X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

HDTV-tråden


Reply
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/04-06 01:03, rettet 05/04-06 10:14 
Jeg står og vil investere et faldskærm HDTV... har kigget frem og tilbage og har fundet interesse i blandt andet denne fra samsung...

derudover er jeg blevet varmt anbefalet denne fra Mirai

http://www.zitech.dk/Product/D... Se hele indlægget


Samsung LE32M51
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
778 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Reply
MrCaseMrCaseSkrevet 11/04-06 09:11, rettet 11/04-06 09:12 
Ord til din mor, som vi sagde i de gamle hiphop dage.

Det er et suuuper-fedt tv. Det jeg allerbedst kan lide ved det er, at farverne er gode. Jeg synes på meget lcd, der bliver de let fesne, eller også bliver det overmættede og unaturlige, men på den der model, der er det altså ret godt.

Tillykke med det.

(Og hvor meget skal man så give for sådan en fætter i dagens danmark?)

P.S. Jeg har faktisk kortvarigt haft en xbox360'er sat til sådan et TV. Det klarede den uden at blinke. Meget imponerende.
Have you considered sucking less?
BeanoBeanoSkrevet 11/04-06 09:41 
Palsgaard>
Hkom endelige med de såkaldte aaarrrgg-udbrud hvis jeg er helt ude i hampen tak :)

Velkommen til hampen :)

Jeg har samme TV og er super glad for det... det ultimative Xbox 360 tilbehør :)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/04-06 10:00 
MrCase>
Det er et suuuper-fedt tv. Det jeg allerbedst kan lide ved det er, at farverne er gode. Jeg synes på meget lcd, der bliver de let fesne, eller også bliver det overmættede og unaturlige, men på den der model, der er det altså ret godt.

Tillykke med det.

(Og hvor meget skal man så give for sådan en fætter i dagens danmark?)

Mange tak, glæder mig så lige lidt mere nu ka jeg fortælle :)

omkring 20
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/04-06 16:11, rettet 11/04-06 16:12 
Mr. Life>

Undskyld, men jeg fatter absolut brik af dit indlæg :-s
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/04-06 19:19 
OK jeg er presset nu... har lige fået at vide at LE40R71 eller 72 er bedre end LE40M61... en der vil være venlig at se om det passer? kan nemlig stadig nå at ændre min ordre hvis jeg skynder mig :)

Det eneste jeg selv ka se er at 71/72 er federe rent designmæssigt og at det måske har flere farver...

En forklaring fra en der ka se forskellen og pege på vinderen udløser en lille krammer til næste træf :)

PÅ FORHÅND TAK.... igen
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
BeanoBeanoSkrevet 11/04-06 20:16, rettet 11/04-06 22:20 
Udfra specs på Samsung's side, kan jeg ikke se de store forskelle - opløsning, responstid, lysstyrke, view-angle, kontrast, tilslutningsmuligheder, etc. er det samme.

Men siden at R71/R72 modellerne er nyrere kan det være nogle forbedringer som ikke lige kan ses udfra specs, f.eks. software.

Hvad er prisforskellen på R71/R72 og M61?
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/04-06 21:38 
R71 og R72 er et par tusinde billigere...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 11/04-06 21:53, rettet 11/04-06 21:57 
er det her et godt Samsung HD-TV.

For når jeg for købt en Xbox 360 vil jeg gerne kunne bruge det på det rigtige tv og størelse.


lE40R51B.
JmogJmogSkrevet 12/04-06 00:27, rettet 12/04-06 00:28 
Life, det ser rigtig fint ud det TV. Specifikationerne fejler intet, så find en forretning det står i og bedøm billedet.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 12/04-06 00:48 
Okay tak :)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 12/04-06 10:55 
Hvis nogen kan se om der er en fælde ved at R71/72 er lidt billigere vil Rasmus meget gerne vide det... for hvis M61 kun holder prisen på grund af den award for bedste lcd tv... ser jeg ingen grund til ikke bare at købe "opdateringen" :)

Men igen jeg er voldsomt bange for at det umiddelbart ikke er mig muligt at gennemskue alle finterne :)

Som jeg selv ka se det er der intet der taler for at vælge den dyre model M61 fremfor R71/72...?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
tastasSkrevet 12/04-06 11:12, rettet 12/04-06 11:29 
Jeg ved ikke om det er til hjælp, men jeg har en en R51, og valgte selv det fremfor den, på det tidspunkt, noget dyrere M51.

Jeg syntes ikke selv at prisforskellen for mig på 4000 kr. mellem R51 og M51 kunne svare sig - jeg kunne ikke selv se den store forskel (gav forøvrigt 12000 for mit tv på daværende tidspunkt og M51 stod i 16000), og R51'eren havde alle de indgange osv som var nødvendige.

Det fungere fint og ser brandgodt ud i X-box spil og DVD-film, og der er selvfølgelig ikke nogle tegn på ghosting osv.

Ved ikke om det er til hjælp vedr. dit køb.

Hov, kan se at også Mr Life spurgte vedr. denne model - så håber det er til hjælp der :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 12/04-06 11:38 
Det er som sagt mere en sammenligning af M61 og R71/72 jeg søger da det bliver en af de to der ryger på væggen :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 14/04-06 18:33 
Skubber den lige frem da det er lørdag eller søndag jeg senest skal komme med svar om M61 eller R71/72 :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
BeanoBeanoSkrevet 14/04-06 19:35 
Siden specs umiddelbart er de samme og 71/72 er nyere modeller, ville jeg kigge på dem... specielt hvis de er lidt billigere :)
ckruseckruseSkrevet 17/04-06 14:33 
Tjek linket. Den rykker i hvert fald ind hos mig til sommer.


KDF-E50A11E
NaieraNaieraSkrevet 17/04-06 14:37 
Det ville være fedt hvis de kunne være lidt mere specifikke med de tekniske detaljer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/04-06 15:04 
Jeg har nu bestemt mig... indtil jeg støder på noget der igen for sikkerheden til at vakle ;)

Det blev Samsung LE40R72B

Når monstret kommer på væggen og mit nye setup er færdigt kan jeg lige sende et par billeder til en der kan finde ud af at sætte det ind her :)

igen TUSIND for hjælpen til alle dem jeg har plaget med denne tråd.... og specielt den lille Don-Herold der nok snart skifter msn account ;)


LE40R72B
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
dchangdchangSkrevet 17/04-06 15:33 
Så låner jeg lige tråden. Jeg har fået tilbudt at købe denne skærm til lige under 7000 kr. Tror i den er god til pengene?


Push it...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ckruseckruseSkrevet 17/04-06 16:27 
@Naiera: Hvad hentyder du til?
AmbyAmbySkrevet 17/04-06 17:10 
Palsgaard>
(KLIP)
Det blev Samsung LE40R72B
(KLIP)

Stadig med 15K budgettet?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/04-06 17:22 
lige knap :) men det er praktisk talt heller ikke realistisk at jeg ku holde det... så det var der taget højde for :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
AmbyAmbySkrevet 17/04-06 19:41 
Hvad koster den så?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NeonodeNeonodeSkrevet 17/04-06 19:47 
dchang>
Så låner jeg lige tråden. Jeg har fået tilbudt at købe denne skærm til lige under 7000 kr. Tror i den er god til pengene?




Nej, lade endelig være med det..Skærmen er rigtig fed med stålramme osv. Men det er også det eneste positive der er at sige om den. Den har et forfærdeligt billed, ved alm fjernsyns kiggeri. Har selv været på jagt efter den model, men alle jeg spurtge fraråede mig det, men da jeg selv så den en dag, blev jeg meget klogere...
dchangdchangSkrevet 17/04-06 20:05 
Weird for det lidt info jeg har kunnet finde om den, har folk ellers rost den for at have et flot billed hvis man fx har kabeltv eller parabol.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NeonodeNeonodeSkrevet 17/04-06 21:12 
Du er sikker på, at de ikke er udtalt da det TV kom frem, for det er ikke den nyeste model mere. men jeg synes du skal se den IRL, for så vil du give mig ret. Spøg evt. personalet, de vil gøre det samme, det har de ihvertfald gjort alle dem jeg har spurgt! Men det er selvfølgelig helt om til dig. Vil lige sige som en side-bemærkning, at Merlin her i Rødovre har haft den til 6999 fra ny af.
dchangdchangSkrevet 17/04-06 21:28 
Nej de er af nyere dato. Nå men jeg skulle jo nok ud og se det alligevel, så det må være næste skridt. Tak for advarslen, må hellere se nærmere på det først.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 00:00, rettet 18/04-06 00:03 
Naiera>
Det ville være fedt hvis de kunne være lidt mere specifikke med de tekniske detaljer.

Mere specifikt end det http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDF-E50A11E&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+Rear+Projection+TV]her[/LINK]" target="">her (KDF-E50A11E) kræver vist tv'ets manual, hvor der normalt medfølger yderligere beskrivelser af de enkelte funktioner (tror jeg :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 00:21 
tas>
Hvis éns DVD kan outputte i progressive scan er det så en fordel at skifte til det hvis TV'et understøtter dette fremfor RGB?

Er besvaret, men ville bare tilføje - da HDMI jo klart er at foretrække hvis man ejer et HD-TV og ønsker at udnytte det til fulde mht dvd-afspilning - at Elgiganten for tiden har en http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000ZBZ7HBUh?ProductID=LCrD4QFWtdIAAAEEjULdRerc&CatalogCategoryID=UE_D4QFWwwgAAAED9FOtBDZi&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text&windowtitle=LUXOR%20DV705&includepage=inc%2fproduct_item_specification]Luxor DV705[/LINK]" target="">Luxor DV705 til 499,-:

HDMI digital video output with HDCP. Upscalable through HDMI to 576i, 576p, 720i,720p, 1080i. Integrated flash card reader that handles SD, MMC, SM and MS cards.

Hvis jeg ikke havde købt en Pioneer DV380S (med component) hos dem til 720,- via prisgaranti, var det blevet til Luxor-modellen. De fik den kun få uger senere, men jeg har vist overskredet min fortrydelsesret nu :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 18/04-06 08:01 
SkyblazeR>
Mere specifikt end det http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDF-E50A11E&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+Rear+Projection+TV]her[/LINK]" target="">her (KDF-E50A11E) kræver vist tv'ets manual, hvor der normalt medfølger yderligere beskrivelser af de enkelte funktioner (tror jeg :)).

Nej, den side kunne jeg sagten se. Det synes jeg ikke er godt nok. Der står f.eks. intet om digitale indgange under stik!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/04-06 08:03 

Og en hurtig googling viser at den endda kan gøres regionsfri uden videre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 18/04-06 08:05 
Naiera>
Nej, den side kunne jeg sagten se. Det synes jeg ikke er godt nok. Der står f.eks. intet om digitale indgange under stik!

Det er sløset, men man kan faktisk finde det under "funktioner". Det giver dog ingen mening fremfor at have det under stik. Det _er_ et stik - ikke en funktion.

"Ja, jeg har lige købt et nyt TV med scartfunktion."

Nej, vel?
NaieraNaieraSkrevet 18/04-06 15:05, rettet 18/04-06 15:05 
Jeg ved godt at man kan finde det andetsteds, men det hele bør jo stå på én fyldestgørende side. Med mindre de har en eller anden PDF-fil med et ordentligt produktblad, som jeg bare ikke umiddelbart kan finde...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 17:56, rettet 18/04-06 17:57 
Stikket fremgår under min egen model, så det bør self fremgå under deres andre HD-TV også. Men bortset fra det er det ganske normalt, at der er inkluderet én HDMI-indgang. Jeg tror ikke de inkluderer flere digitale indgange, men jeg kan da tage fejl. Har ikke selv brug for mere end HDMI for now... :)

Hvis nu vi allesammen åbnede øjnene - mig selv inkluderet, og tak fordi ingen sagde noget :P - så ER der jo egentlig adgang til deres PDF-brugermanualer.


KDF-E50A11E
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dchangdchangSkrevet 23/04-06 14:41, rettet 23/04-06 14:41 
Nu låner jeg skisme lige den her tråd igen. Mine overtalelsesevner har endelig givet afkast, i form af at min kæreste nu også er med på en fladskærm.

Er denne ikke den bedste man kan købe på nuværende tidspunkt, til prisen:


Samsung LE-32R72B
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MrCaseMrCaseSkrevet 23/04-06 15:38 
Tjo... Hvis prisen er de tyske priser på ca. 9k, så er der vist ikke så meget at rafle om... :)

..Det lader til at Samsung sidder tykt på LCD-markedet i Europa i disse dage hva..
Have you considered sucking less?
dchangdchangSkrevet 23/04-06 15:41 
Jeg har regnet med frem til ca. 8800 kr med den nuværende euro-kurs. Men jo Samsung ser efter min mening ud til at have de bedste specs, og priser, for tiden.

Har i andre forslag til en 9000-10000 kr? Skal bruges til 360'eren, Jamo dvd med progressive scan. Så ikke pc eller andet.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MrCaseMrCaseSkrevet 23/04-06 15:55 
I parentes kan det bemærkes at det fjernsyn koster 15k herhjemme.. Av for den, siger vi så!

Det er da en forskel i pris der vil noget. Men okay. Samsung er også én af de værste tv-mærker hvad angår EU-prisforskelle...
(Og nej, det er ikke butikkerne, det er samsung selv der sætter priserne højere... altså deres priser til butikkerne...ikke vejl. udsalg)
Have you considered sucking less?
PalsgaardPalsgaardSkrevet 02/05-06 18:51 
så kom det endeligt :)

Samsung LE40R72, det er jo til at kom' i buksen over!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
KamekKamekSkrevet 02/05-06 19:16 
Sidder lige og kigger på Samsung-modellerne.

Hvor meget har kontrasten at sige? Og hvor stor er forskellen mellem en kontrast på 3000:1 og 5000:1?
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 02/05-06 19:26 
2000 ;)
KamekKamekSkrevet 02/05-06 19:28 
Bah! ;)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
NeonodeNeonodeSkrevet 02/05-06 19:45 
hehe lol
MIKA-LMIKA-LSkrevet 02/05-06 20:38 
Her et fint lille billede af Palsgaards nyeste indkøb.

HDTV-tråden


Full size
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
SonicSonicSkrevet 03/05-06 14:14 
Lige for at hive lidt liv i det hele... kan disse samsung 40" skærme (såsom LE-40M51B) afspille Pal og NTSC? Og hvor mange Hz kører sådanne en på?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WikzoWikzoSkrevet 03/05-06 14:56 
Vil også lige benytte emnet til mit spørgsmål i stedet for at oprette et nyt:

Kan man godt købe et IKKE-fladskærmsfjernsyn med HD?
Jeg har nemlig kun set reklamer for fladskærms-TV'er med High Defenition, og jeg har ikke rigtig lyst til at bruge så mange penge på et fjernsyn.

Ikke at HD betyder særlig meget for mig, men det er rart nok at vide :)
la0sla0sSkrevet 03/05-06 15:08 
Du kan godt, men om de er kommet til Danmark ved jeg ikke, men jo de findes.
Hvad sker der?
WikzoWikzoSkrevet 03/05-06 16:07 
Ok, tror bare jeg køber et ganske gammeldaws TV uden alt det der nymoderne halløj :P

Mit fjernsyn er også ved at være en 10 år gammelt nu =)
la0sla0sSkrevet 03/05-06 16:39, rettet 03/05-06 16:40 
Bare sørg for at købe noget billigt noget :)

Jeg mener man taler om at det i 2009-2010 bliver 100% hdtv der bliver sendt ud. Det betyder at du enten skal købe en box der gør det muligt for dig at se tv på dit gamle fjernsyn, eller at du skal købe et hdtv.

Umiddelbart, hvis højopløsnings fjernsyn pt. ikke siger dig en dyt, så køb bare et normalt tv. Kvaliteten af hdtv bliver hele tiden bedre (især hvordan den viser sort), og prisen falder også rimeligt. Men når det er sagt, så vises en del fjernsyn jo allerede nu i hd, eller man har muligheden for at se det, og jeg vil sige at det altså er ret så nice, når jeg har set det hos de gamle derhjemme. Hvis du ikke vil kaste alt for mange penge af, har Tdc-butikkerne i øjeblikket en 32" mirai til 6999kr, og Mirai skulle efter hvad jeg har hørt og set, være helt helt ok.

Men at vente ville jeg slet ikke sige er dumt, så længe du ikke smider mange penge efter dit nye tv.
Hvad sker der?
MrCaseMrCaseSkrevet 03/05-06 17:12 
I den forbindelse vil jeg godt advare mod at koebe for billigt. Jeg koebte mig saadan et 1000,- Bilka TV. Og det er simpelthen saaaaaa elendigt. Det laver en raekke fejl og maerkligheder som jeg ikke engang kan begynde at beskrive med det her latterlige franske tastatur.

Men det giver jo saa ogsaa et vist dilemma. Betale 2k-3k for et godt CRT TV... eller betale 8k-9k(tyskerpris) for et fornuftigt LCD?

Jeg vil dog naesten vaage paastanden at en daarlig LCD til f.eks 6K i danmark giver daarligere billede paa tv og dvd end et billigt CRT...

Men som sagt... laver man tysker-import kan du faa et fremragende TV(flat) for 7k-9k...
Have you considered sucking less?
778 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me