X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 24/06-16 08:51, rettet 24/06-16 08:51 
Venter også med blikket på online currency converters for at se hvad der snart sker...
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 24/06-16 09:04 
Spændt på om jeg skal rejse "hjem" :D

Der skal nok komme en handelsaftale ala Norges på bordet. Alt andet vil da være selvmord for den britiske økonomi.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/06-16 09:06 
Du skal også betale told hvis du køber fra Norge :)

Anyway, min kommentar handlede nu ikke så meget om handel, selvom det kunne se sådan ud, men Brexit som helhed. Det er absurd og sindssygt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/06-16 09:12, rettet 24/06-16 09:44 
Bortset fra fisk og landbrug ;) Har vist dog altid været "heldig" med import fra Norge.

Mere overordnet er der sikkerhedsregler, standarder osv, der gør, at der trods alt kan handles frit virksomheder imellem.

Lad os se hvor længe regeringen venter med faktisk at bede om udmeldelse. Indtil videre er det jo "bare" folket, der har krydset armene og stampet i jorden :D

Man kan håbe at det rusker op i EU og rent faktisk ender bedre, end det var. Spørgsmålet er måske hvad EU bør være fremover. Ønsket om en USA lignende magt har laaaaange udsigter, med alle de etablerede nationer, kulturer og identiter i EU. USA var ungt og havde ingen selvidentitet endnu.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/06-16 09:46 
Lad os se hvor længe regeringen venter med faktisk at bede om udmeldelse.

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/david-cameron-resigns-resignation-brexit-eu-referendum-result-live-latest-prime-minister-general-a7099936.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/06-16 09:48 
slk486>Spændt på om jeg skal rejse "hjem" :D

Der er vist en enkelt ledig briks i et telt i Thy :D
QQSkrevet 24/06-16 11:08 
Storbritannien VIL forlade EU. Det er der på ingen måde tvivl om nu. Hvilket samarbejde der kommer i stedet for, vil de bruge en god håndfuld år på at forhandle. Men det bliver ikke toldfrit som nu. Det kommer i bedste fald til at minde om Norges aftale. Med hensyn til at spare penge på pundet, så er der ikke så meget at hente, medmindre I handler med jeres US dollars. Euroen falder også lige nu og kronen er som bekendt låst til denne.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
slk486slk486Skrevet 24/06-16 11:33 
Der er ikke noget legalt bindene i afstemningen, men det vil nok være politisk selvmord ikke at udføre den :)
j/k
enfenenfenSkrevet 24/06-16 11:41, rettet 24/06-16 11:42 
Nigel Farage - fortaler for et Leave - lovede via en kampagne i sin tid, at alle de millioner, der blev sendt til EU, nu ville havne i sundhedsvæsenet. Det siger han nu, var en fejl. Hvor mange mon har stemt Leave ud fra det løfte?
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 24/06-16 11:52 
https://www.youtube.com/watch?v=hC5DkEudE4I
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/06-16 11:55 
lol... måske er det vejen frem for UK, en mandrilaftale :D
WehnerWehnerSkrevet 24/06-16 14:44 
slk486>
Der er ikke noget legalt bindene i afstemningen, men det vil nok være politisk selvmord ikke at udføre den :)

De kan vel lave en "Danmark anno 1992". http://sekr.uvm.dk/historie/tekster_tidssoejle/tid_hist/dan_nej_1992.html
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/06-16 14:46 
Så må vi håbe de husker at skyde efter benene
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/06-16 15:03 
Wehner>
De kan vel lave en "Danmark anno 1992". http://sekr.uvm.dk/historie/tekster_tidssoejle/tid_hist/dan_nej_1992.html

Nåh, vi troede i mente "ja"!
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/06-16 15:24 
YEAAH EM 92! LÅ LÅ LÅÅÅÅÅ!!!
DunwichDunwichSkrevet 01/07-16 18:36 
http://www.radio24syv.dk/programmer/reporterne/13943708/30:48/veganer-det-bor-vaere-ulovligt-at-spise/

Det halter lidt med argumentationen, men hun formår alligevel at spille både Hitler- OG Holocaust kortet, samtidigt.
SumezSumezSkrevet 03/08-16 12:02 
Takket være min konsol-opfostring, er der ikke meget jeg hader at bruge min tid på mere end at sætte PC-hardware sammen og få alting til at spille sammen software- og OS-mæssigt. Selv når det virker. Når det så ikke virker bliver ting bare endnu værre. Brugte en halv dag på at sætte en gammel computer (som åbenbart var ældre end donoren havde givet udtryk for) op som streaming-computer kun for at opdage at CPU'en var noget værre lort (og single-core), der resulterede i at alting gik i stå så snart den skulle i gang med at encode.

En anden aften blev så brugt på at prøve at bytte hardware rundt for at finde en solid løsning ud fra alle de diverse opsamlede PC-dele jeg har, kun for at støde på praktiske issues som et kabinet der er en cm for kort, bundkort med for få PCI-e porte, eller et der bare ganske enkelt nægter at starte så snart man sætter andet i PCI-e'en end det (overflødige) videokort jeg fik med en.

I forsøget på at rulle det hele tilbage til den opsætning jeg havde førhen, nægter Windows så lige pludselig at starte. Mit bedste bud er at det er relateret til at jeg nulstillede CMOS'en, men alle redningsforsøg virker ikke, hverken selvtjek af OS, hukommelse, chkdsk, fix af bootsektoren, system restore, og hvad ved jeg er ligeså håbløst som man kender det bedst når man prøver at fixe Microsoft-produkter gennem både de officielle og mindre officielle løsningsforslag.
Efter endnu en hel aftens tidsspilde med diverse diagnosticeringsprocesser og kunstigt åndedræt ender jeg så med den klassiske geninstallation af hele OS'et, og er nu tilbage til square one. Eller faktisk adskillige skridt inden square one.


Suk hvor kan man bare spilde meget tid på den slags. Og jeg har stadig ingen forklaring på hvorfor mit PCI-e kort ikke virker i den ene computer, når det virker fint i midst tre andre det har været i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/08-16 17:34 
Det er et vidunder at computere overhovedet fungere engang imellem. Selvom man skulle mene at det er logisk at samle er der altid et eller andet mystisk der går galt alligevel.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/08-16 00:16 
At bruge limpistol til at trække ledninger langs paneler (i det her tilfælde 1 tv-antennekabel + 1 RJ45-netværkskabel) virkede som en god ide i teorien (og ser stilistisk pænt ud) - hvis man ikke ønsker at banke kabelclips i panelet. Desværre begyndte kablerne så småt at "gå op i limen" (not so stylish). Jeg lavede først limprikker med ca 20-30 cm afstand, som kablerne blev presset ind på. Det holdt dog ikke længe, så jeg fjernede alle limprikkerne med sprit :/

Jeg trak kablerne igen - nu ved at lave limbaner (30-40 cm lange). Limen ser ud til at holde bedre fast på kablerne i denne omgang - bare ikke i hjørnerne, hvor jeg nok bare må ty til de gode gamle kabelclips... :!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/08-16 00:49, rettet 09/08-16 00:50 
Sumez>
Takket være min konsol-opfostring, er der ikke meget jeg hader at bruge min tid på mere end at sætte PC-hardware sammen og få alting til at spille sammen software- og OS-mæssigt. Selv når det virker. Når det så ikke virker bliver ting bare endnu værre.

Den slags giver alt for hurtigt grå hår :/ Jeg droppede selv at sammensætte pc'er, da jeg blev træt af "støjen". Har siden 2011 kørt med SSD i en bærbar Dell og fortryder ikke skiftet (jeg droppede 100% traditionelle HDD'er dengang). Fik dog lige lovlig meget bøvl med at opgradere min bærbare Dell Precision M4500 (2011) fra Win 7 (32-bit) til Win 10 (64-bit). Det krævede i sidste ende en ren OS-installation (det havde jeg dog forudset), men Win 10 64-bit OS begyndte at fryse ved Win 10-logoet - ikke hver gang, men for hyppigt - og krævede at jeg måtte opgive RAID-mode (som Dell klargjorde den til). Det eneste, der fik systemet til at boote (næsten) fejlfrit igen var at ændre fra RAID-mode til AHCI-mode i BIOS. Det var ren trial and error i en længere periode (til at blive sindssyg af). Jeg burde bare have brugt den 30 dages fortrydelse (af gratis opgradering) og gået tilbage til Win 7...

Besluttede for god ordens skyld - med lidt sur mine - at fjerne min gamle Samsung SSD og tilføjede en Crucial mini-SSD (mini-PCIe) i min bærbare, som jeg valgte at lægge Win 10 på. Den er hurtigere end min gamle SSD fra Dell. Det var tilbage i december, og problemet har ikke optrådt siden (ikke ensbetydende med, at BSOD-fejl er fortid: oplever en "DPC_WATCHDOG_VIOLATION" for tiden...har ikke fået kigget på det endnu, men den optræder ikke hver dag).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
slk486slk486Skrevet 24/08-16 16:33, rettet 24/08-16 16:33 
Blade Runner sequel?? ... Wait, what?!
j/k
OdinOdinSkrevet 24/08-16 17:07 
Hahahahaha. Jøsses. Hvornår kom du ud af respiratoren?
BeanoBeanoSkrevet 24/08-16 18:46 
Lol, fandeme en skidt opvågning ;)
millenniummillenniumSkrevet 24/08-16 20:29 
Put him back in. :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 24/08-16 21:50 
Ha ha, var jeg i respirator? Put me back in! :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 24/08-16 22:11 
Dagens Aaaarggh....

Kommer hjem fra arbejde, har lige en halv time til overs og tænker "Kan da nå et par death matches inden jeg skal til at lave mad". Tænder for PS4, loader, venter, kommer ind i spil, server-lortet er fucked up, alle spillere fryser, jeg skynder mig ud, prøver igen, venter, zzzzz, kommer ind i et nyt spil, server-problemer igen, går ud igen. Erkender: Det virker nok bare ikke.

Kigger på uret. Den halve time er gået.

Fortryder jeg ikke bare tændte for min SNES. Der skal man sgu aldrig vente på noget, og den virker altid.

Aaaaargh!
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/08-16 23:24 
Så ved du det til næste gang :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/08-16 07:10 
Det er til gengæld ret småt med online multiplayerspil på SNES ;-)

Hvilket spil var det?
millenniummillenniumSkrevet 25/08-16 09:02 
Uncharted 4
The medium is the message.
scavengerscavengerSkrevet 26/08-16 12:19 
Jeg fik i dag besked på, at jeg skal forvente en helingsperiode på 3-4 måneder efter de to operationer hvor jeg fik amputeret en tå og fjernet nekrotisk væv under foden. Så ingen ved hvornår jeg får lov at køre bil eller noget.
Nemo me impune lacessit
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/08-16 12:28 
Det lyder sgu hårdt. Det er jeg ked af at høre :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 26/08-16 13:14 
Shit, det lyder ikke godt scav. Hvad var komplikationen?
j/k
scavengerscavengerSkrevet 26/08-16 13:48 
En infektion i tå nummer to på venstre fod der på 1½ døgn spredte sig ned under foden og gav blodforgiftning med en suppe af fire forskellige slags bakterier. Jeg var indlagt i 12 dage, blev opereret 2 gange og ved en tredje operation syet sammen med 25 sting. Jeg har været på to slags antibiotika i næsten en måned nu, og er det fortsat.
Nemo me impune lacessit
slk486slk486Skrevet 26/08-16 14:23 
Jøsses :o

Hvad kom infektionen af?
j/k
enfenenfenSkrevet 26/08-16 14:29 
Øv, for helvede :(
Er også nysgerrig efter, hvad infektionen er kommet af.

God bedring!
What is the Matrix?
XiwanaXiwanaSkrevet 26/08-16 15:42 
Aj, øv. Go' bedring!
[inspirational quote here]
OdinOdinSkrevet 26/08-16 17:39 
For helvede, Henrik!
Det er jeg fandemig ked af at høre. Var det relateret til de ben-operationer du fik for nogle år tilbage?
scavengerscavengerSkrevet 26/08-16 18:45 
Infektionen kom igennem et meget lille tryksår under foden på ca 1x1 mm.
Jeg vidste jeg var i risikozonen fordi jeg er type II diabetiker, men havde aldrig i livet troet det kunne gå SÅ hurtigt.
Odin: Desværre ikke, det var den anden fod denne gang :-/
Nemo me impune lacessit
dRxLdRxLSkrevet 27/08-16 11:54 
Puha, det lyder godt nok voldsomt. God bedring til dig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 28/08-16 19:47 
Av! Sikke en omgang. God bedring ønskes du herfra også.
slk486slk486Skrevet 28/08-16 22:34 
Ikke rart - god bedring!
j/k
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/08-16 23:14 
Når man (igen...) køber alt for dyre spil i en brandert :(
GreaseballGreaseballSkrevet 28/08-16 23:23 
Great... min gamle tykke Playstation 3 er lige død. YLOD!
Der skulle ikke være nogen her som ligger inde med en de ikke bruger mere? Salg eller bytte har intr.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/08-16 23:35, rettet 28/08-16 23:35 
60GB-modellen med bagudkompabilitet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 28/08-16 23:59 
Ja den.
Ikke at jeg brugte bagudkompabiliteten ret meget. Fortrak bare at tænde PS2 og havde mit save game i stedet for at starte på et nyt.
Kan man nøjse med at købe en billig slim med 12gb og smide harddisken fra den gamle over i. Eller skal den formateres først?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-16 00:01 
Den skal formateres først :(

Hvis du alligevel skal smide den ud, vil jeg godt købe den hvis den er i pæn stand og det kan gøres meget billigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 29/08-16 09:00 
Jeg tror jeg lader teknikeren fra mit arbejde lige kigge på den først. Hvis han kan rede den så det billigere for mig, da jeg ikke lige PT har penge til at skulle finde en ny.
NaieraNaieraSkrevet 31/08-16 13:12 
Set i lyset af andre folks problemer er dette selvfølgelig ingenting, men postbuddet har bogstaveligt talt kørt over min pakke.

Aaarrrgh-tråden

Aaarrrgh-tråden

Aaarrrgh-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DanerenDanerenSkrevet 31/08-16 13:16 
Jeg tror at han har bestået optagelsesprøven...
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
BeanoBeanoSkrevet 31/08-16 14:58 
Der må vente et flot kontor på direktørgangen i PostNord med de evner han udviser - damn...
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig