X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV-tråden


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/04-06 01:03, rettet 05/04-06 10:14 
Jeg står og vil investere et faldskærm HDTV... har kigget frem og tilbage og har fundet interesse i blandt andet denne fra samsung...

derudover er jeg blevet varmt anbefalet denne fra Mirai

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=1604... Se hele indlægget


Samsung LE32M51
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
WikzoWikzoSkrevet 04/05-06 17:27 
Tak for alle rådene =)

Har også lige læst om forskellen på et LCD-TV og et plasma-TV i en fremragende guide i et "TCGuide TAPE CONNECTION"-blad.

Plasma lyder helt klart bedst i mine ører, selvom de er ret dyre xD
la0sla0sSkrevet 04/05-06 18:27, rettet 04/05-06 18:28 
Glem tapeconnection bladet :) I stedet synes jeg du skal læse den guide filmz.dk har lagt ud på deres side i dag. Den er ret god, hvis man vil have styr på det grundlæggende :) og så prøver de ikke på, at sælge dig noget.

edit: nu har jeg også en personlig itch over ordet "fremragende", med mindre alt virkelig er det. :D
Hvad sker der?
WikzoWikzoSkrevet 04/05-06 21:28 
Nå... var ellers så glad for den. Nu ved jeg da i det mindste en smule om de nymoderne fjernsynsskærme :P

Det er i al fald godt nok til mig - på nuværende tidspunkt.
IqonIqonSkrevet 12/05-06 17:05, rettet 12/05-06 17:08 
Nå, nu hijacker jeg lige tråden eftersom mit gamle, store tv afgik ved døden for et par dage siden (lyden forsvandt). Derfor skal jeg ud og have mig et HDTV, men spekulerer på om det vil være en fordel at vente til august. Mest fordi jeg ikke er hjemme og kan nyde fjernsynet i hele juli-måned. Sker der noget specielt med priser, nye modeller eller lignende i løbet af de næste måneder, eller kan jeg trygt købe et nu i stedet for i august - det er jo trods alt 1,5 måned jeg skal overleve med en eller anden lappeløsning med at slutte nogle højttalere fra min computer til mit gamle tv.

Hvordan ser det ud mht. 1080p? Er det noget der vil komme til DK foreløbig eller evt. kan fås i Tyskland til menneskepenge? Og er det de ekstra penge værd?

Har haft kig på et par forskellige HDTV. Sonys nye Bravia KDL-32V2000 ser spændende ud, men må indrømme jeg ikke har den store forstand på noget af det. Vil bare gerne have et fjernsyn, jeg ved vil være af rimelig god kvalitet, også de næste par år frem i tiden.

KDL-32V2000
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
JmogJmogSkrevet 12/05-06 20:21 
Iqon>
Sker der noget specielt med priser, nye modeller eller lignende i løbet af de næste måneder

Du kan i hvert fald være sikker på at priserne ikke stiger. Sandsynlivis vil mange modeller falde en smule i løbet af de næste par måneder. Det gør de jo konstant.

Hvordan ser det ud mht. 1080p? Er det noget der vil komme til DK foreløbig eller evt. kan fås i Tyskland til menneskepenge? Og er det de ekstra penge værd?

Menneskepenge? Nej. Medmindre du kigger på projektorer, ville jeg glemme alt om det foreløbigt.

Har haft kig på et par forskellige HDTV. Sonys nye Bravia KDL-32V2000 ser spændende ud,

Specs er fine, men jeg ville nok undersøge, om jeg kunne finde en med højere kontrast. Ikke fordi den er specielt dårlig, men man kan nu engang aldrig få for højt sortniveau.
IqonIqonSkrevet 12/05-06 21:41 
Hmm, jeg synes ellers de fleste af de skærme, jeg har kigget på rundt omkring på nettet, hvor kontrasten ikke er opgivet dynamisk, ligger på 1000:1. Her er den på 1300:1, så det burde da være en anelse bedre. Men det kan selvfølgelig også bare være gamle fjernsyn, jeg har kigget på.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
DehliDehliSkrevet 12/05-06 22:13 
Her er en god artikel vedr. HD-TV.

WM i fodbold som starter i juni måned, bliver udsendt i HD via TDC og Stofa. Større events bliver dog produceret til det amerikanske marked i HD og vi vil se at disse signaler bliver udbudt på særskilte herhjemme.

Men den europæiske standart bliver 16:9 og ikke HD til at starte med. Danmarks Radio begynder at producere alt i 16:9 efterhånden som afdelingerne flytter ud i DR byen.

I 2009 slukkes der for de analoge sendere som sender i 4:3.

Artikel om HD
Jo ældre, jo bedre.
HeroldHeroldSkrevet 13/05-06 02:11 
Dehli>
Men den europæiske standart bliver 16:9 og ikke HD til at starte med. Danmarks Radio begynder at producere alt i 16:9 efterhånden som afdelingerne flytter ud i DR byen.

Det forstår jeg ikke lige - ægte HD er da 16:9?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DehliDehliSkrevet 14/05-06 00:57 
Herold>
Det forstår jeg ikke lige - ægte HD er da 16:9?

Nej, der er ret stor forskel på 16:9 og HD.

16:9 formatet har en opløsning på 720 x 576 - altså det samme som 4:3. Formatet kan altså ligge på et alm. standart VTR bånd og det betyder at meget af den eksisterende teknik som befinder sig på Tv-stationerne, ikke skal skiftes ud og at signalet kan sendes via det eksisterende sendenet. Hvis man gengiver en 16:9 optagelse på en 4:3 skærm, bliver personerne "lange" i hovedet. På 16:9 skærmen er der "bare" længere mellem de horisontale punkter.

HD derimod optages med en meget bedre opløsning - 1920 x 1080 punkter og stiller helt andre krav til kamera, redigeringer, optage mediet, de skærme der skal vise signalet mv. I USA besluttede man at skifte til HD over en 5 årig periode. I Europa valgte man 16:9 formatet, men bla. TDC og Stofa er meget interesseret i at kunne tilbyde HD signalet til de kunder som måtte efterspørge signalet. I Holland er der i dag 2 HD Tv-stationer som sender via sattelit og det kan altså ikke ses med mindre man har et HD-TV.

I forbindelse med VM i fodbold bliver det Danmarks Radio der distribuere HD signalet fra Tyskland videre til TDC og Stofa. De kan i DR-byen håndtere signalet - men alle studie-udsendelser som produceres på både DR og TV2 vil blive produceret i 16:9 - 720 x 576 og så "konverters" 1920 x 1080.

Bemærk også at et HD-ready (HD-klar) fjernsyn ikke har den høje opløsning på 1920 x 1080 men kun 1280 x 720.

Min personlig holdning er: Er fjernsynet et HD fjernsyn eller er det ikke et HD fjernsyn. HD ready er et lidt mærkeligt begreb....
Jo ældre, jo bedre.
JmogJmogSkrevet 14/05-06 01:46, rettet 14/05-06 01:47 
Dehli>
Bemærk også at et HD-ready (HD-klar) fjernsyn ikke har den høje opløsning på 1920 x 1080 men kun 1280 x 720.

Det er en lidt uheldig sammenligning. 1920x1080 (1080i) er interlaced i broadcastformatet og 1280x720 (720p) er progressive. Det betyder at selvom 1080i er mere detaljeret, så er 720p rarere at kigge på i længden, der er færre chancer for billedfejl ved panoreringer og objekter der bevæger sig hurtigt vil typisk se bedre ud.

Min personlig holdning er: Er fjernsynet et HD fjernsyn eller er det ikke et HD fjernsyn. HD ready er et lidt mærkeligt begreb....

Ikke spor. Der er kanaler, som sender i 720p, og kanaler der sender i 1080i i USA.

Min personlige holdning er, at man skulle have udnyttet overgangen til et nyt format og givet interlaced fingeren for tid og evighed.
NaieraNaieraSkrevet 26/05-06 00:14 
Nu vi tidligere var inde på opkonverterende afspillere i denne tråd, tillader jeg mig lige at låne den...

Luxor-afspilleren virker lige lovligt billig og Denon-afspilleren er lidt pebret, selvom det er en af Denons billige. Er der ikke en mellemting (med hensyn til pris), eventuelt fra Philips, Sony, Pioneer eller et andet respektabelt mærke?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 26/05-06 09:27 
Dehli>
Nej, der er ret stor forskel på 16:9 og HD.

Ah, vi snakker om to forskellige ting. Jeg tænkte på selve størrelsesforholdet på 16x9, som HD også er i, ikke på det almindelige 16:9 tv-format.

HD-definitionen starter vel reelt fra 720p og så op.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/05-06 10:49, rettet 26/05-06 12:07 
Naiera>
Er der ikke en mellemting (med hensyn til pris), eventuelt fra Philips, Sony, Pioneer eller et andet respektabelt mærke?

Har du kigget på Samsung?

De skulle have en fortræffelig DVD afspiller med 720p upscalering til omkring 1300-1400. Kan desværre ikke huske modelnummeret.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/05-06 21:59, rettet 26/05-06 22:02 
Jeg kan komme i tanke om 2 modeller, HD 850 og HD 950. Har ikke kigget nærmere efter anmeldelser og test, men efter hvad jeg umiddelbart husker, skulle de være glimrende maskiner.

ADD: Og HD 950 sælger de billigt hos Pixmania. :-)
http://www.pixmania.com/dk/dk/99789/art/samsung/dvd-divx-sacd-afspiller-d.html
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BaggyBaggySkrevet 26/05-06 23:20, rettet 27/05-06 00:04 
Hold dig fra pixmania... Garanti er en by i rusland for dem... Stay away!
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
NaieraNaieraSkrevet 27/05-06 00:05 
Azalon>
Jeg kan komme i tanke om 2 modeller, HD 850 og HD 950.

Det var egentlig HD 860 jeg fandt frem til, men de virker alle sammen bare en lille smule besværlige at gøre regionsfri. Det med programmerbar fjernbetjening var ikke vanvittigt enkelt på min Philips DVDR70.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/07-06 17:23 
Herold>
Samsung har vist 0-pixel tolerance, og spillene ser blændende godt ud. :)

Er der nogen der tør bakke dette op? Jeg har lige købt et LE32R53B, og det har desværre en død pixel. Jeg kan sikkert godt få det byttet i forretningen. Men hvor stor chance er der mon for at jeg får et nyt uden pixelfejl? Det kommer jo alligevel til at koste en del for at få dem til at hente og bringe.

Kort og godt. Bytter Samsung ved én pixelfejl? Og er der tit pixelfejl på deres fjernsyn?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 08/07-06 20:44, rettet 08/07-06 20:44 
Jeg går ud fra at de har rimeligt meget tiltro til deres egen kvalitetstestning. :)

0 fejl
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/07-06 21:29 
Ah nice. Så tror jeg at det er en bytter :)

Nu står der jo kun lysende pixels. Men det må vel for fan' også gælde de helt døde da de svjv. ikke kommer nær så ofte?

Anyway, jeg har svært ved at se om min er sort eller rød, så det har de nok også nede i butikken.
Spiller nu: Phantasy Star IV
MrCaseMrCaseSkrevet 08/07-06 23:23 
De er ben-hårde med deres nul-tollerance.
Men der er dog noget med hvor lang tid der går før man melder fejlen. Hvis det er inden for de første 2 uger (tror jeg), så er det yt-dyt-byt-til-nyt på stedet. Hvis det er mere, så bliver den sendt til deres værksted. Sådan husker jeg det...
Have you considered sucking less?
HeroldHeroldSkrevet 08/07-06 23:36 
Konsolkongen>Nu står der jo kun lysende pixels. Men det må vel for fan' også gælde de helt døde da de svjv. ikke kommer nær så ofte?

Anyway, jeg har svært ved at se om min er sort eller rød, så det har de nok også nede i butikken.

Du skal bare insistere på at den lyser sort :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/07-06 00:03 
Jeg har besluttet at den lyser rød :)

Jeg håber bare at jeg får et uden fejl næste gang, ellers kan det hurtigt blive dyrt i transport.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/07-06 01:01 
takker lige for anbefalingen af Denon DVD-1920, den er nu tilføjet så jeg rigtig kan kræse lørdag aften foran kassen :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
HeroldHeroldSkrevet 11/07-06 15:15 
Konsolkongen>
Jeg håber bare at jeg får et uden fejl næste gang, ellers kan det hurtigt blive dyrt i transport.

Ja, det var også derfor jeg valgte at købe i DK, istedet for Tyskland. :S
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/07-06 23:37 
Palsgaard>
takker lige for anbefalingen af Denon DVD-1920, den er nu tilføjet så jeg rigtig kan kræse lørdag aften foran kassen :)

Neat! Glæder mig til jeg selv har en slat penge til overs :) (synes altid jeg bruger dem på film, hehe)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-06 23:45 
Herold>
Ja, det var også derfor jeg valgte at købe i DK, istedet for Tyskland. :S

Jeg fik allerede et nyt i dag. Helt uden pixels :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
seebergseebergSkrevet 11/07-06 23:50 
Helt uden pixels? bad luck! (kunne ikke lade være ;P)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
BeanoBeanoSkrevet 12/07-06 08:48 
Ja, den må have været billig ;)
JmogJmogSkrevet 12/07-06 09:25 
1366*768 sorte pixels. Så kan man sandelig snakke om at være sortseer.
AmbyAmbySkrevet 21/07-06 11:01 
Efter jeg skiftede til LCD har jeg haft problemer med at fjernsynet "falder ud". Det er som om den mister signalet 1 sekund og derefter genfinder det igen.

Jeg mistænker mit Scartomskifter(Aldi-modellen), for dette. Fra Scartboks til LCD bruger jeg skærmede kabler.

Er det kvaliteten af boksen der er for dårlig, og har det sin ret det først dukker op på LCD og ikke på CRT?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-06 15:26 
Spørgsmål til Mirai, som ser ud til at være ganske godt og til en fin mellem-billig pris (efter hvad jeg har læst i tråden):

http://hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=211218&Sort=Total

Hvordan har den det med at vise NTSC? Jeg køber en hel del DVD på region 1, og de skal selvfølgelig kunne ses uden dikkedarer, hvis et køb skulle komme på tale.
JmogJmogSkrevet 23/07-06 19:27 
NTSC skal scaleres til 1366*768 - ganske som PAL. Den er sikkert lige så god til det ene som det andet.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-06 23:01 
Skal jeg på nogen måde være bange for, hvordan et højere-opløsnings-tv vil vise en lavere-opløsnings-DVD (om det så er PAL 720x576 eller NTSC 720x480)?

Jeg mener: Vil de lavere pixels ikke fremstå som store pixel-kasser på et stort TV i 32"-40" klassen? Eller er der noget "smart-ware" i de nye HD-tv, der gør, at opskaleringen gøres blødere/mere behagelig/bedre kvalitet end hvis pixels blot blev "forstørret" direkte?

Jeg har en frygt for at når mine 480 pixels høje NTSC-DVD'er bliver blæst op i 768 pixels højde HD-tv, at resultatet bliver alt andet end kønt. Bekymrer jeg mig unødigt?
NaieraNaieraSkrevet 23/07-06 23:08 
Ja. Jeg har set rigeligt med R1 uden afspiller-opskalering, og det ser fint ud. Det bedste ville selvfølgelig være, at investere i en god, opskalerende afspiller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 24/07-06 09:09 
Hyakotake>
Skal jeg på nogen måde være bange for, hvordan et højere-opløsnings-tv vil vise en lavere-opløsnings-DVD (om det så er PAL 720x576 eller NTSC 720x480)?

Nej. Så længe det er progressive, er langt de fleste HDTV udmærkede til at scalere det. Som regel er de også fine til interlaced, men her kan det variere lidt mere.

Og pixels vil ikke fremstå som store bare fordi der er langt færre end på selve panalet. Det er netop det scaleren sørger for - at det kommer til at se ordentligt ud.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/07-06 18:17 
Tak for de gode svar :-)

Endnu et par spørgsmål: Hvad er pixelfejls-reklamationsgrænsen? Hvilke certifikater skal man se efter? Er der noget ligesom f.eks. CE-mærket mht. pixelfejl så man VED at der må være så og så mange døde pixels? Nu hvor Samsung lød til at have sat den hårde standard med NUL pixelfejl, er der andre producenter, der følger trop?
HeroldHeroldSkrevet 24/07-06 18:26 
Jeg tror det varierer fra producent til producent. Der må vist være et vist antal døde pixels, før skærmen reelt kan betegnes som værende i stykker, og der er vist flere forskellige former for standardmærkninger hvad det angår. It's a jungle.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 24/07-06 20:18 
I DK har man ret til at købe som beset, så du kan bede dem om at hive tv'et ud at æsken og tilslutte det, så du kan se det i brug.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/07-06 20:45 
Hm, tja, men det siger jo intet om, hvad mine reelle forbrugerrettigheder er. Og hvis jeg "køber som beset" sætter det vel ikke mine andre rettigheder ud af kraft. (Det er i øvrigt ikke en regel jeg nogen sinde har hørt om før)

Jeg fandt denne ISO-standard omkring døde pixels:

http://www.tomshardware.com/2003/03/19/penalty/page7.html

... men artiklen er fra 2003. Er det stadig standarden, eller er den opdateret?

Det undrer mig også at en sort død pixel er mere slem end en lysende kromatisk fejl-pixel (rød/grøn/blå). Så vidt jeg har læst er det meget værre at se på en farvet fejl end en sort fejl.
jaesjaesSkrevet 24/07-06 21:20 
Hyakotake>
Hm, tja, men det siger jo intet om, hvad mine reelle forbrugerrettigheder er. Og hvis jeg "køber som beset" sætter det vel ikke mine andre rettigheder ud af kraft. (Det er i øvrigt ikke en regel jeg nogen sinde har hørt om før)

Jowjow, det er bare hvis nu, det tv du helst vil have ikke er omfattet af en fordelagtig ordning vedr. pixelfejl. Så kan man, mig bekendt, altid bede om at prøve varen inden køb.

Dine øvrige rettigheder sættes selvfølgelig ikke ud af kraft. Rettigheder er rettigheder :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/07-06 21:40 
Det hjælper mig da ikke en tøddel, at jeg har prøvet varen inden køb, og der senere (lad os bare sige f.eks. 4 måneder efter) opstår 10 pixelfejl (og der ingen fordelagtig ordning er). Så har jeg jo 10 pixelfejl, ligemeget om jeg havde købt "beset" eller "ubeset".
jaesjaesSkrevet 24/07-06 21:50 
Naturligvis ikke, men taler vi alligevel om et billigt tv, er det da bedre end ingenting.

Men bliver du småsur over, at jeg forsøger at hjælpe, kan jeg da godt lade være.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/07-06 22:10 
Næ, jeg er ikke småsur. Jeg forstår bare ikke din argumentation for, at det er en god ting at købe "beset".
JmogJmogSkrevet 24/07-06 23:07 
Så vidt jeg husker varierer pixelgrænserne fra land til land. Men hvis de opstår flere måneder efter køb, så tror jeg man er fucked.
HeroldHeroldSkrevet 24/07-06 23:22 
Hyakotake>
Næ, jeg er ikke småsur. Jeg forstår bare ikke din argumentation for, at det er en god ting at købe "beset".

Jeg går ud fra at jaes tænker på at de fleste pixelfejl er der fra starten af. Selvfølgelig kan de efterfølgende dø ud, men målet er vel at have et TV uden fejl til at starte med.

Efterfølgende pixelfejl må næsten hører under garantien med mindre firmaet selv har en garanti - en god idé er at spørge på nogle af de HIFI-fora vi har her i Danmark - der sidder nogle rigtige nørder (ikke fordi at dem vi har her er den forkerte slags). :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 24/07-06 23:27, rettet 25/07-06 00:03 
Hyakotake>
Næ, jeg er ikke småsur. Jeg forstår bare ikke din argumentation for, at det er en god ting at købe "beset".

Det er en god ting i de tilfælde, hvor man går efter et tv, hvor producenten ikke har en fordelagtig politik omkring pixel-fejl, og/eller hvis du vil undgå pixel-fejl fra start.

Tænkt eksempel:

"Hmm, Samsung bytter ved bare én pixel-fejl, men et tv koster fra 10.000 kr."

"Hmm, de dersens Mizai-hayi skulle vist lave ganske gode tv, men hvis der er pixel-fejl er det bare ærgerligt. Til gengæld koster et ok tv kun en halv bytur og en taxa hjem."

"Hmm, jeg tager sgu' et Mizai-hayi så, men vil i det mindste sikre mig, at der ikke er pixel-fejl fra start af, det er jo ikke et sjældent syn på LCD-paneler."

Det var så også før, jeg vidste, at vi har en overordnet, statsstyret pixel-politik. Uanset hvad, er den nok ret højt sat, så tricket med at se inden du betaler, synes jeg kan bruges alligevel. Og som sagt er det også fedt at slippe for pixel-fejl fra start af* :)

Så pointen er, at det kun er ved _nogle_ varetyper, at det kan betale sig at teste lidt inden man køber. Måske er "gadgets" med LCD-skærme i virkeligheden en af de eneste varegrupper.

* Skal man i øvrigt ikke selv betale for/sørge for transport i tilfælde af fejl, selvom reklamationsretten er gældende (altså indenfor de første to år)?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/07-06 00:04 
Okay, det giver mere mening nu. Jeg vidste f.eks. ikke at pixelfejl som hovedregel (?) er der fra starten af. Så giver det jo fint mening, at man ser på selve det tv, man har tænkt sig at købe, før det bliver puttet tilbage i kassen og man tager det med hjem.

Mht. fragt-omkostninger ved ombytning/reklamation, mener jeg at butikken ikke har pligt til at betale denne del (det pålægger kunden), men alt efter hvilken butik man handler i, kan nogle betale porto for at være "flinke" og kundevenlige, og på den måde få et godt ry hos forbrugerne. Jeg forestiller mig i hvert fald at et par hundrede kroner i fragt er fed reklame for ens butik, i de få tilfælde hvor en kunde har brug for at få noget ombyttet.
HeroldHeroldSkrevet 25/07-06 00:16 
Fona har hentet og bragt mit TV de to gange, hvor jeg har været uheldig nok til at have brug for det, uden at det har kostet noget. Jeg ved ikke helt om det hænger sammen med de 5 års forsikring jeg købte.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/07-06 14:31 
Så, lidt ad gangen; Wehner fortalte, at Mirai forhandles af Zitech, så jeg cyklede en tur ud i Aalborg Storcenter for at chekke ved selvsyn (jaes, købt som beset, ikke? hehe)

Jeg fandt ud af flere ting:
- Jeg bliver mere og mere overbevist om at købe et mindre kendt mærke til billigere penge (omkring de 6000). At se et 32" Mirai (som virkelig ser lækkert ud, flot flot billede osv.!) og så bagefter browse rundt i Fona og Merlin og se Sony og Samsung og LG osv. til dobbelt så mange penge... jeg er slet ikke overbevist om, hvad det er jeg får for de mange ekstra dollares.

- Det er producenten, der har en pixelgaranti (ikke butikken). Mht. Mirai fik jeg en flot udførlig beskrivelse af garantien fra ekspedienten: max. 2 sorte døde eller max. 4 farvede døde eller 0 døde overhovedet indenfor den midterste 9.-del af skærmen.

- Min næste store kval bliver at tage stilling til butikskøb eller netkøb! Mirai 32" koster ca. 5500 på nettet, mens den i butik koster 7500. Så kan jeg overbevise mig selv om at spare 2000 med den risiko (jeg måske ubegrundet synes) det giver? Jeg har for længst accepteret mindre køb på nettet, men jeg vægrer mig stadig med større ting. Hmmm, decisions, decisions. :-)
NaieraNaieraSkrevet 25/07-06 15:20 
Du har bedre rettigheder ved køb over nettet. F.eks. 14 dages fuld returret, så længe du ikke smadrer varen. Jeg købte DVD-optager på nettet for en uge siden. Den første jeg havde hjemme sendte jeg bare tilbage, fordi den var noget bæ (Samsung DVD HR 734), og så købte jeg en ordentlig en i stedet, fra samme butik. Det her var så en maskine til små 3k, så der er jo ikke vanvittigt langt op til de små 6k du overvejer at bruge på et flimmer ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig