X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
Soren47Soren47Skrevet 18/06-15 23:40 
De næste 4 år bliver i hvert fald... Spændende.
SumezSumezSkrevet 19/06-15 07:55 
Den siger vist sig selv denne gang. Tror ikke de boliger jeg kigger på i Ølstykke for tiden ligger langt nok væk...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 19/06-15 09:41 
Det er da noget af et paradoks der udspiller sig på de sociale medier. Venstrefløjen, som ellers har mangfoldighed, fællesskab og lighed som kerneværdier, kan nu ikke rumme en femtedel af sine landsmænd. Hvad blev der af at lytte og respektere andres holdninger?

Hvis man ikke kan respektere og være stolt af vores demokrati, så kan Congo eller Egypten være alternativer at flytte til.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 19/06-15 09:48, rettet 19/06-15 09:49 
Der er i hvert fald ret mange alternativer der ser bedre ud end Danmark lige nu, så meget kan vi blive enige om.
Der er vist heller ikke noget paradoksalt over at tage afstand fra holdninger og værdier som er den diametrale modsætning til alt hvad man står for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-15 10:01 
Jeg frygter i hvert fald for de stakler der stadig er på kontanthjælp og formegentlig kommer til at rammes hårdt pga Venstres sindssyge regnestykker.
Jeg har selv været på kontanthjælp i mange år grundet sygdom, og på job med løntilskud (mindsteløn) lige bagefter. Det kan fint betale sig at arbejde...

Jeg kan kun glæde mig lidt over at mit parti vandt frem. Jeg burde være glad for at Venstre fik sådan et lortevalg. Men det er spørgsmålet om det betyder det helt store. At DF vandt sådan frem synes jeg også er meget bekymrende.

Ja, de næste fire år bliver rigtig spændende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 19/06-15 10:05 
"Tage afstand fra" kan man åbenbart gøre på mange måder. Adskillige bruger en noget voldsom retorik mod vælgere af Dansk Folkeparti. Det er da paradoksalt, at man kalder en femtedel af befolkningen for facister, racister og nazister. Er det så okay at kalde folk der stemmer på enhedslisten for terrorister? Selvfølgelig er det ikke det.

Respekt for andres holdninger og respekt for demokratiet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 19/06-15 10:07, rettet 19/06-15 10:08 
Konsolkongen>
Jeg frygter i hvert fald for de stakler der stadig er på kontanthjælp og formegentlig kommer til at rammes hårdt pga Venstres sindssyge regnestykker.

Det kunne være endnu værre. Min kæreste er tvunget ud på førtidspension, og der er seriøst lukket for den varme hane allerede nu, det er fuldstændig umuligt at få ting til at gå op som samboende, og en stor del af den løn jeg tjener forsvinder lige ned i et sort hul.

Papand>
Er det så okay at kalde folk der stemmer på enhedslisten for terrorister?

Ja, hvis de har begået terror.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 19/06-15 10:25 
Bliver spændende at se hvad der kommer til at ske i fremtiden. Er også selv lidt små træt af at læse, når folk stempler DF og deres vælgere som værende racister og nazister og andre sjove ting. Det virker som virkelig primitive, generaliserende og ubegavede udmeldelser, ja nærmest mundlort. At man så kan finde eksempler på, at DF folk har udtrykt sig uheldigt, tænker jeg ikke er enestående. Jeg vil våge den påstand, at man kan "finde noget" på medlemmer af samtlige partier hvis man ønsker dette. Synes blot det bliver klamt, når man vælger ikke at sætte sig ind i hvad et parti rent faktisk står for, men i stedet blot hopper med på "Har du hørt at DF er racister"-bølgen, hvorefter man selv spredder "budskabet" videre, i bedste EB mentalitet.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 19/06-15 10:30 
DF har skam masser af gode værdier. IMO langt bedre end f.eks. K og LA - de har bare også nogle rigtig uheldige værdier - nogle af dem reflekteres af deres partiprogram, men de værste er dem som størstedelen af deres mest fremtrædende medlemmer har udtalt sig rimelig klart og tydeligt omkring, og som trækker på en nationalstolthed eller frygt for det uvante, som findes i alt for mange danskere, og fører til en rigtig stor andel af deres stemmer.
Jeg skærer ikke alle deres vælgere over én kam, men jeg ved hvor rigtig mange af dem kommer fra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/06-15 10:36 
Jeg har ingen problemer med at kalde DF for facister, racister og nazister. Jeg kan ikke se, hvordan det skulle være "respekt for andres holdninger", hvis man pakker tingene ind i vat. Lad os da kalde en spade for en spade og en skovl for en skovl.

Man kan så diskutere, om folkene, der har stemt på DF, også er facister, racister og nazister. En del af dem er sandsynligvis. Men DF er eksperter i at lokke vælgere til med bullshit-standpunkter, som ingen kan være uenige i. Så størstedelen af tilslutningen skyldes nok en masse tosser, som dybest set ikke aner, hvad det er for noget grusomt lort, de har sat deres kryds ved.

Papand>
Er det så okay at kalde folk der stemmer på enhedslisten for terrorister?

Nu har de jo ikke begået nogen terrorhandlinger, så det er måske liiiige at strække den. Men "marxister" og "kommunister" er vel meget passende. Når det kommer til stykket, er de lige så idiotiske som DF, bare i den stik modsatte grøft.

Det er bare afsindigt foruroligende, at bo i et land, hvor de mest ekstremistiske partier hele tiden får mere magt. Det er selvfølgelig naturligt nok, at folk stemmer på den slags, når de er bange for fremtiden... Men det gør det ikke mindre sørgeligt.
AV Intelligent Terminal
PapandPapandSkrevet 19/06-15 11:01 
At knap en femtedel af vælgerne skulle være for dumme til selv at forstå, hvad det er de har stemt på - er det ikke lige arrogant og elitært nok? DF er jo hverken facister, racister eller nazister. At man vil lukke grænserne for at stoppe østeuropæiske tyveknægte, straffe stenkast mod ambulancer og smide kriminelle indvandrere ud er vel ingen af delene? Hvis problemerne får lov at eksistere for længe uden de bliver løst, så bliver folk desperate efter handling. Det er formentlig derfor så mange har stemt DF.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
millenniummillenniumSkrevet 19/06-15 11:15 
Jeg er ikke kun imod DF pga deres radikale udlændingepolitik og prominente partimedlemmer med en klam retorik. Mogens Camre i særdeleshed. Jeg er også imod DF fordi partiet står for bremsning af udvikling, innovation og progressiv tankegang. Det er et parti som konstant forbliver i gårsdagen, konstant nationalistisk status quo hvor tiden helst skal stå stille, fordi "Vi har det jo så godt".
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 19/06-15 11:16 
Det sjove er, at der hvor mange mener at problemerne eksisterer, er primært i og omkring hovedstaden. Det er samtidig det område hvor et parti som DF står svagest på landsplan, hvorimod det står absolut stærkest i de områder der ligger længst derfra - endda områder hvor man faktisk nærmest aldrig ser indvandrere :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 19/06-15 11:29 
Det er sgu da fordi indvandrene allerede har overtaget København! ;)

Udover det, mener jeg også at retorikken er for hård.
DF er helt klart et xenofobisk og nationalistisk parti, som helt klart står for en stilleståenhed i Danmark. Jeg ser intet lige samfund hvor alle har det godt og hvor vi ikke fucker vores miljø endnu mere op, komme ud af at de har fået så mange mandater.
Men det gør dem ikke til nazister. Ligesom at Enhedslisten heller ikke er Kim Jung-un. :b
XiwanaXiwanaSkrevet 19/06-15 11:31 
Sumez>
Det sjove er, at der hvor mange mener at problemerne eksisterer, er primært i og omkring hovedstaden. Det er samtidig det område hvor et parti som DF står svagest på landsplan, hvorimod det står absolut stærkest i de områder der ligger længst derfra - endda områder hvor man faktisk nærmest aldrig ser indvandrere :)

Ahhh... det er vist en sandhed med modifikationer.
Man skal ikke særligt langt uden for København for at finde kredse, hvor DF står meget stærkt efter gårsdagens valg. De er eksempelvis det største parti i Slagelse, Ringsted, Kalundborg og Greve og næststørt i Frederikssund, Helsingør, Ballerup, Brøndby og en række andre af forstadskommunerne.

http://www.altinget.dk/artikel/live-her-er-d...oebige-valg-resultat
[inspirational quote here]
PapandPapandSkrevet 19/06-15 11:31 
Det handler jo også om meget mere end indvandrere. Ydreområderne føler sig jo svigtet. Der har vel længe været opsejling til en voldsom kløft mellem det elitære København og folk i resten af landet. En kløft mellem DJØF'erne, journalisterne og levebrødspolitikerne på den ene side og bagerne, murerne, kassedamerne, vinduespudserne og andre gennemsnitsdanskere på den anden.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 19/06-15 11:35 
KillerBean2>
Jeg har ingen problemer med at kalde DF for facister, racister og nazister. Jeg kan ikke se, hvordan det skulle være "respekt for andres holdninger", hvis man pakker tingene ind i vat. Lad os da kalde en spade for en spade og en skovl for en skovl.

Man kan så diskutere, om folkene, der har stemt på DF, også er facister, racister og nazister. En del af dem er sandsynligvis. Men DF er eksperter i at lokke vælgere til med bullshit-standpunkter, som ingen kan være uenige i. Så størstedelen af tilslutningen skyldes nok en masse tosser, som dybest set ikke aner, hvad det er for noget grusomt lort, de har sat deres kryds ved.

Det er da noget af en generaliserende og nedladende kommentar, om andre mennesker som ikke lige synes det samme som dig. Men fint at leve i sin egen osteklokke, hvor man sammen med andre med samme holdning kan stå at rygklappe hinanden og bekræfte fordomme.
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/06-15 11:39 
Papand>
At knap en femtedel af vælgerne skulle være for dumme til selv at forstå, hvad det er de har stemt på - er det ikke lige arrogant og elitært nok?

Jeg siger heller ikke, at de er dumme. Bare, at de er blevet snydt. Selv de klogeste mennesker på kloden kan blive ofre for et bedrag, hvis bedrageren er lusket nok.

Papand>
DF er jo hverken facister, racister eller nazister.

Jeg kan næsten ikke beskrive, hvor meget det skræmmer mig, at du rent faktisk har den tro.

Papand>
At man vil lukke grænserne for at stoppe østeuropæiske tyveknægte, straffe stenkast mod ambulancer og smide kriminelle indvandrere ud er vel ingen af delene?

Du kan virkelig ikke se et overordnet tema i de tre punkter?

Selvfølgelig render DF ikke rundt med hagekors på tøjet og heiler, men der er (deværre?) ikke nogen formel for, hvordan man skal fremstå, når man er facist, racist eller nazist. Man bliver jo ikke et mindre forfærdeligt menneske, hvis man pakker holdningerne ind i nogle standpunkter, som alle kan forholde sig til og har svært ved at være uenige i.

DF kunne naturligvis være langt mere ekstremistiske, men det gør dem næsten også mere farlige. Det er virkelig ikke smart at tillade, at et parti, der har et råddent menneskesyn som sin kerne, får mere magt, bare fordi, de er "harmløse".
AV Intelligent Terminal
PapandPapandSkrevet 19/06-15 12:02 
De er ikke blevet snydt endnu, det er de jo først hvis ikke DF lever op til løfterne.

Jeg kan ikke forstå du bliver skræmt, det synes jeg ikke du har grund til. Selvfølgelig har DF også tosser, og der kommer formentlig desværre et par stykker ind, men sådan er spillereglerne altså. Men det gør ikke partiet som helhed til hverken facister, racister eller nazister.

De 3 punkter jeg nævner er helt konkrete problemstillinger, som ingen hidtil har klaret at få løst. Man har hældt masser af penge i det ene rundbordsprojekt efter det andet, uden det har ændret nogen verdens ting. Nu kommer der forhåbentlig lidt konsekvenspædagogik i stedet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
millenniummillenniumSkrevet 19/06-15 12:32, rettet 19/06-15 12:32 
Det håber jeg kommer til at ske. Nu er DF nødt til at være realistiske og gøre det nødvendige (hvilket ikke altid er det ideelle for deres vælgere).

S har fået mange slag de sidste fire år, fordi deres politik ikke ligefrem var old school socialdemokratisk. Mere new school cool business like socialdemokratisk, og det kunne de old school S-vælgere ikke forholde sig til. (At de så faktisk blev det største parti igen, synes jeg faktisk grænser sig til et mirakel).
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 19/06-15 12:42 
DF har nogle ting de vil have gennemført, som jeg synes er fine. det gælder primært alle de social/velfærdsorienterede ting. Så har de nogen ting som jeg har det rigtigt dårligt med såsom at familier til kriminelle skal straffes. Eller at folk der har fået dansk statsborgerskab kan smides ud af landet hvis de begår for meget kriminalitet. De ting vejer tungere for mig end de positive ting og derfor ønsker jeg ikke de får magt.

Hvad der dog gør mig overbevist om at folk der stemmer på dem, og ikke mener de selv er racister, er uintelligente er den lange stribe af fuldkommen uacceptable ytringer som den ene vanvittige profil efter den anden i partiet har udtalt. UDEN at de er blevet smidt ud af partiet efterfølgende.

Hvis de havde smidt dem ud, så havde partiet været meget mere stuerent, men næ, de nøjes med bare at tage afstand fra det. Hvorfor gør de kun det? Er det fordi de selv er enige i de holdninger, men ikke tør sige dem, fordi de ved det vil koste dem på stemmefronten? Er det fordi de ved at en for stor del af deres vælgere er enige i de holdninger og de vil ikke skræmme dem væk?

Der er reelt kun de to muligheder og begge synes jeg er yderst problematisk.

Og så har vi også lige det med at de går til valg med mantraet "vi vil ikke i regering". Aha. Magt uden ansvar. De kan love stort set hvad som helst under valgkampen (og få stemmer på det) men kan altid pege på "vi er jo ikke i regeringen", hvis folk kritiserer dem for ikke at få det gennemført. De slipper for at være i en situation, hvor de er nødt til at tage upopulære beslutninger, som er den rigtige beslutning for landets bedste. Det er dødsmart, men det er godt nok også usmageligt.

Jeg vil ikke have dem i regering, men de BØR går i regering. Det er dødnemt at være i opposition eller være støtteparti. Her står man uden ansvar og kan bare kritisere selvom man sandsynligvis selv havde valgt at gøre de samme ting, hvis man sad med ansvaret. Sidder man i regeringen, så kan man vise om man virkelig mente de ting man lovede.
PapandPapandSkrevet 19/06-15 12:51 
Så 20% af befolkningen er uintelligente? Arhhh.... Ja, DF har vanvittige mennesker, præcist som alle andre partier har det. Men det gør altså ikke vælgerne mere eller mindre intelligente. Mit personlige skøn er at vanvittighedsgraden er en anelse højere i Alternativet og Radikale Venstre.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 19/06-15 12:52 
Papand>
At knap en femtedel af vælgerne skulle være for dumme til selv at forstå, hvad det er de har stemt på - er det ikke lige arrogant og elitært nok?

Næh.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 19/06-15 12:56 
Nej det overrasker mig sådan set ikke, at netop du mener sådan. Det gør det så dejlig nemt, at man bare kan ignorere alt du skriver. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-15 12:59 
At Dansk Folkepartis politikere skulle være præcist lige så vanvittige som alle andre partiers, er nok den groveste generalisering i tråden :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 19/06-15 13:03 
Jeg skrev faktisk, at jeg nu nok mener den er en anelse højere hos Alternativet og Radikale Venstre. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 19/06-15 13:08 
Papand>
Så 20% af befolkningen er uintelligente?

Uden at det på nogen måde har noget at gøre med DF, så vil jeg sige at det er helt korrekt. Hører du aldrig nogensinde hvad folk snakker om i køen i Netto, i bussen, ved de andre borde i restauranten/burgerking etc? Jeg kan ikke lade være med at lytte med, hvis jeg ikke snakker med nogen og det er godt nok påfaldende mange der lyder uintelligente.

Den brede befolkning undersøger meget lidt om det parti de stemmer på eller den mad de køber i supermarkedet. De køber det fordi det smager godt med ost på.

Og sådan er det jo med alle partier. Hvis partiet har en eller flere sager som vælgerne går tilpas meget op i, så ser mange af vælgerne stort på at de måske har nogle andre sager, som de bestemt ikke er enige i.
PapandPapandSkrevet 19/06-15 13:17 
Det er fuldstændig almindelige mennesker du taler om. Den elitære holdning du har der, er vel netop grunden til at de Radikale bliver slagtet. Vi kan ikke alle sammen gå 10 år på universitet, spille musik eller kalde sig kunstner. Nogen skal jo betale. Det skal de helt almindelige mennesker, de som du kalder uintelligente.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 19/06-15 13:25 
Papand>
Mit personlige skøn er at vanvittighedsgraden er en anelse højere i Alternativet og Radikale Venstre.

Hermed bekræftet at det er dig, der er vanvittig. Men det er jo ikke noget nyt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/06-15 13:29, rettet 19/06-15 13:30 
Jmog>
Uden at det på nogen måde har noget at gøre med DF, så vil jeg sige at det er helt korrekt. Hører du aldrig nogensinde hvad folk snakker om i køen i Netto, i bussen, ved de andre borde i restauranten/burgerking etc? Jeg kan ikke lade være med at lytte med, hvis jeg ikke snakker med nogen og det er godt nok påfaldende mange der lyder uintelligente.

Men det ér da en temmelig elitær holdning. ;P Om ikke andet er der nogle sandheder i det.

Det sjove er at min kreds af venner og bekendte, både på nær og fjern, bunder i mange vidt forskellige ting. Interesser, popkultur, musik, bylivet, osv. - men aldrig, ALDRIG politik, eller for den sags skyld heller ikke sociale lag, familie eller uddannelse. Normalt har jeg intet indtryk af hvad de stemmer indtil der faktisk er valgdag.
Alligevel kan et medie som Facebook sådan en dag som både den i går og den i dag, gøre det 100% klart at mindst 90% af dem jeg omgås med deler mange af mine politiske holdninger, og om ikke andet, så i hvert fald det samme ubehag ved enkelte andre. 20% af Danmark har stemt på DF, men højst 1% af dem jeg kender godt nok til at have etableret kontakt til på sociale medier gør det.

Dermed har jeg dog ikke sagt et ord om intelligens, og der er bestemt mange mennesker i min omgangskreds der ikke har alt for mange brikker at rykke rundt med, men som udgangspunkt har jeg det bedst i selskab med folk der er i stand til at bidrage til min hverdag med velovervejede tanker og udtalelser, modsat mange af de omtalte samtaler man risikerer at høre i burgerking/bussen/netto/osv.
Det der interesserer mig er at jeg slet ikke kender hele den der store gruppe der stemmer på DF, Papand og m1chelsen er nogle af de eneste jeg er stødt på som decideret går ind og forsvarer dem, og det sætter jeg egentlig pris på - som Lasse Rimmer skrev i dag, kan man kun blive klogere af at omgås folk man er uenige med - men fra min synsvinkel fremstår de som et klart mindretal indenfor det partis tilhængere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/06-15 13:29, rettet 19/06-15 13:31 
Papand>
Det er fuldstændig almindelige mennesker du taler om. Den elitære holdning du har der, er vel netop grunden til at de Radikale bliver slagtet. Vi kan ikke alle sammen gå 10 år på universitet, spille musik eller kalde sig kunstner. Nogen skal jo betale. Det skal de helt almindelige mennesker, de som du kalder uintelligente.

Sååå, skal det tolkes som at du mener, at folk der går på universitetet ikke er "med til at betale"? Det er nok i den brogede skare, at du finder de fleste der betaler topskat...

Der findes lige så mange danskere, som har en IQ på 80, som danskere der har en IQ på 120. Førstnævnte gruppe kan vist godt betegnes uintelligente.

Hovedårsagen til, at de Radikale bliver slagtet, skal nok forklares med Alternativet. "Sådan er det jo" blev nok for meget, for mange af deres vælgere. Deres måske største røvhul, Nadeem Farooq, stillede heldigvis ikke op.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/06-15 13:36 
Der vil altid være en form for opposition i regeringen til at stemme de grundlag folk er blevet valgt på, ned. Ved sidste valg skulle vi have bilfri København og mere offentlig trafik og det blev ikke til noget alligevel fordi oppositionen stemte det ned.

Det overrasker mig ikke at blå blok vandt igår, for der er altid et så tilpas stort flertal i midten som er utilfreds med at den valgte regering ikke holder hvad de lover og derfor stemmer på "de andre" til næste valg.

Det undrer mig heller ikke at DF så en fremgang igen, da der som regel ikke går mere end 12-14 måneder imellem af en eller anden ekstremistisk psykopat gør et eller andet åndsvagt og medierne bliver ved med at hamre løs på det faktum at "han var muslim, så det må være derfor", frem for måske at være lidt mere rimelige og sige "han havde knald i låget, så det må være defor".

Det eneste der overrasker mig er at DF havde en SÅ markant fremgang, men jeg vil alligevel nok slå koldt vand i blodet, give det et par år og så se hvor sure de bliver ovre i Jylland når de ser at deres parti kan levere præcis lige så lidt som de andre.... Og så bliver det rød blok der vinder næste gang.

Noget helt andet er jo at der nok er rigtig mange førstegangsvælgere hvis første konsol har været en Nintendo 64, frem for noget der har været noget ordentligt 8 eller 16 bit, så der kan man jo nemt drage en parallel hvis man føler at der er flere forkerte stemmer denne gang. ;D
NaieraNaieraSkrevet 19/06-15 13:38 
Hov hov! Aarhus ligger, som nogle Københavnere nok er klar over, i Jylland, og vi har altså ikke stemt særligt meget på DF ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/06-15 13:41 
Darkbeat>
Der vil altid være en form for opposition i regeringen til at stemme de grundlag folk er blevet valgt på, ned. Ved sidste valg skulle vi have bilfri København og mere offentlig trafik og det blev ikke til noget alligevel fordi oppositionen stemte det ned.

Og derefter giver samme opposition regeringen hug for "ikke at holde deres valgløfter". Det er så hyklerisk, og det gælder begge fløje.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/06-15 13:41, rettet 19/06-15 13:44 
Fair nok, det er selvfølgelig heller ikke HELE Jylland, men farven fylder godt derovre på de der valg kort over Danmark :)

@Sumez: Jeps og præcis grunden til hvorfor politik er så nederen. Det er Alien vs Predator hver gang: "Whoever wins, we loose"
Soren47Soren47Skrevet 19/06-15 13:41 
Darkbeat>
Noget helt andet er jo at der nok er rigtig mange førstegangsvælgere hvis første konsol har været en Nintendo 64, frem for noget der har været noget ordentligt 8 eller 16 bit, så der kan man jo nemt drage en parallel hvis man føler at der er flere forkerte stemmer denne gang. ;D

Mine forældre har altid været ret fattige, og vi har derfor aldrig rigtigt haft spillekonsoller.
Jeg tror det er derfor jeg er blevet rød. Mangel på spil :(
PapandPapandSkrevet 19/06-15 13:42 
Sumez>
Det der interesserer mig er at jeg slet ikke kender hele den der store gruppe der stemmer på DF, Papand og m1chelsen er nogle af de eneste jeg er stødt på som decideret går ind og forsvarer dem, og det sætter jeg egentlig pris på - som Lasse Rimmer skrev i dag, kan man kun blive klogere af at omgås folk man er uenige med - men fra min synsvinkel fremstår de som et klart mindretal indenfor det partis tilhængere.

Jamen det er da fordi både m1chelsen og jeg er fra sønderjylland. Vi snakker uforståeligt og har lav IQ. Vi ved ikke bedre. Jeg har så siden boet mange år i Odense og Oslo, men det bliver jeg jo ikke klogere af. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/06-15 13:47 
@Soren47: præcis det samme her! Endte også med at have en C64 og senere en PC, som begge bare er 100% piratkopiering og digital kommunisme hvor vi alle sammen deltes om spillene. Det er derfor vi er blevet som vi er idag :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/06-15 13:56 
Shareware is careware!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 19/06-15 14:12 
Mit sidste ord i dagens debat:
http://web.archive.org/web/20131128021849/http://www.df-solrod.dk/index.files/html5video/Untitled.webm
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 19/06-15 14:16, rettet 19/06-15 14:19 

Hahaha :D Det er ikke tit man rent faktisk griner højlydt, men hvor er den video dog forfærdeligt lavet :D
Det er helt Bo og Lis-agtigt :D

Ah, smart Naeira :)
Jeg tænkte dog det var meget smart nu, hvor folk skriver så tit.
NaieraNaieraSkrevet 19/06-15 14:17 
Man kan ikke citere det sidste indlæg i en tråd. Dette er for at undgå at folk citerer indlæg der ligger lige over deres eget, hvilket er spild af plads.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 19/06-15 14:22 

Det er bare løgn, det der. Jeg håber du er klar til betale for den kiropraktor der skal rette mine tæer ud igen, for ellers kommer jeg nok til at spendere resten af min arbejdsdygtige alder på krykker.
EltanEltanSkrevet 19/06-15 14:26 
Papand>
Jeg skrev faktisk, at jeg nu nok mener den er en anelse højere hos Alternativet og Radikale Venstre. ;)

Du mener vel SF og liste Ø.
JmogJmogSkrevet 19/06-15 14:55 
Papand>
Det er fuldstændig almindelige mennesker du taler om. Den elitære holdning du har der, er vel netop grunden til at de Radikale bliver slagtet. Vi kan ikke alle sammen gå 10 år på universitet, spille musik eller kalde sig kunstner. Nogen skal jo betale. Det skal de helt almindelige mennesker, de som du kalder uintelligente.

Jeg mener bestemt ikke at de ting du nævner der er kriterie for at være intelligent. Der er masser af folk med uddannelse som ikke er noget at skrive hjem om på den front. Og en tømrer kan sagtens være rasende intelligent.

Jeg har heller ikke selv noget højere uddannelse end gymnasiet.
millenniummillenniumSkrevet 19/06-15 15:13 
Et er hvordan vores humanistiske selvfølelse er ramt efter DFs indtog, fordi vi ikke deler samme værdigrundlag og kolonihushave-mentalitet, men lige nu spekuleres også i internationale konsekvenser for erhverv og industri. Problemet er, at i udlandet har de ikke samme nuancerede opfattelse som vi kan få gennem en sund P:R diskussion. De får deres kendskab formidlet fra deres lokale presse, og alle udenlandske medier uden undtagelse kategoriserer DF som fremmedfjendsk.

Lige nu er Danmark stemplet som en mere politisk fremmedfjendsk nation og de får ikke nuancerne. Spanien, Tyskland, Østrig og (især) Sverige har skrevet det. Det er tolkningen fra alle internationale medier som har skrevet om det danske valg, og det kan have en farlig indflydelse når erhvervslivet skal forhandle internationalt eller profilere sig for udenlandske investorer. Eller når danmark skal tiltrække kompetent udenlandsk arbejdskraft.

Vi kan altid stå med "Hvad med jer selv?!" skiltet, men den barnagtighed får vi heller ikke noget ud af.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 19/06-15 18:26 
Anyways, en ikke-politisk Aaarrrgh:
Jeg skal til en mundtlig eksamen på fredag i lingvistisk videnskabsteori.
Jeg bliver aldrig god til mundtlige eksamener. Hele min krop er ødelagt af eksamensangst i flere uger op til :(
Til skriftlige eksamener er jeg fuldkommen ligeglad og får altid gode karakterer. :b
jaesjaesSkrevet 19/06-15 21:35 
Der skulle være øvelser osv., som kan reducere eksamensangst. Så hvis du ikke allerede har prøvet lidt forskelligt, bør du næsten Google om emnet :)
Soren47Soren47Skrevet 19/06-15 21:38 
Ja, tror snart jeg bliver nødt til at gøre noget ved det. :)
Det er frygteligt :b
WehnerWehnerSkrevet 20/06-15 19:52 
Darkbeat>
Fair nok, det er selvfølgelig heller ikke HELE Jylland, men farven fylder godt derovre på de der valg kort over Danmark :)

Den gule (DF)farve fylder ikke bare lige så lidt, hvor jeg kommer fra (Aalborg), som den gør i København. Den fylder mindre. Jeg mener faktisk kun, de fik omkring 16% i Aalborg V-kredsen. Det er kun Fyn, der går fri. Der er masser af DF på Sjælland.

Bare lige for the record :)

Aaarrrgh-tråden
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig