X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 13:17 
Papand>
Det kan man jo undre sig over, for hvordan pokker kan de pludselig finde arbejde?

De bliver tvunget i uddannelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 13:18 
Papand>
Der er ingen lovbestemt mindsteløn i Danmark.

Nej, det skrev jeg heller ikke, at der er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 04/03-15 13:19, rettet 04/03-15 13:20 
Problemet er jo ikke, papand, at der er nogen der kunne miste penge ved at få et arbejde, fordi de offentlige tilskud er for høje. Problemet er, at du er blevet narret til at tro, at alverdens problemer kunne blive løst, ved at slå på dem der er længere nede ad stigen end dig selv. Oven over dig på stigen står dem der ikke er glade for topskat og så videre. Og de er glade for, at du sparker nedad og ikke opad.

Og dem over dig på stigen har jo også et mærkeligt menneskesyn. Det er som om de tror at der er to forskellige racer:
1: De fattige. Hvis det skal blive bedre for dem, så er vi nødt til tage pengene fra dem:
2: De rige. For at det skal blive bedre for os alle, så er vi nødt til at give dem flere penge (Skattelettelser)

Den fælde er du faldet i papand. Og derfor kan dem over dig på stigen grine hele vejen hen i banken.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
PapandPapandSkrevet 04/03-15 13:20 
Naiera -> indenfor rengøring, gartneri, butiksarbejde og opfyldning er der altså jobs at få. Selvfølgelig skal man kunne noget, for der bliver selvfølgelig stillet krav. Man skal blandt andet kunne aflevere en nogenlunde skrevet ansøgning og man skal kunne møde til tiden. Det kan man jo starte med at lære sig, inden man søger job.

Som det var meget tydeligt i "Den dag de fremmede forsvandt", så kniber det med helt elementære ting. Var det 2 der kom for sent og 2 der aldrig mødte op? Jeg tror desværre det er repræsentativt for en alt for stor del af kontanthjælpsmodtagerne i Danmark.

Alt dette går ud over de kontanthjælpsmodtagere som faktisk har det svært. De bliver set ned på uden grund og det synes jeg absolut ikke er fair.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 13:21 
fum har fundet meningen med livet :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 13:21 
Papand>
Naiera -> indenfor rengøring, gartneri, butiksarbejde og opfyldning er der altså jobs at få.

Altså!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 13:24 
Papand>
Som det var meget tydeligt i "Den dag de fremmede forsvandt", så kniber det med helt elementære ting.

Du bruger de helt, helt forkerte kilder, hvis du betragter de to programserier du her i tråden har snakket om, som beviser for noget som helst. På det der hotel, som der har været meget snak om, var tempoet latterligt og ødelæggende højt, samt lønnen elendig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 04/03-15 13:26 
ChronoSousa>
Papand:
Snakker ikke om hvad loven siger?

Men hvad os som samfund.
Der er mere "had" snak om de arbejdesløsse end skattesnyderne.

Jeg er fuldstændig enig! Jeg væmmes, når man sparker til folk som har det svært. Jeg væmmes når de burer sig inde, mens kommunen løber dem på dørene. Men der er en grund til at vores samfund er blevet sådan. Når alt for mange, i for mange år har taget af kagedåsen selvom de ikke burde, så kommer der en reaktion. Det er den reaktion vi ser i disse år forstærket af en finanskrise.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 04/03-15 13:30 
Naiera>
Papand>
Som det var meget tydeligt i "Den dag de fremmede forsvandt", så kniber det med helt elementære ting.

Du bruger de helt, helt forkerte kilder, hvis du betragter de to programserier du her i tråden har snakket om, som beviser for noget som helst. På det der hotel, som der har været meget snak om, var tempoet latterligt og ødelæggende højt, samt lønnen elendig.

Jeg er ikke enig. Jeg synes nu det er glimrende kilder. Det er en skildring af den virkelige verden. Den ene af danskerne på hotellet klarede jo arbejdet ganske glimrende efter lidt øvelse. Lønnen synes jeg var ganske fair, men det krævede jo selvfølgelig at man arbejder hårdt, som det meste ufaglært arbejde.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 04/03-15 13:33 
fum>
Problemet er jo ikke, papand, at der er nogen der kunne miste penge ved at få et arbejde, fordi de offentlige tilskud er for høje. Problemet er, at du er blevet narret til at tro, at alverdens problemer kunne blive løst, ved at slå på dem der er længere nede ad stigen end dig selv. Oven over dig på stigen står dem der ikke er glade for topskat og så videre. Og de er glade for, at du sparker nedad og ikke opad.

Og dem over dig på stigen har jo også et mærkeligt menneskesyn. Det er som om de tror at der er to forskellige racer:
1: De fattige. Hvis det skal blive bedre for dem, så er vi nødt til tage pengene fra dem:
2: De rige. For at det skal blive bedre for os alle, så er vi nødt til at give dem flere penge (Skattelettelser)

Den fælde er du faldet i papand. Og derfor kan dem over dig på stigen grine hele vejen hen i banken.

Hvad er det for noget pjat? Hvorfor bringer du min person og skatteforhold ind i diskussionen?

Hvis du kan formulere et ordentlig bidrag til debatten, så skal jeg nok tage det seriøst.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/03-15 13:33 
Jeg har de seneste fem års tid gået og bøvlet med noget kronisk sygdom, og har i den forbindelse været på kontanthjælp i en længere periode. Når man bor alene og har vilde udgifter til både husleje, mad og medicin, føler man sig på ingen måde rig, når man er på kontanthjælp. Jeg skulle ikke have fået udbetalt ret meget mindre, før jeg sandsynligvis havde været seriøst på skideren. Kunne uden dramatik forestille mig et senarie, som endte med, at jeg stillede træskoene.

Jeg kan på ingen måde forestille mig, at det skulle gavne noget at skære i størrelsen på kontanthjælpsudbetalingerne. Politikere er vilde med at svinge pisken. Det er dejligt nemt, og det giver illusionen af, at man griber til handling = større chance for at blive genvalgt, men jeg kan ikke komme i tanke om ét eneste tilfælde, hvor det rent faktisk har gavnet noget.

Ja, man får måske gjort kål på den lille procentdel, der snylter på systemet, men bivirkningen bliver så, at en ordentlig luns af de mennesker, der er dybt afhængige af økonomisk støtte, bliver tabt på gulvet.
AV Intelligent Terminal
dchangdchangSkrevet 04/03-15 13:34 
Nu fyrer jeg lige lidt benzin på bålet...

Jeg syntes personligt at det er værre at se folk der avler og avler, på samfundets bekostning og uden hensyn til børnene. Jeg så et klip for en måned eller to siden med et par der havde været på kontanthjælp i 12 år. De havde 3 børn, den ældste var 11 og nu havde de nr. 4 på vej. I 11 år havde de haft besøg fra kommunen, primært for at holde øje med om børnene udviklede sig som de skulle. Det gjorde ingen af dem og alligevel vælger man at få barn nr. 4.

Man kan ikke tvangssterilisere folk og selvom fra myndighedernes side allerede nu kan tvangsbortadoptere vælger ingen af kommunerne at gøre brug af, nok primært fordi de ikke vil på forsiden af Ekstra Bladet. Men det virker jo ikke som man tænker på børnenes tarv i sådan en situation.

Hvad skal/kan man gøre? Det er jo en ond ond cirkel.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PapandPapandSkrevet 04/03-15 13:39 
Man skal ikke skære i kontanthjælpen! Jeg beklager hvis min holdning er blevet misforstået. Folk der har det svært, skal have hjælp så de leve et værdigt og ordentlig liv.

Jeg vil bare, at man fjerner enhver chance for at det ikke kan betale sig at arbejde og får gjort op med de mange som ikke gider. Det er nok mere de diverse tillæg, som skal ses efter. Ham der vasker lokummer til 100 kr. i timen, skal aldrig være i tvivl om han får mere end naboen som ikke gider.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
fumfumSkrevet 04/03-15 13:41 
Hvad er det for noget pjat? Hvorfor bringer du min person og skatteforhold ind i diskussionen?

Hvis du kan formulere et ordentlig bidrag til debatten, så skal jeg nok tage det seriøst.

Det er da ikke pjat. Jeg kan da ikke gøre for, at du er nem at narre.
:-). Og stadigvæk er de ved at brække sig af grin længere oppe på stigen.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
PapandPapandSkrevet 04/03-15 13:47, rettet 04/03-15 13:51 
Når du angriber mig som person i en ellers sober debat, så synes jeg det bliver noget pjat. Når man efter en 50-60 timers arbejdsuge betaler over halvdelen af sin løn i topskat, så griner man ikke af nogen. Det kan jeg garantere for. :/

Edit: Og smilet forsvinder først for alvor, når naboen sidder i sofaen og pulser smøger dagen lang med reality på fjerneren, mens børnefabrikken bare kører derudaf. Det betaler jeg for.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/03-15 13:53 
dchang>
Nu fyrer jeg lige lidt benzin på bålet...

Tæller det stadig som benzin på bålet, når det er noget som ethvert normaltfungerende individ forhåbentligt vil have en enslydende indstilling til? :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 13:54 
Papand>
Jeg er ikke enig. Jeg synes nu det er glimrende kilder. Det er en skildring af den virkelige verden.

Ja da. Lissom Paradise Hotel og Robinson-ekspeditionen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 04/03-15 13:56 
Naiera, det ville være rigtig fedt hvis du kunne være en smule konstruktiv, når du fører en debat.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dchangdchangSkrevet 04/03-15 13:56 
FancyPants>
dchang>
Nu fyrer jeg lige lidt benzin på bålet...

Tæller det stadig som benzin på bålet, når det er noget som ethvert normaltfungerende individ forhåbentligt vil have en enslydende indstilling til? :P

Mere benzin så! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 13:58 
Papand>
Naiera, det ville være rigtig fedt hvis du kunne være en smule konstruktiv, når du fører en debat.

Jeg har lavet rigeligt med konstruktive indlæg om emnet her i tråden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 04/03-15 13:59 
Jeg angriber ikke dig som person, men dine holdninger. Jeg mener du er blevet vildledt.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/03-15 14:04, rettet 06/04-15 18:46 
Papand>
Naiera -> indenfor rengøring, gartneri, butiksarbejde og opfyldning er der altså jobs at få. Selvfølgelig skal man kunne noget, for der bliver selvfølgelig stillet krav. Man skal blandt andet kunne aflevere en nogenlunde skrevet ansøgning og man skal kunne møde til tiden. Det kan man jo starte med at lære sig, inden man søger job.

I teorien, ja. Men i praksis foregår det desværre på en lidt anden måde. De fleste af de jobs, man kan "få", gives kun væk, hvis man enten er under 18 år, eller er villig til at blive ansat i praktik, hvormed man reelt set arbejder "gratis" mens man er på kontanthjælp i nogle måneder og til slut får at vide, at der "desværre" ikke er mulighed for fastansættelse. Ren hvid slavehandel. Har været udsat for det masser af gange.

Så kan man, som du siger, selvfølgelig også uopfordret søge ufaglært arbejde, men der er langt mere rift om de jobs, end du tror, og der bliver lagt virkelig stor vægt på erhvervserfaring. Hvis du søger en stilling, uden at have nogen erfaring inden for området, kan du være sikker på, at der er 700 andre, der har gjort det samme, og de bliver alle sammen arkiveret lodret.

Papand>
Ham der vasker lokummer til 100 kr. i timen, skal aldrig være i tvivl om han får mere end naboen som ikke gider.

Så gi' ham 200 kr. i timen :D
AV Intelligent Terminal
PapandPapandSkrevet 04/03-15 14:13 
Vi kommer nok ikke så meget videre her og sådan må det være.

Efterhånden som staten er ved at løbe tør for penge, så skal der jo strammes et sted. Hvis der skal flere penge ind fra de rige og virksomhederne, så flytter de jo bare, for hvordan kan det forsvares at indkræve mere i et land med verdens højeste skattetryk? Alternativt skal der skæres i velfærden og indføres mere brugerbetaling, men det går jo for alvor ud over de svageste. Derfor prøver jeg at argumentere for at ALLE må bidrage og det er på tide, at vi som samfund sætter foden ned overfor dem der ikke gider. Jeg tror ikke det bliver nemmere at unddrage, når vi får en ny regering, så man kan ligeså godt starte nu. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
fumfumSkrevet 04/03-15 14:24 
Jeg er helt enig i, at alle må bidrage. Og jeg også enig i, at det nok bliver svært med et højere skattetryk.
Men synes du det er rimeligt at Q8 aldrig har betalt skat? Eller alle de andre multinationale der har en anløben skattemoral? Men det er jo svære spørgsmål, og det er mange penge det drejer sig om, for de involverede. Så er det meget lettere at sige: Se det fede svin på nabosofaen. Han laver aldrig noget, andet end at ryge smøger og skrabe unger til sig.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/03-15 14:30 
KillerBean2>
Eller er villig til at blive ansat i praktik, hvormed man reelt set arbejder "gratis" mens man er på kontanthjælp i nogle måneder og til slut får at vide, at der "desværre" ikke er mulighed for fastansættelse. Ren hvid slavehandel. Har været udsat for det masser af gange.

Jeg er sågar blevet ringet op af en lokal institutionsleder, som lige skulle høre, om jeg ikke kunne tænke mig at komme i praktik og efterfølgende løntilskud hos dem.......
Når man så ved at de har sparet både en pædagog- og medhjælperstilling væk, fordi de permanent har mindst to ledige inde som gratis arbejdskraft ad gangen.

Ud over at hun fuldstændig har misforstået meningen med både erhvervspraktik og løntilskud, så har jeg aldrig oplevet at "arbejdsgiver" har henvendt sig direkte til den ledige med det formål. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/03-15 15:25 
Papand>
Derfor prøver jeg at argumentere for at ALLE må bidrage og det er på tide, at vi som samfund sætter foden ned overfor dem der ikke gider.

Bestemt. Men jeg tror bare, medierne har givet dig et ret overdrevet indtryk af, hvor mange mennesker der findes, som ikke gider arbejde. Hvis der blev viftet med en tryllestav, så alle mennesker i landet pludselig følte socialt ansvar, ville det hurtigt blive tydeligt, at bidraget fra de sociale snyltere var forsvindende lille i forhold til det, de multinationale selskaber kunne spytte i skattekassen.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 15:30 
Papand>
Derfor prøver jeg at argumentere for at ALLE må bidrage og det er på tide, at vi som samfund sætter foden ned overfor dem der ikke gider.

Erhvervsfrekvensen i Danmark er stort set uændret. Den er, som den har været i lang tid, blandt de højeste i Europa (og verden). Det er ikke sådan, som Asger Aamund og diverse ellers påstår, at Danmark står på randen til bankerot, fordi vi ikke har mennesker nok i arbejde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 04/03-15 15:37, rettet 04/03-15 15:56 
Hvis der skal flere penge ind fra de rige og virksomhederne, så flytter de jo bare, for hvordan kan det forsvares at indkræve mere i et land med verdens højeste skattetryk?

Så du mener bedre det kan forsvares at jokke en stadig mere marginaliseret og socialt immobil gruppering af danskere endnu mere under fode?

Og jeg tror simpelthen ikke jeg gider høre mere på den evindelige sabelraslen på vegne af virksomheder. Det er det samme forsvar der dukker op hver eneste gang der mangler penge i kassen: Åååha, jamen vi kan endelig ikke tage fra de stakkels virksomheder. Så flytter de jo bare. Nej, lad os hellere tage fra de svageste, der i forvejen er stavnsbundne og alligevel ikke kan tage kampen op. Vil der være virksomheder der flytter deres aktiviteter ud af landet hvis vi øger skatten? Sikkert. Vil vi se en masseflugt? Nej. Og nye virksomheder vil komme til. De største virksomheder - dem for hvem deres tilstedeværelse i Danmark alligevel ikke betyder det store - betaler ikke skat her i landet alligevel, så et ændret skattetryk kommer ikke til at berøre dem overhovedet.

Og alt imens regeringen strammer dagpenge- og kontanthjælpssystemet med påskuddet om at der mangler penge i statskassen som endelig ikke må ligge virksomhederne til last, skyder en ensom idiot et par mennesker på et spillested, og vupti: Så hiver regeringen pludselig en milliard ud af røven til forsvarets og politiets efterretningenstjeneste uden spørgsmål. Hvor blev krisen af? For der er jo tilsyneladende rigeligt med penge til både sikkerhedsteater og signalpolitik.

Derfor prøver jeg at argumentere for at ALLE må bidrage

Det mener jeg så sandelig også at kontanthjælpsmodtagere, ældre, sindslidende og syge har gjort over de sidste 15 år. Også i betydeligt højere grad end middelklassen og de rige.

og det er på tide, at vi som samfund sætter foden ned overfor dem der ikke gider.

...Ved at indføre lovgivning der også rammer alle dem som ikke KAN.

Hvis du vidste, hvor svært det er for selv kronisk meget syge mennesker at undgå at blive kostet ud på arbejdsmarkedet af kommunalansatte, der systematisk ignorerer årelange dokumenterede sygdomsforløb, speciallægeerklæringer og journaler, ville du korse dig.

Synes du det er rimeligt, at vi indretter et helt samfund efter en lille gruppe snydere ved at lave tæppelovgivning som straffer alle andre? Husk på, at du selv kun er ét uheld væk fra at være i modtagerenden. Vores sociallovgivning er i forvejen fuldkommen urimelig, grænsende til det menneskefjendske og som det ser ud nu, lader det kun til at blive værre med næste regeringsskifte.
ElgenElgenSkrevet 04/03-15 20:28 
Men men men, inden vi går helt i selvsving, så er det jo at vi skal huske, at det slet ikke er de "gode danske" kontanthjælpsmodtagere som smædekampagnerne er rettet imod. Næ, det kun de sorte og brune! Og så gør det hele jo ikke noget. Så er alle glade igen };-P

Øh, eller noget?!

(Sarkasme kan forekomme i ovenstående)

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Nordjylland/2015/03/03/03122212.htm
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 21:11, rettet 04/03-15 21:12 
Da fuq? Jamen hvis kampagnen bare er rettet imod perkere og negere, så er det jo i orden.

Eller noget :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 06/03-15 11:57 
Her var i øvrigt en lille sjov artikel:

politiken
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Per SPer SSkrevet 12/03-15 21:14 
Har lige tabt æsken med Shenmue til Dreamcast på gulvet. Interessant hvor meget smadret de to spilkassetter rent faktisk kan blive. :(
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
fumfumSkrevet 12/03-15 21:41 
Findes der nogen hele Dreamcast æsker tilbage i verdenen?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JmogJmogSkrevet 12/03-15 22:46 
Jeg har et par stykker. De går utvivlsomt i tusind stykker næste gang jeg flytter selvom jeg pakker dem ind i vat.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-15 00:04 
Alle mine overlevede nu fint en flytning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 13/03-15 15:28 
Elgen>
Men men men, inden vi går helt i selvsving, så er det jo at vi skal huske, at det slet ikke er de "gode danske" kontanthjælpsmodtagere som smædekampagnerne er rettet imod. Næ, det kun de sorte og brune! Og så gør det hele jo ikke noget. Så er alle glade igen };-P

Så er det da en pænt nederen kampagne - fordi det ikke fremgår eksplicit. Men eksplicit kommunikation er nok mere DF ... ish.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/03-15 15:10 
Nu har jeg ledt overalt efter det. Men det er og bliver væk. Jeg snakker om et Playstion 2 memorycard. Jeg har 3 af dem og det som er væk er selvfølelig det første af mine kort hvor stort alle mine gode saves ligger på.
Har kigget alle skuffer med spil udstyr igennem og åbnet alle mine PS2 spil for at se om det skulle side i coveret på nogen af dem.

Aaarrrgh! Frustrerende x(
solid snakesolid snakeSkrevet 19/03-15 21:41 
Argggggggggg
Så har jeg bestilt denne sjove t-shirt hos en af Plays sælger..
http://www.play.com/Clothing/T-Shirts/4-/36396987/-/Product.html

Den kommer med posten 2 dage efter jeg har bestilt, fedt tænker jeg, indtil jeg åbner pakken.. :-(
http://www.play.com/Clothing/T-Shirts/4-/56758177/Fun-Shirts-T-Shirt-Dance/Product.html?searchstring=Dance&searchsource=2&searchfilters=s%7bDance%7d%2bc%7b470%7d%2bc%7b3043%7d%2b&ob=4&urlrefer=search

Det er på ingen måde lige så fedt... Øv øv øv øv øv øv...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SonicSonicSkrevet 20/03-15 00:27 
Aaarrrgh-tråden
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 20/03-15 08:54 
Det må være det man kalder for divine intervention.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/03-15 09:21 
Eller måske bare en lagerarbejder med bedre humor end T-shirt'en...
AV Intelligent Terminal
OdinOdinSkrevet 20/03-15 15:25 
Sumez>
Det må være det man kalder for divine intervention.

Hahahaha. Jeg ville have skrevet noget i retning af deus ex machina. Men du kom mig i forkøbet og dit indlæg var bedre.
Captain NCaptain NSkrevet 23/03-15 06:45 
Fik lige lyst til at prøvekøre Duke Nukem på PS3eren og se om den var ligeså god som 360 udgaven og hold da kæft en omgang buggy ustabilt lort.
Spillet kører i den grad ad helvedes til. Hver gang man går ind i et nyt område, finer secrets, aktivere noget, finder noget osv. Så hakker spillet helt enormt. Det prøvede jeg så at leve med men nu er det blevet så slemt at den direkte crasher hele konsollen når jeg når til et bestemt sted så jeg skal over og hard resette maskinen.
Hvordan kan sådan noget lort dog blive lagt på PSN, især når de har haft så enormt meget tid at lave den i. 360 udgaven var fantastisk og den udkom for omkring 5 år siden. Og Doom pakken til PS3eren var da også glimrende.
Kan helt bestemt ikke anbefale den. Da den jo direkte har vist sig at være uspillelig.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
3of193of19Skrevet 28/03-15 20:13 
Første gang jeg får Tour the Mansion i Addams Family på One udgaven af Pinball Arcade... side drain i den forkerte side (ingen special) med første stop af Touren...
Gaaaaahh :)
Soren47Soren47Skrevet 01/04-15 20:58 
Er i gang men at sælge min Nintendo 64, så satte den på dba.dk i dag.
En person skriver kort tid efter og siger at han kommer mellem 18.30 og 19.
Han kom aldrig og svarer ikke mere.
Yay for dba <3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/04-15 21:25, rettet 01/04-15 21:26 
Uuuaaghhhuu! Det var godt jeg lige ringede til Webdanes.dk for at har om hvor lang tid der ville gå før min DxRacer R i sort ville komme, da den ikke var på lager lige pt. Det var så lige 3½ måned der ville gå! Så fik lige lavde min order om til det skulle være den i hvid, som så ville komme tirsdag. Havde jeg ikke ringede, havde det godt nok været lang tid at vente :=S
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/04-15 16:13 
Det har drevet mig til vanvid at nogen af de video klip jeg optog gik ud af sync med audio og video i Adobe premiere, men nu har jeg fundet ud af hvorfor.

Premiere kan nemlig ikke lide videoer med variable framerate, hvilket er noget der godt kan ske når man som mig optager klip fra PC spil som jeg ikke altid lige har horsepower til at kører konstant i 60 frames.

Svaret er at bruge Handbrake. Open Source (kommunisme!) Video Transcoder som kan konvertere video og bla. tvinge dem til at kører i en konstant framerate.

https://handbrake.fr/
SumezSumezSkrevet 06/04-15 18:40, rettet 06/04-15 18:41 
Variabel bitrate kan også nemt skabe lignende syncproblemer i videoredigeringsprogrammer. Sikker på det måske ikke er der problemet ligger? (går ud fra at det går hånd i hånd med din framerate)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 06/04-15 19:05, rettet 06/04-15 19:06 
I After Effects kan man tvinge en bestemt framerate ved at højreklikke på et klip og vælge "Intepret footage → Main" og dernæst fx 60,0 FPS. Ved ikke om man kan det samme i Premiere.

Handbreak er i øvrigt fantastisk til at få (stort set) alle videoer til at fylde meget, meget mindre uden at miste nogen reel billedekvalitet. Kører tit videoer igennem Handbreak bare for at få filen til at fylde mindre.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/04-15 00:23 
Jeg prøvede at tvinge framerate i Premiere via interpret footage, men det hjalp ikke... Så det var lidt google værk der endelig fik mig frem til løsningen af problemet.

Her er hvad jeg prøvede at få bikset sammen.
https://youtu.be/PCkDWV5hdMI
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig