X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

14 dages returret på spil?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 31/03-06 00:12 
Hvilke butikker er det der har det igen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 31/03-06 01:29 
Jeg har hørt EB Games har (eller er det kun 10 dage?), så jeg vil skyde på at GAME gør det samme. Jeg ved ikke om du får pengene igen eller bare et nyt spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 31/03-06 01:53 
Det er også med forbehold. PC spil tages for eksempel ikke tilbage, hvis man har haft åbnet spillets emballage af umiddelbare årsager.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 31/03-06 09:17, rettet 31/03-06 09:18 
Jeg skal bare købe Oblivion til xbox 360, men hvis det nu er helt forfærdeligt, hvilke butikker vil så sige "det er okay, vi tager det på vores kappe" ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PapandPapandSkrevet 31/03-06 09:27 
GAME har 10 dage, og EB Games har 8 dage.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CronossCronossSkrevet 31/03-06 09:34 
EB Games har 10 dage.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/03-06 15:28, rettet 31/03-06 15:29 
Er det ikke lidt underligt, at butikkerne tilsyneladende kører med en ulovlig 10-dages periode, når man lovbestemt har krav på 14 dage? Hvilken forskel ville det gøre for butikkerne at give de 4 dage mere?

EDIT: (errr, eller tager jeg fejl af, at man faktisk HAR krav på de 14 dage?)
CronossCronossSkrevet 31/03-06 15:39 
Du kan jo ikke få pengene tilbage for ting du har pakket op normalt.
PC-spil kan du jo heller ikke bytte.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 31/03-06 16:05 
Hyakotake>
EDIT: (errr, eller tager jeg fejl af, at man faktisk HAR krav på de 14 dage?)

Det har man ikke nej :)
KTCKTCSkrevet 31/03-06 17:43 
Så vidt jeg husker har man faktisk ikke lovpligtig returret ved køb i en fysisk butik. Det mener jeg dog man har ved postordre og Internethandel.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 31/03-06 20:00 
Korrekt
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/03-06 20:16 
KidCaffeine, du lyder til at være rimeligt godt inde i tingene. Kender du til en god forklaring på, hvorfor fysiske butikker ikke skal give returret, mens internetbutikker er tvunget til det? Giver det ikke en skæv konkurrence i butikkernes favør?
CoreCoreSkrevet 31/03-06 20:25 
Måske baseres det på at du rent faktisk står med varen i hånden i en fysisk butik, hvorimod der ingen regler er for afbildning af varen på en ikke-fysisk butik.

Men der findes vel ikke rigtig nogen butikker der ikke har returret i 14 dage. Mht spil, musik og film bortfalder den så bare ved brud på plomberingen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 31/03-06 20:26 
Fordi man køber varen "ubeset" over nettet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 31/03-06 21:04 
Ja, det er som Drxl og Core siger, fordi man køber varen ubeset. Det er en god regel, som der nok desværre er alt for få der kender til.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/03-06 21:26 
Tak for svarene. Det giver jo rimelig god mening :-) og jeg havde ikke tænkt så meget over denne ulempe ved netkøb (trods mine mange transaktioner på diverse sites).
dRxLdRxLSkrevet 31/03-06 23:58 
Mon ikke det er som for de fleste af os herinde, at vi køber ting der er så standardiserede at vi ikke kan være i tvivl. RAM klodser, motherboards og xbox spil passer altid i størrelsen, modsat et par cowboybukser.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig