X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pinout til et bootleg Rygar


Svar
ElgenElgenSkrevet 03/04-06 08:49 
Jeg har købt mig et bootleg Rygar, men jeg har ikke pinout til det; det er klart ikke det sammen som originalen.
Kan nogen hjælpe mig?
Har googlet meget, men uden held, alle de pinouts jeg har fundet, kan jeg ikke få til at passe overens med det jeg ser på boardet.

Her er lidt facts:
1) Det er 18/36 pins.
2) pin 1 og 2 (part side) er forbundet, og tilsvarende på solder side.
3) pin 5 og 6 (part side) er forbundet, og tilsvarende på solder side.
4) printet ligner lidt det originale en del, men der hvor monitortilslutningen burde være, er der kun 'gennemlodninger' til solder side, og jeg er ret sikker på at der aldrig har siddet et stik.

5) Her er et billede af det.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 03/04-06 22:41, rettet 03/04-06 22:41 
Det er helt normalt at det ekstra monitorstik ikke er med på bootlegs, og at disse pins i stedet er ført til standardstikket.

Jeg tror alle vores Rygars er 44 pins, og uden et nærmere billede af pinsne, er det ret svært at gætte på ret meget. Ud fra din beskrivelse kan du dog godt satse på, at pin 1+2 er stel og at pin 5+6 er +5v.

Jeg sidder med et 44 pin Rygar-stik lige nu, og det er faktisk kun de første 18/36 pins der er brugt, så måske er resten bare det samme? Her er godt nok både 5+6+7 +5v, så jeg ved ikke om du tør tage chancen ;) Men ellers:

3 = Grøn/Rød
4 = Sync/Blå
8 = +12v

Resten kan vi altid tage, hvis ovenstående ser rigtigt ud.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 05/04-06 00:44 
Mange tak for hjælpen, men kom i tanke om at sælgeren havde skrevet at det var testet og fundet 100% virkende, så jeg skrev til ham om han havde pinout, og det havde han, eller rettere sagt, han havde en JAMMA-adapter til det, som han udledte pinout fra.

Det var iøvrigt 1+2 der var +5V og 5+6 der var GND, skummelt, synes næsten altid at at GND plejer at være yderst. Men det havde jeg nu allerede udledt fra printet kort tid efter dit indlæg ved at kigge på et par elektrolytter.

Jeg har ikke kunne finde præcis dette pinout nogen af de steder jeg plejer at finde den slags (klov, crazy-kong osv.), bør man poste det et eller andet sted selvom det er et bootleg?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KoludaKoludaSkrevet 15/04-06 18:44 
Du kan da sende pinout til Crazy Kong http://www.crazykong.com/pins/
Mikearcade
http://www.mikesarcade.com/cgi-bin/spies.cgi?action=info

Kan være en af dem vil poste det...;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig