X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 15/05-17 09:29 
Ja tak. Jeg har mistet tal på hvor mange uåbnede NES classic konsoller jeg har set til salg på Facebook. De når godt over kr 1000,- hver gang.
millenniummillenniumSkrevet 15/05-17 09:39 
Jeg har bevidst fravalgt hele den NES Classic markedshype, og regner med at om 6-8 år kan man få dem på loppemarkeder for 100 bobs, fordi folk er brændt inde med dem.

Og hvis ikke - no loss. Det er jo bare en kopi i mini-størrelse.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/05-17 10:19 
Der er absolut intet formål i at købe den hvis man har en rigtig NES. Og det er bestemt ikke usandsynligt at du kan få den til pebernødder om nogle år, da folk der køber den nu ikke har nogen reel interesse i den, men kun opkøber fordi de tror det bliver et samlerobjekt.
Det er lidt ligesom alle dem der er brændt inde med sealed eksemplarer af Ikaruga til Dreamcast. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 15/05-17 10:26, rettet 15/05-17 10:26 
Hørte om en mand som købte tyve NES Classic konsoller fra Power (sikkert ikke fordi han har 20 børn). Og flere svenske retrospil FB-grupper tillader ikke længere NES mini auktioner. Det stak helt af, men om ikke så længe falder priserne sikkert igen. Eller også har Nintendo et kort oppe i ærmet om ikke så længe, som gør den komplet uinteressant.

Jeg holder mig i hvert fald helt væk fra det galskab.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-17 12:30, rettet 15/05-17 12:34 
Sumez>
Der er absolut intet formål i at købe den hvis man har en rigtig NES...

Det er godt nok er vildt påstulat. Hvis du allerede har en NES OG alle de spil fra NES mini-spil du gerne vil spille, så er der ikke umiddelbar megen grund til at købe en.

Men du skal tænke på at NES'en uden modifikation har så dårligt et billede at den faktisk ikke er brugbar som underholdning :) Det løser NES mini ved at have HDMI, som for langt hovedparten af forbrugerne er nemmere at have med at gøre. Dermed ungås deinterlacing og lag i samme grad som original NES ville tilføje og folk vil derfor få en bedre spiloplevelse med en mini.

Jeg kan godt forstå dem der gerne vil have en mini, selvom jeg selv er godt tilfreds med min egen originale NES. Men den er naturligvis også moddet og dermed brugbar.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/05-17 14:01, rettet 15/05-17 14:03 
Så vidt jeg har forstået oplever NES Mini'en midnst ligeså meget lag som en NES sat til et HD-TV via composite allerede gør.
Desuden simulerer NES Mini'ens scanline-filter rent faktisk det elendige composite-signal fra en normal NES, så selvom den kører HDMI er du ligevidt mht. billedsignal - pixel perfect billedet er stadig fornuftigt nok, selvom ratio'en ikke er helt rigtig, og du naturligvis ikke får scanlines på. I sidste ende mener jeg ikke du får meget ud af HDMI-signalet - hvis du allerede har en NES, har du nok også en måde at sætte den til en eller anden form for skærm. Igen, jeg snakker ikke Mini'ens originale målgruppe, men netop folk som os, der i mange tilfælde allerede har en masse NES-spil, og egentlig ikke har noget at komme efter i dette produkt.

Og ja, det forudsætter selvfølgelig også at du allerede har de spil der er inkluderet i Mini'en, men omvendt så forudsætter det også at du faktisk har en interesse i samtlige titler i pakken, men samtidig af en eller anden grund ikke har spillene i forvejen, og derudover aldrig nogensinde får lyst til at investere i andre spil end de 30, da NES Mini'en ikke understøtter at man køber flere spil til dem.
Så er der jo så selvfølgelig de folk der hacker den og smider en masse ROMs på, men hvis dit mål alligevel er en emulator til at køre piratkopierede spil på, så har du allerede en væsentlig bedre løsning i den PC du formentlig allerede sidder med...

Det korte af det lange er.... som jeg sagde, der er ikke meget at komme efter for os der allerede har en NES :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-17 15:09 
"hvis du allerede har en NES, har du nok også en måde at sætte den til en eller anden form for skærm. "

Langt hovedparten af folk der har en NES har den sluttet til med composhite og langt hovedparten af disse har i øvrigt også kun et HDTV. Altså ingen scanlines, og billedet er ren lort, hvor HDMI vil være langt bedre.

"Og ja, det forudsætter selvfølgelig også at du allerede har de spil der er inkluderet i Mini'en, men omvendt så forudsætter det også at du faktisk har en interesse i samtlige titler i pakken..."

Nej, du kan sagtens eje en Mini og spille på den, uden at du behøver ville alle de inkluderede spil lige meget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/05-17 15:31 
Ligegyldige pointer :) Jeg skal ikke have en NES Mini, millennium skal ikke have en NES Mini, og du skal ikke have en NES Mini. Og folk der sætter deres NES til et LCD-fjernsyn i 16:9 via composite eller RF er nok alligevel ret ligeglade med billedkvalitet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-17 16:30 
Jeg ville gerne have en, men okay så :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/05-17 17:34 
Nåja, undskyld :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-17 19:26 
Du er tilgivet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/05-17 20:06 
Helt enig, Har osse skrevet her før om det.
Lige nu ser det ud til jeg kommer tætter på at få ret. (vi er der ikke i nu)
Der er så mange til salg på facebook/dba/ebay. (til høje priser) Men der er alt for mange til salg.
Når dem som ikke ejer 2 retro spil i sit hjem, ikke er hype mere efter den NES klassik.
Ser vi dem til under 500kr.
Og om 5-10 år ligger de i plug n play pris.
De bliver tæt på ligegyldige som pong maskiner.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-17 21:11 
Der er rigtig mange til salg ja, men har du kigget på hvor mange der faktisk bliver solgt? Antallet er stadig meget højt:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=nes%20mini&LH_Complete=1&LH_Sold=1&rt=nc&_trksid=p2045573.m1684

Jeg tror aldrig den kommer ned i håndører som du tror.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 16/05-17 09:16, rettet 16/05-17 10:26 
Pt. ryger de på auktioner til 1000 - 1100 kr. Sjældent højere, og jeg tvivler kraftig på at inflationen på dem stiger yderligere. Lige nu reagerer køberne på frygt for aldrig at komme til at eje en, efter Nintendos udmelding. Interessant kollektiv psykologi, faktisk.

Så dem som har hamstret mhp videresalg har lige scoret sig en 3-400 kr pr konsol. Altså, det er knap nok en Tivoli-tur. Ikke noget nogen bliver millionær af. :D

Vent til om en 5-6 år, og lad os se... ;)
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 04/08-17 20:12 
Pis også, er kommet til at købe en Intel CPU der ikke passer til det øvrige setup.

Skulle have købt en Core i7-7700K men købte Core i7-7740X. Problemet er at sidstnævnte passer i en nyerere LGA 2066 socket mens det motherboard jeg har købt har en LGA1151 socket (som passer fint med en i7-7700K).

Hvis nogen alligevel er ved at bygge ny gaming PC, vil jeg gerne sælge fejlkøbet til højeste bud over 2000. CPU'en er købt for uge siden til til 2799,- hos proshop (jeg kan ikke sende retur fordi den er købt igennem firmaet).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-17 21:19 
Det var ellers en god pris :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 05/08-17 11:10 
Fuck it, jeg køber ram og bundkort der passer til fejlkøbet og bruger det til at opgradere en anden maskinen jeg har stående...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 14/08-17 21:44 
HBO ... verdens fedeste serier på verdens mest lortede streaming tjeneste afspillet på den mest lortede app. Go figure...
The medium is the message.
EltanEltanSkrevet 14/08-17 22:56 
Ja, det har været helt galt her til aften, men det lykkes os at få afviklet ugens afsnit uden for mange pauser.
vyssenvyssenSkrevet 15/08-17 07:02 
Er det i øvrigt kun mig, der er ved at hidse mig op over den ringe kvalitet ift. Netflix, jeg får via HBO?
millenniummillenniumSkrevet 15/08-17 08:52, rettet 15/08-17 08:57 
Nej, jeg synes heller ikke streaming kvaliteten på HBO ligefrem gør mig våd i bukserne.

Selv DR er bedre. Og det er public service :-0
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 15/08-17 08:58 
Når jeg vil se noget HBO stads tegner jeg ab for en måned eller to - og henter det jeg vil se... De må simpelthen komme ud af middelalderen.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 15/08-17 13:48 
De laver jo gode serier som foregår i primitive tidsaldre :D Måske derfor.

HBO - Our tech is ancient.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/08-17 16:17 
slk486>
Når jeg vil se noget HBO stads tegner jeg ab for en måned eller to - og henter det jeg vil se... De må simpelthen komme ud af middelalderen.

Yip!

Jeg havde et trial abonnement, så jeg kunne sæson 1 af Westworld, og to sæsoner af Fear the Walking Dead.

Oplevede en hel dag, hvor jeg ikke kunne få lov til at logge ind på deres app, grundet "tekniske problemer".
Imens der intet var at finde omkring driftsproblemer på hjemmesiden.
Kwa-lih-tæht!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 15/08-17 23:31 
Jeg har aldrig haft nogen problemer med at afspille, men billedkvaliteten er konsistent mærkbart ringere end Netflix. Rigtig ærgerligt.

HBO - Highly Bothersome Ordeal
enfenenfenSkrevet 16/08-17 10:09 
Det har jo altid været sådan med HBO. Det kan ikke overraske. De vinder kun på deres indhold af serier. Deres apps og hjemmeside har altid haltet. De var også en menneskealder om at få implementeret true AirPlay på iOS.

Jeg synes ikke kvaliteten på HBO er dårlig. Men den kan ikke måle sig med Netflix. C More har lidt samme problem. Rigtigt godt indhold af film. Men kvaliteten hænger lidt i bremsen.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 16/08-17 11:01 
De enkelte gange jeg har forsøgt Viaplay har jeg godt nok heller ikke været imponeret.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 16/08-17 11:14 
Prøvede også et Viaplay prøveabonnement i en måned. Det overbeviste mig absolut heller ikke. Nok den værste streaming-kvalitet jeg endnu har oplevet i en betalingstjeneste.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 16/08-17 21:31, rettet 16/08-17 21:31 
Så skal I prøve Viaplay igen. Jeg har sjældent noget at udsætte på kvaliteten. Jeg vil mene, de ligger lige efter Netflix. Amazon har jeg ikke fået prøvet endnu.

Men jeg så gerne nogle oplysninger på, hvad de forskellige streamingtjenester benytter af bitrate.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 16/08-17 21:57, rettet 16/08-17 21:57 
Har de uppet sig fra Stereo lyd?

Der er nu ikke noget, der interesserer mig på Viaplay :)
j/k
enfenenfenSkrevet 16/08-17 23:03 
De er igang med at opgradere kataloget fra 720p til 1080p samt til DD lyd.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 17/08-17 08:15 
enfen>
Men jeg så gerne nogle oplysninger på, hvad de forskellige streamingtjenester benytter af bitrate.

Deres krav til optimal kvalitet fortæller en del. Netflix kræver 6Mbit for 1080p. HBO kræver 4Mbit og specificerer ikke opløsning.
enfenenfenSkrevet 17/08-17 14:11 
Det medfølgende link til Flatpanels er også godt. De prøver at holde det nogenlunde opdateret. Dog er der ikke nævnt noget om bitrate. Men opløsning og lydformat listes.

Streaming tjenester
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 17/08-17 19:58 
Synes nu det er væsentlig info (på deres oversigt), at Netflix uden varsel fjerner film fra deres library. Har irriteret mig en håndfuld gange.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 17/08-17 20:45 
Ja, den er fin. Men mangler som sagt bitrate, selvom det sikkert kan være svært at finde ud af.

Netflix varsler altid. Dog med kort varsel. Jeg vil anbefale dig at kigge på www.flixfilm.dk. Nederst til højre lister de, de film, der forsvinder fra Netflix.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 18/08-17 08:47, rettet 18/08-17 08:48 
Er det mig som er helt crazy...? Har HBO browser player altid krævet Flash...???
Sådan husker jeg det ikke, men HBO kundeservice mener det er tilfældet.

Det er da også rimeligt aaaaargh (bare for at blive på topic).
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 18/08-17 09:02 
HBO har krævet flash, så længe jeg kan mindes. Vildt åndsvagt og meget ustabilt player. Min browser crasher konstant. Det mindste, de kunne gøre, var da at skifte til HTML5.
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 18/08-17 09:11 
Det er i øvrigt også den dårligste måde at bruge deres tjeneste, medmindre de har fikset problemet med ukurrant framerate som giver hak.

App-udgaverne (mobil, tablet, konsol) lider ikke under det.
OdinOdinSkrevet 18/08-17 11:20, rettet 18/08-17 11:22 
Xiwana>
HBO har krævet flash, så længe jeg kan mindes. Vildt åndsvagt og meget ustabilt player. Min browser crasher konstant. Det mindste, de kunne gøre, var da at skifte til HTML5.

Det har aldrig været muligt for dem, og HBO er ikke en enlig svale her. Samtlige services benytter sig af enten Flash, Silverlight eller deres egen proprietære løsning.
Årsagen er at W3C i mange år har stået fast på at HTML ikke skulle understøtte DRM. Det er så netop blevet ændret med W3Cs draft specifikation fra marts (https://www.w3.org/TR/encrypted-media/). Ikke overraskende meldte Adobe kort efter ud med en EOL-dato for Flash.
SumezSumezSkrevet 18/08-17 11:51 
Jeg anede ikke at W3C var gået med til det. Det er sgu alligevel lidt trist.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 18/08-17 12:17 
Jeg er fuldkommen enig.
millenniummillenniumSkrevet 18/08-17 12:36 
Så har jeg åbenbart bare drømt, at jeg så HBO serier i Safari. :-D

Derudover får deres player min MacBook til at koge og puste. Virkelig ikke særligt fedt, men de er nok ligeglade med Game of Thrones som deres USP.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 18/08-17 12:57, rettet 18/08-17 13:05 
Hvorfor skulle du have drømt det? Flash er skam understøttet i Safari på MacOS.
millenniummillenniumSkrevet 18/08-17 13:26 
Dvs. jeg drømte at jeg havde set en HBO serie i Safari, uden en infotekst fra Steve Jobs om, at Flash er noget forældet lort og jeg skal klikke på en masse ting for at forurene "hans" browser med forældet teknologi. :-P
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 19/08-17 19:48 
Veganere.

https://www.b.dk/nationalt/vegansk-mafia-chikanerer-slagter
enfenenfenSkrevet 20/08-17 07:47 
Odin>
Det har aldrig været muligt for dem, og HBO er ikke en enlig svale her. Samtlige services benytter sig af enten Flash, Silverlight eller deres egen proprietære løsning.

Viaplay og Cmore oplyser selv, at de benytter HTML5 på Chrome (muligvis også Firefox). Netflix har længe benyttet sig af HTML5, som jeg husker det.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 20/08-17 13:38 
Dunwich>
Veganere.

Folk der generaliserer
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/08-17 09:27 
^ Folk der stadig bruger den joke :D
j/k
SumezSumezSkrevet 21/08-17 09:41 
Joke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/08-17 10:04 
Sumez>
Folk der generaliserer

ER en generalisering ;)
j/k
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig