X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Revolution specs afsløret


Svar
ChronoChronoSkrevet 30/03-06 08:26 
IGN har opsnappet hvad der tilsyneladende er nogle af de endelige specifikationer på Revolution. De er som forventet beskedne i forhold til 360 og PS3.

"Broadway" CPU: 729MHz

"Hollywood" GPU: 243MHz with 3MBs of texture memory

RAM: 88MBs, which breaks down to 24MBs of main 1T-SRAM and 64MBs of "external" 1T-SRAM

De... Se hele indlægget


Specs hos IGN
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
207 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
ChronoChronoSkrevet 30/03-06 08:26 
IGN har opsnappet hvad der tilsyneladende er nogle af de endelige specifikationer på Revolution. De er som forventet beskedne i forhold til 360 og PS3.

"Broadway" CPU: 729MHz

"Hollywood" GPU: 243MHz with 3MBs of texture memory

RAM: 88MBs, which breaks down to 24MBs of main 1T-SRAM and 64MBs of "external" 1T-SRAM

Der mangler stadig mange tal, men dem her indikerer da i det mindste at den ikke vil forsøge at følge med de to andre.

Specs hos IGN
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-06 09:05 
Der går også rygter om at de ikke vil kunne køre spil i HD opløsninger, men kun vise dem i 480p.

Jeg ved godt at grafik ikke bør spille så stor en rolle. Men jeg gider ikke betale penge for forældet hardware.

Så enten skal den blive ufattelig billig fra start. Ellers håber jeg godt nok at det hele er en stor aprilsnar fra Nintendos side.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 30/03-06 09:10 
Chrono>
...Der mangler stadig mange tal, men dem her indikerer da i det mindste at den ikke vil forsøge at følge med de to andre.

hehe det sagde de jo også om Cuben, men det fik Capcom da gjort til skamme med RE4 }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
enfenenfenSkrevet 30/03-06 09:19 
Men ovenstående specs (hvis de er rigtige) er langt fra PS3 og 360's ditto.

Det ser ud til, at det bliver en konsol, jeg ikke skal have i min samling. Det havde jeg nu heller ikke regnet med alligevel.l
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 30/03-06 09:21, rettet 30/03-06 09:27 
Konsolkongen>
Jeg ved godt at grafik ikke bør spille så stor en rolle. Men jeg gider ikke betale penge for forældet hardware.

Hardware er ikke kun de tal. Nu du forhåbentlig har fulgt en del med i udviklingen af de kommende maskiner, er du vel også vidende, at Revolution næppe disker op med forældet hardware?

Jeg har ikke lyst til at skulle forsvare noget som helst, men at kalde en maskine der netop satser på innovation og implicerer ny teknologi i spil-sammenhæng, forældet inden der kommer på markedet, er da lige grov nok.

Sat på spidsen, er Nintendo vel de eneste i den nye generation, der tænker længere, end grafik og spils størrelse?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CronossCronossSkrevet 30/03-06 09:26 
Ja, så kan jeg jo ligeså godt spille på min Super Nintendo ifølge Hanky.
Den har jo fantastiske spil, men er ret langsom i forhold til PS3 og Xbox360

Specs BETYDER rent faktisk meget, da forbrugeren går ud og bruger flere tusinde kroner på et stykke hardware. Hvis de vil lave en emulator, så udgiv den til PC.
Hvis de vil lave en konsol - så lav den ordentligt!
HankyHankySkrevet 30/03-06 09:30, rettet 30/03-06 09:36 
Om du har lyst til at spille på din Super Nintendo, skal jeg ikke blande mig i, men det er ret fjollet at sammenligne din Super Nintendo, med PS3 og Xbox 360.

Når du snakker om din Super Nintendo, og dens fantastiske spil, snakker du jo software - det gør jeg ikke.

Selvfølgelig betyder specifikationer noget, men fakta er, at Revolution næppe kommer til at koste flere tusinde kroner. Det jeg selvfølgelig hentyder til i mit tidligere indlæg, er controlleren, som selvfølgelig også er en del af hardwaren. At kalde den, og dens teknologi forældet, er noget vrøvl.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-06 09:38, rettet 30/03-06 09:38 
Jeg har ikke kunne tænke på Nintendos Revolution uden også at tænke gimmick.

Der kommer da sikkert nogle ganske fornuftige titler til maskinen (Super Mario Super Drumstick Battle Melee, og noget Donkey Kong halløj...), men jeg tror maskinen bliver alt for speciel til at jeg gider satse på den.

Vi snakker næste generation. Maskinen er bliver højst sansynligt den sidste der kommer på markedet, og så er den på papiret ikke meget kraftigere end Xboxen. DET har jeg altså noget imod.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/03-06 09:38 
Konsolkongen>
Der går også rygter om at de ikke vil kunne køre spil i HD opløsninger, men kun vise dem i 480p.

Mener faktisk at Nintendo har bekræftet dette... grr :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-06 09:43, rettet 30/03-06 09:44 
Mener jeg også. Men jeg gad ikke grave links frem til tvivlende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 30/03-06 09:44 
Hanky>

Selvfølgelig betyder specifikationer noget, men fakta er, at Revolution næppe kommer til at koste flere tusinde kroner. Det jeg selvfølgelig hentyder til i mit tidligere indlæg, er controlleren, som selvfølgelig også er en del af hardwaren. At kalde den, og dens teknologi forældet, er noget vrøvl.

Så du tror at konsollen kommer under 1500?
Det er naturligvis ikke flere tusinde kroner, men alt, alt for meget for en sjov pind jeg kan fiske med.
HankyHankySkrevet 30/03-06 09:45, rettet 30/03-06 09:48 
Det er jo tydeligt, at de fleste kun forbinder næste generation, med kraftigere hardware. Ingen forandringer man kan føle på.

Du ville altså være tilfreds, hvis den næste generation efter PS3 og Xbox360, også kun var maskiner, med hurtigere CPU's, GPU's, men stadig skulle kontrollere dine spil med en nuværende controller - som jeg så vælger at kalde en kedelig og uddateret måde at spille på.

Men det er egentlig ikke noget jeg behøver at diskutere, for det er kun min egen personlige holdning, og mine forventninger til en næste generation. Jeg forventer ikke, at folk kan følge mine prioteringer, som ikke nødvendigvis vægter det grafiske element højeste :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CronossCronossSkrevet 30/03-06 09:49 
Hør nu lige efter.

Den måde man i dag spiller computerspil på, er måske nok lidt ensidig. Det fungerer dog glimrende.

Nintendo vælger på nuværende tidspunkt at udgive en inferiør konsol, med en lille pind så man kan tromme i Jungle Beat.
Undskyld mig hvis jeg ikke er helt oppe at ringe, men det siger jo ligesom alt at man også skal bruge en normal controller til at spille med.

Jo, det skal sikkert nok blive meget sjovt. Det skal sikkert også blive ret meningsløst.
Du er nok også en sådan type der vil betegne DS'en for en gigantisk revolution, når den i sagens natur blot er en ringe håndholdt, med lidt sjov styring - men med fantastiske spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-06 09:51, rettet 30/03-06 09:55 
Hanky>

Er det ikke lige præcis det Xbox 360eren gør? :)

Ideen med pinde-controlleren kan vi vel alle blive enige om er god. Men når Revolution ikke bliver meget bedre end den nuværende GameCube så kunne de da bare udgive controlleren til den istædet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 30/03-06 09:52 
Lige en lille tilføjelse til det grafiske.

Mit yndlingsspil - som jeg stadigvæk spiller - hedder Ultima VII. Det blev udgivet for omkring 14 år siden, men holder stadigvæk bedre end alle andre titler den dag i dag.

Computerspil handler ikke om grafik, gimmicks eller at kunne fiske med en pind - det handler for mig KUN om to ting = Gameplay og historie.
Så er jeg sådan set ligeglad med hvordan de er pakket ind, men jeg køber da helt klart en ny generation for at få en finere indpakning.
Indtil videre synes jeg at Xbox Live på 360´eren, virker som en langt større revolution end Revolution.

"Yay, jeg kan spille Super Punch Out ved at bevæge min hånd..."
HankyHankySkrevet 30/03-06 10:00, rettet 30/03-06 10:04 
Hehe, jeg er vist én blandt få herinde, der kan se mulighederne og potentialet i deres nye controller. FPS?

Jeg synes ikke at DS'en var nogen gigantisk revolution, men at den var en udemærket håndholdt, med nye måder at spille på. Hvis den nye styring så i visse spil, integreres på en sådan måde, at man ikke kunne være den foruden, synes jeg det er fedt og innovativt. Jeg ved godt at det selvfølgelig er begrænset, hvor mange spil man egentlig kan sige sådan med.

"Jo, det skal sikkert nok blive meget sjovt" - du siger det, som du ikke mener det :) ?

Dét at spille, handler da netop om at have det sjovt?

Undskyld mig, hvis jeg ikke er typen, der kan tage folk seriøse, der sidder linet op på række med hver deres headset om hovedet, og råber og skriger af hinanden i dyb alvor, fordi man nu ramte forbi.

Og nu havnede jeg så på et sidespor :(

Konsolkongen>
Men når Revolution ikke bliver meget bedre end den nuværende GameCube så kunne de da bare udgive controlleren til den istædet?

Helt enig - men det gør de jo ikke :/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
mikkelpmikkelpSkrevet 30/03-06 10:04 
For mig handler det om at en ny konsol skal give mig gode oplevelser. Hvis den kan gøre det ved samtidigt at overskride nogen grænser ved såkaldte "gimicks" så er det da fint for mig. Jeg glæder mig til at se hvad den kan byde på af sjov. Derfor forstår jeg ikke alles modstand overfor denne konsol når nu de ikke har prøvet den. Det er jo sammenligneligt med at kritisere mobiltelefonen før den kom ud og sammenlignede det med en fastnettelefon med lang ledning... Det er navlebeskuende og trist at høre på. Netop målet med at ville give spillerene en unik oplevelse (som helt sikkert er både Sony's, MS's og Nintendos målsætning burde jo få opbakning fra alle gamere! At være fornærmet over at den ikke har stærk nok hardware er set med mine øjne en forfejlet kritik. Som flere herinde allerede har pointeret så er 20 år gamle spil stadig en stor fornøjelse at spille. Så glem kritikken til i rent faktisk har prøvet noget software og kritiser så softwaren hvis ikke den lever op til jeres forventning. Hardwaren kan jo i sig selv ikke kritiseres for ikke at kunne give folk oplevelser... :S Det er vel i bund og grund kun spiludviklerne der egentlig skal tage sig af at kritisere hardwaren, men det er jo så min mening.
"Color, size or brand - Who cares?"
dRxLdRxLSkrevet 30/03-06 10:10 
Tillad mig at henlede opmærksomheden på det omvendt proportionale styrkeforhold mellem Nintendo DS og PSP hvad regnekraft og markedsandel/gode spil angår.

Det vigtigste er ikke for mig om den kan smide ud i 720P fremfor 480P men at der kommer et officielt VGA kabel.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 30/03-06 10:12 
Hanky>

Konsolkongen>
Men når Revolution ikke bliver meget bedre end den nuværende GameCube så kunne de da bare udgive controlleren til den istædet?

Helt enig - men det gør de jo ikke :/


Så er vi jo helt enige :)
Selvfølgelig handler spil om at have det sjovt - eller om at få fortalt en god historie.
Det eneste jeg siger er, at når man udgiver en ny konsol, så skal den være markant stærkere end den gamle. Ellers kan man ligeså godt bare spille på en GameCube - hvilket der jo på ingen måde ville være noget i vejen for.
Jeg glæder mig eksempelvis mere til de RPG's der kommer til PS2 i foråret/sommer, end jeg glæder mig til de spil der udkommer til Xbox 360.

Jeg vil nu stadigvæk holde fast i at Xbox Live er en langt, langt større revolution end en lille pind - men vi må jo se hvad der sker :)
dRxLdRxLSkrevet 30/03-06 10:15, rettet 30/03-06 10:16 
Cronoss: Hvad er forskellen på evolution og revolution? Jeg vil mene at evolution er videreudvikling af noget kendt (altså xbox live) mens revolutionen kan være at kaste sig ud i noget helt nyt som aldrig er set før (altså den nye kontroller fra nintendo).

Jeg synes bare ikke man skal bruge ordene alt for forkert ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 30/03-06 10:30, rettet 30/03-06 10:36 
Nu tænker jeg jo ikke nødvendigvis på Xbox Live til 360'eren. Dette er en evolution - og en fantastisk af slagsen.
Da Xbox Live kom på markedet, var det noget af det første man havde set. Og ja, jeg ved at du siger Dreamcast, men det kan man altså overhovedet ikke sammenligne.

Hvis du siger Dreamcast, så siger jeg bare at der findes Gamepads til PC, der til en vis grad gør det samme som Revolution's controller :p

EDIT: Pr. definition behøver en revolution jo heller ikke at være noget komplet nyt, kun noget der totalt omformer den måde man bruger den givne ting på.
Evolution er en opdatering af noget allerede kendt, dermed ikke noget der revolutionerer måden man bruger tingen på, men blot bygger videre på et allerede støbt fundament.

Jeg synes bare ikke at man skal kloge sig alt for meget ;)
3of193of19Skrevet 30/03-06 10:59, rettet 30/03-06 10:59 
Og Xbox Live er jo egentlig bare ICQ på en konsol med lidt mere avancerede spil.
Må jeg så spørge hvor udbredte den PC controller er som du nævner og om der findes nogle fornuftige spil den er beregnet til?

Xbox Live er et rigtig godt koncept.
Det samme er Revolution controlleren. Ved at gøre den til standard for en konsol giver det helt nye muligheder for spil. Måske bliver grafikken ikke så overvældende som Xbox360 og PS3, men det betyder også at små udviklere med gode ideer har en chance at få deres spil lavet da de ikke behøver dedikere et million budget til grafik. Der vil være langt mere fokus på gameplay og gode ideer og det er alligevel det der fænger i længden.
CronossCronossSkrevet 30/03-06 11:10 
Det er jo en sjov sammenligning. Dreamcast havde jo online funktioner, men de var meget primitive.
Sammenlignet har PC'er også bevægelsessensitive gamepads, som også er meget simple.

Xbox Live er en revolution fordi det var første gang et koncept som dette blev lavet til konsol.
Revolution's controller er OGSÅ en revolution, fordi noget lignende heller ikke er set før.

Dette er jo bare definitioner, min pointe er blot at de kunne have udgivet controlleren til GameCube med de specs.
Der ville jo ikke have været noget i vejen for, at lave en ordentlig konsol med en sjov controller. Så havde jeg jo ikke beklaget mig.

For mig er styringen bare så utroligt sekundær, når det vigtigste er gameplay og historie. Dermed ment at styringen er sekundær, fordi den fungerer godt som den er nu.
Jeg har ikke lyst til at spille et rollespil med Revolutions controller. Jeg har ikke lyst til at skulle svinge et ikke-eksisterende sværd hjemme i min lejlighed.
Det er ikke sjovt, det er blot dumt.
WehnerWehnerSkrevet 30/03-06 11:21 
Jeg ser bestemt muligheder i Revolutions controller. På samme måde, som jeg ser muligheder i dansemåtter, congas, light guns etc. Rigtig sjovt fra tid til anden, men ikke en måde, jeg generelt set vil styre mine spil på. Tidens vil vise, om jeg tager fejl, men jeg tvivler.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 30/03-06 11:30 
For noget der ligner første gang, er jeg enig med Wehner :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 11:41 
Konsolkongen>
Vi snakker næste generation. Maskinen er bliver højst sansynligt den sidste der kommer på markedet, og så er den på papiret ikke meget kraftigere end Xboxen. DET har jeg altså noget imod.

Cronoss>
når man udgiver en ny konsol, så skal den være markant stærkere end den gamle.

Når alt man ønsker sig er stærkere specifikationer, er man ikke anderledes end en gennemsnits PC-nørd, hvis højeste ønske er at opgradere sin maskine til et uhyre uden lige.
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-06 11:50, rettet 30/03-06 11:53 
Syntes nu at vi begge har forklaret hvorfor vi ikke er videre tilfredse med specifikationerne.

Desuden har jeg aldrig opgraderet en PC.

Wehner>
Rigtig sjovt fra tid til anden, men ikke en måde, jeg generelt set vil styre mine spil på.

Det er lige præcis det er jeg er bange for der vil ske med Revolutionen (for mit eget vedkommende). Med mindre de virkelig slår igennem og laver en controller der kan bruges fornuftigt til alle spil.

Jeg er bange for at den kommer til at rådne op under TVet (ligsom GameCuben :p).
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 30/03-06 11:54 
Sørgelig indstilling til nytænkning der præger denne tråd...

Specs er ikke tilsvarende GameCube - der er doblet op på det meste. Den vil være stærkere end den gamle Xbox. Stærkere end alt i forrige/nuværende generation.

Revolution er desuden også muligheden for at spille gamle klassikere igen. Og Iwata har antydet at små nye spil også bliver tilgængelige via download (som på 360). Til det formål er de nævnte specifikationer fine.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 30/03-06 11:56, rettet 30/03-06 12:00 
Cronoss>
Jeg har ikke lyst til at skulle svinge et ikke-eksisterende sværd hjemme i min lejlighed.
Det er ikke sjovt, det er blot dumt.

Nu er det naturligvis personligt, hvordan man ønsker at styre sine spil, men lige netop ovenstående, mener jeg er et dårligt eksempel. Sværdkamp har alle dage ikke fungeret særlig optimalt.

Enten har det været helt eller delvis forfejlede forsøg på at skulle svinge sværdet på en "realistisk" måde, fx med musen. Eller også har det været, som vi kender det bedst, en form for kombosystem med x antal knapper, der skal trykkes i forskellige kombinationer. Sidstnævnte kan sagtens være sjovt, men i praksis er der jo næsten ikke forskel i oplevelsen på at spille et spil, hvor man kæmper med hænderne eller et sværd. Her vil Revmoten sandsynligvis kunne byde på noget. Så ligefrem at kalde det dumt, er måske lidt rigeligt. Og du _behøver_ jo ikke tage hjelm og kutte på, og lave kæmpe armbevægelser og sværdlyde, mens du spiller ;)

Der er selvfølgelig også hybridløsninger i dag mellem første og andet system, men så er det som i Zelda. Det er da sjovt, og nok også den måde, jeg, i dag, foretrækker sværdkamp på, men det er stadig ikke optimalt. Blandt andet fordi, der virker bedst, når man er locket på modstanderen (Z-targeting og lignende systemer).

Mht. specs, så husk nu, at I diskuterer rygter :)

Det eneste konkrete vi har at forholde os til er Iwatas udtalelse om, at når det kommer til specs vil Revolution være tydeligt svagere end 360 og PS3, men på skærmen vil der ikke være særlig stor forskel.

Jeg tror da, han smører et ekstra lag presseblødgører på, men så langt fra sandheden, som de rygtede specs indikerer, tror jeg ikke på. Muligvis er rygterne sande, men så vil Revolution sikkert være kraftigere i praksis end hvad specifikationerne indikerer - Nintendo har vel i såfald formået at presse grumt meget ud af de 729MHz, eksempelvis.
happyEDhappyEDSkrevet 30/03-06 12:05 
Sådan er det hver gang nintendo kommer med et produkt..
Folk/gamere brokker sig..

Nu har folk PS3 og XBOX 360, hvorfor så ikke være glad for at nintendo endnu engang tør gør noget anderledes.

Og mon ikke, som det gør 9 ud af 10 gange bliver godt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 12:06 
Stærkere specs KAN betyde større verdener og flottere grafik. Indtil videre kan jeg dog ikke se hvad Xbox360 har givet os, som ikke kunne være fremført i forrige generation.

Bevares, nogle af titlerne er store og flotte, men jeg vil have indhold fremfor kæmpe verdener, udseende fremfor grafik, nytænkning fremfor det sikre og kvalitet fremfor specs.
Home is where the hardware is..
The BruceThe BruceSkrevet 30/03-06 12:06, rettet 30/03-06 12:12 
Okay- jeg forstår ikke, hvorfor I rent faktisk mener, det ville være mere holdbart at udgive en ny controller til en konsol der langsomt, men sikkert er ved at blive taget af hylderne i diverse butikskæder på tværs af kontinenterne...?

Hvis Nintendo virkelig vil introducere en ny måde at styre på, så er det da oplagt at gøre det til standard på en decideret konsol istedet for at gøre det 'valgfrit' på en konsol, der efterhånden har en del år på bagen.

...og by the by, så har der endnu ikke været et spil til XBox 360'eren, hvor jeg har tænkt F***, DÈT der er next-gen, så det batter!!! Det er reelt tit, at jeg bliver i tvivl om det enkelte spil er til den 'gamle' eller den 'nye' XBox.
Hvis de alligevel ikke kan lave et grafisk leap, der virkelig skriger, at dette er den næste grafiske generation, så vil jeg betydeligt hellere have en ny interface til at styre spillene med- dét er der da meget mere potentiale i...men ligesom jer andre så vil jeg da vente med at beslutte mig endeligt til jeg har prøvet nogle spil på denne måde.

For potentialet er der utvivlsomt, men hvis spil-udviklerne ikke kan opfylde de skyhøje krav- i hvert fald min fantasi sætter- så er det jo en anden sag...

EDIT: Hype- men rart at høre!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
The BruceThe BruceSkrevet 30/03-06 12:18 
Her er noget om eventuel opbevaringsplads af de 'retro-spil' man downloader samt prisen på de nye af slagsen:

Hvad plejer PS2-, XBox- og GC-spil at koste?
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
KTCKTCSkrevet 30/03-06 12:42, rettet 30/03-06 13:06 
Interessant...

Prøv at vende den om og se sådan på det, at hvis hardwaren i PS3 og Revolution bliver som det ser ud nu, så vil Revolution tydeligvis gå andre veje end Xbox-PS2-Gamecube trioen har gjort det. Hovedparten af spil er kommet til alle tre maskiner, hvilket for det første oftest trækker resultatet ned efter laveste fællesnævner, og for det andet ikke retfærdiggør eksistensen af tre forskellige konsoller. Jovist, der er eksklusive spil og serier, men ofte ligner de noget der sagtens kunne være multiplatform...

Hardware har fået alt for stor fokus idag, ligesom grafik gør det. Gameplay, præsentation og oplevelse synes jeg personligt er det vigtigste i spil - ikke overfladiske ting som de nyeste grafiske effekter. Hvad hjælper det, hvis spillet stort set bare er en tech-demo.
Se på hvor meget de kunne vride ud af en 7MHz Amiga i sin tid, og hvad med C64.
Jeg synes det er forfriskende, at nogle næste generations deltagere kommer til at adskille sig så meget fra de andre, for det giver mulighed for at få kreativitet og stil ind i spil igen!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CronossCronossSkrevet 30/03-06 13:19 
SøgAArd>
Stærkere specs KAN betyde større verdener og flottere grafik. Indtil videre kan jeg dog ikke se hvad Xbox360 har givet os, som ikke kunne være fremført i forrige generation.

Bevares, nogle af titlerne er store og flotte, men jeg vil have indhold fremfor kæmpe verdener, udseende fremfor grafik, nytænkning fremfor det sikre og kvalitet fremfor specs.

Det viser jo bare, at du åbenbart ikke har spillet de forskellige titler. Lav G.R.A.W på Xbox, lav Oblivion på Xbox, lav Fight Night på XBox.

Jeg siger ikke at de er fantastiske, det er sådan set kun Oblivion der kan få mig op af stolen, men gameplayet bliver forbedret drastisk grundet de bedre specs.

Jeg tror folk vælger at misforstå mig i denne diskussion.
Jeg siger jo netop at jeg er rygende ligeglad med grafik. Jeg spiller næsten kun gamle titler, og det er jeg fint tilfreds med.
Hvad jeg siger er, at HVIS jeg således køber en ny konsol, så skal den være meget kraftigere end de foregående. Ellers er der !ingen pointe! i at udgive den.

Her er det så at folk står totalt af: Jeg mener således, at man istedet for at udgive en forældet konsol, burde bruge kræfterne på at udvikle spændende og interessante titler til GameCuben, eller udgive spil til de andre konsoller.
Der ER simpelthen ingen pointe med at udgive en ny inferiør konsol, selvom den sikkert bliver skæg at spille på.

DET er det eneste jeg siger. Jeg har heller aldrig opgraderet en PC, og nej, jeg har aldrig spillet WOW. Jeg nyder gameplay og historie over alt andet. Grafik er ikke engang sekundært - men ofrer jeg flre tusinde kroner på en konsol, så forventer jeg også at den byder på andet end en fjollet gimmick.

Forstå nu! ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 30/03-06 13:23, rettet 30/03-06 13:29 
Jeg tror det her meget vel kan sammenlignes, med den gang de første computere med mus og GUI kom på markedet.
Mange personer fra den gamle garde var meget kritiske over for grafiske brugerinterfaces og den nye måde at styre en computer på.
De sagde at det var unødvendigt, at de eksisterende interfaces var rigeligt gode og tilmed hurtigere for øvede brugere.
Men i dag er grafiske interfaces efter PARC/Mac modellen langt de mest udbredte.

Revolution kunne meget vel blive for konsoller, hvad Macintosh var for hjemmecomputere.
Macintosh var bestemt ikke nogen revolution rent hardware mæssigt.
68000eren var en ganske fornuftig CPU på den tid (men så heller ikke mere) derudover stod den på monokrom grafik og 128Kb RAM og simpel lyd.

Hvad angår specsene (hvis de da er rigtige) så husk lige på hvad Nintendo (og ArtX) gjorde med GCen.
Den havde 2,5x mindre RAM end xbox, en VPU der kørte næsten 100Mhz langsommere og lignede for naive øjne generelt en maskine der var mindst 3x langsommere end konkurrenten. Men se så på spil som Metroid Prime og Resident Evil 4! De er på højde med det teknisk flotteste på xbox og Prime kører endda 60Hz.
Jeg ville vente med at sige noget, før vi har set spil der rent faktisk kører på færdig hardware.

Foreløbig har 360eren været halv til hel-pinlig rent teknisk, hvilket peger på at der virkelig *er* noget om det med "diminishing returns".
Born to kill space
HankyHankySkrevet 30/03-06 13:25 
Cronoss>
- men ofrer jeg flre tusinde kroner på en konsol, så forventer jeg også at den byder på andet end en fjollet gimmick.

Forstå nu! ;)

Der har vi den igen ;p
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 30/03-06 13:34, rettet 30/03-06 13:40 
Jeg er stadig ikke helt overbevist om hvor godt Revolution controlleren vil fungere i praksis, men hvor er jeg da glad for at Nintendo prøver noget radikalt anderledes. Prøver at give spilbranchen et los bagi.
Vi ved jo nok med stor sikkherhed, at hvis Nintendo havde forsøgt at lave endnu en traditionel konsol der hardware-mæssigt var på højde med PS3 og 360'eren, så ville de endnu engang blive nummer sjok og måske blive ramt så hårdt, at de helt vil opgive de stationære konsoller. Med Revolution er der i det mindste potentialet til at ramme et lidt andet markedssegment og skabe en succeshistorie. Under alle omstændigheder er det da rart, at vi ikke får tre konsoller, der forsøger at gøre mere eller mindre det samme men med bittesmå variationer.

Mht. konsollens specifikationer ser jeg ikke det som noget problem, tværtimod. Det betyder vel bare at spillenes budgetter ikke nødvendigvis når de samme astronomiske højder, som på konkurrenternes konsoller, og at der dermed er lidt større incitament til at tage chancer og plads til mindre udviklere. Spillene bliver vel også lidt billigere.
(...)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 14:04, rettet 30/03-06 14:10 
Cronoss>
Det viser jo bare, at du åbenbart ikke har spillet de forskellige titler. Lav G.R.A.W på Xbox, lav Oblivion på Xbox, lav Fight Night på XBox.

Mener du grafisk?

Nintendo kan ikke blot lancere en ny controller til Gamecube, da Revolution ikke kun omhandler den nye form for styring. Gamecube og Revolution er to helt forskellige spillemaskiner. Det er Xbox360 og Xbox derimod ikke. Teknisk set er de, men Microsoft kunne i princippet have udgivet en form for 'expansion pak' i stedet for en hel konsol, da det er at voldtage markedet at skabe en ny maskine udelukkende pga. stærkere specs. Xbox til Xbox360 var ikke en nødvendig udvikling, ligesom Nes til Snes eller PSone til PS2 var det. Det samme gælder for PS3. Der skal ske noget mere end muligheden for flottere grafik og større verdener.

Min hensigt er ikke at forsvare Nintendo, der skal blot være en mening med galskaben (læs: at lancere en ny konsol).

EDIT: Under min gennemspilning af MGS3 tænkte jeg f.eks. aldrig: "Nu savner jeg altså next-gen". Kun hvis PS3 selvfølgelig kunne byde på noget nyt, hvilket jeg ikke anser flottere grafik for at være.
Home is where the hardware is..
The BruceThe BruceSkrevet 30/03-06 14:15, rettet 30/03-06 14:15 
Cronoss>

Jeg tror folk vælger at misforstå mig i denne diskussion.
Jeg siger jo netop at jeg er rygende ligeglad med grafik. Jeg spiller næsten kun gamle titler, og det er jeg fint tilfreds med.
Hvad jeg siger er, at HVIS jeg således køber en ny konsol, så skal den være meget kraftigere end de foregående. Ellers er der !ingen pointe! i at udgive den.

Her er det så at folk står totalt af: Jeg mener således, at man istedet for at udgive en forældet konsol, burde bruge kræfterne på at udvikle spændende og interessante titler til GameCuben, eller udgive spil til de andre konsoller.
Der ER simpelthen ingen pointe med at udgive en ny inferiør konsol, selvom den sikkert bliver skæg at spille på.

DET er det eneste jeg siger. Jeg har heller aldrig opgraderet en PC, og nej, jeg har aldrig spillet WOW. Jeg nyder gameplay og historie over alt andet. Grafik er ikke engang sekundært - men ofrer jeg flre tusinde kroner på en konsol, så forventer jeg også at den byder på andet end en fjollet gimmick.

Forstå nu! ;)

...okay? Du siger du er komplet ligeglad med grafik, men siger på den anden side, at der ikke er noget formål med at udgive en konsol, hvis den ikke har marKANT bedre specs end de forgående maskiner...? Kan du ikke se meningen med at udgive en maskine som (Tro mig) ER kraftigere end de gamle konsoller, men som indeholder en helt ny kontrol-interface?

Som jeg tidligere har nævnt, så er Gamecube'n jo på vej ud og har været det i lang tid og i stedet for at udgive en ny controller til en gammel konsol, der i forvejen er på vej ned af bakke, hvorfor så ikke skræddersy en ny konsol, der meget bedre opfylder de krav spiludviklere vil få med den nye type interface, og hvor interfacen er standard fremfor en valgfri option?
Nintendo vil jo virkelig satse på det her- og for at holde prisen i bund (På såvel spillenes budget som på forbrugersiden) og nå flest mulige udviklere og spillere med denne nye ide, så ser jeg intet i vejen for at selve hardwaren ikke er det NYeste af det nyeste, men istedet en gylden middelvej.

Jeg synes generelt udviklingen over den seneste årrække med at nye konsoller koster mellem 3- og 4.000 er alt andet end god. Nintendos plan virker (som de også selv har sagt) som en back to basics strategi, men med en helt ny måde at styre spillene på og dette tiltaler i hvert fald mig umådelig meget.
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 14:18 
Er der forresten nogen, som ejer seneste nummer af EDGE, der har mulighed for at scanne artiklen om Nintendo's fremtidsplaner?
Home is where the hardware is..
KTCKTCSkrevet 30/03-06 14:35 
SøgAArd>
Gamecube og Revolution er to helt forskellige spillemaskiner. Det er Xbox360 og Xbox derimod ikke. Teknisk set er de, men Microsoft kunne i princippet have udgivet en form for 'expansion pak' i stedet for en hel konsol, da det er at voldtage markedet at skabe en ny maskine udelukkende pga. stærkere specs. Xbox til Xbox360 var ikke en nødvendig udvikling, ligesom Nes til Snes eller PSone til PS2 var det. Det samme gælder for PS3. Der skal ske noget mere end muligheden for flottere grafik og større verdener.
Det du skriver giver ingen mening for mig, så yderligere forklaring ønskes. (Måske mener du det omvendte, altså at PSOne til PS2 også var unødvendig, for så forstår jeg dig)
Xbox og Xbox360 er da netop ret forskellige, hvis man sammenligner PSX og PS2.

Hvad er det ændret fra PSX til PS2? PS2 er kraftigere, men de bruger stort set samme controller og PS2 kan iøvrigt spille stort set alle de gamle PSX spil.

Xbox360 er så forskellige fra den gamle Xbox, at Microsoft har store problemer med at få den gjort bagudkompatibel, da de har skiftet GPU-producent, CPU-producent, så de grundlæggende dele af maskinen er markant anderledes. Og det vælger du at sammenligne med en "expansion pack"???
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 30/03-06 14:37 
Hvis man ikke tydeligt, meget tydeligt, kan se forskel på Xbox 360-grafik og de gamle konsoller, så mangler man enten:

a) Briller

b) Realitetssans

c) Sammenligningsgrundlag

...eller objektivitet.

Jeg har spillet en hel del både Oblivion og GRAW, ganske som jeg har spillet en hel del Morrowind og Ghost Recon XXX. Tro mig, der forskel. Stor forskel endda, og det får mig til at tvivle på, hvor meget I, der mener at 360 bare er en expansion pak el. lign. til Xbox egentlig har beskæftiget jer med den nye maskine - eller de gamle for den sags skyld.

Og der er altså heller ike nogen revolution i at en maskine kan emulere gamle spil (de fleste, der ejer en chippet Xbox, har den jo fyldt med ROMs - ulovligt godt nok, men ikke desto mindre det samme i praksis og sandsynligvis med noget større udvalg). Ej heller er der nogen revolution i at man kan hente små billige spil, for her er Microsoft kommet først med Live Arcade. Vi er alle enige om, at der heller ikke bliver nogen revolution - tværtimod - i maskinens specs.

Det vil kort sagt sige, at det absolut eneste nye, maskinen tilbyder, er den nye controller. Maskinens præmis er simpelthen begrænset til denne controller, kan man sige.

Og det er derfor en alt-eller-intet satsning fra Nintendo. For hvis controlleren viser sig at være en gimmick i stedet for en revolution, så er der ikke rigtig noget til at sælge maskinen bortset fra Maris, Zelda og Metroid og måske et par andre titler til en maskine, der teknisk set er forældet et år før udgivelsen (som meldingerne er nu).

Om det så er nok, vil vise sig. Nintendo har tidligere præsteret mirakler, og jeg håber bestemt på et nyt, men jeg synes ikke man kan klandre folk, der er skeptiske.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 14:40 
KTC>
Hvad er det ændret fra PSX til PS2? PS2 er kraftigere, men de bruger stort set samme controller og PS2 kan iøvrigt spille stort set alle de gamle PSX spil.

PSone føltes outdated.

KTC>
Xbox360 er så forskellige fra den gamle Xbox, at Microsoft har store problemer med at få den gjort bagudkompatibel, da de har skiftet GPU-producent, CPU-producent, så de grundlæggende dele af maskinen er markant anderledes. Og det vælger du at sammenligne med en "expansion pack"???

Jeg skriver også tydeligt, at de teknisk set er forskellige.
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 14:45 
Wehner>
Hvis man ikke tydeligt, meget tydeligt, kan se forskel på Xbox 360-grafik og de gamle konsoller, så mangler man enten...

Hvem påstår at de ikke kan se forskel? Spørgsmålet er om den forskel var nødvendig og ikke mindst grundlag for en ny konsol/generation.
Home is where the hardware is..
KTCKTCSkrevet 30/03-06 14:50 
SøgAArd>
PSone føltes outdated.
Det er der måske også nogen, der synes de nuværende konsoller gør nu...

SøgAArd>
Jeg skriver også tydeligt, at de teknisk set er forskellige.
Fint nok, men hvad er der så ellers forskel på PSX og PS2, udover teknikken?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 30/03-06 14:57 
Uden at have nogle konkrete beviser, så tror jeg helt sikkert at Revolution vil kunne vise grafik tilsvarende den vi ser på 360. Bare ikke i 720p.

Alle os uden HDTV vil sikkert have svært ved at se forskel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 15:04 
KTC>
SøgAArd>
PSone føltes outdated.
Det er der måske også nogen, der synes de nuværende konsoller gør nu...

Så er det jo heldigt at 'nogen' har Xbox360.

KTC>
hvad er der så ellers forskel på PSX og PS2, udover teknikken?

Ingenting. Men springet fra PSone til PS2 var helt anderledes end Xbox til Xbox360. Det havde gameplay-mæssigt større indflydelse. Nes til Snes eksemplet er dog bedre.

Jeg håber selvfølgelig at spillene til f.eks. Xbox360 bliver mærkbart anderledes end spil til Xbox, på andre områder end det grafiske.
Home is where the hardware is..
HankyHankySkrevet 30/03-06 15:41, rettet 30/03-06 15:42 
SøgAArd>
Men springet fra PSone til PS2 var helt anderledes end Xbox til Xbox360.

Det var det da ikke?
Du springer fra 3D grafik af lav opløsning til en 3D grafik med højere opløsning og med flere effekter.

Det var tilfældet med PSX til PS2.
Det er tilfældet med Xbox til Xbox 360.

Om springet så er lige så markant, kan diskuteres.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/03-06 15:44 
Hvad er så du leder efter Søgaard? Innovation? Producenterne kan jo ikke gå at vente på, at du synes deres hardware er "outdated".
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
207 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig