X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/12-14 16:34 
Tidsrammen plejer vist at hedde to uger.
Jeg var så heldig at hive 500 kroner hjem igen på min laptop, da jeg købte den en torsdag i den lokale Expert og de havde tilbud ugen efter. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-14 17:31, rettet 20/12-14 17:32 
@Greaseball
Prøv og snak med dem om det. Det kan være du får noget ud af det.
Hoid to colony C05 where the computer is...
PapandPapandSkrevet 20/12-14 17:57 
Der findes ikke noget i loven der kan hjælpe dig. Rent servicemæssigt synes jeg den er svær - 1 måned er trods alt et stykke tid og de ansatte har med garanti ikke vidst om det. Det er selvfølgelig ærgerligt, men sådan er det desværre.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-14 19:32, rettet 20/12-14 19:55 
FancyPants>
Tidsrammen plejer vist at hedde to uger.
Jeg var så heldig at hive 500 kroner hjem igen på min laptop, da jeg købte den en torsdag i den lokale Expert og de havde tilbud ugen efter. :)

Jeg synes det er vildt at du fik differencen udbetalt, det må ha' været en rimelig rar medarbejder du har snakket med.

Kan heller ikke forestille mig at der er noget i loven der siger at man har ret til det. Det ville ikke give nogen mening :)
De to uger efter køb kan man få sine penge refunderet, hvis varen(e) vel og mærke er uåbnede. Og så kan man købe igen til en evt. billigere pris.

Det er bare ærgerligt for Greaseball, men der er nok ikke nogen regler der hjælper i hans tilfælde. Hverken butik eller medarbejder har gjort noget galt.
Dengang jeg selv arbejdede i Games Top anede vi intet om kommende tilbud før de startede. Jeg tvivler på det har ændret sig meget siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/12-14 21:30 
@Kk

Han kunne også godt se, at det ville være noget fjol hvis de skulle tage maskinen retur, og give mig en fuldstændig magen til. Især når den skulle bestilles hjem først.

Men for at være sikker, så var den smidt tilbage til factory settings og pakket pænt i kassen igen, før jeg kørte derind. :)

Kunne heller ikke forestille mig, at den var gået hos ElGiraffen.
En gang blev jeg nærmest forhørt og anklaget, da en af deres ansatte havde smidt det første Left 4 Dead spil i L4D2 coveret, og jeg kom tilbage knap en halv time senere.
Til trods for, at skive og manual stadig var i den plomberede plastlomme :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-14 21:52 
Men så vidt jeg ved har man normalvis ikke ret til at få pengene tilbage, i en fysisk butik, for en vare der allerede er taget i brug?

Så jeg forstår ikke at du fik de 500kr refunderet, men jeg er glad på dine vegne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 20/12-14 22:35 
Det hedder kundepleje, at udbetale pris differencen, hvis en vare i butikken kommer på tilbud kort tid efter. Nogle butikker er gode til det og andre er ikke. Fona er feks gode til det, jvf de 800 kr vi fik tilbage, efter køb af TV, der kom på tilbud ugen efter. Hvis man / du / I får Gamestop til at udbetale pris difference efter køb, bliver jeg semi imponeret.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-14 22:44 
Ingen tvivl om det er rigtig god kundeservice :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 20/12-14 22:57 
"Kort tid efter". Det er netop tiden jeg synes der er ret afgørende her. 1 måned som i Greaseballs tilfælde synes jeg er i overkanten. Op til ugen efter synes jeg er ganske passende som en ramme for god service.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GreaseballGreaseballSkrevet 21/12-14 00:34 
En måned er også lang tid. Det ved jeg godt. Men tænkte man lige så godt kunne spørger. Der findes jo så mange "krøllede" regler på den slags. Så heller lige se om der var nogen der viste noget.

@KroeboCop
Jeg tror ikke lige jeg orker at tage i Lyngby Storcenter så tæt på julen bare for at ligne et brokke hoved i December. Er i forvejen ikke meget for julehandel og overfyldte butikker ;)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/12-14 00:54, rettet 21/12-14 00:56 
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/prismarkedsfring (pkt. 28)

Jeg kan dog huske, at det tog sin tid at finde frem til om Expert overhovedet havde prisgaranti eller ej (alle resultater hældte mest mod et ja) :P
Men som sagt var det intet problem at få differencen udbetalt. Jeg havde computeren liggende (i kassen, 100% som fra ny) ude i bilen, men den behøvede han ikke engang at se, da han sagtens kunne huske at jeg havde købt den ganske få dage forinden.
Som jeg oftest gør, takkede jeg ham naturligvis for den gode service...

Jeg havde egentlig indstillet mig på et gavekort, så de trods alt var sikre på at pengene havnede hos dem, men at få dem udbetalt i kontanter var måske meget godt alligevel. Butikken lukkede i slutningen af september i år. :\


@Papand
Jeg læste på Samvirke, at man havde op til 30 dage - hvilket godt nok er lidt i overkanten IMO: http://m.samvirke.dk/forbrug/raad-og-tips/saadan-reglerne-prisgaranti-prismatch.html

14 dage er hvad jeg oftest er stødt på, i forbindelse med prisgaranti. Om end nogle forbeholder sig retten til at udbetale differencen som et gavekort. (f.eks. JYSK, selvom det nu ikke lige er spilrelaterede varer de sælger).


@Greaseball
Du kan da altid prøve at høre dem ad, evt. pr. telefon hvis der er langt derhen. Et nej kan vel kun være bedre end uvisheden. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
PapandPapandSkrevet 21/12-14 10:36 
Jeg refererede bare i forhold til loven og grundlæggende service. Når man skilter og reklamerer med prisgaranti, så er sagen selvfølgelig en helt anden. Det er et stærkt våben i forhold til marketing, så her er 30 dage bestemt ikke for lidt at forlange. Så vidt jeg ved, har GameStop dog ikke prisgaranti.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DunwichDunwichSkrevet 21/12-14 11:32 
I følge Gamestop's facebook side, har kunder allerede skrevet, at de har fået penge refunderet pga. den Xbox One annonce.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/12-14 20:13 
Lille update på Gamestops nedsættelse af XboxOne. Jeg skrev til GS og fik dette lille fine svar

"Hej Kim,

Nu har jeg talt med Pernille, butiksmanageren i Lyngby. Hun vil rigtig gerne give dig rabatten og Destiny med også, og hun beder dig venligst komme ned i butikken en af hverdagene efter jul - da er hun nemlig i butikken og kan hjælpe dig. Husk venligst din kvitteringen, når du besøger butikken.

Jeg vil ønske dig en rigtig glædelig jul.

Mange venlige hilsner
Ida l GameStop Kundesupport"
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/12-14 21:13 
Sådan :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/01-15 22:50 
Min stationære PC har pludselig fået en sær vane med fucke filsystemet op på sit drev. Jeg har haft Linux Mint som mit styresystem i et godt stykke tid, men for en måneds tid siden frøs lortet pludselig ubehjælpeligt. Efter jeg så havde tvunget maskinen til at genstarte, var jeg heldig nok til, at styresystemet selv kunne fixe de ting, der var gået i kage. Hermed troede jeg, at den skid var slået. Men nogle dage efter laver den samme nummer, bare med den lille krølle, at jeg ikke kan få liv i styresystemet igen, uanset hvad jeg laver af krumspring. Jeg giver op og geninstallerer... Et par dage senere... samme nummer. Nu tænker jeg så, at Linux måske bare ikke er min ven længere. Jeg bider i det sure æble og installerer Windows 7.

I dag vælger min Windows-installation naturligvis også at gå fuldstændig i hårdknude :C

Jeg fatter på ingen måde, hvorfor det lort bliver ved med at ske?! Som det er lige nu kan jeg ikke se andet end at det må være enten min SSD, der er ved at stå af (på trods af, at Samsung's egen software siger, den er OK), eller at det er SATA-controlleren i chipset'et, der er døende. Uanset, er det bare så trææææææls! Aaarrrgh!
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 09/01-15 00:09, rettet 09/01-15 03:20 
Prøv eventuelt et andet SATA-kabel. Jeg har flere gange oplevet problemer, som var relateret til et ringe/skadet kabel.
Det er da nogenlunde smertefrit at teste i hvert fald :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/01-15 00:59 
KB, hvis du vil teste om det er et SATA kabel du skal bruge, kan vi godt hive et ud af min PC og teste det. Har desværre ikke et ekstra :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
3of193of19Skrevet 09/01-15 04:08 
SØVNLØSHED!!!! AAARGH, fjerde nat i træk hvor jeg ikke kan falde til ro.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/01-15 06:57 
Med skifteholdsarbejde kan jeg også have lidt perioder med det når man skal op og nå noget.
BeanoBeanoSkrevet 09/01-15 08:45 
KTC>
Prøv eventuelt et andet SATA-kabel. Jeg har flere gange oplevet problemer, som var relateret til et ringe/skadet kabel.
Det er da nogenlunde smertefrit at teste i hvert fald :)

Også min tanke - har selv oplevet problemer med SATA kabler et par gange.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-15 16:23 
KroeboCop>
KB, hvis du vil teste om det er et SATA kabel du skal bruge, kan vi godt hive et ud af min PC og teste det. Har desværre ikke et ekstra :=/

No worries mate, jeg har dem selv liggende i bunkevis :)

Nu prøver jeg én gang til med et andet kabel. Hvis den så fucker op igen, får den en tur med en hammer...
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 28/01-15 22:42 
Så tabte de igen, de kære herre, tror vi skal fyre hele holdet, og få noget nyt blod til, tror der er gåer indavl i den.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-15 22:54 
Snakker du om et eller andet sports-halløj?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 28/01-15 22:56 
Jeg tror han snakker om sine kollegaer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-15 23:16 
Jeg tror han snakker Håndbold.

Spørts!
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 29/01-15 10:59 
Håndbold
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 29/01-15 11:04 
Ha Ha Ha, den var sgu' god. Der er da ikke nogen der ser håndbold.


......er der? :-O
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 07/02-15 19:46 
Hader når WiiU spil ikke lader en køre spillets billede på både Gamepadden OG fjernsynet.
Jeg ved virkelig ikke hvorfor de gør det.
Kunne måske tænke at det har noget med processor kraft at gøre men når det er det samme billede der sendes forstår jeg ikke det kan være en issiue.
Selv Shantae. Et hyggeligt lille platform spil som der selvom det er pænt nok ikke pusher konsollen til sin grænse. Men alligevel må jeg ikke vælge at køre spillet på begge skærme -___-;
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/02-15 11:40 
Yaaaaaaaay!
Hele 9 måneder holdt mit Steelseries Siberia V2 headset, efter jeg fik det ombyttet til et nyt.
Det er nøjagtig det samme som på det forrige, hvor den lyden i højre side bare valgte at dø helt spontant.

Jeg kunne forstå hvis det var fordi jeg havde hevet i ledningen, eller tabt headsettet på gulvet, men det er sgu ikke engang tilfældet.
Anywho, så skrev jeg i går til butikken (Føniks), inden jeg opretter endnu en RMA på dem, at jeg gerne vil have refunderet pengene, så jeg kan købe noget andet hos dem, frem for at skulle ombytte dem på årsbasis i de næste 2-3 år de har pligt til at udbedre samme fejl. :\

Med mit typiske held på det område, så undrer det mig helt at de ikke ventede med at dø til på næste torsdag, hvor de 24 måneders oprindelige reklamationsret (og deraf muligheden for refundering) er udløbet. :P

Nu må jeg se om de forsøger at trække den, eller om de rent faktisk svarer inden udløb... Men jeg har trods alt henvendt mig til dem inden, så jeg håber da at det tæller for et eller andet.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 26/02-15 13:21 
Når du får et nyt sæt får du også en ny omgang reklamationsret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/02-15 14:27 
Jeg ved at det gælder i forhold til reperation af produktet.
Ved dog ikke om det også gælder i forhold til refundering, men jeg klager bestemt ikke hvis det er tilfældet. :)

Det første par døde efter 13 måneder uden overlast... Andet par efter 9 måneder.
Det lader dog til at være en udbredt fejl på den model, så nu gider jeg dem ikke mere.
Bruger mine Sennheisere, og så kan jeg købe en anstændig mikrofon til voicechat engang.

Ved ikke om andre herinde har erfaringer med Føniks ift. reklamation (refundering).
Den første reklamation forløb heldigvis uden problemer, og på en måneds tid. Hvilket må betragtes som rimeligt.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DunwichDunwichSkrevet 03/03-15 08:30 
http://youtu.be/b9KMVD5NnZQ

Man troede aldrig man skulle få lov til at overvære sådan en tryllekunst - ren ufortyndet magi. Det er lidt ligesom Liberal Alliance; Man ved egentligt godt de eksisterer, men man tænker alligevel nogle gange, at det er virkeligt et godt bluff nummer det der.
OdinOdinSkrevet 03/03-15 08:55, rettet 03/03-15 08:55 
Tak for dén, Dunwich. Nogen gange har man bare brug for at vide, at der er andre derude der er opmærksomme på det lort de har gang i på socialområdet. Desværre lader alt for mange til at sluge deres taltortur råt.
PapandPapandSkrevet 04/03-15 11:03 
Altså, vi er vel enige om, at der er for mange på kontanthjælp, hvor det ikke kan betale sig at tage et arbejde pga. diverse tilskud? Kunsten bliver at løse det, uden samtidig at gøre livet værre for dem der har det værst.

Men når jeg ser en dokumentar som "Den dag de fremmede forsvandt" eller "Blok på kontanthjælp", så måtte jeg nu også udbryde Aaaarrrgh ind i mellem. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
fumfumSkrevet 04/03-15 11:24 
Nej, din indledende replik vil jeg ikke tages til indtægt for at være enig i.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
XiwanaXiwanaSkrevet 04/03-15 11:27 
P:R and politics don't mix!
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 11:40 
Papand>
Altså, vi er vel enige om, at der er for mange på kontanthjælp, hvor det ikke kan betale sig at tage et arbejde pga. diverse tilskud?

Lavtlønnede får præcis de samme tilskud. Vi taler om en meget lille brøkdel af kontanthjælpsmodtagere hvor det ikke umiddelbart giver gevinst at tage arbejde, men denne forskel går væk med helt normale lønstigninger.

Folk vil gerne have arbejde. Det er ikke specielt morsomt at leve for en kontanthjælp.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 04/03-15 12:00 
fum>
Nej, din indledende replik vil jeg ikke tages til indtægt for at være enig i.

Ej heller jeg...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
PapandPapandSkrevet 04/03-15 12:07 
Nej det er ikke specielt morsomt, det skal det hellere ikke være.

Den lille brøkdel hvor det ikke kan betale sig at arbejde, mener jeg nu fortsat er et problem i et samfund, hvor kontanthjælpen er beregnet til at hjælpe dem der har det svært. Jeg vil også vove den upopulære påstand, at det ALTID er muligt at finde arbejde, såfremt du er fuldt arbejdsdygtig selvfølgelig.

Mit klare indtryk er at for mange sætter sig selv i en offerolle og intet kan eller vil. Det mest forfærdelige er, at deres egoistiske opførsel går ud over dem som virkelig behøver hjælpen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 04/03-15 12:33, rettet 04/03-15 12:39 
Papand, du er nød til at tænke den et skridt videre, end "offerrolle" og netop forkusere på "kan" frem for "vil".

Jeg er helt enig i, at der findes folk som "hygger sig" på kontanthjælp, arbejder sort ved siden af, og den vej igennem udnytter systemet. Dog ser jeg det langt fra som en specielt stor del. Vi er IMO lidt tilbage i den med at "nu er den gal med muslimer igen", fordi en håndfuld muslimer dummer sig.

Mit indtryk er,at _langt de fleste_ kontanthjælpsmodtagere gerne vil arbejde, HVIS det var muligt. Selvfølelig skal det også give god mening, hvilket igen åbner op for en ny problemstilling, hvis man sidder med en fornuftig årsindkomst, og siger "selvfølgelig skal du rense lukkummer for 100 kr./timen!". Her kan man så spørge sig selv, om man selv ville gøre dette? Personligt ville jeg ikke - nej jeg ville hellere finde mig et sjovere / bedre betalt job - hvilket leder mig videre til punktet vedr. at det "altid er muligt" at finde et job.

Jeg er personligt af samme overbevisning, eftersom jeg "altid" har fundet job, og efter endt uddannelse i sommers stod med 2 jobtilbud (2 ansøgninger) inden for en uge, og derfor måtte vælge det ene fra. Jeg er dog overbevist om,a t det har udtrolig meget med forskellige kompetencer at gøre, hvor jeg muligvis - igennem mit liv - har været heldig / lært godt op - vedr. kompetencer ift. ansøgninger, håndtering af jobsamtale m.m. Her er det vigtigt at tænke værktøjskassen ind over. Jeg har igennem min opvækst lært en masse brugbare redskaber til dette formål.

Nogle folk på kontanthjælp, har oplevet en barndom hvor denne værktøjskasse ikke er blevet fyldt tilstrækkeligt op. Foruden udfordringer ift. reelle kompetencer, kan der ligeledes være diverse fysisk / psykiske problemstillinger med ind over, som medfører at de langt fra har samme sociale / faglige kompetencer til at kunne håndtere og mestre en jobsamtale.

Jeg kører til dagligt rundt som socialpædagogisk vejleder og arbejder dagligt med kontanthjælpsmodtagere. Min erfaring er i hvert fald, at disse - på tværs af lidelser som fx paranoid skizofreni, angst, ADHD, mental retardering, PTSD, alkoholisme + diverse fysiske funktionsnedsættelser, at disse mennesker gerne VIL, men ikke FORMÅR.

MAn er derfor nød til at tænke den ind på et kognitivt plan, og se bag om problemet. At sige at "de skal bare komme i gang", svarer lidt til at fortælle en blind, at vedkommende "bare skal åbne øjnene". Det hjælper ikke hvis de ikke virker - eller hvis værktøjskassen er tom :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/03-15 12:47 
Sjov at man altid er efter den som har lidt.....

Når en på kontanthjælp, "snyder" sig til at ikke vil i arbejde. = bums, der ødelægger vore samfund!
Når en der er pisse rig og vil ha' mere,! "snyder" i skat. = Det er "i orden" ,med sådan et høj skattetryk!

JA. du kan finde folk som ikke gider, selv om de kan arbejde.
JA. du kan finde folk som snyder i skat, selv om de har råd til at betale.

I min verden skader de vores samfund. Det er bare sjover at sparke til en der ligger ned... nemmer at vinde over!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
PapandPapandSkrevet 04/03-15 12:56, rettet 04/03-15 12:59 
Altså, hvis man er på kontanthjælp og får tilbudt et job til 100 kr. i timen for at rense lokummer, så har man sgu bare at tage det! Tager man det ikke, så skal alle ydelser selvfølgelig fjernes. Et ærligt arbejde har jeg fuld respekt for, uanset hvad dælen det så går ud på.

Derudover, så er jeg faktisk enig i det meste. Folk med handicap og alvorlige psykiske problemer skal have hjælp så de kan få et ordentligt liv. Jeg giver dog ikke meget for alle dem der nu pludselig har ADHD og dermed intet kan...

I kommuner der indfører straks-aktivering oplever man et markant fald af specielt unge kontanthjælpsmodtagere. Det kan man jo undre sig over, for hvordan pokker kan de pludselig finde arbejde? Man kan også undre sig over at luksusfælden kan blive ved at finde unge mennesker, som ikke ejer et gram af ansvarlighed. Men så længe andre vil betale for at man kan lave ingenting, så går det jo godt.

Chrono - > uanset om man er rig eller fattig, så skal man ikke snyde. Skat jager skam de rige præcis som det fattige, for der er jo helt naturligt mere at hente hos førstnævnte. Straffen for økonomisk svindel i Danmark er vel også forholdsvis høj, uanset om man er rig eller fattig.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 04/03-15 12:59 
Det er en interessant diskussion, og indtil videre virker tonen ret sober, det kan jeg godt lide at se. :)
Jeg kunne godt tænke mig selv at komme med mit eget input, men er bange for at kaste brænde på bålet.... Fortsæt gerne med at den pæne tone når og hvis politiske uenigheder diskuteres herinde. :P som Xiwana siger, P:R and politics don't mix...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 04/03-15 13:01, rettet 04/03-15 13:03 
Jeg tror sku at de rige snyder mere end vi andre som har et normalt arbejde til nomal løn.
Synes tit man høre og ser at de rige bliver taget i bla. SKAT rykker ud - Razzia og at de ikke har betalt afgift på deres dyre biler
Så er det sku da klart at de kan have så dyre biler og huse når de snyder og bedrager.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 13:01, rettet 04/03-15 13:07 
Papand>
Altså, hvis man er på kontanthjælp og får tilbudt et job til 100 kr. i timen for at rense lokummer, så har man sgu bare at tage det!

100,- i timen er under effektiv mindsteløn, så dét mener jeg ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/03-15 13:06 
Papand>
Den lille brøkdel hvor det ikke kan betale sig at arbejde, mener jeg nu fortsat er et problem i et samfund, hvor kontanthjælpen er beregnet til at hjælpe dem der har det svært. Jeg vil også vove den upopulære påstand, at det ALTID er muligt at finde arbejde, såfremt du er fuldt arbejdsdygtig selvfølgelig.

Den lille brøkdel er overhovedet ikke et problem i forhold til at opnå "fuld beskæftigelse". Der er måske et to-cifret antal tusinde ledige stillinger på Jobnet.dk, men der er et tre-cifret antal tusinde fuldt arbejdsdygtige ledige. Der er ikke jobs nok til alle.

Den eneste type job man umiddelbart bare kan TAGE, som højrefløjen så flot bliver ved med at sige det, er som telefonsælger. Her er basislønnen langt under det acceptable, og det er ikke et job alle uden videre dur til. Kan du ikke sælge noget, så beholder de dig nok ikke længe. Hvis de ansætter dig i det hele taget.

Det der Netto-arbejde som politikere ofte hiver frem, det er sgu ikke så simpelt at tage igen. Jeg mener det var i 2012, hvor Netto ansatte 1.000 mand i alt, men der var altså 10.000 ansøgere. Det var nok heller ikke udelukkende fuldtidsstillinger som man kan leve af.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 04/03-15 13:08 
Der er ingen lovbestemt mindsteløn i Danmark. Den gennemsnitlige mindsteløn er lige omkring 110,- i timen.

Men med 100,- i timen har man cirka 16.000 før skat. Det giver rundt 11.000 udbetalt. Det bør man sagtens kunne leve for.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/03-15 13:08 
Papand:
Snakker ikke om hvad loven siger?

Men hvad os som samfund.
Der er mere "had" snak om de arbejdesløsse end skattesnyderne.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/03-15 13:13 
Papand>
Mit klare indtryk er at for mange sætter sig selv i en offerolle og intet kan eller vil. Det mest forfærdelige er, at deres egoistiske opførsel går ud over dem som virkelig behøver hjælpen.

Jeg ville ønske at jeg kunne sige "Jeg er fuldstændig uenig", men det er lidt svært når man har haft en bekendt, hvis højeste mål i livet var at få førtidspension (dengang i en alder af knap 22), så hun kunne slippe for at nogen stillede krav til hende, resten af livet.
Samt en anden, der efter en fuldendt studentereksamen for 9-10 år siden, pludselig pådrog sig et slemt tilfælde af kronisk "fuck dig, jeg gider ikke!" mentalitet, så snart der blev forventet noget som helst af ham.

Alt imens blev mine forældres ene genbo jagtet rundt af systemet, indtil hun endelig var gammel nok til at blive folkepensionist.
Nu havde hun jo også kun arbejdet som syerske fra hun var 13-14 år, og til hun var fuldstændig nedslidt i sine 40'ere.


- Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med et overordnet 2:1 forhold mellem "vil" og "kan". Langt fra.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig