X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 09/11-16 23:43, rettet 09/11-16 23:48 
Husk også god, gammeldags kvindehad. Det kan vi ikke få nok af. Og lad os skrue tiden 50 år tilbage hvad angår LGBT-rettigheder; så bliver det også alt sammen så meget bedre. Alting er meget bedre, når der er nogle "andre" at hade.

Nu hvor de politisk ukorrekte, som de er så stolte af at kalde sig og være, er ved at tage over, så bliver tingene jo vendt på hovedet, skal vi huske. Snart er det vi venstrefløjstosser, der ikke hader kvinder, bøsser, lesbiske og alle andre der er lidt anderledes, der er de politisk ukorrekte.

Og hvor er det i øvrigt så dejligt ironisk, at folk der støtter en kandidat som under valgkampen har sagt de mest vanvittige og horrible ting om alle der ikke er hvide og konservative nu render rundt og brokker sig over sproget på de sociale medier.

Manden der fik sin twitter taget fra sig sidder med atombombekoderne om nogle måneder. Hyggeligt!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 09/11-16 23:56, rettet 10/11-16 00:04 
Papand>
Accepter nu for pokker at en stor del af befolkningerne er ved at brække sig over den politisk korrekte agenda og ønsker en anden retning.

Hvorfor skulle vi dog sige "det var godt valgt" at et _mindretal_ af den amerikanske befolkning har valgt en præsident som et _flertal_ af befolkningen var imod. Hillary fik (i skrivende stund) 207.000 flere stemmer.

Tilhængere af populistiske partier er så glade for at sige "hør folkets stemme!", "giv folket deres land tilbage" og lignende, men det er jo ikke det der er sket her. Hvis "folket" er flertallet, så er det jo det stik modsatte der skete i nat.
SumezSumezSkrevet 10/11-16 00:03, rettet 10/11-16 00:05 
Det er ret underordnet om det er et flertal eller mindretal for mit vedkommende. Jo flere der har stemt på den person, jo mere uhyggeligt ser det ud.
Men det er selvfølgelig rigtigt at USA's valgsystem er fuldstændig smadret, og intet har med demokrati at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 10/11-16 00:06 
Absolut, men det er da en lillebitte smule rart at vide, at det trods alt ikke er flertallet af amerikanerne, der har stemt på en sexistisk, ubehøvlet racist.

Ovenstående bemærkninger er i øvrigt ikke det mindste venstreorienterede. Det er ubestridelige fakta.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/11-16 00:12 
Papand>
I stedet for at lytte og gå i dialog, så stigmatiserer man en kæmpe del af befolkningen som dårligt har lov at have deres mening.

Er det ikke, mere eller mindre, præcist sådan en type de har valgt at skulle have som præsident? ;)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
PapandPapandSkrevet 10/11-16 00:44 
I stedet for at kigge på alt det der er forkert med Trump, så prøv i stedet at forstå hvorfor så ufattelig mange mennesker stemmer som de gør. Der ulmer en enorm vrede omkring emner, hvor de politisk korrekte åbenbart har undertrykt halvdelen af befolkningen, så deres eneste valg nu er at stemme på Trump. Det er jo en protest. Samme situation er det i Sverige, hvor det er voldsomt at se hvordan man ikke kan tale negativt om eksempelvis indvandring uden at blive stemplet som racist. Det er sådan noget der giver grobund til ekstremer som vi nu ser blomstre overalt i den vestlige verden. Tryk avler modtryk. Hvis vi bare var bedre til at lytte og forstå, så ville verden se langt bedre ud. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/11-16 16:13 
Jeg ved ikke helt, hvorfra du har fået det indtryk, at venstrefløjen elsker politisk korrekthed. Så vidt jeg kan forstå, hænger det lort langt ud ad halsen på ALLE mennesker, som har en smule hjerne, uanset politisk orientering. Jeg har i hvert fald set flere kendisser på venstrefløjen udtale, at de syntes Trump var lidt sej, da han i sin tid trådte ind i valgkampen, netop fordi han ikke lagde fingre imellem.

Men jeg forstår bare ikke helt det argument, der bliver lagt på bordet, hver gang den her slags sker. At når folk er sure på de politikere, som burde vide bedre, så giver de i stedet magten til de sindssyge tegneseriefigurer som "protest", og så er det bare helt okay. Det svarer jo til at fyre hjertekirurgen, fordi han laver lægesjusk, og så give jobbet til den lokale VVS-mand, der har udtalt sig negativt om lægesjusk, som "protest". Fuldkommen sort...

Men ja, jeg forstår udmærket det med "tryk avler modtryk" (eller nærmere idioti avler større idioti). Jeg tror bare ikke, det har så meget at gøre med at skulle lytte og forstå. Mennesket er et primitivt dyr, der dybest set drives af meget basale behov. I mine øjne har vi desværre bare en tendens til at bilde os selv ind, at det ikke er den slags, der er grundlaget for vores vigtigste beslutninger (I'm looking at you Religion). Verden bliver først er bedre sted, når vi lærer at stoppe op et øjeblik før vi tager en skæbnesvanger beslutning, spørger os selv: "Vælger jeg den her løsning, fordi jeg er træt, liderlig eller sulten?" og hvis svaret er "ja" går væk og får et sundt afløb for det/de behov, før vi vender tilbage til problemstillingen. Eller med andre ord: Den tid, hvor det var en evolutionær fordel at tænke med kønsorganerne, er for længst forbi. I dag ender den slags bare altid med folkedrab, og det er simpelthen for dumt :(
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/11-16 23:23 
Jeg tror at vi lige skal slå koldt vand i blodet se tiden an med ham Trump dér. Hvis man skal kører USA som en forretning, går det ikke at eksludere folk, så jeg tror ikke at homoseksulle eller minoriteter skal regne med at der sker noget med dem.

Jeg mistænker at han har spillet fransk klovn for at hyle oppositionen ud af den, for det virker som trolling 101 at opildne sin modstander til reaktion ved at fyrer en masse pis af.

Ifølge det her så er hans planlagte bandlysning af muslimer allerede forsvundet fra hans hjemmeside.
http://imgur.com/gallery/0UCBt
QQSkrevet 11/11-16 02:55 
Sumez>
Men det er selvfølgelig rigtigt at USA's valgsystem er fuldstændig smadret, og intet har med demokrati at gøre.

Jmog>
Hvis "folket" er flertallet, så er det jo det stik modsatte der skete i nat.

Så skarpt synes jeg ikke man kan skære den. Det er heller ikke ideelt i mine øjne, men det betyder ikke, at det er udemokratisk. Det var IKKE et fucked up valgsystem, der fik Trump valgt - det var vælgerne, måske især de 5 millioner vælgere, der normalt stemmer på Demokraterne, men slet ikke stemte den her gang. De vælgere kunne have vendt det. Men Clinton er forhadt og den bedste modstander for en kandidat som Trump.

USA er ikke et land som Danmark, men en føderation af "selvstændige" stater, der i mange spørgsmål ønsker at have selvbestemmelse. Det er staterne selv, der beslutter om alle deres valgmænd går til én kandidat (vinderen i staten), eller fordeles efter stemmeandelen. Kun Maine og Nebraska gør det sidste. Men det er altså vælgerne i den enkelte stat, der bestemmer, at det skal være sådan. Det betyder i princippet, at den enkelte stat som samlet enhed, har mere indflydelse på resultatet, men det betyder (desværre, vil nogen mene) også, at mange stemmer er uden betydning. Det kan sammenlignes med EU, i det at dem der ikke synes om Løkke, ikke har nogen indflydelse på beslutningerne i Det Europæiske Råd. Det er en lige stor fordel for begge partier. I Californien bor der mange millioner Republikanere, men alle statens valgmænd er i de sidste mange valg gået til Demokraterne. Derfor er der mange Republikanere, der ikke stemmer, fordi deres stemme er ligegyldig. Og derfor kan man ikke regne med antallet af stemmer, da indflydelsen og incitamentet for at stemme er langt større i en svingstat som Ohio, end den er i fx Texas, hvor millioner af Demokraters stemmer er ubrugelige.

Der var også en der nævnte gerrymandering tidligere, hvortil det bør tilføjes, at det kun har indflydelse på sammensætningen af Repræsentanternes Hus - igen, det er ikke ideelt, men det kommer begge partier til gode og vælgerne kunne gøre noget ved det, hvis de gad.

Det eneste, der rigtig bekymrer mig ved det amerikanske system, er at præsidenten udpeger højesteretsdommerne. Det er ekstremt tilfældigt, hvor mange dommere en præsident kan vælge, det sker næsten kun når de dør. Og disse dommere har helt vildt meget magt. Deres rolle er at fortolke forfatningen, men reelt set har deres politiske holdninger større indflydelse på amerikanerne end nogen politiker. Og de har det typisk i resten af deres levetid.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 11/11-16 03:13 
Aaarrrgh-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 11/11-16 08:15 
@Hølmkjær

Men antallet af valgmænd er jo ikke proportionelt med befolkningsstørrelsen i den enkelte stat.
slk486slk486Skrevet 24/11-16 09:15, rettet 24/11-16 09:15 
Havde lige fået min Egret II fixet, så jeg kunne spille på den. Skærmen stod skide flot, indtil jeg skulle rotere den...
I første omgang var alt fint og jeg kunne spille 1.5 loop Wyvern Wings, hvorefter jeg slukkede for at lave mad. Godt 20 min efter kom der pludselig en høj susen fra cab'et og det lød som om der gik hul på skærmen.
Det viste sig, at gutten, der havde reppet skærmen, havde stripset ledningerne pænt op, så det satte lige nok pres på tuben, til at det ikke kunne mærkes, men alligevel fik den til at flække efter en times tid. Aaaarg :(

Jagten på ny monitor begyndt.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-16 09:16 
Fuck! :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/11-16 10:00 
Damn det lyder godt nok voldsomt! God reminder til os andre om at være opmærksomme på den slags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/12-16 10:21 
Har lige fået Last Guardian CE ind af døren fra Amazon.

Normalt pakker de tingene ret fornuftigt, men denne gang? Ingen indpakning overhovedet, de har bare smidt pakkelabel direkte på den flotte hvide CE box... WTF Amazon!?
j/k
3of193of19Skrevet 12/12-16 10:36 
Dafuq?!
slk486slk486Skrevet 12/12-16 11:12 
Den er udsolgt de fleste steder, så havde ikke engang anden mulighed end at tage imod en lille refund, men fik i det mindste mere end normalt :)
j/k
scavengerscavengerSkrevet 22/12-16 12:16 
CDON starter vinterudsalg i dag.
Spilkategorien mangler fuldstændig, så intet udsalg der.

CDON No Games
Nemo me impune lacessit
solid snakesolid snakeSkrevet 28/12-16 17:57, rettet 28/12-16 17:58 
Arggggh..... Dealextreme har sendt de 2 ting jeg har bestilt i samme pakke, hvilket betyder postnord har taget min pakke i tolden som sammenlagt koster 98kr..
Plejer de ikke og sende deres ting i 2 pakker?

At betale 184kr... No Way... Så kunne jeg lige så godt have købt det i Danmark.

Udover dette, har det været undervejs siden den 04-11 så surt show..

Er der nogen der ved om de blot returnere pengene, når varen ryger tilbage til dem?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KTCKTCSkrevet 01/01-17 17:01 
Jeg har nu endelig taget mig sammen til at bruge min PSN konto, og ville til at spille mit nye Beyond Two Souls: Special Edition spil. Det viser sig så, at DLC-koden, som alt dette indhold åbenbart gemmer sig bag, udløb i går. Røv og nøgler, siger jeg bare!
Er den ekstra spilbare scene god?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
--Skrevet 06/01-17 18:18 
P-bøde og 590 kr. fattigere -_-

Hvor bliver jeg dog nogle gange bare træt af mig selv...
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 21/01-17 01:46 
Min Surroundreceiver er blevet ustabil mht hvornår den vil se lyd via HDMI. Jeg er nødt til at købe en ny.
JmogJmogSkrevet 22/01-17 02:58 
Hvor jeg dog afskyr HDMI standarden. Den højere båndbredde standarden har er dejlig, men handshaking er videokablers pendant til nazistpartiet i 30'erne.

Jeg fik ny receiver og nu dur det kabel jeg bruger til min Blurayafspiller pludselig ikke længere. Skifter jeg kablet virker det fint, men det er ikke langt nok til permanent setup, så jeg skal have købt et nyt.

Jeg savner scart og coax. Enten virkede det med alt eller intet (=defekt kabel).
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-17 11:22 
Aaarrrgh, et eller andet lusket møgdyr har brugt mine visa-oplysninger til at købe for 450€ tøj et sted i Milano. Jeg opdager det selvfølgelig først fredag aften, så jeg kunne ikke gøre andet end at skynde mig at hæve lidt kontanter og spærre kortet. Det er fanme sort, at bankerne ikke har nogen ansat, man kan ringe til i weekenderne :(
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-17 16:52 
Skod :( bliver sådan noget dækket af banken?
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 28/01-17 17:41 
Aaaargh må lige kvække lidt over PostNord!!

Bestiller en pakke til modtagelse i en pakkeboks som ligger to min fra hjemmet. Dagen efter modtager jeg så en mail fra PostNord, hvor der står at der ikke var plads i pakkeboksen. I stedet kan jeg hente den i et posthus i Kvickly, som ligger cirka 4km fra hjemmet (selvom jeg bor 500m fra en Føtex hvor det også er posthus).
Ok fuck og fuck. Jeg kører så til Kvickly hvor jeg (ifølge mailen fra PostNord) kan hente pakken i hele butikkens åbningstid.
Men det kan ikke. I stedet hænger der et skilt om ændrede åbningstider, så der er lukket om lørdagen og kun åbent mellem 10 - 18 i hverdagene. Undskyld mig ... er det ikke der man er på arbejde?

Så aaaaaargh til jer, PostNord og tredobbelt fuck jer.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/01-17 18:21 
Konsolkongen>
Skod :( bliver sådan noget dækket af banken?

Det lyder lidt tosset, men det er faktisk den butik der har solgt varen, det står med ansvaret. Derfor du gerne vil gøre brug af 3D Secure hvis du har en webshop.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/01-17 18:41 
Tror han mener kortholderen - og gør banken/kreditkortselskabet med 99% sikkerhed :)
scavengerscavengerSkrevet 29/01-17 12:42 
KillerBean2>
Aaarrrgh, et eller andet lusket møgdyr har brugt mine visa-oplysninger til at købe for 450€ tøj et sted i Milano. Jeg opdager det selvfølgelig først fredag aften, så jeg kunne ikke gøre andet end at skynde mig at hæve lidt kontanter og spærre kortet. Det er fanme sort, at bankerne ikke har nogen ansat, man kan ringe til i weekenderne :(

Kan du ikke spærre kortet på din netbank?
Nemo me impune lacessit
JmogJmogSkrevet 29/01-17 13:01 
Det skrev han jo også at han gjorde.

I øvrigt tror jeg slet ikke der er nogen grund til at snakke med banken. Man skal bare udfylde en blanket (hentes sikkert på hjemmesiden) med hvilke beløb og hvornår og så sende den ind. Så får man refunderet pengene. Det var sådan jeg gjorde for et par år siden.
John DoeJohn DoeSkrevet 05/02-17 10:08 
For helvede, først The Kills i sommers, så Placebo i efteråret og nu Metallica. Jeg føler mig ret uheldig mht. koncerter.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
DarkenDarkenSkrevet 31/03-17 18:41 
aarrgh, nu er det denne tid igen, hvor man lige så godt kan holde sig fra alle media, for i morgen kan intet stoles på og omtrent alt og alle føler det nødvendigt at lave en aprilsnar. Det er så obligatorisk og halvhjertet at 99% af dem bare ikke er en skid sjove og mere en belastning som jeg ser det.... pyyyha nu har jeg det meget bedre Tak Aaarrrgh Tråd! ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 11/05-17 13:59, rettet 11/05-17 14:01 
Måske mere en fims end en "aaargh", men jeg er pænt træt at eShops som bevidst lader deres produkter forblive på siderne, selvom de ikke er tilgængelige - HELT sikkert for at bevare SEO optimering, så brugerne stadig fifler ind på deres shop via Google, i håb om at finde produktet.

Det burde ikke være lovligt iht markedsføringsloven.

Coolshop og El Giganten, jeg kigger især på jer...

POWER har også skrevet en laaang SEO-lækker side om NES Mini, men har naturligvis ikke den satan til salg.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 14:33 
Hvorfor dog ikke? Så længe det er tydeligt markeret om det er en lagervare, leveringstid osv, kan jeg ikke se problemet.
WehnerWehnerSkrevet 11/05-17 14:35 
Fordi de aldrig kommer til at få de varer igen. Det er yderst generende og spild af kundens tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 14:37, rettet 11/05-17 14:38 
Det passer så ikke - ofte er der tale om udsolgt vare som kommer på lager igen. Hvis det er en vare der helt er udgået og aldrig kommer igen, er jeg enig.
millenniummillenniumSkrevet 11/05-17 14:41 
Fra søgemaskineoptimering til søgemaskinesnyd. Man søger jo efter en vare på Google, og bliver henvist til 5-10 forskellige webshops som iflg. linket burde have varen, men har den så reelt ikke. I stedet er der en inaktiv annonce.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 14:44 
Jeg søger stort set aldrig efter varer via Google - jeg anvender butikkernes egen søgefunktion, princerunner eller lign. Måske mere Google som er problemet.
WehnerWehnerSkrevet 11/05-17 15:01 
Så er det klart, at du ikke kender til problemet, men tro mig (og Mille) - det eksisterer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 11/05-17 15:03 
Pricerunner indikerer så heldigvis om varen er på lager. Det gør Kelkoo ikke, så der kan man også finde varer som ikke er på lager og sikkert aldrig kommer det igen.

Så det er ikke helt et Google problem.
The medium is the message.
quadquadSkrevet 11/05-17 15:09 
Og ser man annoncer fra Pricerunner (mobil) indikerer de heller ikke om varen er på lager til prisen.

Generelt enig i at varer der ikke videreføres eller aldrig vil blive solgt til den nævnte pris, burde fjernes. Iht. elektronik er det et mindre problem, men mange andre varegrupper kategoriseres ikke på Pricerunner, så der er man tvunget til Google. Har lige købt noget stenkunst til en fødselsdagsgave, der ikke længere produceres, så det var en hyggelig eftermiddag med at besøge hjemmesider der ikke havde det på lager.
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 15:21 
Wehner>
Så er det klart, at du ikke kender til problemet, men tro mig (og Mille) - det eksisterer.

Ellers gøres der et stort problem ud af en mindre irritation :P
WehnerWehnerSkrevet 11/05-17 15:46, rettet 11/05-17 23:13 
Og det er nok dig, der ikke kender til problemet, fordi du ikke søger sådan, der ved det bedst :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 16:02 
Jeg forstår godt problemet - søge efter en vare som butikker ikke har til levering, lidt generende at besøge flere butikker( uanset indgangen), og det kan jo tage op til flere minutter. Men ligefrem lovgive om noget som i realiteten ikke kan løses via lov, er lidt drastisk :D
millenniummillenniumSkrevet 11/05-17 20:19 
Jo fleeeeere loooove!! Vi skal have det op i Borgen, goddamnit! :D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 20:41 
Ja, og allerhelst presset igennem lige inden sommerferien - tidspunktet for kvalitets lovbehandling ;)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/05-17 21:24 
Er det ikke omkring denne uge så?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 11/05-17 22:11 
Tæt på - de går på ferie d. 5. juni og drysser ind igen engang i oktober så branderten kan soves ud inden juleferien.
GreaseballGreaseballSkrevet 12/05-17 11:20 
Job med god pension og lang sommerferie. Hvem er med på at lavet et lille 'PlayRight' parti og stille op næste gang?
Butikker må ikke reklamere for vare de ikke har på lager kunne være en af vores mærke sager.
millenniummillenniumSkrevet 12/05-17 11:43 
Ja, og forbud mod at hamstre Nintendo konsoller. Skal der også slåes hårdt ned på :-D
The medium is the message.
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig