X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

HDTV-tråden


Reply
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/04-06 01:03, rettet 05/04-06 10:14 
Jeg står og vil investere et faldskærm HDTV... har kigget frem og tilbage og har fundet interesse i blandt andet denne fra samsung...

derudover er jeg blevet varmt anbefalet denne fra Mirai

http://www.zitech.dk/Product/D... Se hele indlægget


Samsung LE32M51
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
778 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Reply
NaieraNaieraSkrevet 22/08-06 15:27 
Hyakotake, har du haft noget anime i Oppoen? Hvordan er dine erfaringer med de forskellige opløsninger? Når jeg kører andet end 480p får jeg misfarvninger i underteksterne, hvilket jeg finder lidt underligt. Det er tilsyneladende kun i underteksterne, og altså ikke resten af billedet, at der sker underlige ting. I f.eks. gule og grønne undertekster kommer der hvide pletter, men alligevel ikke i alle. I introen til Hanaukyo Maid Team er der nogle grønne undertekster, men de ser fine ud, hvorimod de gule i resten af serien, Godannar, My-HiME og Gungrave alle ser lidt "funky" ud. Jo højere opløsning jo mere funky bliver underteksterne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/08-06 15:48 
Jeg skal faktisk lige til det :-) Jeg har fået den gamle "Golden Boy" 2-disc, så dem skal jeg have set. Jeg kan godt prøve at se dem på forskellige settings.

Jeg kører 720p som standard-indstilling, og jeg har oplevet at underteksterne nogle meget få gange (måske 1 eller 2 gange i løbet af en hel film) ser underlige ud. "Underligt" er mere specifikt beskrevet som en horisontal linie cirka midt gennem underteksterne, som er forskubbet ud til siden.

Jeg har set det ved både NTSC- og PAL-DVD'er, og jeg kan ikke rigtig regne ud hvad det skyldes. (Det gør heller ikke noget, når det sker så sjældent).

Oh yeah, for the record: Jeg er MEGET farveblind, så om underteksterne er gule eller grønne er totalt ligegyldigt for mig :-D
NaieraNaieraSkrevet 22/08-06 17:00 
Ja, det er vist det de kalder "tearing" i underteksterne. Det er en kendt fejl ved afspilleren, og der er vist ikke noget at gøre ved det. Jeg oplever det også kun en gang eller to i løbet af en film, så det er noget jeg kan leve med, men nu kendte jeg jo også til det før.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/08-06 12:31 
Jeg har nu set et par afsnit anime "Golden Boy", og har skiftet mellem 480i, 720p og 1080i (dette er de 3 eneste tilladte settings).

Jeg kan se en smule forskel i nuance i underteksterne; de ser lysere ud jo højere opløsning. Men jeg kan ikke se om det skifter fra grøn til gul eller den anden vej rundt. Når nu mine øjne ikke kører mere end 256 farver er det svært at udtale sig om 32-bit farvedybde :-)

Jeg har det fint med en standard-setting på 720p + "Video 2" (Oppo).
NaieraNaieraSkrevet 24/08-06 13:18, rettet 24/08-06 13:21 
Jeg kan ikke stille mig selv tilfreds med TVet når jeg skal se 16:9 anime. F.eks. My-HiME og Hanaukyo Maid Team, som begge er 4:3, ser temmelig godt ud, ISÆR førstnævnte, men der kommer en hel masse ting jeg ikke kan lide når jeg ser f.eks. Gungrave, New Getter Robo eller Godannar. Jeg må prøve den Digital Video Essentials jeg har købt, men det kan jo egentlig være ligemeget, for eftersom jeg ikke købte over nettet, sidder jeg jo i saksen...

Og du tager helt sikkert fejl mht. til 480i. Det kan Oppo 971 IKKE sende ud over HDMI. Du må mene 480p ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MinhMinhSkrevet 12/09-06 12:44 
Nu står jeg i en situation hvor jeg snart flytter til en mindre lejlighed og vil investere i et nyt tv. Der er efterhånden gået lidt tid fra de første af jer anskaffede sig et Mirai tv og jeg er blevet lidt lun på det. Derfor vil jeg høre om folk generelt stadig er tilfredse med deres køb, pris kontra kvalitet osv. :)
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
NaieraNaieraSkrevet 12/09-06 13:22, rettet 12/09-06 13:24 
Mit røg tilbage. Det kunne ikke hamle op med mit gamle CRT TV når det handlede om TV eller DVD'er. X360 var pænt med 1:1 pixelmapping via VGA, men resten var ikke noget at skrive hjem om når det kom til stykket. Heldigvis har TDC 14 dages fuld returret i deres fysiske butikker, ligesom hvis man køber på Interwebbet.

Lige nu kigger jeg på plasma, og efter at have checket andre LCD TV ud, også med Oppoen, har jeg helt droppet LCD-teknologien. Det er simpelthen alt sammen noget bæ. De dyrere TV var bedre end Miraien, men ikke nær så gode som mit CRT TV.

Du får meget mere TV for 4500,- som et nyt CRT TV i widescreen med 100Hz koster, end de 5000,- et Mirai koster. Endnu bedre ville et Panasonic PV60 i enten 37 eller 42 tommer være, men så er prisen jo lige steget med 10.000 kroner. Under 37" er den eneste mulighed altså CRT, hvis man virkelig går op i billedkvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 12/09-06 13:22 
Stadig tilfreds, kvalitet og dermed billede er for mit vedkommende stadig ligeså tilfredsstillende som før, og andre der har set det har også været imponerede. Pris/kvalitetsmæssigt tvivler jeg på du finder bedre. :) Og gør du, så tillykke ;)
Hvad sker der?
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/09-06 14:10 
Vi er SÅ glade for vores. Det er med både mine og min kones øjne et super køb.
HeroldHeroldSkrevet 12/09-06 14:17 
Jeg er rigtig glad for mit Samsung, selvom det har kostet Mirai x 3. Både hvad angår TV, DVD, spil og features.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 12/09-06 14:19, rettet 12/09-06 14:19 
Det må være lækkert at gå så lidt op i billedkvalitet at man kan nøjes med et LCD TV ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 12/09-06 14:30, rettet 12/09-06 14:30 
Så må det tilgengæld være kedeligt at være så hypersensitiv at man ikke kan :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/09-06 14:32 
Naiera>
Det må være lækkert at gå så lidt op i billedkvalitet at man kan nøjes med et LCD TV ;)

Nu er det måske fordi vi ikke ser så mange tegnefilm?
NaieraNaieraSkrevet 12/09-06 14:52, rettet 12/09-06 21:54 
TV, live-action film osv. er også dårligere end på CRT. Nogle ting vil måske fremstå lidt bedre, måske lidt skarpere, men samlet set vinder CRT stadigvæk.

Herold>
Så må det tilgengæld være kedeligt at være så hypersensitiv at man ikke kan :)

Næh, for så kan man jo sætte pris på et GODT billede :) Der er jo en grund til, at folk bruger 20k på Pioneer fjernsyn eller laver hjemmebiografer med dyre projektorer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/09-06 15:14 
På den anden side... min glæde er formodentlig ikke mindre, da jeg tydeligvis ikke ved hvad jeg går glip af ;)
HeroldHeroldSkrevet 12/09-06 15:26 
Du har jo heller ikke behov for at snobbe opad :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 12/09-06 19:36 
Naiera, har du nogensinde tænkt dit at droppe din tendens til at nedgøre alle, der ikke har samme mening som dig?

Tag ikke fejl, jeg giver dig skam ret i, at plasma (når man giver nok for det) er en del bedre end LCD. Og CRT er ganske rigtigt det ultimative til almindeligt tvsignal.

LCD giver dog glimrende billeder til prisen og vil stille langt de fleste tilfredse, så lad dog folk nyde deres ting i fred istedet for konstant at pointere, at de kunne have fået noget bedre. De er jo glade for deres køb, og det er det der tæller.
NaieraNaieraSkrevet 12/09-06 21:02, rettet 12/09-06 21:26 
Jmog>
Naiera, har du nogensinde tænkt dit at droppe din tendens til at nedgøre alle, der ikke har samme mening som dig?

Jeg mener bestemt ikke jeg har nedgjort nogen.

(...) så lad dog folk nyde deres ting i fred istedet for konstant at pointere, at de kunne have fået noget bedre.

Konstant? Hvor ofte er det lige du mener, at jeg har skidt på folk fordi de kan lide LCD? Så vidt jeg kan huske, har jeg kun snakket dårligt om LCD et par gange her på forummet. Og siden det er berettigt at sige negative ting om LCD i forhold til CRT eller plasma, så synes jeg ærligt talt du skulle prøve at falde lidt ned.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 12/09-06 21:05 
Det fedeste ved LCD og Plasma (og dermed den væsentligste grund til at købe et, imho) er at man slipper for, at se på en 2 kubikmeter stor plastikkasse.

En anden stor fordel er, at man slipper for at høre på en konstant højfrekvent hyletone, når man ser TV. For mennesker med en meget fin hørelse (=mig) er det et KÆMPE plus.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
GreaseballGreaseballSkrevet 12/09-06 21:14 
Højfrekvent hyldetone. Har aldrig hørt om det før, hvor skulle den komme fra?
NaieraNaieraSkrevet 12/09-06 21:17 
flottenheimer>
Det fedeste ved LCD og Plasma (og dermed den væsentligste grund til at købe et, imho) er at man slipper for, at se på en 2 kubikmeter stor plastikkasse.

Jeg vil gerne have bedre billedkvalitet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 12/09-06 21:42 
Jeg har længe gået og overvejet om det der Samsung CRT HDTV som én eller anden herinde købte fra Tyskland måske ikke ville være det bedre fjernsyn for mig ifhld. til noget LCD bras ;-)

Nogen der har let ved P:R's søgefunktion der vil være så venlige at grave den tråd frem for mig?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 12/09-06 21:42 
Naiera>
flottenheimer>
Det fedeste ved LCD og Plasma (og dermed den væsentligste grund til at købe et, imho) er at man slipper for, at se på en 2 kubikmeter stor plastikkasse.

Jeg vil gerne have bedre billedkvalitet ;)

Den tankegang er jeg helt med på. Tv'et må da gerne være pænt, men det betyder intet kontra selve billedkvaliteten.

Og så undskylder jeg min tidligere bemærkning. Det var din kommentar om, at man partout måtte være ligeglad med billedkvalitet, når man vælger LCD, som bragt mit pis i kog. Du har en tendens til at debattere.... lad os kalde det en smule "arrogant". Det har du ikke gjort gennemgående i denne tråd, så det var en fejl fra min side. Beklager.
NaieraNaieraSkrevet 12/09-06 21:53 
Nu var der jo også en blinkende smiley bag efter i det indlæg. Det var nu altså ment for sjov, selvom jeg selvfølgelig ikke er i tvivl om hvad jeg mener om teknologien, når den benyttes til at lave TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 12/09-06 21:56, rettet 12/09-06 21:57 
dRxL>
Nogen der har let ved P:R's søgefunktion der vil være så venlige at grave den tråd frem for mig?


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/09-06 21:59 
Greaseball>
Højfrekvent hyldetone. Har aldrig hørt om det før, hvor skulle den komme fra?

CRT-"røret"... det er alment kendt, at gammeldaws fjernsyn udsender en skarp høj frekvens, som nogle folk kan høre (jeg kan i hvert fald).

En eller anden tilfældig nørd har beskrevet det som "...the faint hum of the electron gun in a CRT"


Elektron-gøbben
JmogJmogSkrevet 12/09-06 22:09 
Hyakotake>
CRT-"røret"... det er alment kendt, at gammeldaws fjernsyn udsender en skarp høj frekvens, som nogle folk kan høre (jeg kan i hvert fald).

I de fleste tilfælde drejer det sig blot om en eller anden fejl inde i tv'et. Mine forældre og mine bedsteforældre har haft tv hvor jeg intet kunne høre og efter et par år på bagen var der en klar hyletone som af og til kom frem.
WehnerWehnerSkrevet 12/09-06 22:31 
Nogle TV er værre til det end andre, men jeg har endnu ikke oplevet et gammeldaws fjernsyn, jeg ikke har kunnet høre er tændt selv med lyden helt slukket.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 12/09-06 22:35 
Jeg kan også høre når et TV er tændt, selvom billedet mangler. De fleste apparater har en karakterisk piven. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 12/09-06 23:11 
Nåja, det at det er tændt, kan jeg skam altid høre. Det er bare ikke så meget en hyletone som det er... tja en lyd af elektricitet i luften er nok det nærmeste jeg kan komme det.
la0sla0sSkrevet 12/09-06 23:23 
Jeg skal da glædeligt kaste mit besyv ind. Jeg må sige at i forhold til det CRT tv jeg har skiftet ud, eller der lod sig dø ud, er jeg tilfreds med billedet. Ydermere ved jeg, at jeg kommer til at bruge HD-opløsninger i høj grad, og med den der iTV endnu mere. Allerede nu har jeg brugt den meget til videoredigering osv. og jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle gå tilbage til CRT. Billedet er bedre for mig. :)

Så kunne jeg smide penge efter et HD CRT, men nej tak både plads og prismæssigt, hvorfor plasma heller ikke er et alternativ.

Og jeg mener også at man med Mirai'en bruger så få penge, så man ikke behøver at bande når man får brug for noget bedre senere. Jeg ville have bandet mere hvis jeg havde kastet 4000kr af på et CRT TV nu, og så havet fundet ud af at jeg ville misse de ting jeg nu er så tilfredse med. ;)

Jeg synes bare ikke det skal gøres op i det ene eller det anddet, her handler det virkelig om øjnene der ser, og hvad det er de skal se på (altså hvad brugen er).

Jeg kan kun anbefale det.
Hvad sker der?
RaGeRaGeSkrevet 14/09-06 18:25 
Er på udkig efter et godt LCD tv til en ven, og det må max koste omkring de 6.000 kr.

Det skal understøtte: HDMI, Komponent og VGA helst.

Ved der er en del herinde der har et Mirai LCD tv, men hvilket et af dem og er i tilfreds med billedkvaliteten ved normal fjernsynsbrug og bare generelt, om det er pengene værd. Det skal siges, han os er ejer af en xbox360, så det skal det vel os bruges til :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 14/09-06 19:02, rettet 14/09-06 19:03 
Du får ikke et godt LCD TV til max 6k. Ikke hvis du forventer et billede på højde med det et CRT TV kan levere.

Nå ja, sådan er det jo med alle LCD TV...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 14/09-06 19:10 
RaGe>
Er på udkig efter et godt LCD tv til en ven, og det må max koste omkring de 6.000 kr.

Det Mirai langt de fleste har købt herinde, er de alle sammen glade for. Det er ikke så godt til Pokémon og den slags, siges det, men ellers er det et ret godt TV til prisen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RaGeRaGeSkrevet 14/09-06 19:31, rettet 14/09-06 19:34 
hvad har de fleste købt så?.. det med hdmi eller dvi-d?

Der er trods alt 1000 kr. forskel på de 2, men nogenlunde samme specs.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
la0sla0sSkrevet 14/09-06 19:48 
Det med HDMI har alle herinde. Det med dvi, skulle vist nok have RGB i begge SCART indgange, siges der. Den med HDMI er den nyeste af de to så vidt jeg ved, men om det betyder noget billedmæssigt tvivler jeg på.

Køb det billigste (det med HDMI), medmindre man vil give 1000kr mere for RGB i SCART2 porten ;)
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 14/09-06 21:03, rettet 14/09-06 21:04 
Herold>
Det Mirai langt de fleste har købt herinde, er de alle sammen glade for. Det er ikke så godt til Pokémon og den slags, siges det, men ellers er det et ret godt TV til prisen.

Nej, "vi" er ikke alle glade. Og hvis det ikke kan vise japansk tegnefilm ordentligt, så er der jo noget galt, for der er ikke noget specielt ved anime der ekskluderer det som en målestok for billedkvaliteten på skærmen.

Det er et dårligt TV der ikke kan anbefales hvis man vil opgradere fra CRT.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-06 21:35 
Bare så Naiera's eddike ikke står som eneste "anbefaling".

LCD til billige penge: Mirai! All the way!

Jeg har ikke det mindste problem med anime, ej heller almindelige spillefilm/DVD-ting-og-sager. Det eneste jeg er lidt skuffet over er de analoge tv-signalers udseende, men det kan der ikke gøres noget ved før de overgår til digital (eller man beholder sit CRT til alm. tv-udsendelser). Desuden har jeg vænnet mig til at tv er lidt mere grynet - bruger det alligevel 98% til digitale signaler (DVD og GameCube).
NaieraNaieraSkrevet 14/09-06 21:39 
Hvad for et kabel bruger du til GameCube?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 14/09-06 21:41, rettet 14/09-06 22:01 
Hyakotake>
LCD til billige penge: Mirai! All the way!

Jeg har ikke det mindste problem med anime, ej heller almindelige spillefilm/DVD-ting-og-sager.

\o/

Edit: Det er en smiley, hvormed jeg udtrykker begejstring for det citerede.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 14/09-06 21:47 
Hvad betyder det? Du må huske at der i sidens regler er et krav om et vist indhold i indlæg.

Jeg kan i øvrigt godt, igen (selvom det vist kun er et par sider tilbage i denne tråd), forklare hvad det er der var galt med anime, især når det var i 16:9 på Miraien med og uden Oppoen som DVD-afspiller. Det var problemer der tydeligvis var væk, da jeg vendte tilbage til CRT. Jeg ville godt nok være ked af det, hver eneste gang jeg skulle se noget på skærmen, hvis jeg stadigvæk sad med Miraien.

Det var i øvrigt også problemer, der ikke var der, da jeg kiggede forbi SCALA Hi-Fi i Århus i eftermiddags, med en New Getter Robo DVD under armen, for at tjekke de nye Pioneer TV ud. Selvom det ikke var ISF-kalibreret, var det TYDELIGT at der her var tale om gode sager, også med anime i 16:9.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ComradeComradeSkrevet 14/09-06 22:14 
Jeg er også hooked på de nye Pioneer plasma skærme, og har også bestilt en, men jeg er ikke sikker på hvor godt de klarer sig med konsolspil?

Anyways så kommer jeg ikke til at fortryde mit plasma valg, når det gælder almindelig TV er der jo slet ingen grund til sammenligning.

Mirai kan sikkert være en "god skærm til prisen" og kan til dels godt forstå at folk skifter deres CRT TV ud for at spille 360 og se DVD, men kvaliteten på billede ved almindelig analog TV og føromtalte tegnefilm er IMO under al kritik. Nu må jeg så også indrømme at jeg kommer til at sammenligne med Pioneer, hvilket jo bestemt ikke er fair.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 14/09-06 22:24, rettet 14/09-06 22:30 
DVD vinder ikke ved at man køber et LCD TV, og især ikke hvis man køber et så biligt et, som det her omtalte.

Er du i øvrigt klar til at vente på dit Pioneer TV? Det virker som om der vil blive pænt lang ventetid på 42" skærmene ;) Jeg ville selvfølgelig ikke tøve med at bestille, hvis jeg havde den slags penge liggende. Bare ærgerligt at man nærmest er tvunget til at købe ISF-kalibrering og selvfølgelig også lige en fod til 1.500,- ;)

Jeg ved ærligt talt ikke hvordan det er med konsoller og plasma. Jeg ville i hvert fald sørge for at køre den break-in DVD der er lavet, før jeg sætter en konsol til, og så ville jeg nok undgå for mange fightere og andre spil med næsten statiske indikatorer der hele tiden er på skærmen. Når jeg får mit eget plasma TV (engang ;), har jeg egentlig bare tænkt mig at prøve at tage det som det kommer, og så håbe på det bedste, efter førnævnte forholdsregler er taget, selvfølgelig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 14/09-06 22:30, rettet 14/09-06 22:33 
Naiera:
Kan dit Mirai ikke bare have været deffekt? Det du beskrev første gang lugtede i hvert fald lidt af, at der kunne være tale om en produktionsfejl.
NaieraNaieraSkrevet 14/09-06 22:31, rettet 14/09-06 22:33 
Nu nåede jeg jo at prøve to af dem, så nej. Desuden var der jo samme problemer, omend bare en smule mindre slemt, på det LE32M61B jeg også testede ret grundigt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ComradeComradeSkrevet 14/09-06 22:32 
Nu ved jeg ikke præcist hvor langt jeg er nede i køen, men jeg har i hvert fald en ordrebekræftelse fra TC, 2 dage efter fælleskøbet på Recordere.dk blev skudt i gang. Jeg regner umiddelbart med en lev. mellem 1. oktober og midten af oktober, men nu må vi se. Jeg kan selvfølgelig ikke vente, men det kan min bankkonto vist godt holde ud ;)

Mht. kalibrering ved jeg ikke helt, om jeg er parat til at bruge 2000,- på at en autoriseret mand, skal pille lidt ved nogle indstillinger, selvom jeg faktisk kun har hørt positivt om det. Jeg vil lige se tiden an og se hvor tilfreds jeg kan blive med de indstillinger jeg kan snuse mig frem til på de forskellige fora.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 14/09-06 22:37 
Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at det er pengene værd. Jeg synes rent faktisk, at jeg husker billedet på det 42" PV60 jeg så nede i TC for tre uger siden, som værende bedre. Det var samme scene i Fantastic Four, og jeg tror at det er ISF-kalibreringen der har gjort at Panaen "vandt". Selvfølgelig kun så vidt jeg husker, men jeg var altså mere imponeret nede i TC end i dag. New Getter Robo var dog hærligt at se på, og viste tydeligt, at plasma-teknologien godt kan bruges til den slags, uden brun skidt omkring sorte streger i hudfarver.

Så hvis der skal smides 19k efter et fjernsyn, så skal der for mit vedkommende også være nok til en efterfølgende ISF-kalibrering. Man har jo tid til at finde pengene efter man har købt fjernsynet, eftersom man jo lige skal have det kørende i nogle hundrede timer før det kan kalibreres ordentligt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 14/09-06 22:40 
Naiera>
Nu nåede jeg jo at prøve to af dem, så nej. Desuden var der jo samme problemer, omend bare en smule mindre slemt, på det LE32M61B jeg også testede ret grundigt.

Ok, jeg var ikke klar over, at du havde tjekket mere end ét Mirai, ellers havde jeg selvfølgelig ikke spurgt ;)

(Gad ikke lige læse de mange indlæg (for anden gang i mange tilfælde), så jeg tog chancen.)
NaieraNaieraSkrevet 14/09-06 22:41 
Det viste sig at der var pixelfejl på det første, så jeg har faktisk HAFT to af dem, ikke bare tjekket to af dem ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/09-06 23:01 
Men som det tydeligt fremgår så er der ikke bare noget i vejen med Mirai... det er faktisk ALLE LCD-skærme som er noget skidt og ikke nok med det... alle som har købt et Mirai fjernsyn herinde (og som har valgt at beholde det) har problemer med deres øjne (og naturligvis med deres smag og sunde fornuft). MEN efter alle tegn i sol og måne kan det ordnes ved at købe et plasma tv til 19.000 kr? Wooo Hooo....
778 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me