X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 05/05-16 18:13 
3of19>
Gaming på wifi?

Så længe vi kun spiller en ad gangen, no problem.

Kom og se min lejlighed, for arkitekten har slet ikke designet rummene mhp kabler og LAN parties.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 05/05-16 18:26 
3of19>Det er ret almindeligt desværre. TDC routeren jeg fik efter de boostede deres forbindelser til 300+Mbit har også kun to porte, så jeg fik mig en hub.Så nu er alt der kan kables ud af æsken kablet.PS4 specielt skal være kablet, ingen 5 GHz wifi i maskinen, pinligt.

Spøjst, for XBone kan godt finde den forbindelse. Men nu er den kablet. Det er underligt de ikke tror folk har brug for mere, eller også vil producenten bare sælge nogen flere switch bokse :p
3of193of19Skrevet 05/05-16 18:38 
Xbox One har 5GHz wifi, i modsætning til PS4.
3of193of19Skrevet 05/05-16 18:43 
millennium>
3of19>
Gaming på wifi?

Så længe vi kun spiller en ad gangen, no problem.

Kom og se min lejlighed, for arkitekten har slet ikke designet rummene mhp kabler og LAN parties.

Samme her. Med den ekstra bonus at væggene er så tykke at signalet knapt rækker ud i køkkenet.
JmogJmogSkrevet 05/05-16 19:02 
5Ghz har faktisk kortere rækkevidde end 2,4Ghz.
OdinOdinSkrevet 05/05-16 19:34, rettet 05/05-16 19:50 
...Hvilket burde være indlysende for enhver der har haft bare én times fysik i folkeskolen. ^_^
MEN: Der er andre faktorer der spiller ind, hvoraf den væsentligste er at 2,4Ghz-båndet er fuld af støj, i hvilket fald 5Ghz faktisk i praksis kan nå lidt længere i mange hjem. Især i byerne, hvor telefoner, tv- og radiotransmissioner, bluetooth-enheder, mikrobølgeovne, babyalarmer, trådløse overvågningskameraer, husalarmsystemer, home automation/IoT-enheder og fanden og hans pumpestok - for slet ikke at tale om andre husstandes wi-fi-forbindelser - allesammen prøver at overdøve hinanden på det samme overmættede 2,4Ghz frekvensbånd.

Derudover benytter mange moderne 802.11ac-routere beamforming (en af grundene til at man ofte ser en latterligt stor mængde antenner på high-end wi-fi hjemmeroutere) for at overkomme 5Ghz-signalets ringere penetrationsevne gennem vægge og lofter.
dRxLdRxLSkrevet 06/05-16 00:22, rettet 06/05-16 00:22 
I gør mig så glad for at jeg rillede 20 ethernet kabler ind væggene før vi flyttede ind. Har heller ikke hørt noget brok fra datteren på 6 over at videoafspilleren tager lange og jævnlige 'tænkepauser' som da vi streamede over trådløst i den gamle lejlighed, efter at vi er gået fuldt trådet :-D

Det var et stort arbejde, men er meget tilfreds med de muligheder jeg nu har med ovenstående i kombination med den 28 portede layer 3 POE+ switch der samler det hele på loftet :-D
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 06/05-16 09:38, rettet 06/05-16 09:58 
Apropros routing og internet og alt det der.
Jeg har et underligt problem med min netværksopsætning som sikkert overhovedet ikke er underligt hvis man har forstand på netværk, men det har jeg ikke.

Jeg har 20/20mbit DSL, så jeg synes jeg brude være i stand til at bruge min downstream helt fint selvom jeg uploader. Men hvis jeg kører en live stream på Twitch (tror den er sat til omkring 600kbit/sec, så ikke særlig tung), bliver internettet fuldstænding umuligt at bruge. YouTube-videoer loader så langsomt at de ikke kan ses, og det er fuldstændig umuligt at se/teste min egen stream.

Så vidt jeg kan gennemskue eksisterer problemet dog kun på den ene side af den router jeg har placeret i mit spilrum ude i "garagen" for at kunne få Wifi derude (streaming-computeren er sat til den med netværkskabel), så jeg gætter på at den er flaskehalsen?
Hvis min kæreste samtidig sidder i selve huset og bruger internetter der, har hun ingen problemer.

edit: Skulle egentlig nok have været postet i dumme spørgsmåls-tråden, men det er rimelig "Arrrrgh" for mig :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 06/05-16 09:49, rettet 06/05-16 09:50 
3of19>
millennium>
3of19>
Gaming på wifi?

Så længe vi kun spiller en ad gangen, no problem.

Kom og se min lejlighed, for arkitekten har slet ikke designet rummene mhp kabler og LAN parties.

Samme her. Med den ekstra bonus at væggene er så tykke at signalet knapt rækker ud i køkkenet.

Det er ikke så fedt at net-indgangen til husstanden sidder ved entredøren, når man for helvede spiller i stuen. Der hænger så en Airport som giver max signalstyrke i gangen og sønnens værelse, men grundet en uheldig L-form i lejligheden, godt ramt af beton-vægge, falder signalet radikalt i resten af husstanden. Så jeg måtte fornyligt udvide med en ekstra Airport som extender. Det virker ok.

Ja, ville helt klar foretrække wires, men har ikke kvm til min egen mancave.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 06/05-16 11:53 
Sumez, overvej evt st skifte til kabel internet. Yousee tilbyder det også uden tv abonnement (eller de har under mindste gjort det), der er mindre ping end med DSL, og de tilbyder hastigheder langt over 100mbit, og højere upload også.
Det virker super til at kontrollere når jeg streamer, jeg kan køre fullscreen på Xbox/PS4 og have min Surface ved siden af til at checke/svare på chat.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/05-16 14:46 
Kan virkeligt pase at zombie revenge ikke er kommet til andet and dreamcast og arcade?
Er der ingen opsamling af sega spil , der har den på? :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 06/05-16 14:51 
Hvad er der i vejen med Dreamcast?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-16 15:09 
Intet, den version må være ret arcade-perfekt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 06/05-16 20:34 
@Sumez: For at forstå problemet skal jeg vide lidt mere om dit setup.

Har du ét ads modem med inbygget switche fra din udbyder? Og har du så forbundet én yderligere router i én af førnævntes LAN porte? Hvis ja, er router nummer 2 så koblet på som en router til endnu et subnet, eller er det koblet på i access point mode?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/05-16 19:03 
Ok. Kan så håbe sega smider en opsamling afsted til en konsol på et tidspunkt :)
(Med zombie revenge)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WonderboyWonderboySkrevet 10/05-16 13:31 
Hvorfor skal det være så dyrt at få taget pasfoto?.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 10/05-16 13:34 
Hvor dyrt er 'dyrt'? I mange kommuner kan man i borgerservice få det taget for relativt få penge (vist omkring 80,-).
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 10/05-16 13:43 
Okay her i Odense koster det 150,- og nogle steder mere.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 10/05-16 13:46 
Wow, det er dobbelt så dyrt som på Frederiksberg (85,-, tjekkede lige for en sikkerheds skyld). Surt!
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 10/05-16 13:57 
Det er kun et par uger siden det kom frem, at der har foregået karteldannelse med hensyn til priserne på pasfoto.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 10/05-16 14:01 
Okay så er der ikke noget at sige til at de er så dyre :-(
Og hvis man bruger denne måde som i link bliver det vel ikke godkendt?

Link...
I love monster land
slk486slk486Skrevet 10/05-16 14:14 
Du kan sagtens gøre det selv, hvis du følger retningslinjerne til punkt og prikke, men hvis de bliver afvist koster det et nyt fornyelsesgebyr svjv.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 10/05-16 14:27 
Og det er virkelig til PUNKT og PRIKKE. De har en scanner som tjekkee billedet og siger godkendt/afvist.

Vi fik børnenes billeder afvist fordi der var for stor forskel på lydstyrken i højre/venstre side af hovedet
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 10/05-16 14:43, rettet 10/05-16 14:43 
Vores scanner fortæller os, at dine børn larmer for meget i venstre side af hovedet. AFVIST.
WonderboyWonderboySkrevet 10/05-16 14:49 
:-)
I love monster land
GreaseballGreaseballSkrevet 10/05-16 20:03 
Odin>
Vores scanner fortæller os, at dine børn larmer for meget i venstre side af hovedet. AFVIST.

Ha! Det var sku dagens quote ^^)
3of193of19Skrevet 17/05-16 23:01 
Tetris kommer som scifi thriller film (trilogi).
WTF. I literally can't even.

Link...
dRxLdRxLSkrevet 10/06-16 00:25 
I går aftes stod Teslaen udenfor vores baghave og ladede. Køkkendøren var åben, så jeg kunne nærmest ikke undgå at bemærke de fire berusede drenge i 15-16 års alderen der kom gående forbi mens de højlydt kommenterede bilen. Jeg bed godt mærke i at en af dem udbrød til sine kammerater 'ejeren står altså lige der inde' da han fik øje på mig i døren, men var ikke mistænksom nok til at jeg gik ud og kiggede efter om der var noget på færde. I dag opdager jeg så ridsen der ses på billedet i den side der har vendt ud mod vejen...

Aaarrrgh-tråden

Svært at forstille sig at den skulle være opstået ved andet end håndkraft og dum vilje...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 10/06-16 08:27 
Vræl :(
enfenenfenSkrevet 10/06-16 08:51 
Der er jo så mistænksom, at jeg ville have været gået ud med det samme.

Men øv :(
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 10/06-16 08:57 
De trash talkede bilen lidt alá 'jeg kunne ikke selv tænke mig en Tesla' så i situationen gik jeg ud fra at han dæmpede på dem.
Min kæreste havde i øvrigt haft kigget på døren i tiden mellem drengene passerede forbi og jeg opdagede ridsen, og hun havde ikke lagt mærke til den. Så meget muligt at det ikke var dem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 10/06-16 12:43 
Fanme surt, når man kommer ud til sin bil, og opdager at en eller anden har smækket sin dør op i siden af bilen, eller at nogen har gnedet sig op af bilen eller ligefrem ridset den med vilje.
Umiddelbart ser det dog, ud fra billedet, ud til at være en overfladisk skade, så med lidt held kan de fikses af en autolakerer for små penge. Det kan ofte laves, så man ikke engang kan se det, selv om man ved hvor det er.
Jeg går ud fra det længere nede bare er snavs, ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 10/06-16 13:12 
Aaarrrgh-tråden
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-16 14:36 
Rigtig ærgerligt at se Daniel :( Det er dog stort af dig ikke bare at springe til konklusioner og beskylde dem, hvis du ikke er sikker. Heller ikke selvom det lyder som om der er en rimelig chance.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 10/06-16 15:03 
@konsolkongen: Det hjælper at læse denne tegneserie:
http://theoatmeal.com/comics/online_gaming

Altså hvor fedt mit liv overordnet er nu som voksen vs. hvem det end er der ikke kunne styre sig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/06-16 15:33 
Folk er så nederen. I nogen af de udsatte områder hvor de unge mennesker smadre biler, går de også efter de nye og dyre modeller da de åbenbart ser det som et symbol på at bekæmpe "the man" ved at smadre almindelige menneskers ting.
WehnerWehnerSkrevet 10/06-16 15:35 
Hærværk, grrrr :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ExceptionExceptionSkrevet 10/06-16 19:32 
Darkbeat>Folk er så nederen. I nogen af de udsatte områder hvor de unge mennesker smadre biler, går de også efter de nye og dyre modeller da de åbenbart ser det som et symbol på at bekæmpe "the man" ved at smadre almindelige menneskers ting.

De samme røvhuller som automatisk antager at alle som er en lille smule velhavende/har flere penge end dem selv, selvfølgelig har vundet det hele i Lotto, og på ingen måde faktisk kunne have knoklet for det de har.
Jeg opfatter mig selv som manerlig og velopdragen, men mennesker som begår disse vatpik-handlinger - som dRxL højst sandsynligt har været udsat for - skal bare ha' en i hver knæskal; så er det nok lidt sværere at løbe væk bagefter.

Beklager min rant, men for pokker hvor gør dumme mennesker livet besværligt nogen gange.
NaieraNaieraSkrevet 19/06-16 03:25 
950,- hævet på mit MasterCard fra Single.dk. Jeg har ALDRIG været på den side. Jeg tror ikke engang det er et år siden, at jeg sidst fik nye kort...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 19/06-16 07:37 
Ok, det er Aaaaargh! - men det er også lidt sjovt. Single.dk hmmmm?
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 19/06-16 10:21 
dRxL>@konsolkongen: Det hjælper at læse denne tegneserie: http://theoatmeal.com/comics/online_gamingAltså hvor fedt mit liv overordnet er nu som voksen vs. hvem det end er der ikke kunne styre sig.

Og det derfor jeg fortrækker single-player spil og stort set kun spiller multiplayer med venner. De få gange jeg spiller med fremmede kan tælles på en hånd.
SumezSumezSkrevet 24/06-16 07:35 
Ikke mere toldfri import fra England :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/06-16 07:38 
Kommer næppe til at ske, i hvert fald ikke de første par år.
SumezSumezSkrevet 24/06-16 07:44 
Underordnet, det er stadig sket.
Det med tolden var bare et forsøg på at give det et personligt perspektiv - det er stadig en forfærdelig ting der er sket :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/06-16 07:48 
Det er naturligvis ikke underordnet - det er en overreaktion da vi ikke hvad hvordan situationen er om 2+ år.
SumezSumezSkrevet 24/06-16 07:58 
Tror de får svært ved at trække i land nu. Man kan da håbe, men jeg tvivler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/06-16 08:33 
Tænkte på handelsaftaler, EU retning de kommende år, etc, ikke at der skulle trækkes i land mht. BREXIT afstemningen :)
SumezSumezSkrevet 24/06-16 08:42 
EU ER praktisk talt en handelsaftale
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 24/06-16 08:44 
Vi kan da nyde det lave pund indtil de effektivt forlader EU. Det kommer nok til at rasle ned.
BeanoBeanoSkrevet 24/06-16 08:46 
Sumez>EU ER praktisk talt en handelsaftale

Solgt som det i starten og blev til så meget mere over årene, det er det de skeptiske lande/befolkninger har noget i mod, ikke handelsaftaler.
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig