X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Danske spil


Svar
RJKRJKSkrevet 01/04-06 20:58, rettet 10/03-09 22:17 
Jeg har forgæves ledt efter en ordentlig oversigt over danskudviklede spil, så nu har jeg i stedet tænkt mig at lave den "selv". Reglen for deltagelse er:

1) folkene bag det enkelte spil skal have en "betydelig del" som er danskere (det er altså ikke nok at Jesper Kyd har lavet musikken)

2) spillet skal være kommercielt udgivet (hvilket udelukker dRxLaX og andre hobbyprojekter)

3) spillet må ikke være ene-fokuseret på det danske/skandinaviske marked (hvilket udelukker Mistænkt og lignende)

4) spillet skal være lavet som selvstændigt spil og ikke til anden sammenhæng, herunder multimedieudgivelser (hvilket udelukker OsWald, det originale Hugo og den slags)

Kort sagt en liste over "rigtige spil" lavet af danskere. Jeg håber I vil bidrage med hvad I kender til, og så vil jeg løbende opdatere listen i dette indlæg.

1987
----
Eagles (Commodore 64)
Versus-skydespil af Bo Nielsen, Per Madsen, Johannes Bjerregaard.

M.A.C.H. (Commodore 64)
Skydespil af Toben Bakager Larsen, Johannes Bjerregaard.

Tiger Mission (Commodore 64)
Tiger Heli-agtigt skydespil af (?), Torben Bakager Larsen (?), Johannes Bjerregaard. Første spil fra Kele Line.

Thunder Force (Commodore 64)
Actionspil af Eric Beran-Christensen og Peter Jepsen.

The Vikings (Commodore 64, Amstrad)
Actionspil med vikinger af Søren Grønbech, Torben Bakager Larsen, Johannes Bjerregaard (Amstrad-version af Martin Pedersen).

The Way Of The Little Dragon (Amiga)
Versus-kampspil med Bruce Lee-agtige figurer af Jim Rankenberg, Allan Pedersen, Kevin Mikkelsen.

1988
----
Giganoid (Amiga)
Arkanoid-klon af Lars Bendrup, Torben Bakager Larsen.

Hybris (Amiga)
Terra Cresta-agtigt skydespil af Martin Pedersen, Torben Bakager Larsen.

Sword Of Sodan (Amiga, MegaDrive)
Etplans fantasy beat 'em up med enorme sprites af Søren Grønbech, Torben Bakager Larsen.

1989
----
Datastorm (Amiga)
Defender-klon af Søren Grønbech.

Eskimo Games (Amiga, Commodore 64)
Olympiadespil i eskimo-omgivelser af Kenneth Bernholm/Maitai.

Persian Gulf Inferno (Amiga)
Voldeligt Elevator Action-agtigt spil i terroristmiljø af Jim Rankenberg, Allan Pedersen, Kevin Mikkelsen.

Rotor (Amiga, Atari ST, Pc)
Labyrint/skydespil med en roterende tank af K. Christensen, K. Ellested, K. Hansen.

Tom & Jerry (Amiga, Atari ST?, Amstrad?, Commodore 64)
Platformspil med Tom & Jerry af Jim Rankenberg, Allan Pedersen, Kevin Mikkelsen.

1990
----
Globulus (Amiga)
Sødt puzzlespil af Jørgen Bech.

U.S.S. John Young (Amiga, Atari ST, Commodore 64, Pc)
Let actionpræget krigsskibssimulator af Christian Bækdorf, Allan Pedersen, Jesper Kyd.

1991
----
Battle Squadron (Amiga, MegaDrive)
Arcadekvalitets skydespil af Martin Pedersen, Torben Bakager Larsen.

Chaos In Andromeda: Eyes Of The Eagle (Amiga, CDTV)
Futuristisk rollespil af Kirk Moreno.

Cover Girl Strip Poker (Amiga, CDTV, Commodore 64, Pc?)
Strippoker spil med Trine Michelsen mfl. Et af de første FMV-spil.

Prey: An Alien Encounter (CDTV, CD32)
CGI-baseret rumstationsudforskning af Kirk Moreno.

U.S.S. John Young 2 (Amiga, Atari ST)
Efterfølgeren til U.S.S. John Young, nu med vektorgrafik af Jim Rankenberg, Allan Pedersen, Kevin Mikkelsen.

1993
----
Sub-terrania (MegaDrive)
Futuristisk skydespil af David Guldbrandsen, Karsten Hvidberg, Mikael Balle, Jesper Kyd.

1994
----
Banshee (Amiga, CD32)
1943-agtigt skydespil med grafik der minder lidt om Metal Slug af Søren Hannibal, Jacob Andersen (Lemon).

Naughty Ones (Amiga, CD32)
Bubble Bobble-agtigt platformspil af Jacob Gorm Hansen, Henrik Lund Mikkelsen (Melon Dezign).

Red Zone (MegaDrive)
Helikopterskydespil af David Guldbrandsen, Karsten Hvidberg, Mikael Balle, Jesper Kyd.

1995
----
Fields Of Battle (Amiga)
Avanceret strategispil af Christian Bækdorf, Allan Pedersen.

1996
----
A.M.O.K. (Pc, Saturn)
Tredjepersons mechactionspil af Søren Hansen, Martin Pollas, Jacob Andersen.

Scorcher (Pc, Saturn)
Racerspil af David Guldbrandsen, Karsten Hvidberg, Mikael Balle, Jesper Kyd.

1998
----
Hugo: The Evil Mirror (PlayStation, Pc, Game Boy Color, Game Boy Advance)
Platformspil med Hugo fra ITE.

2000
----
Hitman: Codename 47 (Pc)
Actionstealthspil fra IO Interactive.

Hugo: Black Diamond Fever (PlayStation, Pc, Game Boy Color)
Mere Hugo-spil fra ITE.

Search And Rescue 2 (Pc)
Helikopterredningsspil fra Interactive Vision.

2001
----
Search And Rescue 3 (Pc)
Helikopterredningsspil fra Interactive Vision.

2002
----
Hitman 2: Silent Assassin (Pc, PlayStation 2, Xbox, GameCube)
Actionstealthspil fra IO Interactive.

Hugo: Frog Fighter (PlayStation, Pc)
Hugo-spil fra ITE.

2003
----
Freedom Fighters (Pc, PlayStation, Xbox, GameCube)
Actionspil fra IO Interactive.

Hugo: Bukkazoom! (PlayStation 2, Pc, Game Boy Advance)
Hugo-racerspil fra ITE.

Millennium Mann (Pc, PlayStation 2)
Tredjepersons action/stealthspil baseret på tysk tv-serie (?) fra InterActive Vision.

Operation Air Assault (Pc, PlayStation 2)
Helikopter actionspil fra InterActive Vision.

Search And Rescue 4 (Pc)
Helikopterredningsspil fra Interactive Vision.

2004
----
Franklin The Turtle (Game Boy Advance)
Børnespil fra Interactive Vision.

Gangland (Pc)
Strategispil i gangstermiljø af Adam Gregersen, Benedict Odemotland fra Sirius Games.

Hugo: Cannon Cruise (PlayStation 2, Pc)
Sejle/skydespil med Hugo fra ITE.

Hitman Contracts (Pc, PlayStation 2, Xbox)
Actionstealthspil fra IO Interactive.

Pacific Warriors II: Dogfight! (PlayStation 2)
Actionflyspil fra InterActive Vision.

Tribal Trouble (Pc)
Strategispil fra Oddlabs.

2005
----
Agent Hugo (PlayStation 2)
Action/spionspil med Hugo fra ITE.

Care Bears: Care Quest (Game Boy Advance)
Børneplatformspil fra Sirus.

Total Overdose (Pc, PlayStation 2, Xbox)
Max Payne/GTA-agtigt actionspil i Mexico/Desperado-miljø af Simon Andreasen/Deadline Games.

2006
----
Agent Hugo 2: Robo Rumble (PlayStation 2)
Action/spionspil med Hugo fra ITE.

Babar To The Rescue (Game Boy Advance)
Platform/ballonflyvespil med Babar fra Sirius.

Hitman: Blood Money (Pc, PlayStation 2, Xbox, Xbox 360)
Actionstealthspil fra IO Interactive.

Koala Brothers: Outback Adventures (Game Boy Advance)
Platformspil med Koala Brothers fra Sirius.

Land Before Time: Into The Mysterious Beyond (Game Boy Advance)
Platformspil med figurerne fra Land Before Time fra Sirus.

Seed (Pc)
Ambitiøst ikke-voldeligt onlinerollespil, der døde kort tid efter lanceringen, og ruinerede udvikleren Runestone.

Strawberry Shortcake: And Her Berry Best Friends (Pc)
Multimedie-agtigt børnespil med "Jordbær Marie" fra Studio 1-2.

Top Gun (Nintendo DS)
Actionflyspil over Top Gun fra InterActive Vision.
(Lidt tvivl om de rent faktisk har udviklet det?)

WWII: Tank Battles (PlayStation 2)
Tankactionspil fra InterActive Vision.

2007
----
Postman Pat: Pc Game (Pc)
Samling af mini-børnespil med Postmand Per fra InterActive Vision.

WWII: Battle Over Europe (PlayStation 2)
Anden verdenskrigs actionflyvespil fra InterActive Vision.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 01/04-06 21:09 
Sirius Games, der tidligere hed Media Mobsters har lavet et par Game Boy-titler:

The Land Before Time: Into the Mysterious Beyond (2005)
Care Bears (2005)
Koala Brothers (2005)

http://www.mediamobsters.com/index.php?pageid=70

Er det egentlig dem, der holder til ude hos K.E. Mathiasen i Brabrand, eller er det nogle andre? Hvis det er nogle andre, har de vist lavet noget også.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 01/04-06 21:30, rettet 01/04-06 21:31 
Kaptajn Kaper spillede jeg ret meget engang, men var aldrig tilfreds med min indsats. Men det var sjovt... http://www.kaptajnkaper.dk/

Herudover tænker jeg på Guldkornsekspressen og Harald Hårtand, men om de er af danskere kan jeg ikke lige finde ud af
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RJKRJKSkrevet 01/04-06 21:31 
Det er de, men ryger vist både på regel 2, 3 og 4 ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 01/04-06 21:32 
Sorry dem havde jeg ikke lige været obs på :) Men det var dejligt lige at se nogle screenshots igen :D
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
ChronoChronoSkrevet 01/04-06 22:17 
Hvis mobilspil er "rigtige" spil, så har progressivemedia.dk lavet nogle stykker.

Seed (et MMORPG) er på vej fra Runestone - kommer til maj.

Guppyworks har vist nok udgivet over 70 spil? Jeg tror nok at de for det meste står de for designet, og får andre til at lave spillet. Lemony Snicket, Garfield, Top Gun mm.

Der er en meget lang liste over danske spiludviklere her:
http://igda.spiludvikling.dk/dkcommunity.htm

Og dermed en helt masse web-sider man kunne kigge igennem :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PapandPapandSkrevet 01/04-06 23:36 
Tribal Trouble (Pc)
Strategispil fra IO Oddlabs.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
la0sla0sSkrevet 01/04-06 23:48, rettet 01/04-06 23:51 
Hvad med spil til mobiltelefoner? Der er jo også danske firmaer, såsom Kiloo, der udvikler ret store licenser, til andet end det danske marked.

EDIT: så ikke lige Chronos post.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 01/04-06 23:55 
Jeg tænker selvfølgelig primært på konsol- og computerspil. Mobillisten må komme en anden god gang :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 02/04-06 00:09 
Godt... det er jo heller ikke rigtige spil, bare slideshows med valgmuligheder. ;)
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 02/04-06 09:15 
Deadline Games lavede da tidligere "Blackout", og selvom det var et dansksproget spil, så blev de da solg bredt i forretningerne.
The medium is the message.
lkzlkzSkrevet 02/04-06 11:52 
Jeg mindes at kunne huske at der i troldspejlet eller lignende program blev vist en klip fra en dansk spiller udvikler hvor de var i gang med at lave et fly spil til PC. Jeg husker tydeligt hvordan en af grafikerne forklarede at de havde lavet samtlige øer (spillet foregik til søs) i hånden.

Derudover synes jeg kan huske et eller andet helikopterspil til PC, hvor man styrede en redningshelikopter. Jeg så anmeldelsen af det i troldspejlet og kan huske at have set det i butikkerne, mener det var dansk.

Jeg kan dog have hukset forkert, det er alt sammen længe siden, før 2000 tror jeg.
McLovin
ChronoChronoSkrevet 02/04-06 12:26 
Det kunne godt være noget InterActive Vision (Silkeborg) har lavet. De har lavet flere fly og helikopterspil.

http://www.iavgames.com

Jeg kan se at det er dem der har lavet Garfield og ikke Guppy Works som jeg skrev tidligere. Det er svært at finde ud af når personerne bag skifter firmaer, og det generelt ikke er særligt gennemskueligt hvem der har lavet hvad i de spil der udgives.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 02/04-06 12:29 
Eller når firmaerne skifter navn ;) De hed jo oprindeligt Interactivision, lå på Nørreskov Bakke og var en del af samme hold bag bladene Games Preview og Amiga Interface - jeg kender nogle stykker af dem. Og så undskyld til Kenneth Bernholm fordi jeg glemte Eskimo Games ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 16:12, rettet 02/04-06 16:12 
lkz>
Derudover synes jeg kan huske et eller andet helikopterspil til PC, hvor man styrede en redningshelikopter. Jeg så anmeldelsen af det i troldspejlet og kan huske at have set det i butikkerne, mener det var dansk.

Ja, det er rigtigt. Kan det passe, det hed S.A.R. eller SAR? (Search And Rescue)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
lkzlkzSkrevet 02/04-06 17:13 
DeluxScan>
Ja, det er rigtigt. Kan det passe, det hed S.A.R. eller SAR? (Search And Rescue)

Ja, det skal nok passe.
McLovin
RJKRJKSkrevet 17/01-07 02:59 
Liste (omsider) opdateret med flere titler, samt links til infosider ofte med mere info, billeder etc.

Jeg ved at der i hvert fald mangler en håndfuld pc-titler fra InterActive Vision endnu, mens Game Factory-spillene nu vist alle er med (altså dem som er danskudviklede).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 17/01-07 07:18 
Jeg er ret sikker på at Top Gun ikke er udviklet her i landet. De har vist også lavet et Garfield til GBA som også blev lavet i udlandet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KalicolaKalicolaSkrevet 17/01-07 09:23 
Interstellar Marines Fra Zeropoint software

Interstellar Marines
For The Love Of The Game
ChronoChronoSkrevet 17/01-07 11:27 
Det ser ikke ud til at være udkommet endnu. Hvis den slags spil skulle med ville listen blive 100 gange så lang.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KalicolaKalicolaSkrevet 17/01-07 11:47 
My bad
For The Love Of The Game
BuckBuckSkrevet 05/02-07 18:57, rettet 05/02-07 19:01 
Det at få samlet en sådan liste. Dog undre jeg mig over at spil primært udviklet til det danske/skandinaviske marked for at være interessante i forhold til danskudviklede spil. Det er jo lidt svært at vide om et spil blev udviklet målrettet til ikke at nå længere ud eller om det blot viste sig at det ikke kunne sælge internationalt. Ikke desto mindre kender jeg til en række spil der måske ligger i en gråzone. Men det lader jeg så andre om at bedømme.

Da jeg har været ansvarlig for nogle af titlerne på listen (og nogle uden) kommer her lidt ekstra titler, facts og korrektioner:

Guppyworks har ikke udviklet 70 titler, men vi har sammenlagt erfaringer fra mindst dette antal. Indtil videre har vi udgivet et enkelt spil under Guppyworks navnet og hjulpet Kongo Interactive med at udvikle rullestolssimulatoren Rulleræs.

InterActive Vision hed rigtigt nok InterActiveVision. De sidste 5-6 år eller mere har størstedelen af deres spil været udviklet med personale i både Danmark og udlandet. Jeg har f.eks. medvirket i både overordnet ledelse, design, test og programmering. Da alle spillene har afsæt i det danske firma mener jeg aligevel de er kvalificeret til denne liste.

Her er spil jeg har været med til at udvikle:

2000: Hugo – Quest for the Sunstones (PC, PSOne)
Action-platform spil. Udviklet af ITE Media.

2000: Hugo in the Hut (PC)
En samling mini-games med Hugo. Udviklet af ITE Media.

2000 Hugo - Jungle Mall (PC)
En samling mini-games bla. baseret på mini-spil fra interaktiv TV spil. Udviklet af ITE Media.

2000: Hugo Learn & Play 4 - The Secrets of the Forest (PC)
En samling edutainment mini-games, hvor man lærer om biologi. Udviklet af ITE Media.

2000: Hugo Learn & Play 5 - Heroes of the Savannah (PC)
En samling edutainment mini-games, hvor man lærer om dyr. Udviklet af ITE Media.

2000: Sporty (PC)
En samling sports-mini-spil udgivet i forbindelse med OL i Sydney baseret på et interaktivt TV-spil. Udviklet af ITE Media.

2001: Hugo Learn & Play 6 - The Forces of Nature (PC)
En samling edutainment mini-games, hvor man lærer om naturens kræfter. Udviklet af ITE Media.

2001 Hugo - Jungle Island 2 (PC)
En samling mini-games bla. baseret på mini-spil fra interaktiv TV spil. Udviklet af ITE Media.

2001: Hugo: Frog Fighter (PSOne) - udkom så vidt jeg husker i 2001 og ikke i 2002 og jeg tror ikke det udkom til PC men kun PSOne. Men det kan være det kan være efter min tid hos ITE - dog nævnes det ikke på PC listen på www.hugo-net.com.

2002: Hugo: The Evil Mirror - det udkom i 2002 og ikke i 1998.

2002: Hugo Learn & Play 7 - Animals of the Ocean (PC)
En samling edutainment mini-games, hvor man lærer om havdyr. Udviklet af ITE Media.

2002: Worlds of Billy 2 (PC)
Platformspil i stil med det gamle Loderunner. Udviklet af InterActive Vision. Opfølgeren af Dream Billy (PC) udgivet af bla. InterActive Vision (dog ikke udviklet af InterActive Vision).

2002: Brainstorm – The Game Show (PC)
Quiz spil udviklet af InterActive Vision.

2003: Dogfight - Battle for the Pacific (PC)
WWII fly-action-shooter udviklet af InterActive Vision. Denne blev senere porteret til PS2 versionen "Pacific Warriors II: Dogfight!".

2003: JetFighter V: Homeland Protector (PC)
Jetfly kamp-simulator udviklet af InterActive Vision esklusivt for Global Star (Take-Two selskab).

2003: Airport Tycoon 3 (PC)
Lufthavns-tycoon spil udviklet af InterActive Vision esklusivt for Global Star (Take-Two selskab).

2003: Emergency: Firefighter (PC)
3rd person actionspil udviklet af InterActive Vision.

2003: Apache Longbow Assault (PC)
Action helicopter simulation udviklet af InterActive Vision eklusivt for Activision Value.

2003: Millenium Mann - så vidt jeg ved blev det aldrig udgivet til PS2 selvom det blev færdigt. Spillet er baseret på en film og efterfølgende TV-serie på RTL.

2003: Air-Rush (PC)
Hovercraft racing udviklet af InterActive Vision.

2004: Blades of Thunder a.k.a. Battle Hawks (GBA)
Helicopter action-shooter

2004: Apache Air Assault (PC)
Dette er stort set det samme spil som Operation Air Assault, men hvor helicopteren er en Appache fra Boeing og udviklet ekslusivt for Activision Value.

2004: 112 Reddings Helikopter a.k.a 112 Rescue Copter (PC)
Helikopterredningsspil udviklet af InterActive Vision ekslusivt for Davilex (hollandsk forlag).

2004: To Serve and Command a.k.a. Chain of Command (PC)
WWII Real-time-strategy spil udviklet af InterActive Vision.

2004: Chain of Command Eastern Front (PC)
WWII Real-time-strategy spil udviklet af InterActive Vision.

2004: Red Jets (PC)
Jetfly kamp-simulator udviklet af InterActive Vision.

2004: Red Skies over Europe (PC)
WWII fly-action-shooter udviklet af InterActive Vision.

2005: Garfield – The Search for Pooky (GBA)
Platformspil udviklet af InterActive Vision ekslusivt for The Game Factory.

2005: Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Challenges (PC)

2006: TopGun - den er god nok, det er udviklet af InterActive Vision (jeg var med til at sætte projektet igang).

2006: HCA - Prinsessen og Fyrtøjet (PC)
Adventure spil hvor man spiller H.C. Andersen som teenager. Udviklet af Guppyworks.

Jeg har undladt en række PDA spil, men kan henvise til pda.iavgames.com for mere info.

-------

Her er spil jeg IKKE har været med til at udvikle, så der er risiko for at oplysningerne ikke er helt korrekte:

1993: Airlines (PC)
Fly-business simulation udgivet af InterActive Vision (dengang InterActiveVision).

1993: Ultimate Pinball Quest (Amiga)
Pinball spil udgivet af InterActive Vision (dengang InterActiveVision).

1995: Battle Stations - U.S.S. John Young
Så vidt jge ved var dette udviklet af InterActive Vision (dengang InterActiveVision).

1995: Living Ball
Så vidt jeg ved var dette udviklet af InterActive Vision (dengang InterActiveVision) og udgivet af Infogrames.

1996: Survival
Så vidt jge ved var dette udviklet af InterActive Vision (dengang InterActiveVision).

1996: Wingstar
Så vidt jeg ved var dette udviklet af InterActive Vision (dengang InterActiveVision).

1997: Search And Rescue (PC)
Helikopterredningsspil fra InterActive Vision.

1998: Windkracht 10 (PC)
Helikopterredningsspil fra InterActive Vision. En variation af deres Search & Rescue spil men skræddersyet til en TV-serie for CANAL+ og MMG.

1998: Hugo saves X-mass (PC)
Julekalenderspil udviklet af ITE Media.

1998: Hugo (PSOne)
En samling mini-spil baseret på mini-spil fra interaktiv TV-spil. Udviklet af ITE.

1998: Hugo Learn & Play 1 - The Bewitched Rollercoaster (PC)
En samling edutainment mini-games. Udviklet af ITE Media.

1998: Hugo Learn & Play 2 - The Magic Journey (PC)
En samling edutainment mini-games. Udviklet af ITE Media.

1999: Hugo Learn & Play 3 - The Magic Oak (PC)
En samling edutainment mini-games. Udviklet af ITE Media.

1999: Hugo (PSOne)
En samling mini-spil baseret på mini-spil fra interaktiv TV-spil. Udviklet af ITE.

1999: Sculla’s Revenge (PC)
Hugo Julekalenderspil udviklet af ITE Media.

1999: B-Hunter a.k.a. Bounty Hunter (PC)
Hover-car shooter udviklet af InterActive Vision.

1999: Medicopter 117 (PC)
Helikopterredningsspil fra InterActive Vision. En variation af deres Search & Rescue spil men skræddersyet til TV-serien med samme navn for RTL.

2000: Pacific Warriors a.k.a. Beyond Pearl Harbor (PC)
Actionflyspil udviklet af InterActive Vision.

2001: Medicopter 117 2 (PC)
Efterfølgeren til Medicopter 117 udviklet af InterActive Vision.

2002: Medicopter 117 3 a.k.a. Medicopter 117 2½ Add-on (PC)
Efterfølgeren til Medicopter 117 2 udviklet af InterActive Vision.

2002: Hugo Learn & Play 8 - Hugo in Space (PC)
En samling edutainment mini-games. Udviklet af ITE Media.

2002: Airlines 2 (PC)
Tycoon spil hvor man driver et flyselskab. Udviklet af InterActive Vision.

2002: Search and Rescue 3 - så vidt jeg husker udkom det først i 2002 og ikke i 2001.

2002: Search and Rescue 4 a.k.a. Costal Heroes (PC)
Helikopterredningsspil udviklet af Interactive Vision.

2002: Vietnam Med Evac (PC)
Helikopterredningsspil udviklet af Interactive Vision.

2002: An American Tail: Fievel's Gold Rush (GBA)
Action adventure udviklet af Hokus Pokus Games.

2002: Davis Cup Tennis (GBA)
Tennisspil udviklet af Hokus Pokus Games.

2003: FILA World Tour Tennis (PC)
Tennisspil udviklet af Hokus Pokus Games.

2005: Blades of Thunder II (DS)
Helicopter-action udviklet af InterActive Vision.

-------

Pixeleers nåede i deres begrænsede levetid, at lave 2-3 Thomas & Tim spil til PC (ved dog ikke om de udkom udenfor Danmark), Ivanoff nåede at udgive en række PC børnespil med Magnus & Myggen og jeg tror de formåede at sælge uden for skandinavien, men jeg er ikke sikker. Studie 1-2 (spilafdelingen nu ejet af Krea) har udkommet med mindst 10 Pixeline spil, men om de er udkommet udenfor Danmark ved jeg ikke. Og flere af mine kollegaer var hos Savannah Games og der var flere af deres titler der udkom udenfor Skandinavien. Her er listen fra Savannah:

1997: Spøgelse Med Forkølelse (PC)
1998: Skeletter Med Kasketter (PC)
1999: Bellinis Bikini (PC)
2000: Bille & Trille, Da Fantasien Slap Løs (PC)
2000: Spion I Bellinis Kælder (PC)
2001: Ostekrigen på Mælkevejen (PC)
2001: Rasmus Klump Holder Fødselsdag (PC)
2001: Bellinis Kælder (PC)
2002: Bille & Trille, Helt Ude I Skoven (PC)
2002: Bellini: Slapafnien (PC)
2002: Bellini: Rævestreger I Hønsegården (PC)
2002: Bellini: Stridens Æble (PC)
2002: Bellini: De forsvundne kaniner (PC)
2002: Bille & Trille Klæder Sig Ud (PC)
2002: Bille & Trille, Nu Er Det Jul Igen (PC)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig