X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Revolution specs afsløret


Svar
ChronoChronoSkrevet 30/03-06 08:26 
IGN har opsnappet hvad der tilsyneladende er nogle af de endelige specifikationer på Revolution. De er som forventet beskedne i forhold til 360 og PS3.

"Broadway" CPU: 729MHz

"Hollywood" GPU: 243MHz with 3MBs of texture memory

RAM: 88MBs, which breaks down to 24MBs of main 1T-SRAM and 64MBs of "external" 1T-SRAM

De... Se hele indlægget


Specs hos IGN
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
207 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 16:13 
Hanky>
Det var det da ikke?

Så du synes mulighederne via springet fra PSone til PS2, er de samme som fra Xbox til Xbox360?

Kristensen>
Hvad er så du leder efter Søgaard?

Jeg leder efter nye og gode spiloplevelser.
Home is where the hardware is..
HankyHankySkrevet 30/03-06 16:23 
SøgAArd>
Så du synes mulighederne via springet fra PSone til PS2, er de samme som fra Xbox til Xbox360?

Stort set, ja.

Men for en anden gangs skyld, så læs da alt hvad jeg skriver.
Om springet var lige så markant med sidstnævnte kunne diskuteres, var hvad jeg skrev.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 16:28, rettet 30/03-06 16:35 
Jeg vælger bevidst kun at læse halvdelen af dine svar. ;)

Du modsiger dig selv, hvis du siger at de to spring er identiske, men at det ene er mere markant end det andet.

For forskellen er lige præcis markant, så de to spring er ikke ens. Nu ved jeg godt du begynder at skrive 'stort set', men vi må forholde os til enten eller.
Home is where the hardware is..
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/03-06 16:40 
Og der er større chance for, at de oplevelser kommer fra Revolution fordi controlleren er anderledes eller hvad?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 16:53 
Det har jeg på ingen måde pointeret. Der er ingen garanti for at spillene til Revolution bliver en god oplevelse. Der er bare meldt ud på forhånd, at der skal ske noget anderledes og spændende. Nintendo tvinger producenterne til at være nytænkende. Tror sagtens man kan sammenligne DS -PSP med Revolution - Xbox360/PS3. DS fik skam også folk til at røste på hovedet og spillene var i starten heller ikke knivskarpe, men hvad sker der nu? Japanerne er I hvert fald begejstrede. Hvis verden så bare var skruet sammen sådan, at vi også fik titler som Eyeshield 21 herhjemme, så var JEG i hvert fald en gladere gamer.
Home is where the hardware is..
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/03-06 16:58 
Chrono>
Uden at have nogle konkrete beviser, så tror jeg helt sikkert at Revolution vil kunne vise grafik tilsvarende den vi ser på 360. Bare ikke i 720p.

Det tror jeg ikke du skal regne med - ikke med de specs. Igen - det er også kun gætterier fra min side... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CronossCronossSkrevet 30/03-06 16:59 
PÅ nær eet spil (Far Cry til den gamle Xbox), synes jeg da bestemt at springet fra Xbox til 360 er ligeså stor som springet fra PSX til PS2. I hvert fald hvis man kigger på de første titler.

Det holder jo ikke at sammenligne et gammelt PSX spil med MGS3 - ligeledes må man lige give lidt tid til 360´eren før den viser hvad den kan. Den tid er så gået, og Oblivion samt G.R.A.W tilbyder mange andre muligheder end på den gamle Xbox.

Det Søgaard ikke helt kan forstå er, at alle spil er dybt afhængige af den hardware de bliver lavet til. Mystiske controllere kunne ligeså godt udgives til GameCube, jeg siger ikke at man skal, men at man kunne - de muligheder som bedre hardware giver kan IKKE laves med en fancy pind.

Begge dele er således vigtige, og jeg kunne selv godt savne mere nytænkning fra især Sony. MS gjorde det ved at lave Live så fremragende, men der er da klart plads til forbedringer.
Men hvem siger at en konsol ikke må have begge dele? En gimmick og ordentlig hardware.
Skal jeg vælge mellem bedre hardware eller en bizar lille dims, så vælger jeg bedre hardware. Simpelthen fordi man så senere kunne lave en dims til den gode hardware der kunne det samme.
CronossCronossSkrevet 30/03-06 17:02 
SøgAArd>
Tror sagtens man kan sammenligne DS -PSP med Revolution - Xbox360/PS3. DS fik skam også folk til at røste på hovedet og spillene var i starten heller ikke knivskarpe, men hvad sker der nu? Japanerne er I hvert fald begejstrede.

Og her glemmer du så den helt, helt grundlæggende ting, som gør dine indlæg en anelse svære at udrede mening af.

DS'eren er ganske korrekt en bedre håndholdt for tiden. Ikke på grund af bedre hardware, men på grund af bedre spil. Det du glemmer, er at de rigtigt gode titler til DS'eren, ikke er afhængige af touch screen for at være gode. Den er der, og den giver da et fint touch, men det ville stadigvæk være gode spil uden.
WehnerWehnerSkrevet 30/03-06 17:04 
Jeg tror bestemt også at Sony og Microsoft hurtigt får lavet sig en fiskestang, hvis den bliver et hit. Vi har jo før set hvor hurtigt Sony fik analog stick på deres controller, da Nintendo viste vejen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RuneSPRuneSPSkrevet 30/03-06 17:13, rettet 30/03-06 17:16 
Jeg synes det er utroligt så meget som åbenbart kan konkluderes ud fra et par "latterlige" specs. Jo flere Mhz jo bedre eller hvad? Ligesom at en 3 ghz Intel Pentium 4 også er hurtigere end en 2 ghz Athlon 64 :S? Lad nu være med at lave sådanne konklussioner ud fra nogle små specs, desuden er der jo også masser af andre aspekter som er værd at tage med; Revolution skulle jo eftersigende være meget lig GC i opbygning, dvs foruden at Revolution så vil være generelt meget "udviklervenlig" (baseret på den undersøgelse hvor ca. 40-50% mente at GC var den nemmeste konsol at udvikle til blandt PS2, Xbox og GC) så er der også RIGTIG mange udviklere som allerede har 4-5 års kendskab til dens artitektur hvorimod udviklerne til PS3 og X360 nu skal til at "lære" deres opbygning, multi-kerner-processorer osv... Det vil da sikkert også ende med at PS3 og X360 vil have de klart flotteste spil MEN i hvert fald de første par år er jeg sikker på at Revolution sagtens kan følge med de andre hvad angår grafikken, ligesom Iwata jo også ofte har udtalt; at Revolution nok ikke kan følge med dem på papiret, men i praksis vil der ikke være en større forskel at spotte.

Desuden hvis vi så antager at Revolution ca. er "dobbelt" så kraftig som GC, vil det så udpensle sig i et RE4 med dobbelt så mange polygoner, dobbelt så mange effekter osv osv?? :D

Mht pris kan vi ikke rigtig andet end at gætte, men ud fra de officielle udtalelser ved vi kun at den vil være "billig" og "konkurrencedygtig" så en launchpris på over 2000 kr vil være meget urealistisk IMO; kunne sagtens forestille mig en launchpris på ca. 1500 kr for at være ærlig :D

Desuden, måske lettere off topic, så er det da også en genial idé at man tilsyneladende kan tilslutte ganske almindelige USB lagerenheder (harddiske osv) til Revolution i stedet for at man skal til at købe en dyr specialdesignet harddisk på sølle 20 gb :)

http://ngc.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=67324
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 17:16 
Cronoss>
Det holder jo ikke at sammenligne et gammelt PSX spil med MGS3

Hvilket jeg ikke gør.

Det Søgaard ikke helt kan forstå er, at alle spil er dybt afhængige af den hardware de bliver lavet til. Mystiske controllere kunne ligeså godt udgives til GameCube,

Jeg synes din måde at debattere på er frastødende.

Hele Revolution er et helt andet stykke hardware, der er opbygget omkring en ny form for styring (det du så smukt kalder en fancy pind). Derfor ville det ikke fungere blot at udgive controlleren til Gamecube.

Og her glemmer du så den helt, helt grundlæggende ting, som gør dine indlæg en anelse svære at udrede mening af.

Det du glemmer, er at de rigtigt gode titler til DS'eren, ikke er afhængige af touch screen

Mine svar er svære at finde hoved og hale på, fordi du mener at de gode DS spil sagtens kunne undvære touchscreen?
Home is where the hardware is..
RuneSPRuneSPSkrevet 30/03-06 17:17 
Cronoss>
DS'eren er ganske korrekt en bedre håndholdt for tiden. Ikke på grund af bedre hardware, men på grund af bedre spil. Det du glemmer, er at de rigtigt gode titler til DS'eren, ikke er afhængige af touch screen for at være gode. Den er der, og den giver da et fint touch, men det ville stadigvæk være gode spil uden.

Wario Ware ville uden tvivl ikke være Wario Ware Touched uden touch screen :D og Mario Kart ville bestemt heller ikke være det samme uden de 2 skærme :D
CronossCronossSkrevet 30/03-06 17:26 
SøgAArd>

Jeg synes din måde at debattere på er frastødende.


Det var da et vældigt konstruktivt svar. Også ret flabet, men sådan er det vel at blive sur fordi jeg kritiserer en konsol.

Hvis jeg skal skære mig selv ud i pap, så er grunden til at du fabler lidt rundt, at du ikke kan forstå at touch screenen/fiskepinden - whatever - ikke er grunden til at spil er gode. Gameplay er kernen, og her er vi jo så uenige. Jeg mener at godt gameplay kommer mere fra god hardware end mærkelige pinde.
Der er simpelthen sket meget rent !gameplay!mæssigt (Bemærk venligst = det er ikke grafikken jeg lægger vægt på), siden Super Nintendo. Og der er også sket meget fra Morrowind til Oblivion (For nu at benytte et eksempel jeg ved ret meget om).
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 17:40, rettet 30/03-06 17:42 
Man er flabet når man fortæller andre hvad de mener og forstår, ikke når man siger sin mening.
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 17:49 
Cronoss>
Gameplay er kernen, og her er vi jo så uenige.

Det er vi såmænd ikke. Jeg mener blot at et spils styring er en del af gameplayet.
Home is where the hardware is..
JoachimMAJoachimMASkrevet 30/03-06 17:49 
Cronoss>
Hvis jeg skal skære mig selv ud i pap, så er grunden til at du fabler lidt rundt, at du ikke kan forstå at touch screenen/fiskepinden - whatever - ikke er grunden til at spil er gode. Gameplay er kernen, og her er vi jo så uenige. Jeg mener at godt gameplay kommer mere fra god hardware end mærkelige pinde.
Der er simpelthen sket meget rent !gameplay!mæssigt (Bemærk venligst = det er ikke grafikken jeg lægger vægt på), siden Super Nintendo. Og der er også sket meget fra Morrowind til Oblivion (For nu at benytte et eksempel jeg ved ret meget om).


Den såkaldte "pind", som du sikkert bevidst provokerende kalder Revolution controlleren, kan give nye muligheder rent gameplaymæssigt og jeg synes det er fedt at der er et firma der "tør", om jeg så må sige, udvikle konsollernes muligheder på andre måder end den rent specifikationsmæssige.

Du har ret, der er sket meget gameplaymæssigt netop pga. markante specifikationsforbedringer siden NES og SNES og det er også fint. Men jeg kan ikke se hvordan man kan være så negativ over for en helt ny måde at prøve på at innovere spil før man overhovedet har prøvet eller sågar set hvordan det virker i praksis. Det er jo heller ikke sådan at Revolution slet ikke bliver forbedret specmæssigt, det er bare ikke lige så meget som 360'eren og ps3'eren bliver.

Desuden synes jeg debatten i denne tråd er ved at tage en lidt uheldig drejning til det barnlige og mudderkastende. Nu er jeg ikke politibetjent, men der er ikke nogen der gider at læse alle de platte skænderier omkring konsoller hele tiden, så drop det please.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/03-06 18:14 
Det er vel ikke unaturligt, at folk er skeptiske. Jeg forstår Cronoss og frygter selv, at "pinden" bliver en kæmpe-gimmick. At hoppe over i den pladderoptimistiske innovationsgrøft er da fanboymentalitet af værste skuffe.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RJKRJKSkrevet 30/03-06 18:16, rettet 30/03-06 18:17 
Hvorfor ikke bare glæde sig over, at der kommer en konsol som tydeligvis vil være anderledes fra de andre, og dermed vil få nogle anderledes spil? De fleste af os vil da stadig have brug for en Xbox 360 eller en PS3 også, men det er da rart at Nintendo vil levere et bedre supplement til Sony og Microsoft end de gjorde i denne generation. Så får vi måske ikke hver ny FIFA-udgivelse til otte forskellige platforme til den tid. Det vil sige, lige præcis FIFA slipper vi vel ikke for, men ellers... Meget mere end supplement vil Revolution måske ikke blive, men det er da ikke så galt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 30/03-06 18:20 
I er da nogle hatte at høre på. Hvad er det nogle clockfrekvenser fortæller jer, som de ikke fortæller mig? I har ingen anelse om hvilken arktitektur, ydelse eller muligheder maskinen kommer til at have.

Spillene kommer til at tale for sig selv på E3.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 18:21 
Det er irriterende at man skal kaldes fanboy, hver gang man taler god for et firma eller en konsol.

Desuden forstår jeg ikke jeres frygt. Der er ingen, der tvinger jer til at købe Revolution og I har trods alt andre muligheder.
Home is where the hardware is..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/03-06 18:43 
Nu vi snakker next-gen hvorfor er det så lige at ALLE de Samsung & Xbox360 set-ups jeg ser, får spillene til at lige crap? Nogle steder ligner det seriøst et gammelt 3DFX kort – texture’ne ser ud til at være pinligt low-res?

Jeg kan virkelig heller ikke se, at GRAW er så utroligt flot som alle siger?

Ja, ja – kom bare med brille remarken – Jeg er en stor dreng – Men husk at svare mit spørgsmål :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 30/03-06 18:53 
Jeg tror også der er noget galt med dem - forkerte indstillinger? Nogle gange ser det ok ud, andre gange slet ikke.

Men RJK har jo ret. Det er egentlig lidt fjollet at vi sammenligner så meget med 360 og PS3. Nintendo prøver noget andet, og det er jo kun godt. Med den pris konsollen får, skal vi sikkert nok få råd til at lade den stå ved siden af PS3 og/eller 360.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/03-06 19:25 
Mand! De her diskutioner kan virkelig suge glæden ud af min hobby...Er gamere af natur bare totalt pessimistiske?

Jeg savner dengang jeg bare klappede ét spil på og nød gameplayet uden at desikere dét og tænke i bits, polygoner, opløsning. Der var også engang man ikke kunne forudsige kvaliteten af ét produkt der knap nok er vist frem endnu?!!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
brondbrondSkrevet 30/03-06 19:41 
Cronoss>
Hvis jeg skal skære mig selv ud i pap, så er grunden til at du fabler lidt rundt, at du ikke kan forstå at touch screenen/fiskepinden - whatever - ikke er grunden til at spil er gode. Gameplay er kernen, og her er vi jo så uenige. Jeg mener at godt gameplay kommer mere fra god hardware end mærkelige pinde.

Hvis du kender til en bedre og mere præcis måde at spille Metroid Prime: Hunters på, på DS, end med en stylus, så vil jeg gerne høre om den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-06 19:44 
Thumbstrap.
Spiller nu: Phantasy Star IV
brondbrondSkrevet 30/03-06 19:48 
Kriteriet var, at metoden skulle være bedre og mere præcis end stylusen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-06 19:51 
Ja, lige netop.

(Dette er min seriøse oprigtige mening. Og ikke bare et forsøg på at tirre dig.)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 19:58, rettet 30/03-06 20:03 
Konsolkongen>
Thumbstrap.

Den benytter stadigvæk touchscreen'en.

Cronoss' udgangspunkt var, at styringen ikke havde noget med spillets kvalitet at gøre og at touchscreen'en derfor var uden betydning.
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-06 20:01 
Brond>
Hvis du kender til en bedre og mere præcis måde at spille Metroid Prime: Hunters på, på DS, end med en stylus, så vil jeg gerne høre om den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 30/03-06 20:36, rettet 30/03-06 20:39 
Første argument: Hunters er ikke specielt godt, og har en til tider horribel styring.

Andet argument: Det kunne have været lavet på andre måder - måske ikke ligeså godt, men det har jeg heller aldrig sagt. Jeg sagde at de GODE spil ikke havde brugt touch screen til noget fornuftigt.
Og så er der vel heller ikke noget specielt revolutionerende ved at spille med en mus?

Og ja, jeg ved da godt at jeg er flabet af natur - kig på min tagline. Nogle gange er man bare nødt til at skære tingene ud i pap.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/03-06 20:57 
Ikke for at trække noget frem, men har du egentlig ikke kaldt Project Rub for en klassiker? ;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RuneSPRuneSPSkrevet 30/03-06 20:58 
Cronoss>
Jeg sagde at de GODE spil ikke havde brugt touch screen til noget fornuftigt.

*host* wario ware *host*
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 22:00 
Cronoss>
Nogle gange er man bare nødt til at skære tingene ud i pap.

For din egen skyld måske ;)

Din holdning er sådan set klar nok, vi er bare dybt uenige.
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 30/03-06 22:16 
Cronoss>
Jeg sagde at de GODE spil ikke havde brugt touch screen til noget fornuftigt.

Hvilket vel i realiteten skyder alle argumenter for ikke at købe en Revolution på grund af en gimmick-stick ned? ;P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
happyEDhappyEDSkrevet 30/03-06 23:10 
Altså GODE spil til ds, der har brugt skærmen GODT er der da også.

Metroid prime hunters
Nintendogs
Kirby: Canvas Curse

og det kommende Zelda og contact ser da også ud til at bruge den godt.

og fordi man gør en ting mulig behøver alle jo ikke bruge det.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RuneSPRuneSPSkrevet 30/03-06 23:24 
... samt Wario Ware :D
3of193of19Skrevet 31/03-06 01:11 
Og gudespillet til DS: Osu! Tatakae! Ouendan.

Sikke noget pjat at lukke ud Cronoss. Nogle af netop de bedste spil på DS benytter sig af touchscreen som primær input.
Af topspil der ikke gør kan jeg lige nu "kun" komme i tanke om Mario Kart og Castlevania.
KTCKTCSkrevet 31/03-06 01:50 
Castlevania bruger touchscreen, men ikke som en konstant måde at styre spillet på.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 31/03-06 03:14 
Jojo, men nu snakkede vi jo om spil som netop styres mest med touchscreen, eller som ikke ville virke uden. Ouendan eller Kirby f.eks.
Ud over menuer (hvilket kunne klares med d-pad), bede sine familiars om at koncentrere sig på bestemte fjender (hvilket jeg ikke synes virkede særligt godt) og seglet (hvilket var et gimmik) bruger man ikke skærmen til noget i Castlevania.
KTCKTCSkrevet 31/03-06 03:21 
Men man kunne stadig ikke lave seglet eller fjerne isklumper og så videre og klare spillet uden touchscreen. Jeg kunne godt lide den måde de har lavet det på. Ikke alle spil behøver at være som Pac-Pix eller Kirby...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CronossCronossSkrevet 31/03-06 09:26 
Hehe, jeg vidste at folk ville blive sure :)

Jeg kan jo kun tale for mig selv, og her har touch screen ikke haft indflydelse på hvor gode spillene har været. Grunden til at spillene har været gode, er tværtimod at de kommer fra Nintendo, som laver nogle af de bedste spil efter min mening.

Så kan man jo sige at jeg også burde elske Revolution. Nej.
Jeg er da glad for min DS, men jeg ville da godt nok hellere have en DS der var ligeså kraftfuld som en PSP, og som stadigvæk havde de gode spil. Med eller uden touch screen.

Der er da ingen tvivl om at Revolution sagtens kan blive god, det ER jo trods alt Nintendo, min eneste pointe er blot at jeg ville have troet mere på det hvis specs så ordentlige ud.
En fjollet pind gør bare ikke til eller fra for mig -> endnu ;)
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-06 10:32 
Kraftfuld som en PSP.. Altså man kan sige at dsen en velbalaceret.

Jeg overvejede faktisk en PSP igen, så prøvede jeg PES på en vens PSP, og bare sådan en ting som loadtiden får mig til at droppe det. Det er jo sindsygt!
Og der har stadig ikke været et spil, udover lumines der har gjort den vær at købe.

Så kraft er altså ikke alt, slet ikke. En konsol skal være velbalanceret.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CronossCronossSkrevet 31/03-06 11:10 
Det er jo det jeg siger ;)

PSP'en hader jeg - jeg hader den virkelig!

Elendige spil, flere elendige spil - og ikke eet spil jeg gider eje.
Jeg siger bare at begge håndholdte har sine store fejl, PSP'en har ingen spil, og DS'en er hardwaremæssigt underlegen. En kombination af de to ville være godt.

Ligesom en Revolution med de sjove nyskabelser - der ikke var vanvittigt forældet før den udkommer - ville have potentialet til at være den sjoveste konsol på markedet.
Som tingene er nu, er jeg bare meget skeptisk.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 11:43, rettet 31/03-06 11:46 
Jeg kan ikke undgå at være mere eller mindre enig med Cronoss. Fint nok med en ny styring, der nok skal blive spændende... MEN at udgive en så underlegen maskine i forhold til konkurrenterne er jo mildest talt foruroligende. At Nintendo så heller ikke understøtter HDTV er jo at gøre nar af forbrugerne - ligesom skrotningen af RGB på N64.
Selvom Revolution havde samme specs som PS3, så ville alle de sjove spil jo stadig udkomme - sikkert bare meget bedre.

Revolution bliver spændende, ingen tvivl om det, og der skal da nok komme gode spil til den, og controlleren skal da nok blive brugt flittigt - men uden den rette gearede hardware, så er det jo mere eller mindre ligemeget.
Helt ærligt - vi skriver 2006, og Nintendo vil udgive en konsol, der ikke engang har 128 MB RAM. Det er altså en relativt billig komponent, der har stor betydning for kompleksiteten af spil. 88 MB *DELT* RAM er ufatteligt imo.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 31/03-06 12:12, rettet 31/03-06 12:12 
DeluxScan>
Revolution bliver spændende, ingen tvivl om det, og der skal da nok komme gode spil til den, og controlleren skal da nok blive brugt flittigt - men uden den rette gearede hardware, så er det jo mere eller mindre ligemeget.

Det er jo noget vrøvl. Der findes utallige gode spil, som ikke behøver den vildeste og nyeste hardware.

DeluxScan>
Helt ærligt - vi skriver 2006, og Nintendo vil udgive en konsol, der ikke engang har 128 MB RAM. Det er altså en relativt billig komponent, der har stor betydning for kompleksiteten af spil. 88 MB *DELT* RAM er ufatteligt imo.

Igen, for det første er det kun tal for os forbrugere. Hvis du allerede nu, kan sige hvad Revolution kan præstere som maskine, set ud fra tallene, er du rimelig god IMO :)

Og ja, RAM er måske en billig komponent. Nintendo har proppet det x antal RAM de nu mener maskinen har brug for, for at leve op til deres krav. Maskinen kommer med alt sandsynlighed slet heller ikke op i det prisleje, Xbox 360 / PS3 befinder sig på. Man får hvad man betaler for - hardwaremæssigt?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-06 12:12 
Endnu en gang så synes jeg folk skal vente til E3 før at man begynder at konkludere hvor underlegen Revolution bliver ift PS3 og X360. Tvivler på at der er særlig mange herinde som har nok viden omkring de komponenter som Revolution er/bliver opbygget af til at konkludere sådanne ting...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-06 12:47 
Hanky>
Det er jo noget vrøvl. Der findes utallige gode spil, som ikke behøver den vildeste og nyeste hardware.

Behøver ikke, nej. Men de ville nok ikke tage skade af bedre hardware.


Igen, for det første er det kun tal for os forbrugere. Hvis du allerede nu, kan sige hvad Revolution kan præstere som maskine, set ud fra tallene, er du rimelig god IMO :)

Jeg ved, at 88 MB er for lidt til det, jeg forventer fra N i næste generation. Xbox har jo næsten 10 gange så meget.

Og ja, RAM er måske en billig komponent. Nintendo har proppet det x antal RAM de nu mener maskinen har brug for, for at leve op til deres krav. Maskinen kommer med alt sandsynlighed slet heller ikke op i det prisleje, Xbox 360 / PS3 befinder sig på. Man får hvad man betaler for - hardwaremæssigt?

Den skal knageme være bilig, for at være interessant. En Xbox 360 kan fås for 1500, så en Revolution skal ikke koste over 500 kr, hvis jeg skal være interesseret. Nærmere 300-400 kr.
Hvor realistisk er så lige det?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
happyEDhappyEDSkrevet 31/03-06 12:52 
Tænk og kan sige det nu, ingen har set et spil endnu!

glem da alle de tal og vent til i har set hvad det er.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Zzap!Zzap!Skrevet 31/03-06 12:55, rettet 31/03-06 12:56 
Wehner>
Jeg tror bestemt også at Sony og Microsoft hurtigt får lavet sig en fiskestang, hvis den bliver et hit. Vi har jo før set hvor hurtigt Sony fik analog stick på deres controller, da Nintendo viste vejen.

Det er jo komplet lige meget hvis det de måtte finde på, bliver udsendt som tilbehør.
Det er i forvejen en kamp at få forbrugerne til at købe bare en ekstra kontroller. Hvor stor tror du så sandsynligheden er for, at folk vil købe noget som kun kan bruges til at fåtal af spil?
I aller bedste fald, vil den kunne opnå en EyeToy agtig gimmick status, men så heller ikke mere.

Hvis man vil have folk til at bruge noget hardware i stor stil, så *skal* man inkludere det med maskinen.

Wehner>
Jeg har spillet en hel del både Oblivion og GRAW, ganske som jeg har spillet en hel del Morrowind og Ghost Recon XXX. Tro mig, der forskel. Stor forskel endda, og det får mig til at tvivle på, hvor meget I, der mener at 360 bare er en expansion pak el. lign. til Xbox egentlig har beskæftiget jer med den nye maskine - eller de gamle for den sags skyld..

Prøv at se på det nye Hit Man til den gamle xbox, der var mange mennesker der troede at det var til 360 da de først så det.
Forskellen *er* altså ikke så stor, som mange gerne ville have den er.
Der er enkelte spil som Kameo eller Oblivion med nogle effekter som xboxen aldrig ville kunne komme i nærheden af, men stadig, selv dér mangler wow følelsen. Dertil er stadig masser af aliasing og 30fps, selvom det burde være forbi nu med denne generation.

Cronoss>
Det Søgaard ikke helt kan forstå er, at alle spil er dybt afhængige af den hardware de bliver lavet til. Mystiske controllere kunne ligeså godt udgives til GameCube, jeg siger ikke at man skal, men at man kunne - de muligheder som bedre hardware giver kan IKKE laves med en fancy pind.

Jeg er helt enig i at hardware har stor betydning for spillene og deres muligheder. Og det kan gå begge veje.
Simpel hardware kan tvinge udviklerne til at gøre sig mere umage med de knappe ressourcer og dermed i sidste ende få et bedre resultat.
MEN, forholdet mellem hardwarens styrke og spillenes udseende og muligheder, er jo ikke en liniær bevægelse op mod de grænseløse muligheder.
Udviklingen går i trin eller plateauer, hvor der måske er nogen kosmetisk udvikling inden for en årrække, men hvor der ikke er nogen nævneværdig udvikling i muligheder inden for gameplay eller mulighed for at skabe forskellige stemninger.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 31/03-06 12:57 
Jeg troede egentlig at folk på det her forum var kloge nok til at se ud over specs. Historien har utallige gange vist at specs intet har med gameplay at gøre. Ja, 4000 højtdefinerede figurer, alle med superrealistisk fysik er da meget skægt, men det holder kun så og så længe.

At sælge på specs er det ældste trick i bogen, og Nintendo har indset at de ikke kan følge med på den front, og det behøver de heldigvis heller ikke.

Maskinen bliver billig, får et helt enormt bagkatalog, samt nye unikke titler, som kun kan spilles på Revolution. Det er da i sig selv en grund til at købe en.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
207 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig