X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 28/12-17 14:19 
Ja, det er sort snak.
SumezSumezSkrevet 28/12-17 14:36 
Det Rune skriver, er at CIB aldrig har stået for "Complete In Box" ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/12-17 14:39 
Hvilket naturligvis ikke passer :)
RJKRJKSkrevet 28/12-17 14:55 
Jeg skriver at C, I og B i P:R Samler-regi betyder CD/Cartridge, Instruktioner og Boks, og I'et specifikt dækker over "Instruktioner til objektet. Er instruktionerne, manualerne og papirerne til objektet til stede?" Præcis som det står beskrevet. I de fleste tilfælde passer C+I+B belejligt sammen med "Complete In Box", men selvsagt ikke i alle tilfælde. Fx er der mange titler der har yderligere indhold end de tre nævnte typer (fx spines på japanske udgivelser), og i moderne tid er der altså også en hel del der har mindre (=ingen instruktioner). Ergo er CIB og "Complete In Box" ikke altid ensbetydende i P:R Samler-regi - kun oftest :) "Komplet" i P:R regi registreres kun i standene "Ny forseglet" og "Mint komplet".

Jeg antager det er helt forståeligt nu...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 28/12-17 15:05 
Tak ;D
dRxLdRxLSkrevet 03/01-18 16:49 
Har lige købt den dyreste macbook pro jeg kunne finde lige før jul for at få bedre performance til "noget med arbejdet" og så dukker denne "lille" nyhed op: https://www.theregister.co.uk/2018/01/02/intel_cpu_design_flaw/

Nu er det nærmest spild af penge...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-18 18:58 
Shit :( Er der ikke nogen mulighed for at forlange pengene tilbage når performance bliver så hæmmet?

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at Apple skiftede til AMD da deres chips for mig at se virker mere egnede til det brug en Apple-bruger normalt har. Altså productivity først og fremmest. De er vel også stadig billigere end Intels?
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 03/01-18 19:45 
En ringe trøst og nu ved jeg jo heller ikke hvilken maskine du havde tidligere. Men som jeg læste rammer det alle Intel processorer fra de sidste 10 år i større eller mindre grad. Så den relative ydelse mellem din tidligere maskine og den nye er måske nogenlunde identisk?

Kunne være man skulle skynde sig at benchmark ens PC nu og se hvordan den performer samme test igen efter patch.

Lyder lyder virkelig om kæmpe fuckup fra Intel, og med alle de store virksomheder som bruger dem på server side også. Det må komme til at koste dem big time.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dRxLdRxLSkrevet 03/01-18 20:13 
I følge dette tweet har jeg aldrig prøvet at køre andet på maskinen end et os der var patched: https://twitter.com/aionescu/status/948609809540046849

...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 03/01-18 20:16 
Vigtigere endnu så er det åbenbart ikke så stort et problem for nyere Intel CPU'en : https://twitter.com/aionescu/status/948613035861553152
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 03/01-18 20:59 
Med nyere Intel CPU'er menes der åbenbart Haswell (fra 2013) og fremefter.

Min gamle 13" macbook pro er lige netop fra generationen før (Kaby Lake).

Jeg er rolig igen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
John DoeJohn DoeSkrevet 03/01-18 21:35 
Er Kaby Lake ikke noget nyere end Haswell?

https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
dRxLdRxLSkrevet 03/01-18 21:37 
jo, det var Ivy Bridge, som er fra 2012, jeg mente, beklager fejlen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-18 21:51 
Nice. Min Martinbook er fra 2015 og jeg synes heller ikke at have oplevet noget performance drop siden opdateringen. Det kunne dog også skyldes at den i7 i forvejen var alt for overkill til mit brug :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/01-18 21:55 
Pyh, jeg har i7-4771 (Haswell?) så jeg bør ikke rammes så hårdt? :/

Meget skidt historie for Intel... av!
tastasSkrevet 03/01-18 21:55 
Hehe, lover ikke godt ud for min 1st gen i5-760 så ...
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DunwichDunwichSkrevet 04/01-18 10:22 
Hvad angår MacBooks, så er der åbenbart taget hånd om problemet i 10.13.2 opdateringen. Jeg har en Macbook Pro fra 2015 (2,7 GHz Intel Core i5), og har ikke oplevet nogle hastighedsnedsættelser el. lign. Nærmest tværtimod, vil jeg sige; Synes min er rigelig hurtig, til mit behov.

https://www.macrumors.com/2018/01/03/intel-design-flaw-fixed-macos-10-13-2/
DunwichDunwichSkrevet 28/01-18 22:57 
https://www.expressen.se/dinapengar/hochms-barnstrumpor-plockas-bort-efter-kritik/

En psykisk syg forbruger, med for meget fritid og internetforbindelse, har endnu engang kontaktet H&M's kundeservice med en klage.
Soren47Soren47Skrevet 28/01-18 23:50 
Det ville være fedt hvis du ikke kaldte folk du er uenige med for psykisk syge. :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/01-18 00:43 
Så er den også løst. Det kunne være jeg skulle blive PR chef hos H&M :D

Aaarrrgh-tråden
JmogJmogSkrevet 29/01-18 03:33 
Soren47>
Det ville være fedt hvis du ikke kaldte folk du er uenige med for psykisk syge. :)

Psykisk syg er måske at gå lidt langt, men det her er da ikke et tilfælde, hvor der kan være tale om “forskellige meninger”. Allah på arabisk består af 9 forskellige tegn. Det som er på strømpen er et enkelt tegn, som, hvis man vender det på hovedet, ligner en niendedel af Allah-tegnet. Det ligner Macdonalds-logoet lige så meget.

Personen der klagede, har ikke en skid at have det i.
DunwichDunwichSkrevet 29/01-18 10:46 
Soren47>
Det ville være fedt hvis du ikke kaldte folk du er uenige med for psykisk syge. :)

Fair nok. Men som Jmog påpeger, så har det ikke noget at gøre med at være uenige med nogen, men at kalde et individ ud, som tydeligvis har for meget fritid, og burde bruge sin internetopkobling på noget andet, end at være en ubegavet idiot der troller for opmærksomhed, i kølvandet på andre ligesindedes H&M klager.

I vanlig H&M stil, ligger de sig selvfølgelig fladt ned, og undskylder igen-igen, for man vil jo ikke krænke religiøse fantaster fra kundesegmentet, som vandaliserer butikken.
Soren47Soren47Skrevet 29/01-18 12:19 
Det var også mere at bruge psykisk syg som en fornærmelse :)

Men ja, sagen virker lidt fjollet. :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/03-18 21:51 
For et par år(?) siden købte jeg Blood Dragon på disk til min PC og var ret tændt på at spille det... indtil jeg opdagede, at det krævede, at jeg fik en konto på Uplay. Så det røg tilbage på hylden og har stået der lige siden :(

Forleden var det så på tilbud på Steam, og jeg tænkte "Yes! Nu kan jeg endelig spille det!". Nu installerede jeg det så, og opdage til min store "glæde", at Uplay blev hevet ned automatisk i samme omgang. Aaarrrgh! Jeg må vist bare finde mig i, at det er et 80'er -trip, jeg aldrig kommer til at opleve *snøft* :(
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-18 21:54 
Er Uplay værre end Steam?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/03-18 22:02 
Jeg har i hvert fald ikke set nogen udtale noget positivt om det endnu. Hele ideen med at bruge Steam er, i mine øjne, også, at man ikke behøver at have andet bæ installeret. Jeg hader simpelthen at få proppet kontoer ned i halsen :(
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-18 22:22, rettet 28/03-18 22:23 
Ja det forstår jeg godt :/

Hvad med bare at finde en piratkopi nu hvor du i forvejen ejer spillet og dermed slippe for al deres DRM-pis?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/03-18 22:43, rettet 28/03-18 23:14 
hvis uPlay virkelig gør det til en umulighed, så anskaf det til konsol. Hvis du har PS Plus eller Gold kan det faktisk være du allerede har det i downloadlisten.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-18 22:50 
Killer Bean er unkewl og spiller kun på PC disse dage :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/03-18 00:33 
KillerBean2>
Hele ideen med at bruge Steam er, i mine øjne, også, at man ikke behøver at have andet bæ installeret. Jeg hader simpelthen at få proppet kontoer ned i halsen :(

Men er det så i virkeligheden ikke præcis det samme som uplay? Jeg forstår heller ikke helt forskellen, for det der lyder netop som grunden til at jeg ikke orker ting som Steam :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/03-18 02:14 
KillerBean2>
Forleden var det så på tilbud på Steam, og jeg tænkte "Yes! Nu kan jeg endelig spille det!". Nu installerede jeg det så, og opdage til min store "glæde", at Uplay blev hevet ned automatisk i samme omgang. Aaarrrgh! Jeg må vist bare finde mig i, at det er et 80'er -trip, jeg aldrig kommer til at opleve *snøft* :(

Jeg har tidligere (og vist adskillige gange) øffet over netop det samme.

Start spil op på Steam -> Steam starter Uplay -> Uplay starter spillet

Derfor køber jeg mine Ubisoft titler med en Uplay key i stedet. Så kan jeg altid klaske det ind som non-Steam game, så jeg fortsat kan bruge deres overlay til at skrive med mine med-nørder (og give spillet mere passende titler)


Ang. Uplay, har jeg ikke voldsomt meget positivt at sige, men jeg har som sådan heller ikke rigtig noget negativt.
Den største fordel må vel være, at man kan bruge nogle af de der point man optjener via Trophychievements, på diverse ting i spillene.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
3of193of19Skrevet 03/05-18 17:16 
Strømsvigt mens jeg spiller God of War -> død PS4 HDD. INGEN forhandlere i nærheden har 2,5" harddiske på lager. Suk. Bestilt en 2TB Firecuda SSHD som erstatning, men det var ikke lige 800kr jeg havde lyst til at bruge på dét formål for tiden :(
slk486slk486Skrevet 03/05-18 18:26 
Hvis du kan nøjes med en 500GB SSHD har jeg nok et par stk liggende :)
j/k
3of193of19Skrevet 03/05-18 19:01 
Tak for tilbuddet, men den er allerede bestilt :)
slk486slk486Skrevet 03/05-18 19:47 
Firecuda'en er også en hurtig SSHD disk, de har bare ry for at gå hurtigt - og jeg har selv erfaret det samme. Var nødt til at skifte en magen til i min pro for en måneds tid siden. Den var ca. 1 år. Håber du har bedre held med din (og jeg med erstatningen :) )
j/k
SumezSumezSkrevet 03/05-18 19:54 
3of19>
Strømsvigt mens jeg spiller God of War -> død PS4 HDD.

Kan det seriøst dræbe en harddisk at strømmen går? :O Ubehageligt, det kan jo ske nårsomhelst!
Fandt du iøvrigt nogensinde ud af hvad årsagen var?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 03/05-18 20:53 
Det er sjældent det dræber HDD’en men det er bestemt muligt, hvis den er igang med at skrive til disken mens strømmen går. Normalt ville det dog blot være nogle beskadigede sektorer.
BeanoBeanoSkrevet 03/05-18 21:24 
Disken må have været defekt i forvejen, en strømafbrydelse vil ikke normalt crashe den helt.
scavengerscavengerSkrevet 04/05-18 08:22 
Jeg håber sgu der er nogen der redder stumperne :-(

Gibson Guitars
Nemo me impune lacessit
slk486slk486Skrevet 04/05-18 08:27 
De kommer sig nok. Det der stikker mest i øjnene er hvor elendig teksten er i artiklen :o
j/k
3of193of19Skrevet 04/05-18 08:58 
Den ville kun boote til Safe Mode og reinitialiseringen fejlede flere gange ved 99%.
3of193of19Skrevet 06/05-18 09:03 
Jeps. Det var harddisken. Firecuda installeret, reinitialisering virkede første gang. Nu kører den igen. Desværre mistede jeg en del progress i God of War, tre valkyrier skal jeg ordne igen. Suk.
JmogJmogSkrevet 06/05-18 11:23 
Har du ikke sat den til at bruge cloud backup af saves?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-18 12:23 
Det kan man vidst kun hvis man har PS+, ikke sandt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 06/05-18 12:35 
Hmm, kan være du har ret.
SumezSumezSkrevet 06/05-18 12:53 
Jo, det kræver at man betaler
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 06/05-18 13:50 
Jo der var cloud saves. Men den havde ikke opdateret i et par timer (i princippet mistede jeg det jeg havde spillet den dag inden strømsvigtet).
John DoeJohn DoeSkrevet 26/05-18 10:56 
Hvorfor f... kan man ikke styre med d-pad i Metroid: Samus Returns..
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-18 11:04 
Ja det er pisse træls med 2D-spil hvor man skal styre med analog :(

Men lige netop Samus Returns synes jeg faktisk ikke var det store problem at spillet med circle pad. Det fungerede fint at kunne sigte 360-grader, men til platforms-hopperi havde et alm. D-pad langt være at foretrække.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 28/02-19 20:25 
YouSee har sænket min upload fra 30 til 10 uden at fortælle mig om det. Jeg fik en mail for tre måneder siden, men der stod kun at min download ville stige fra 140 til 150. Prisen er uændret og der er ikke noget at gøre, udover at betale væsentligt mere. Aaargh!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig