X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/11-15 20:39 
Selvfølgelig brokker vi os :)

Den slags regler er jo ikke hugget i sten. Mennesker har lavet dem, og mennesker kan lave dem om.
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/11-15 20:45 
De kunne gøre som FedEx gjorde, da jeg for en del år siden fik hevet en bas hjem fra USA.
Jeg kunne selv få lov at stå for fortoldning, eller jeg kunne lade dem klare det for et yderst fornuftigt gebyr.

Fortoldningen gennem Post Danmark er jo en meget lille procentdel, i forhold til deres gebyr.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 10/11-15 20:47 
Så ta fat i vores skatteminister eller EU :-).
I love monster land
SumezSumezSkrevet 10/11-15 23:21 
Reglerne siger man skal betale momsen, det er fair nok. Opkrævningsgebyret er ikke en lov-ting, det er et eller andet nogen har fået fedtet ind oveni. Som Fancy Pants skriver kan man godt benytte sig af ordninger hvor tolden betales på forhånd, så man ikke skal betale gebyret, men det er nærmest umuligt at gennemføre ved privathandler, og kræver en eller anden form for ekstern service, der naturligvis også skal se sig betalt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 10/11-15 23:29 
FancyPants>
De kunne gøre som FedEx gjorde, da jeg for en del år siden fik hevet en bas hjem fra USA.

Hvad for en? :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-15 23:42, rettet 10/11-15 23:43 
Gebyret burde enten starte ved beløb omkring 500kr, eller endnu bedre slet ikke være der. Hvis du f.eks. køber en vare for 81kr og den bliver taget i tolden, så kommer du af med 161kr til toldvæsnet, hvoraf 1kr er den moms du faktisk skal betale, og de 160kr er et gebyr der næsten dobbelt så dyrt som varen selv.

Synes du ikke det er sindssygt?

EDIT: P:R side skift-halløj.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/11-15 01:11 
Wehner>
Hvad for en? :p

Det var bare en ganske billig Kramer Baretta 422SP, som jeg købte for et sted mellem $150-200, da Gibson gik i gang med at lukke ned for MusicYo som deres Kramer forhandler.
Fragten endte stort set på det samme som bassen havde kostet, men så stod der også et FedEx bud og ringede på mine forældres dør efter en uge (inkl. tiden det tog dem fra deres henvendelse mht. fortoldning). :P

Den er på ingen måde noget særligt, men jeg blev sgu bare lidt forelsket i sådan en metallic rød superstrat-formet fætter med gennemgående hals... Og til den pris kunne jeg helt fint forsvare, at den mest har ageret pyntegenstand sammen med min matsorte Epiphone Thunderbird.
De står trods alt begge to i min stue, frem for at være gemt væk. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
The DaneThe DaneSkrevet 12/11-15 10:57 
Efter to gange at få Fallout 4 til at starte igår, så viser det sig at den ene harddisk er gået død ...

Håber virkeligt der er et godt tilbud på en ny computer i slutningen af November. :)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 04/12-15 16:48 
Et lille arg. Vores bil er blevet forsinket, så vi får den ikke i morgen alligevel, men nok først i midten af næste uge.

Aaarrrgh-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Soren47Soren47Skrevet 04/12-15 17:34, rettet 04/12-15 17:40 
Det må være Edisons spøgelse der er på færde!
dRxLdRxLSkrevet 04/12-15 17:40, rettet 04/12-15 17:40 
+1 @Soren47

Edison det svin!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 04/12-15 18:11 
*himmelvendt, sitrende næve* EDISOOOOOON!
WonderboyWonderboySkrevet 16/12-15 23:02 
EM i håndbold 2014 (mænd) taber finale til Frankrig på hjemmebane, tjek ikke godkendt minus -
VM i håndbold 2014 (kvinder) taber kvartfinale til rumænien hjemmebane, tjek ikke godkendt minus -

Ved ikke om de er bange for at vinde når det gælder?, for ikke at snakke om det danske landsholdet i fodbold?.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 16/12-15 23:05 
"Tjek ikke godkendt minus minus"? Hvad betyder det?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 16/12-15 23:43 
Jeg fatter heller ikke en brik af ovenstående.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/12-15 23:48 
De tabte sikkert pga. lag.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-15 07:04 
Så er det godt at vi som danskere er så selvfede at vi altid kan få oprejsning ved at bringe EM i '92 og Vikingetiden på banen.
Så er det pisse lige meget at vi ikke duer til en skid ellers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/12-15 08:10 
Odin>
Jeg fatter heller ikke en brik af ovenstående.

Ja det er meget kryptisk, måske sportsterminologi? :D
millenniummillenniumSkrevet 17/12-15 08:56 
@Wonderboy, så må du se noget kvindefodbold. Der klarer Danmark sig betydeligt bedre.

Link...
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 09/02-16 07:56 
Gametrailers.com lukker i dag :-(

Æv. Udover glimrende videoanmeldelser, så nød jeg virkelig deres debatshow GT Time.
DunwichDunwichSkrevet 09/02-16 21:32 
Yahya Hassan.

Så har han vist fået sine 15 minutter.

http://ekstrabladet.dk/112/yahya-anholdt-for-narkokoersel-her-endte-biljagten/5945612
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/02-16 21:48 
Godt Ingen kom til skade trods alt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 09/02-16 23:13 
Han er "gaven" der bliver ved med at give...

http://politik.tv2.dk/2016-02-09-yahya-hassan-forlader-liveinterview-undskyld-jeg-kan-godt-lide-dig
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WonderboyWonderboySkrevet 25/03-16 23:02, rettet 25/03-16 23:04 
Aaarrrgh så blev det heller ikke mig denne gang til at vinde Eurojackpoten, men en tysker øv øv :-(
Hvorfor er de altid så skide heldige :-(
I love monster land
GreaseballGreaseballSkrevet 26/03-16 11:15 
Ja, kunne godt have brugt en bid af de penge
WonderboyWonderboySkrevet 26/03-16 13:31 
Ja ikke :-)
I love monster land
OdinOdinSkrevet 01/04-16 19:14 
"Re-org". *suk*
Hvis I kender nogen der står og skal bruge en skrap interaktionsdesigner/UX'er, så send mig gerne et praj.
scavengerscavengerSkrevet 01/04-16 20:54 
"Synes ikke godt om"
Trist at høre :-(
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 01/04-16 21:05, rettet 01/04-16 21:06 
Odin, hvordan skete det? Nedskæring, reorganisering, eller...?

Mine gamle kollegaer inde på SimpleSite søger en Lead UX, men den er annonceret public.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 02/04-16 00:49 
:(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 02/04-16 01:52, rettet 02/04-16 08:49 
:-(
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 02/04-16 12:43 
millennium>
Odin, hvordan skete det? Nedskæring, reorganisering, eller...?

Mine gamle kollegaer inde på SimpleSite søger en Lead UX, men den er annonceret public.

"Reorganisering".
Tak for tippet med SimpleSite. Jeg kan dog se, at den er blevet besat.
KTCKTCSkrevet 02/04-16 12:49, rettet 02/04-16 12:50 
Odin: Øv, det var sgu' da træls at høre.
Du søger kun noget på Sjælland, ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OdinOdinSkrevet 02/04-16 13:04 
Tak for opbakningen (også til jer andre).
Ja, desværre. Selvom Jylland kunne være spændende, er vi p.t. stadig teknisk insolvente i tre-fire år endnu og kan ikke bare rykke tæltpælene op.
GreaseballGreaseballSkrevet 25/04-16 18:21 
Så sku da også... Havde håbet at kunne score nogle af de Wii U Fona i lyngby havde på tilbud i dag. Med 40% var den med Xnoblade til ca 1200kr. Men bilen gik i stykker igår så kunne ikke nå ud før arbejde. Fandt lidt spil her til aften men stacig væk... Det kadarver var plukket før jeg kom ud. Er der nogen gribe her inde fra de har bøffet sig en Wii U for at sælge den videre? :p
dRxLdRxLSkrevet 25/04-16 21:45 
Jeg ville gerne have haft en wii u, hvorfor har ingen sagt til mig at jeg skulle køre forbi Lyngby på vej til arbejde i dag? ;-)
Er der andre fonaer der skal lukkes snart?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 25/04-16 21:54 
Dem alle :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-16 21:55 
Ingen Fona har konsoller længere. De blev sendt tilbage til hovedlageret efter der var 20% rabat.

Det er i hvert fald det jeg kom frem til. Der var 4-5 Wii U maskiner i fredags i Svendborg, i dag var der ingen. Det var det samme for Hanky i Jyllands-Fona.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 25/04-16 21:55 
En håndfuld bliver kørt videre som Elgiganter, men altså med elgigantisk udvalg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 26/04-16 00:40 
Konsolkongen>
Ingen Fona har konsoller længere. De blev sendt tilbage til hovedlageret efter der var 20% rabat.

Det er i hvert fald det jeg kom frem til. Der var 4-5 Wii U maskiner i fredags i Svendborg, i dag var der ingen. Det var det samme for Hanky i Jyllands-Fona.

Jeg fik at vide at de 3 Wii U Fona i lyngby havde blev solgt i mandag da de åbnede.
JmogJmogSkrevet 01/05-16 13:52 
For helvede, Blizzard. Hearthstone har været stort set perfekt siden starten men nogle af kortene i den seneste udvidelse er komplet åndssvage. Et kort der koster 4 mana og erstatter samtlige dine kort i hånd OG deck med legendarys. Hvis man spiller det kort i første halvdel af kampen, så har man stort set automatisk vundet.

Selv hvis det kort havde kostet 10 mana, så havde det stadig været røvbilligt.
ChronoChronoSkrevet 01/05-16 18:33 
Det er ikke fra seneste udvidelse, og det er ikke et super godt meta-defining kort ;-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 01/05-16 19:05 
Er først blevet udsat for det nu. Det er næsten lige så slemt som ctublabla eller hvad han nu hedder. Hvis man fylder sit deck med minions der booster ham, så har man stort set automatisk vundet, hvis man kan lægge ham som et af de 15 sidste kort. Fjollet.

Nu jeg tænker over det er der også andre vinder-kort. Ham der der healer din helt fuldt ud, hvis "bare" du nøjes med ikke at have nogen dubletter i dit deck er også øretæveindbydende. Man kan spille så taktisk og intelligent man vil men hvis man er stort set lige gennem hele kampen, så vinder man automatisk ved at lægge det kort. De eneste gange jeg har vundet mod det er kampe, hvor jeg har været latterligt forud.
WehnerWehnerSkrevet 01/05-16 22:11 
Hvis du er klar til næste skridt: http://magic.wizards.com/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
scavengerscavengerSkrevet 05/05-16 13:58 
Min sidste gang på Bellahøj.

De sidste gange jeg har været på kræmmermarked på Bellahøj, har det været nærmest intet af interesse, og det der har været, troede sælgerne var guld. Desuden er antallet af sælgere blevet mindre og mindre, så arrangørerne har haft mere end svært ved at lave en kontinuerlig række af stader.

I dag var jeg igen derinde sammen med min yngste søn, og jeg skal lige love for at priserne er har fået mere end et nøk opad.

Parkering - 50 kr
Entré 2x 25 kr - 50 kr (gratis for børn indtil 3 år)
0.5 l kildevand - 25 kr
Ristet pølse med brød - 30 kr
Pommes Frites - 30 kr (desuden var bakken kun halvt fuld)
Flæskestegssandwich - 50 kr (med Aldis discount rødkål)
0.33 l sodavand 2x 30 kr - 60 kr (hældt op fra 2l flasker)

Samlet regning lige shy af 300,- for at komme hjem med en tom pose. Det var vel lige før man kunne få en guffer i Skelbækgade for samme pris. Så var der da en mening med at få tømt "posen".

Så til alle samlere og gamere der tager på Bellahøj. Good luck, jeg sætter ikke mine ben der igen!!
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 05/05-16 14:04 
Aaaargh, sønnike. Skrid ud af Team Fortress.
Du drainer vores wifi så farmand ikke kan Battlefront'e.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 05/05-16 15:41 
Gaming på wifi?
GreaseballGreaseballSkrevet 05/05-16 16:43 
3of19, ja den studsede jeg også lige over.

Med det i tankerne, fik ny router fra Hiper her i sidste uge, hvorfor har de routers der sættes til via kabel-tv stikket kun 2 udgange?
FFS! Hvad skal jeg med 2 wifi kanaler når de fleste ting ikke kan se den kanal som bruger 5GHz og dem som kan hopper af hele tiden(Kigger på dig Samsung Galaxy Tab).
Nå men godt Fona har udsalg, fandt en fancy lille switch der kan trække op til 1000mbit til halvpris og med 8 udgange, så nu har alt der kan sættes i kabel i r.... fået det.
XiwanaXiwanaSkrevet 05/05-16 17:26 
scavenger>
Så til alle samlere og gamere der tager på Bellahøj. Good luck, jeg sætter ikke mine ben der igen!!

Ærgerligt! Men tak for heads-up. Så sparede jeg da en tur. Overvejede kraftigt at tage dertil tidligere i dag (har ikke selv været der i flere år). Ved nærmere eftertanke gik jeg vist også skuffet derfra de sidste par gange.

Det er efterhånden helt umuligt at finde billigt retro i hovedstaden. Omvendt er det blevet væsentligt lettere at sælge ud af samlingen til hæderlige (men naturligvis ikke ublu) priser på nettet.
[inspirational quote here]
3of193of19Skrevet 05/05-16 17:29 
Det er ret almindeligt desværre. TDC routeren jeg fik efter de boostede deres forbindelser til 300+Mbit har også kun to porte, så jeg fik mig en hub.
Så nu er alt der kan kables ud af æsken kablet.
PS4 specielt skal være kablet, ingen 5 GHz wifi i maskinen, pinligt.
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig