X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wireless -> Wired


Svar
RJKRJKSkrevet 03/04-06 23:16 
Ganske simpelt spørgsmål:

Når jeg sætter Play & Charge Kit på min wireless Xbox 360-controller, bliver den så til en "wired" controller?

(hvormed jeg så skulle kunne bruge den på min computer via USB-porten)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 23:20 
Det... tror jeg næsten. Jeg mener ikke man skal tænde controlleren, og pladsen defineres efter hvilken port den sidder i.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 03/04-06 23:24, rettet 03/04-06 23:25 
nej.. selv om du sætter P/C kittet på.. så er det stadig en Wireless controller.

Kablet kan kun bruges til at ladde med... og den bliver ikke til en Wired controller...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
CoreCoreSkrevet 03/04-06 23:43, rettet 04/04-06 07:51 
Kan en wired controller da bruges på pc?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 03/04-06 23:45 
Ja. Eller en Mac :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/04-06 23:52 
Microsoft har også udgivet en Xbox 360 controller i PC indpakning til 50 kr mere end en alm. wired controller.

Det er der vel slet ingen fornuft i?

Desuden så gør det ingen forskel om man sætter sin controller til opladning i venstre eller højre porten. Den er altid player 1. Såfremt der kun er en controller i...
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 04/04-06 00:16 
Det var derfor jeg oprindeligt valgte en trådført ekstra kontroller til min x360, men jeg valgte om igen så snart jeg fik chancen.

For det første gik min trådførte x360 kontroller hurtigt i stykker, for det andet erkendte jeg at de trådløse var noget af det lækre ved xbox360'eren og for det 3 kunne man på det tidspunkt ikke få drivere til mac (hvad er det overhovedet du gerne vil spille på mac'en?).

Det jeg vil råde dig til er at lave en usb konverter til dine xbox1 kontrollere. Det kan gøres rigtig billigt, eller du kan købe en færdiglavet. Det fine ved netop xbox1 kontrollerne er så at du jo bare skifter det yderste stykke af ledningen som er beregnet til at knække af.

Den gode driver til mac som jeg bruger kan hentes her:
http://homepage.mac.com/walisser/xboxhiddriver/

Derudover kan du så bruge "GamePad Companion" til at binde kontrollerknapperne til keyboardknapper (http://www.carvware.com/gamepadcompanion.html)

Men der er måske en speciel grund til at du gerne vil bruge en X360 kontroller fremfor en kontroller-S?

USB adapter hos lik-sang
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 04/04-06 08:38, rettet 04/04-06 08:38 
Konsolkongen>
Microsoft har også udgivet en Xbox 360 controller i PC indpakning til 50 kr mere end en alm. wired controller.

Det er der vel slet ingen fornuft i?

Overhovedet ikke.
Eneste forskel er, at den inkluderer en driver til Windows, som alligevel kan hentes gratis fra deres hjemmeside.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 04/04-06 09:48 
dRxL>
Det jeg vil råde dig til...

Som skrevet havde jeg bare brug for et simpelt svar på et simpelt spørgsmål :)

Jeg har allerede en wired Xbox 360-controller, og den virker fint på min Mac, efter jeg fik programmøren bag OSX-driveren til at gøre den kompatibel.

Det var bare min tanke, at det var ret stupidt at wireless controlleren skulle sende wireless mens den rechargede, og at Microsoft derfor nok havde været så smarte, at lade den fungere som wired med charge-kittet på. Hvormed jeg ville have to Xbox 360-controllere til min Mac... Det var så åbenbart for optimistisk på Microsofts vegne ;)

OSX driver til Microsoft + Joytech wired controllere
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 04/04-06 10:23 
Nu er jeg da endnu gladere for min wired controller.

Den købte jeg som sekundær controller. Jeg valgte wired fordi at jeg syntes det var helt hul i hovedet at bruge 100 kr. ekstra på en wireless, og efterfølgende yderligere 100 kr. på battery-pack'en, når controlleren nu alligevel bruger størstedelen af sin tid på at ligge i en skuffe.

Det er da fedt nok at vide at jeg også har mulighed for at bruge den på pc'en. Hvis altså der nogensinde dukker et pc-spil op jeg gider at spille.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 04/04-06 10:33 
RJK>
Jeg har allerede en wired Xbox 360-controller, og den virker fint på min Mac, efter jeg fik programmøren bag OSX-driveren til at gøre den kompatibel.

Hvilket vil sige at der var en OS X driver, som ikke var kompatibel med netop din mac?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/04-06 10:33 
Den var ikke kompatibel med min Joytech controller :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/04-06 10:42 
RJK>
Det var bare min tanke, at det var ret stupidt at wireless controlleren skulle sende wireless mens den rechargede, og at Microsoft derfor nok havde været så smarte, at lade den fungere som wired med charge-kittet på. Hvormed jeg ville have to Xbox 360-controllere til min Mac... Det var så åbenbart for optimistisk på Microsofts vegne ;)

Vel snarere for optimistisk på egne vegne. For Microsoft er der vel mange penge at spare ved ikke også at inkludere den elektronik der skal til for at køre USB protokollen også.

Min egen konsekvens af play'n'charge kittets dårlige pris/funktionalitets ratio er at jeg har købt en masse genopladelige batterier =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 04/04-06 10:54 
Play'n'charge-kittet koster kun £13 på Play.com, så til den pris kan det næsten ikke betale sig at rode med andre løsninger.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 04/04-06 11:09 
Jeg synes bare at det er mere elegant lige at skifte batterierne. Jeg har jo efterhånden også en del dims'er der bruger de der standard (er det AA?) batterier, så det giver kun alt for god mening for mig at have en stak liggende.

Investeringsmæssigt giver det vel også mere mening at betale 2*20kr for batterier der er bredt anvendelige end £13 for en lader der kun kan bruges til den ene ting.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
fumfumSkrevet 04/04-06 11:27, rettet 04/04-06 11:27 
Det kan du have ret i, men jeg har dog selv købt kittet, netop fordi vi har flere og flere ting der bruger standard batterierne, og derfor er det ikke til at finde et batteri når man endelig mangler et.
Og jeg mangler som regel nye batterier, når actionen er mest hæftig i GW.
Og så er de batterier jeg finder enten ikke opladet, eller igang med en ladning.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
dRxLdRxLSkrevet 04/04-06 11:44, rettet 04/04-06 11:49 
Det gælder bare om at have nok af dem (har selv ca. 16 stk) og så køre god ladedisciplin ;)

Men jeg vil også tro at det er lidt vanskeligere for en familiefar at have sine batterier i fred ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig