X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/04-15 17:35 
DAMN.
Kom til at vælge SEA shipping fra japan !!!
Så kommer nok mine sidste super famicom ting engang til jul... ???
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
HankyHankySkrevet 09/04-15 18:44 
Engang i juli :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
XiwanaXiwanaSkrevet 11/04-15 19:33 
First world problem: 8,6GB PSN-download på en dårlig wifi-forbindelse => en laaaang lørdag.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 19/04-15 11:57, rettet 19/04-15 11:58 
Så formåede jeg alligevel at miste min telefon.
Pis, skaden ved den slags er bare virkelig mangetusind-doblet i disse moderne smartphone-tider. Har ikke backup af noget på den, og tør ikke tænke på hvad "folk" nu har fået fingrene i.

Kæmpe-argh
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 19/04-15 12:09 
Skift alle koder på det som du bruger på din mobil(just in case).
Find mobilens IMEI nr. og giv det til politiet. Har fået en mobil igen den vej. Plus det gør at mobilen ikke kan gå på det mobile netværk så længe den er meldt stjålet.
SumezSumezSkrevet 19/04-15 12:16 
Jeg anede ikke IMEI var en ting. Det er vist lidt sent nu -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 19/04-15 12:24 
Det aldrig forsendt at melde den stjålet. IMEI skal stå på din bon eller kontrakt. Ellers ring til dit teleselskab og hør om de kan se hvad telefon der sidst har været på nettet med dit simskort(har du fået nyt, så det forrige). Kan huske at det var ret meget man kunne se.
Alene det at mobilen bliver værdiløs for dem som har nappet den er rigelig besværet værd. Den slags idioter skal ikke havde lov til at havde det nemt.
OdinOdinSkrevet 20/04-15 10:04 
Man ved bare, at det bliver en fantastisk uge, når det første der sker på ens cirka en time lange togtur til arbejde denne mandag morgen er, at en far og hans unge sætter sig ved siden af én, hvorefter ungen begynder at brække sig som et vandfald ud over ens sko og bukseben.
...hvorefter faderen tager sit barn og flytter sig over på de eneste andre to ledige sæder i kupeen og efterlader mig med brækket.

Heldigvis havde ungen tydeligvis bællet enten en sodavand eller energidrik, så mine sko har mest bare en syntetisk sødlig aroma lige nu.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-15 12:17 
Der var slet ikke nogen undskyldning at hente fra hverken far eller barn?

Om ikke andet så håber jeg at din uge bliver bedre fra nu af :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 20/04-15 13:14 
Børn er røvligeglade. Det er en naturlov. Desuden havde hun hænderne fulde - så at sige - så hun var lovligt undskyldt.
Faderen mumlede dog noget i min retning da han forlod kupeen cirka 40 minutter senere.
Men der var vinduet for undskyldning vist forlængst passeret.
millenniummillenniumSkrevet 20/04-15 13:16, rettet 20/04-15 13:16 
Jeg tænker at hvis man som forældre fylder sine børn med sodanvand/energidrinks en mandag morgen, så er forældreansvaret en by i Rusland, og så er man måske heller ikke lige den mest undskyldende og betænksomme type generelt.

Det var bare mine fordomme på tre linjer. :)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 28/04-15 15:12, rettet 28/04-15 15:12 
Jeg fik en uges pause på Blu-ray.com for at poste denne gif:

Aaarrrgh-tråden

Aaarrrgh-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 28/04-15 15:21 
Wow... Hvad giver de så for at quote foregående indlæg? 1 måned?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 28/04-15 15:23 
Nej, det belønnes nærmere :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 28/04-15 16:13 
Hvorfor fik du en uge på bænken? Animeret gif eller ordet "fuck"?
NaieraNaieraSkrevet 28/04-15 16:29 
The F word.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/04-15 01:00, rettet 29/04-15 02:32 
Jeg er næsten altid uheldig når det kommer til.at rode med min egen Pc, men nu var det på tide at opdatere mit grafikkort.

*Sætter nyt kort i, Pc vil ikke boote op
*Internettet fortæller mig at jeg skal opdatere bios.
*Opdatere bios, Windows crasher på boot
*Internettet fortæller mig at opopdateringen har resettet nogen ting og jeg skal sætte mit bootdrev til noget andet end IDE
*Gør det og drevet forsvinder som boot option, selvom jeg godt kan se det i bios
*Internettet fortæller mig at man skal slå strømmen fra til motherboard i 10-15 minutter, hvor efter det så burde dukke op som boot option igen, hvilket giver INGEN mening.
*Det virker selvfølgelig heller ikke
*Internettet fortæller mig at man skal prøve at slå CSM fra, genstarte og slå det til igen
*Slår CSM fra og genstarter. Intet billede og et langt bib efterfulgt af to korte bib.
*Int fortæller mig at mit grafikkort (det gamle) nu er gået i stykker...........
*Sætter det nye grafikkort og får billedet tilbage og kan nu slå CSM til i bios igen
*Jeg får sstadig ikke muligheden for at boote fra mit SSD drev hvor der er Windows på.

...nu tror jeg at jeg prøver at vente til imorgen istedet og ser om det har hjulpet at vente llænger, men fuck da Pc af helvede til :P

*EDIT* Opdagede lige at jeg har mulighed for at vælge min SSD via boot override under bios, hvorfor den starter op fint, men jeg skal stadig ikke få lov at allokere den som et drev den skal boote op fra automatisk... så det må jeg vel leve med.
SonicSonicSkrevet 29/04-15 07:24 
Hvis dit windows crasher, når du smider en ssd i, er det muligvis en indstilling i bios der driller.
Jeg har skrevet lidt om det på min side for nogle år tilbage, da ssd var ved at komme frem:

Activating AHCI
If you installed Windows 7 previously with your motherboard set to AHCI mode instead of IDE mode your settled. If your motherboard runs in IDE mode though you really want to set it to run AHCI instead, since it’s faster. Some claim you need to reinstall Windows to archieve this, but that’s not true. Thing is, you need to do two very simple things to activate AHCI.
1. Activate AHCI in Windows first!
There’s a brilliant guide on how to activate AHCI in Windows from Microsfot here! Since it’s written in danish, I’ll just re-write it here in english. So here’s how to activate AHCI in Windows, which needs to be done first before you activate it in your BIOS.
1a. Close all your open programs in Windows.
2a. Click Start (the windows logo in your taskbar) and type regedit in the searchfield.
3a. Open regedit, and do a search for HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci
4a. Right click on the “Start” entry it found under Msachi, and select “Properties”
5a. The value will most likely say “3”. Change that value to “0” (zero).
6a. Quit regedit, and reboot your PC. AHCI has now been activated.
2. Activate AHCI in your BIOS
When your PC boots up, press Delete, F2 or whatever your BIOS prompts you to press to enter setup. When you’re inside your BIOS, go to the harddisk configuration menu. Now go to where it says SATA Setting or similar, and it will probaly stand as “IDE”. Simply select “IDE” press enter, and choose AHCI from the drop-down menu. Once it’s set to AHCI, press escape, save and exit.
Your SSD will now run in AHCI mode, and gain some speed. Notice, that it is very important to activate AHCI in Windows before you activate it in the BIOS. If you do not activate it in Windows first, you’ll simply get a blue screen upon loading Windows. If that happens, just go to your BIOS and set SATA mode back to IDE, then boot Windows, and activate AHCI as described above, reboot, and jump back into BIOS and activate AHCI as described.

http://sonic-media.dk/?p=103

Hvis du har opdateret bios'en, kan det ske den har nulstillet AHCI indstillingen.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/04-15 13:18 
Tak for tippet. Den del fik jeg løst, men som sagt forsvandt min SSD efterfølgende fra listen hvor man kan vælge boot rækkefølge, hvilket ikke giver nogen mening da jeg godt kan se den under en anden liste der viser hvad der sidder i SATA portene.
Jeg kan endda vælge at starte op fra den via en boot override liste... BIOS vil bare lade mig vælge at starte op den automatisk.
SonicSonicSkrevet 29/04-15 13:46 
Hvilket bundkort?
Måske er det Master Boot Record den er gal med. Hvis du kører Win7, kan du smide installations disken i, og prøve at køre en "repair startup". Det er ikke sikkert det er det der gør forskellen, men jeg har set mange underlige ting ske, når man swapper lidt rundt på diskene. De andre diske står selvfølgeligt ikke til at køre master på switchene, no? Men ja, sikke da et bøvl for at skifte grafikkort. Øv.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/04-15 14:21 
Jeg burde få det ordnet, men som det er nu hvor det virker nogenlunde (den kører som den skal når den er startet op) så tør jeg næsten ikke fucke rundt mere i bios... Jeg tror jeg prøver at leve med det hér indtil videre :D
scavengerscavengerSkrevet 03/05-15 20:50 
Hvem hulen har købt alle de FIFA spil der oversvømmer loppemarkederne?
Man bliver sgu da nødt til at grave dem ned i ørkenen for at slippe af med dem.
Nemo me impune lacessit
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/05-15 21:15 
Gamestop har nok lusket dem ned i folks poser når de har købt noget andet.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/05-15 16:55 
Så snuppede tordenvejret lige mit internet :(
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 05/05-15 17:02 
Hvor tordner det da henne nu?.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/05-15 17:26 
I Århus. Men nu er det allerede oppe igen. Der må jeg sgu lige gi´ TDC en thumbs up :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 08/05-15 11:06 
Lille aaargh!

Jeg fik fat i en Pokemon Yellow version og satte den til salg, uden først at tjekkes dens værdi. Bordet fanger og nu sælger jeg den alt for billigt.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/05-15 11:16, rettet 08/05-15 11:19 
Det' da cool nok. Så gi'r du bare lidt god karma videre :)

...hvis det altså er en gamer og ikke en købmand, du sælger det til.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 08/05-15 11:24 
Det er selvfølgelig rigtigt... God karma.

Tror ikke det var en gold digger. Det var faktisk en "hun".
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/05-15 18:34 
Jeg har opgraderet fra en Elgato Game Capture HD til Game Capture HD60 da denne kan optage i 1080p og 60 frames osv, hvilket er fint, men jeg ved ikke om det er deres software eller hvad der gør det men det er helt voldsomt så systemkrævende det er.
Nogen af de første par optagelser jeg lavede var med "Stream Command" sat til, som er en slags overlays indbygget i deres software, ligesom man kan i Xsplit og OBS, men det fik min computer til at gå helt i knæ... Det fik jeg slået fra da det ikke er noget jeg skal bruge til Youtube videoer alligevel og så optog jeg ellers en masse Burning Rangers gameplay.

Nu har jeg så opdaget at det optagede ikke kan bruges da jeg åbentbart stadig havde sat for hidsige settings op som gør at den dropper frames engang imellem, hvilket er nok til at lyden går helt ud af sync i midten af klippene et eller andet sted og fucker det hele op.

Jeg tror jeg bliver nødt til at rode lidt mere settings for at få det til at virke, men det var en aftens "arbejde" der var spildt på at optage noget der ikke kunne bruges. I det mindste er Burning Rangers sjovt at spille :)
KTCKTCSkrevet 08/05-15 19:20, rettet 08/05-15 19:21 
Der er ikke noget codec-værk du kan stille på? Det kan jo være, at det er encodingen, som er lidt tung. Prøv eventuelt også at lave din capture på en separat harddisk, hvis muligt. IO kan godt få en maskine i knæ.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-15 20:45 
Darkbeat>
Jeg har opgraderet fra en Elgato Game Capture HD til Game Capture HD60 da denne kan optage i 1080p og 60 frames osv, hvilket er fint, men jeg ved ikke om det er deres software eller hvad der gør det men det er helt voldsomt så systemkrævende det er.
Nogen af de første par optagelser jeg lavede var med "Stream Command" sat til, som er en slags overlays indbygget i deres software, ligesom man kan i Xsplit og OBS, men det fik min computer til at gå helt i knæ... Det fik jeg slået fra da det ikke er noget jeg skal bruge til Youtube videoer alligevel og så optog jeg ellers en masse Burning Rangers gameplay.

Nu har jeg så opdaget at det optagede ikke kan bruges da jeg åbentbart stadig havde sat for hidsige settings op som gør at den dropper frames engang imellem, hvilket er nok til at lyden går helt ud af sync i midten af klippene et eller andet sted og fucker det hele op.

Jeg tror jeg bliver nødt til at rode lidt mere settings for at få det til at virke, men det var en aftens "arbejde" der var spildt på at optage noget der ikke kunne bruges. I det mindste er Burning Rangers sjovt at spille :)

Optager du fra XRGB'en? I så fald burde 720p være rigeligt, da det langt hen af vejen er det optimale for XRGB'en, hvis man ønsker scanlines også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/05-15 21:53 
Jeg har ihvertfald muligheden for at justere på nogen settings, bla. at optage i 720p, men jeg må lige rode lidt mere med det til jeg får et perfekt resultat... Der er ingen grund til at optage i mega quality alligevel, da der ryger noget compression oven i det på YouTube.
SumezSumezSkrevet 09/05-15 05:54 
Det er vist ikke overraskende at live encoding af 60fps 1080p er ekstremt systemkrævende. 720 burde være væsentlig mere overkommeligt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/05-15 15:31 
Problem solved på det Sync problem.
Det er encoderen i Elgatos nyeste version af deres software der fucker det op. Jeg hentede en ældre version og det kører perfekt.
3of193of19Skrevet 12/05-15 12:21 
Gav. Blev blæst af platformen i fase to af Propellor Knight kampen på en Checkpointless/Impossible/Perfect Platformer run i Shovel Knight :((
SumezSumezSkrevet 12/05-15 12:27 
Dvs. du havde spillet hele vejen derop til uden at dø, på New Game+? :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 12/05-15 23:37 
Nej, bare almindelig sværhedsgrad. Og jeg snyder lidt med at gemme de rigtige steder og tage backups. :)
Men døde kun en to gang ede tidligere baner. Er bare alt for meget kylling til at prøve det i et hug. Bare træls alligevel. Den bane er så nem at dø på.
millenniummillenniumSkrevet 13/05-15 13:35 
Aaaaargh min kære SNES begyndte på nogle graphic glitches i Super Probotector i går. Jeg har spillet det spil hundredevis af gange uden problemer.

Nu har jeg bestilt Nintendo bits så jeg kan rense cartridge ordentlig, og må prøve et par rengøringstricks inden jeg stempler connectoren som noget der skal udskiftes.

Synes bare det er lidt svært at finde en 62pin replacment connector på ebay, men der er masser af 72pin for NES.
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/05-15 20:55, rettet 13/05-15 20:55 
Kunne ikke få en Kellogg's ske med med mit gamernavn på. Har lige spildt penge på deres cornflakes. Reglerne var først at der ikke måtte være et bandeord på og nu har de lige lavet det om til det skal være et navn der er på deres "whitelist" :.==C
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 26/05-15 13:48 
Aaaargh er i sommerhus i Rørvig hvor jeg egentlig skulle arbejde normalt på VPN.

Og så ryger TDCs lorte-net. Har prøvet alle alternativer. Nu kan jeg kun glo på en offline PC og vokse en stresstærskel over alt det jeg ikke når. :(
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/05-15 14:03 
At arbejde mens man er i sommerhus er da også lidt som at skide mens man har sex. Dårlig combo.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 26/05-15 14:05, rettet 26/05-15 14:08 
Det var heller ikke med god vilje, men lejligheden er lige udlejet t.o.m. i dag gennem RBNB og jeg orkede ikke at ofre en feriedag på det. :/

Derudover har fruen spildt en halv ltr stearin udover brændeovnen, og afløbet i bruseren er stoppet. Bare lige for at toppe det af.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 26/05-15 14:54 
Til gengæld er Odsherred sgu så dejligt! :D
(Jeg kommer derfra)
millenniummillenniumSkrevet 26/05-15 15:44 
Ja har været på spil-jagt på loppemarkederne heroppe, men nixen. Fandt kun et Mastermind.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 26/05-15 16:35 
Ja, det er småt med det :)
Men der er jo Loppe og Tuskemarkedet i Vig, Odsherreds Loppe og Genbrugsmarked i Grevinge - Og hvis du gider tage til Holbæk er der Den Lille Grønne kræmmerhal. :)
Man KAN også være heldig at finde noget i de forskellige genbrugsbutikker :)
Captain NCaptain NSkrevet 29/05-15 17:53 
Jeg syntes valgplakater er fuldstændig tåbelige.

Hvad jeg ikke forstår er deres formål?
De fleste er vel bekendt med partierne, så hvad der er vigtigt her må da være at få et budskab ud, evt i form af et slogan eller et par korte ord om hvad de står for, men nej.
I stedet er det bare en stor plakat med en eller anden politikkers fjæs og navn smidt på og så et partinavn i bunden..
Hvad skal jeg dog bruge det til. Det kommunikere jo ikke en pind.

Nogle få af dem har f.eks en lille tekst der siger noget, som "Bla bla bla, A kasse, bla bla bla" Eller "Bla bla nedsættelser bla bla bla" Her kan man da i det mindste få et lille blik ind i hvorfor man skal eller ikke skal stemme på et parti.
Men en plakat med et fjæs og navn er da ikke noget der vinder vælgere....

Er der noget her jeg fuldstændig ikke forstår? For har aldrig forstået denne praksis.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Soren47Soren47Skrevet 29/05-15 17:59 
Der er større sandsynlighed for at du stemmer på en du har set og genkender end én du aldrig har set før.
Men nej, jeg tror også det er få der ændrer parti udfra hvor mange fjæser de har set udenfor :b
De plakater hvor der står hvad de faktisk vil, er fede nok :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-15 18:18, rettet 29/05-15 18:19 
Jeg tror desværre, der er ret mange mennesker, som har det fint med at stemme på baggrund af et fjæs. Det er sørgeligt, men man kan (heldigvis?) ikke tvinge folk til at have en høj IQ.

Det viser også bare, at "ægte" demokrati er et utopisk begreb.

Det kunne være sjovt at se, hvad der ville ske, hvis det blev ulovliggjort at føre valgkampagne, og vælgerne i steddet skulle stemme om, hvilke egenskaber de ønskede hos en politiker. Hvis kandidaterne derefter skulle testes og granskes på baggrund af valgresultatet, ville hovedparten være seriøst på skideren.

Det svære bliver så at få udtænkt en teknik, der med sikkerhed kan slå fast, om kandidaten mener det, vedkommende siger, eller om idioten blot taler vælgerne efter munden.

Netop dén problematik er årsagen til, at jeg ofte stemmer blankt.
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 29/05-15 18:25 
Kunne være interessant hvis man testede en sådan afstemning af sideløbende med den rigtige afstemning, bare for at se hvor forskellige resultaterne ville ende.

Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår idéen i at stemme blank frem for bare ikke at stemme?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig