X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-15 18:52, rettet 29/05-15 18:54 
Som jeg ser det, viser man i det mindste en holdning, når man stemmer blankt ( = at alle kandidaterne er nogle papænder), mens det mere lugter af, at man ikke ønsker at have indflydelse, når man undlader at stemme.

Det er rent principielt.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 29/05-15 19:00, rettet 29/05-15 19:01 
Captain N>
Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår idéen i at stemme blank frem for bare ikke at stemme?

En ikke-stemme (sofastemme) kan være pga. dovenhed eller apati, mens en blank ikke er - oftest en proteststemme.
Indflydelsen er naturligvis det samme og blanke stemmer tælles sammen med fejl-stemmer svjv. Der burde være en ingen-af-ovenstående-kandidater liste til proteststemmerne for at synliggøre utilfredsheden med de "folkevalgte" imo, men det kommer desværre aldrig til at ske.
OdinOdinSkrevet 29/05-15 19:01 
Fordi en blank stemme er et signal om at du bakker op om den demokratiske tanke, men er utilfreds med udvalget af repræsentanter. Ingen stemme viser bare apati.
NaieraNaieraSkrevet 29/05-15 20:03 
Blanke stemmer fordeles ud på alle partier. De bliver ikke kasseret sammen med fejlstemmer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/05-15 20:44 
I stand corrected ;)

Selv de blanke stemmer stjæler de, bavianer!
ElgenElgenSkrevet 29/05-15 23:24, rettet 29/05-15 23:29 
Jeg så faktisk i dag, at nogen forsøger at danne et politisk parti alene med det formål at få blanke stemmer til "rigtigt" at tælle. Forstået på den måde, at hver gang der er blanke stemmer nok til et mandat (på samme måde som ved partier og enkeltpersoner), skal dette udløse et "blankt mandat" i form af en tom taburet i Folketingssalen.
Hvis det lykkedes dem at blive opstillingsberettiget (ikke til forestående valg, men måske næste), skal dette at fremsætte denne ene lovændring være deres eneste funktion, hvorefter de vil opløse sig selv.

De hedder "Synlige Blanke Stemmer" på Facebook...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
OdinOdinSkrevet 29/05-15 23:59, rettet 30/05-15 00:03 
Det er faktisk en aldeles fremragende idé. Politikerlede blandt befolkningen er utroligt nemt at feje til side som folketingspolitiker, når man aldrig rigtig behøver at konfronteres med den, men her bliver det i dén grad gjort synligt.
dRxLdRxLSkrevet 30/05-15 00:04 
Naiera>
Blanke stemmer fordeles ud på alle partier. De bliver ikke kasseret sammen med fejlstemmer.

Kan jeg få en kilde på ovenstående?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/05-15 00:31 
Ifølge Folketinget selv, så er blanke stemmer ugyldige, og tæller derfor ikke.
Derimod, er jeg rimelig sikker på at det er tilfældet med sofastemmerne (selvom det ikke står positivt nævnt på ft.dk)
http://www.ft.dk/Demokrati/Valg%20og%20afstemninger/Folketingsvalg/Stemmeafgivning.aspx


- Og så mit eget lille brøl:
Jeg bestilte en wired Xbox 360 controller, i den gode tro (og baseret på både pris samt produktbilleder), at der var tale om en original fra Microsoft.
Da jeg fik hentet den i pakkeboksen i dag, stod det så rimelig hurtig klart, at det ikke var tilfældet. Medmindre de pludselig er begyndt at fjerne X'et fra Xbox knappen, og blot skrive "360" på den yderligere forringede indpakning.

Butikken er naturligvis så servicemindede, at
"Vi påtager os intet ansvar overfor kunden, hvis der er afvigelser fra modelbilledet eller videoen i det virkelige produkts udseende og indhold."

Så der er ikke andet for, end at smide 40-50 kroner efter noget brevporto, så de kan få deres kinabras tilbage i fjæset igen.
... Hvorefter jeg kan bestille en original til kun 27 kroner mere (inkl. fragt) hos Happii i stedet, som jeg burde have gjort fra start. :/

Jeg kunne selvfølgelig også bare være ligeglad, da det er en forsinket gave til en konfirmand, men dels har jeg ikke lyst til at forære ham et stykke overpriced kinaskrammel, men allermest har jeg især ikke lyst til at støtte sådan en virksomhed.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 30/05-15 17:50 
Kan godt forstå folk der ønsker at stemme blankt som en protest - men taler man reelt ikke bare for fuldkommen døve ører indtil den dag de bliver repræsenteret med en tom taburet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 30/05-15 17:57 
Jeg tror jeg stemmer på disse her.
"Nu har jeg set på alle de forskellige valgplakater, der hænger oppe i lygtepælene,

og jeg har besluttet mig.

Jeg stemmer på Cirkus Arena denne gang!



De offentliggøre et program,

gennemfører det,

rydder pænt op efter sig,

og kalder en klovn for en klovn."
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/05-15 12:39 
Helt enig med dig Cpt. N :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
GreaseballGreaseballSkrevet 03/06-15 00:10 
Hvor jeg dog hader PS3's extrem langsomme update. Vil bare se lidt netflix(nemmeste maskine at skifte dns kode på) og er tvangsindlagt til at vente på skidtet bliver færdig. Ens popcorn bliver jo kolde eller spist inden man får startet filmen.
vyssenvyssenSkrevet 03/06-15 06:37 
Du er ikke alene greaseball...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-15 07:14 
Jeg ved heller aldrig hvad jeg skal stemme, men jeg kan godt anbefale at prøve at tage sådan noget som den hér test på DR for at finde ud af hvilken politisk retning man er til

http://www.dr.dk/nyheder/politik/valg2015/kandidat-testen
millenniummillenniumSkrevet 03/06-15 09:00 
Aaaaaaaaaarghh, jeg er bare så træt af at høre om dagpenge.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 03/06-15 09:06 
Aaarrrgh-tråden
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-15 09:07, rettet 03/06-15 09:07 
millennium>
Aaaaaaaaaarghh, jeg er bare så træt af at høre om dagpenge.

Det er godt at du ikke står i en situation hvor du har brug for det :)
For mange andre kan jeg sagtens forstå hvis det fylder enormt meget i hverdagen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-15 09:49, rettet 03/06-15 09:50 
Jeg tog testen i går, og den bekræftede heldigvis hvad jeg gik og troede.
Næsten så langt fra Liberal Alliance som overhovedet muligt. Det er lidt ligesom at få 12 til eksamen :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-15 09:57, rettet 03/06-15 10:15 
Jeg tog også testen, men den foreslog, at jeg skulle stemme på nogle rædsomme partier. Det bekræfter meget godt min teori om, at de fleste politikere bare siger det, vælgerne gerne vil høre :(

EDIT: Nu tog jeg den lige igen og var lidt mere radikal med mine svar, og så foreslår den selvfølgelig Enhedslisten...
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 03/06-15 10:20, rettet 03/06-15 10:21 
Prøvede også. Jeg tror næppe jeg bliver inviteret til fest hos DF og LA, som er de partiet jeg har mindst relation til. Fremhævet adskillige gange uden undtagelser.

Heldigvis da.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/06-15 10:27 
Stort tillykke til Jer alle 3 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-15 10:28 
Tror nu alligevel, jeg følger Elgens råd og stemmer på Synlige Blanke Stemmer :)
AV Intelligent Terminal
SonicSonicSkrevet 03/06-15 10:36 
Man mangler lidt midterlinjen der skiller imellem de to blokke. Sadly that is not happening, så det er fortsat pest eller kolera :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Soren47Soren47Skrevet 03/06-15 10:41 
^ Jeg hører ellers tiere at folk brokker sig over at ALLE partier er på midten ;)
ElgenElgenSkrevet 03/06-15 11:01 
KillerBean2>
Tror nu alligevel, jeg følger Elgens råd og stemmer på Synlige Blanke Stemmer :)

Skal lige for en ordens skyld sige, at jeg ikke lægger min egen stemme der; synes blot at det er et interessant initiativ };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 03/06-15 11:45 
Sonic>
Man mangler lidt midterlinjen der skiller imellem de to blokke. Sadly that is not happening, så det er fortsat pest eller kolera :/

Jeg savner lidt mere end én blok...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 03/06-15 12:18 
De gange jeg har taget testen, er jeg som regel mest enig med DF, dog kun med cirka 65%. Noget af det som dog irriterer mig mest, er at snakken ofte går på økonomi og spare penge, hvorefter politikkere på CB sidder med en "ganske god løn" og ikke mindst alle de vilde frønsegoder som hele dette cirkus indeholder. Her synes jeg godt om Enhedslisten. Generelt er jeg nok bare lidt træt af politik, og har endnu ikke besluttet om jeg ønsker at stemme i år.
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-15 12:36 
Jeg brugte selv bare testen til at få et barometer for hvem jeg var enig med og så gik jeg ind på deres partihjemmeside og læste lidt op på om det var noget jeg fandt relevant.
NaieraNaieraSkrevet 03/06-15 13:16 
Darkbeat>
Jeg ved heller aldrig hvad jeg skal stemme, men jeg kan godt anbefale at prøve at tage sådan noget som den hér test på DR for at finde ud af hvilken politisk retning man er til

Hvis man skal tage sådan en test for overhovedet at finde ud af hvilken RETNING man er til, så har man nok en del at lære om samfund og politik :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-15 13:29 
Nåårh, jeg er da med på at Enhedslisten og DF er i hver deres ende af skalaen, men de andre partier spiller jo ikke lige så højt på trommen med noget der er interessant for mig, så det er meget godt at blive guidet i den rigtige retning uden at man skal læse op på alle partierne. :)
OdinOdinSkrevet 03/06-15 13:41, rettet 03/06-15 13:43 
Jeg tror du skal tænke på den politiske skala mere som en cirkel* end en linje, for i deres stræben til henholdsvis højre og venstre, ender Dansk Folkeparti og Enhedslisten faktisk med at nærme sig hinanden i den modsatte ende og har fælles holdninger til rigtig mange politiske kernområder.

(* I virkelighedens verden er den selvfølgelig flerdimensionel, men for simplicitetens skyld...)
OdinOdinSkrevet 03/06-15 14:13, rettet 03/06-15 14:21 
Jeg orker ikke de der åndssvage tests. De ender altid med at være totalt misvisende fordi de kun medtager et modikum af politiske områder (og stort set ingen af dem der virkelig optager mig), og dem de vægter har typisk mere relevans for en velfungerende akademikerbørnefamilie på Østerbro end mit rygende krater af et liv i provinsen.

Jeg har aldrig været enig nok med et parti til at kunne give dem min uforbeholdne støtte, og jeg skal være glad hvis jeg er bare 30% enig med de partier jeg har sat mit kryds ved gennem årene. Jeg befinder mig hverken på midten, til højre eller venstre, men har dog altid haft mere sympati for Enhedslistens menneskesyn end f.eks. Liberal Alliances værdier.

Det sagt, kan jeg personligt rigtig godt lide Elbæks forsøg på at forene klassiske liberale tanker med social ansvarlighed og værdigt menneskesyn. Især deres opgør med vækstræset og forståelse af kloden som et lukket system vi ikke bare kan blive ved med at udpine, har jeg stor sympati for. Nu er det selvfølgelig altid nemt at være ideologisk når man befinder sig udenfor spærregrænsen, men til trods for hvor meget jeg kæmper med min efterhånden indgroede politikerlede og demokratiske disillusion, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at se, hvor det projekt bærer hen, og det vil jeg gerne give en stemme til. Også selvom de som følge af partiets unge alder endnu ikke kan besvare landets samfundsmæssige problemer med hober af konkrete lovforslag og finanslovsudspil. Jeg synes dog bestemt de skal have chancen, for jeg er virkelig træt af socialdemokrater der fører borgelig politik og borgerlige partier der fører neoliberalistisk politik.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-15 14:25 
Man er reelt set tvunget til at vælge mellem Venstre og Ultra Venstre. Det er virkelig trist :(
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-15 15:04 
Hvis du flytter til Kbh kan du jo stemme på John Erik Wagner som er den eneste der har gjort sig bemærket i udlandet :D

http://www.theguardian.com/world/2015/jun/02/danish-cowboy-bares-all-prime-minister-election-posters
jaesjaesSkrevet 03/06-15 15:31 
Der er en stor fejl i den test - kontanthjælpsbeløbet er FØR skat - men det har de fleste forhåbentlig set eller regnet ud :)
ProzelProzelSkrevet 03/06-15 15:35 
Jeg synes denne test er fremragende, fordi den spørger efter hvad partierne har stemt ja og nej til. Dermed springer den let over alt det BS, de nu alle sammen fyrer af. :)

Jeg har altid set mig selv om LA mand, og denne test viste også det samme, men det var nu fint nok, at jeg rent faktisk kan stå bag ved partiet velvidende, at vi deler samme interesse, når der kommer til beslutninger.

Der skal nu som atlid tages forbehold. F.eks. er der ikke mange økonomiske spørgsmål, hvilket helt sikkert har meget at sige, men man kan da bruge den som et supplement.

Link...
OdinOdinSkrevet 03/06-15 15:41, rettet 03/06-15 15:42 
jaes>
Der er en stor fejl i den test - kontanthjælpsbeløbet er FØR skat - men det har de fleste forhåbentlig set eller regnet ud :)

Taget i betragtning hvor mange der ukritisk slugte Venstres "454.215kr."-kampagne, ville jeg ikke blive overrasket hvis du var den eneste der studsede over det.
NaieraNaieraSkrevet 03/06-15 15:47 
Selvom Uffe engang har røvrendt RJK (nej, ikke bogstaveligt talt :p), så får Alternativisterne min stemme. Det er ikke en uforbeholden støtte til deres program (jeg mener f.eks. ikke der er noget man kan lære af højrefløjen), men nærmere noget taktik, i forhold til at mindske de radigales magt, og forhåbentlig ikke gøre den farlige liberalisme vi har haft de sidste fire år endnu farligere, ved at give magten til en flok neoliberalistiske fuskere.

Jeg tog ovennævnte test, og fik selvfølgelig det forventede resultat, med en masse SF'ere jeg burde stemme på (Politikens test sagde dog Enhedslisten), og Naser Khader som den, jeg er mest uenig med. Herefter fulgte en række tosser fra Saxo Bank.

Husk i øvrigt, lønmodtagere, at I er på samme hold som de arbejdsløse. Når DA, Saxo Bank, osv. vil sænke kontanthjælpen, så er det for at de på lidt længere sigt kan sænke lønnen. Alle ved godt, at det kan betale sig at arbejde, men jo mindre firmaerne kan slippe i løn, jo mere kan de rige overføre til skattely i udlandet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-15 16:11 
Naser Khader stod også som den kandidat, jeg var mest uenig med. Alle er vist bare uenige med Naser Khader :D
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 03/06-15 16:19 
Det er vist ikke nogen overraskelse :p Han er godt nok blevet skinger.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/06-15 16:37 
Naiera>
Hvis man skal tage sådan en test for overhovedet at finde ud af hvilken RETNING man er til, så har man nok en del at lære om samfund og politik :)

Til gengæld tror jeg at der måske er flere der tror de er en anden retning end de i virkeligheden er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 03/06-15 16:39 
Absolut.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 03/06-15 16:55 
Naiera>
Husk i øvrigt, lønmodtagere, at I er på samme hold som de arbejdsløse. Når DA, Saxo Bank, osv. vil sænke kontanthjælpen, så er det for at de på lidt længere sigt kan sænke lønnen. Alle ved godt, at det kan betale sig at arbejde, men jo mindre firmaerne kan slippe i løn, jo mere kan de rige overføre til skattely i udlandet.

Jeg kender kontanthjælpsmodtagere som stemmer på Liberal Alliance.

Man tænker sit.
SumezSumezSkrevet 03/06-15 16:59 
Jeg så personligt også at folk stemmer med en tanke på deres medmennesker og det samfund de ønsker at se, og ikke kun med udgang i personlig vinding... Ellers kan demokrati jo umuligt komme til at tjene andre formål end at undertrykke mindretallet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-15 17:56 
Sandheden er desværre bare, at reptilhjernen står for hovedparten af de beslutninger, mennesker tager. Det er ret foruroligende at vi, på trods af det faktum, alle sammen bliver opdraget til at tro, at vi er mere avancerede end andre dyr. Dobbeltmoral så det batter.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/06-15 19:44 
Købte en Street Fighter II "select screen" T-shirt og i dag fik jeg den. Trykket der på ligner noget der er skid ud af en kompositmaskine. Trykket er meget uskrabt >:=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
Soren47Soren47Skrevet 16/06-15 23:07 
Jeg bruger ret tit Wii U til bare at stene på nettet og YouTube og samtidig har jeg fået ret langsomt internet i vores nye lejlighed.
Derfor er det ret irriterende at de her ændret søgefunktionen i internet browseren så den går ind på en Google-side inden man kan skrive søgeordet.
Det er ret meget et First World Problem, men det er virkelig blevet irriterende :D
millenniummillenniumSkrevet 18/06-15 23:01 
Aaaaaargh.

Er færdig med valgaften. Nu går jeg i seng.
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 18/06-15 23:02 
Ja også her godnat.
I love monster land
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig