud af, om der rent faktisk er to RGB-indgange. Jeg har stadigvæk intet held haft med hverken Xbox eller PS2. Disse virker selvfølgelig fint i den anden port.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/08-06 09:23 
I følge beskrivelsen: "2 x SCART (AV ind/ud / RGB) ( 21-PIN SCART )"
CronossCronossSkrevet 05/08-06 09:27 
Jeg har selv RGB (Mit eneste RGB-kabel :)) til min Xbox sat til i port nummer 2.
NaieraNaieraSkrevet 05/08-06 11:27 
King Chaos>
I følge beskrivelsen: "2 x SCART (AV ind/ud / RGB) ( 21-PIN SCART )"

Ja, det kan jeg jo godt læse, men jeg får stadigvæk ikke noget der ligner ud af port nummer 2.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/08-06 13:10 
Mja, men det er jo svært for mig at komme med andre argumenter når jeg ikke sidder med fjernsynet foran mig ;)
SlothSlothSkrevet 05/08-06 14:52, rettet 05/08-06 14:59 
Humm... Jeg overvejer selv seriøst at købe mig et Mirai, og de 2xRGB er et stort plus...

Naiera, du får RGB på Scart 1, men ikke på Scart 2?

Måske er der en option i TV'ets setup der slår RGB på Scart 2 til?

Jeg har altid haft middelmådige TV, og jeg kender ingen der har et super-TV. Jeg har endnu ikke set et TV med 2 Scart-indgange, hvor det har RGB-inputs på Scart 2 - det er altid composite-signalet der bliver brugt. Jeg håbede på at Mirai ville understøtte 2xRGB-in på deres 2 Scart stik (som de skriver i deres produktinfo)...

Edit: Ifølge deres produktinfo-pdf burde den have 2xRGB:

Terminal I/O:
SCART 1: CVBS/S-RGB(IN), TV(OUT)
SCART 2: CVBS/S-RGB(IN), AV/TV(OUT)
VGA Input, PC Audio In (for VGA)
HDMI, Headphone Output
Component Video(YPbPr)-R/L Input
Composite Video-R/L Input
Audio-R/L Input

Produktinfo PDF
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 05/08-06 19:19, rettet 05/08-06 19:22 
Ja, jeg er udmærket godt klar over, at der skulle være RGB på begge porte. Det var jo lissom delvist derfor, at jeg købte fjernsynet! Jeg har selvfølgelig læst deres produktkatalog mange gange, og hver gang har der stået, at der skulle være RGB på begge porte. Alle andre steder på nettet hvor de har specificeret den slags information, har der stået det samme. Det er jo ikke uden grund, at jeg forventede RGB på scart indgang nr. 2.

Jeg har selvfølgelig også prøvet at se, om jeg kunne tænde for RGB-funktionen i anden port, men uden held. Derfor ville det være ret fedt, hvis folk som Jmog og La0s, der har præcis samme TV, kunne smide en besked i tråden, efter de lige har testet deres egen scart port nr. 2, for at se om der er RGB.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 05/08-06 19:44 
Så vidt jeg husker slås RGB til ved at der er 12V spænding på et af SCART benene. Hvilket vil sige at det typisk er signalet der bestemmer. Hvilket igen vil sige at det typisk vil være overflødigt med en indstilling til at slå RGB til på selve fjernsynet.

Jeg glæder mig til at høre svaret fra andre lykkelige ejere af det der fjernsyn.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 05/08-06 19:46 
Jeg har før hørt om fjernsyn hvor det skulle slås til, så det er da ikke utænkeligt, at der gemmer sig en indstilling et sted. Jeg kan dog ikke se hvad det skulle hjælpe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 06/08-06 17:36 
Jeg har lige været ovre hos Hyakotake og fedtet med hans Mirai TV's indstillinger.

Såvidt jeg kunne se, er der IKKE 2 RGB-indgange - kun Scart 1 har RGB. Der står intet i manualen om det, og jeg kunne ikke finde en menu på TV'et som jeg kunne bruge til at løse problemet.

Så det ser ud til, at det er et single RGB-input vi har, ganske som de andre fjernsyn :o)

Skal dog have mig et alligevel...
Kiss me, would you kindly?
dahliadahliaSkrevet 06/08-06 17:38 
Hvilke TV idag, indeholder 2 RGB indgange?

Sådan et kunne jeg da godt tænke mig.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/08-06 18:07 
Mit JVC AV-32H40 har RGB på både scart 1 og 2.
Sony har vist også nogle modeller der har det, bl.a. deres bravia lcd serie.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 06/08-06 18:33 
Sloth>
Såvidt jeg kunne se, er der IKKE 2 RGB-indgange - kun Scart 1 har RGB. Der står intet i manualen om det, og jeg kunne ikke finde en menu på TV'et som jeg kunne bruge til at løse problemet.

Så er vi jo to... Jeg havde dog to RGB indgange på mit "gamle" TV, så det her er pænt nederen. Jeg ved ikke, om jeg vil beholde det her TV. Jeg tror jeg vil vente på min opskalerende DVD-afspiller, og se hvordan det ser ud, før jeg evt. sender det tilbage i hovedet af TDC...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 06/08-06 18:47 
Kan der være en lille forskel mellem de to modeller - altså den med højttalerne på siden og den med højttalerne under?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 06/08-06 18:55 
Der er jo DVI og HDMI til forskel. Det er dog ikke sikkert, at der er RGB i Cronoss' port nr. 2, bare fordi, at han bruger et RGB-Scart kabel deri ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 06/08-06 19:21 
Wehner: Det er muligt der er forskel (nogen der har den anden model stående der kan be-/afkræfte det?) - men i deres pdf fil står der utvetydigt at der er RGB på begge Scart-stik. Lorteinfo *suk* :o)

Mirai TV'et er nu stadigvæk et kanonkøb synes jeg, så jeg bestiller et i morgen.
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 06/08-06 19:27 
Indtil videre er jeg ikke tilfreds med kvaliteten af DVD-afspilningen over komponent med progressiv. Det så bedre ud, med normal RGB-Scart på mit "gamle" Sony. Det er dog en temmelig billig Philips-afspiller, så jeg venter med at dømme, indtil jeg får Oppoen, der jo kan opskalere og selvfølgelig også spytte et digitalt signal ud. Det burde gerne gøre det bedre. X360 med VGA ser kanon godt ud. Jeg regner med, at PS3 med HDMI bliver endnu bedre. Hvis de to konsoller og DVDerne kan se bedre ud end før, så er jeg tilfreds ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 06/08-06 22:43 
Naiera>
Derfor ville det være ret fedt, hvis folk som Jmog og La0s, der har præcis samme TV, kunne smide en besked i tråden, efter de lige har testet deres egen scart port nr. 2, for at se om der er RGB.

Jeg kan bekræfte, at HDMI-modellen (den med højtalere i siden) ikke kan køre RGB i Scart 2. Selv hvis TV'et ikke havde sin "hvis detaljer om kilde"-funktion, så kan man allerede se det, når man prøver at skifte mellem RGB og component i PS2'ens systemmenu. Via scart vil alting have grønne farver når man kører et component-signal gennem scartstikket. Der sker imidlertid ingen ændring med billedet. Præcis fordi det er composite, uanset hvad man vælger derinde.

Sløset at de reklamerer med to scart-porte. Jeg er dog ikke bitter, da to alligevel ikke ville have været nok til mig, så switchen er stadig påkrævet. Og faktisk kommer jeg til at have færre scart i switchen, da min PS2 bare kan komme over i component-switchen.

Faktisk er det eneste jeg har, der ikke kan køre noget bedre end RGB, min Saturn.
JmogJmogSkrevet 06/08-06 22:44 
Naiera>
Indtil videre er jeg ikke tilfreds med kvaliteten af DVD-afspilningen over komponent med progressiv.

Lige præcis DVD kunne jeg heller ikke få tilfredsstillende resultater med over component. Meget spøjst da alt andet ser fint ud over componenet. Til DVD er der dog ingen tvivl om at min afspiller ser allerbedst ud via VGA.
SlothSlothSkrevet 06/08-06 22:50 
Jmog - den Scart Switch du nævner, hvor finder jeg den?

De switches jeg har set virker alle på composite - jeg har ikke set nogen der virker på RGB også. Hvor mange inputs har den, og er kvaliteten i orden?
Kiss me, would you kindly?
JmogJmogSkrevet 07/08-06 00:33, rettet 07/08-06 00:33 
Sloth>
Jmog - den Scart Switch du nævner, hvor finder jeg den?

Jeg købte den vist i Fona mener jeg. Jeg har dog også set den i andre lignende forretninger (Ekspert, Elgiganten osv.). Den kostede omkring 300 mener jeg. Min hedder bare TC30, men nutildags er det nok en nyere model man finder.

jeg har ikke set nogen der virker på RGB også. Hvor mange inputs har den, og er kvaliteten i orden?

Den virker helt klart på RGB. Tre inputs og ét output. Der er også stereo outputs, så lyden fra alle tre scart-in kan komme over i anlægget. Billedkvaliteten er fin. Jeg kunne ikke se nogen mærkbar forskel på at køre gennem switchen og direkte i TV'et. Kvaliteten er med andre ord rigtig fin.
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 00:34 
Mine erfaringer siger mig at kvaliteten altid lider med scart switches. Jeg plejer at bruge en forlænger, som jeg så har liggende foran mit TV-møbel, hvor jeg så kan skifte til den konsol jeg nu skal bruge. Så er tabet absolut minimalt; noget jeg ikke kan sige om de switches jeg har prøvet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 00:37 
Jmog>
Til DVD er der dog ingen tvivl om at min afspiller ser allerbedst ud via VGA.

Hvad er det for en afspiller du har, der kan spytte VGA ud? Hvilke opløsninger kan den klare?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/08-06 19:00 
Efter at have set Mirai 32" (det med "bakkenbarterne") i TDC-butik har jeg bestilt det hos computerne.com :)

Det er jo lidt sørgeligt at jeg selv med medarbejder-rabat ikke kan få skidtet til en ordentlig pris, og de ville heller ikke sende det ud på landet til mig... og det afgjorde det... Så nu sidder jeg ude ved postkassen indtil det kommer :D
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 19:12, rettet 07/08-06 19:29 
Mine erfaringer med TDC-butikkerne var heller ikke just positive, da jeg skulle have TVet i fredags. Jeg har selvfølgelig ingen manglende medarbejder-rabatter at klage over, men det var dælme besværligt at få sådan et TV med fra såen en TDC-butik. Det endte med at jeg fik en tidligere demo-model med hjem for 5500,-, men det holdt hårdt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 07/08-06 19:20 
Hvordan vil i mene, at den bedste måde, at smække en macbook til sit hdtvs hdmi port er?
Hvad sker der?
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig