X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
3of193of19Skrevet 22/10-14 11:12 
PSN er generelt drønlangsomt. 3MB/s (ca 25Mb/s) er alt det magter for mig og jeg har en 100mbit linie der speedtester til ca 115.
SumezSumezSkrevet 22/10-14 11:25 
Det lyder helt ulideligt langsomt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/10-14 11:33, rettet 22/10-14 11:34 
At hente med 25 mbit/s effektivt? Ok så :D

Vurderet udfra Milles udtalelse så lyder det som om han ikke henter med den hastighed.
3of193of19Skrevet 22/10-14 15:00, rettet 22/10-14 16:02 
Ift at Xbox One henter med mere end tre gange så hurtig hastighed er det ret irriterende.
DarkenDarkenSkrevet 22/10-14 17:53, rettet 22/10-14 18:02 
Suk. Jeg har en spil bærbar pga jeg tager til lan ind imellem. Det er den eneste grund til at jeg skiftede fra at have en stationær.

Anywho, den har ikke haft det så godt, så jeg checkede div ting og finder ud af at det er et heat issue. Fair nok, jeg skilder den ad og renser lidt ud (begrænset hvad jeg har/kan herhjemme). Det hjælper ikke meget, crasher stadig ind imellem.

Godt så, jeg ved jeg kan give den den store tur på arbejdet, men jeg skal lige vente til en bestemt person er i huset, da rep centeret i bygningen ikke længere af en del af vores virksomhed. Så jeg køber lidt tid ved at købe mig en af de der skrå køle "pads, (Cooler Master U3 kan godt anbefales).

I fredags fik jeg så renset den, kompressor rum, nyt kølepasta og jeg tænker yay. Kommer hjem og tester og cpu temp er nede på ca 60 grader under load, men... og nu kommer arrrgh, gpu temp er stadig +85 grader. og I løbet af weekenden døde gpu blæseren helt. og nu ryger gpu'en op på 100 grader som crasher maskinen.

Jeg finder så en shop der sælger denne type blæser, men der går 7-24 dage, så kan ikke tage til lan i weekenden (som jeg ellers havde glædet mig til).

Ironisk nok, så har jeg virkelig hadet dual kortene i maskinen (et intel og et ati kort), pga det er et helvede at opdatere drivers, men nu kan jeg i det mindste spille lettere grafiske ting som Lego Marvel Super Heroes uden maskinen dør.

Jeg har ikke fået købt et nyt tv, så kan heller ikke spille konsol spil *suk*
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-14 01:30 
Hvad er det dog for noget mærkeligt fis at man skal ringe til vagtlægen før man kan tage på skadestuen?
Jeg skar mig for et par timer siden i venstre pegemand med en brødkniv. Og da det ikke ville stoppe med at bløde og jeg bor 2 minutters gang fra skadestuen så var der ikke meget at tænke over. Men nej, da jeg kom over i modtagelsen fik jeg gudhjælpemig at vide at jeg skulle ringe til vagtlægen og melde min ankomst. Jamen hvorfor? Kunne hende jeg snakkede med ikke ha' klaret det? Hvor er problemet?

Jeg kom også til at snakke med lægen om det, og hun mente at systemet, som det er nu, var det fedeste i hele verden, så jeg lod den ligge. Ingen grund til at diskutere med en der ikke vil se hvor åndssvagt det er for patienterne at skulle ringe først.

Nå ja og så skulle jeg vente en time, og der var kun to før mig. Men jeg får lov at beholde fingeren, og skulle kun sys med et enkelt sting, så det var vel heldigt nok sluppet. ...Men de Danske hospitaler taget i betragtning kan det godt være at jeg skulle få en second opinion i morgen... :/

Hun sagde at jeg skulle holde fingeren tør i 24 timer, men plasteret hun kom på er allerede sølet ind i blod. Så jeg skal virkelig lade det plaster sidde til i morgen aften og blive klamt og ulækkert? :/

Super betryggende var det også at to læger spurgte ind til min seneste stivkrampe, som jeg sagde jeg ikke havde fået noget af siden den obligatoriske da jeg var barn. Begge læger sagde at de skulle fornys hvert tiende år, men jeg fik ikke nogen ny, så hvad var pointen? :O

lorteland.dk
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 27/10-14 02:03 
Ideen med at man skal ringe til vagtlægen er at man generelt kan komme hurtigere til.
Ringer du til vagtlægen får du at vide hvor der vil være kortest ventetid (da der f.eks. I din lokale skadestue kunne være længere kø, og du kunne komme hurtigere til hvis du kører lidt længere).
Du kan også blive henvist til en skadestue der har special udstyr (hvis man nu er kommet til skade på en mærkelig måde), og personalet ved så allerede lidt om, hvad der kommer, hvis der skal forberedes noget.
Jeg kan godt se det føles fjollet at de forlanger man ringer til VL når man nu allerede er der (men jeg regner med det har med koordineringen at gøre, så VL ved at du nu også sidder i kø der).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-14 02:23, rettet 27/10-14 02:26 
Men hvorfor har vagtlægen brug for at vide at jeg overhovedet er der? Er det ikke nok at skadestuen ved det? :)

Det er dét jeg synes er lidt underligt. Jeg havde bare skåret mig og jeg har ikke bil, så jeg uanset hvad vagtlægen kunne ha' fortalt mig var jeg taget på samme skadestue :)

Det var i øvrigt første gang jeg nogensinde har været på skadestuen eller kommet til skade på en måde der krævede læge. Meget godt klaret på 29 år, eller også er jeg bare alt for forsigtig :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/10-14 08:09 
Hvis Gilliam engang vil lave en opfølger til Brazil, kan den foregår i dagens Danmark :)
SumezSumezSkrevet 27/10-14 08:27, rettet 27/10-14 08:28 
Jeg synes også det lyder helt til grin. Det er Terry Gilliams Brazil når det er grimmest.
edit: Passende. Havde faktisk skrevet ovenstående før beanos indlæg :) Gik bare lang tid før jeg fik skrevet indlægget færdigt.

Du er iøvrigt ret heldig at du kun skulle vente en time! Da jeg fik skåret min tommelfinger halvt af med frit udsyn til knoglen, måtte jeg sidde i venteværelset og lade som om jeg stadig kunne trille tommelfingre i 7 timer før jeg kom ind.
Hvis det nye system betyder at man kan få at vide at "der er først tid om X timer, så du kan bare komme ind på det tidspunkt", ville det være det hele værd. Men noget siger mig at det nok ikke er så nemt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/10-14 08:41 
:D
3of193of19Skrevet 27/10-14 08:46 
Sumez, det er netop sådan det virker. Når du ringer til vagtlægen og han fortæller dig at gå på skadestue X bliver du allerede sat i kø.
Og så bliver su også sendt et sted hen hvor der er kortest kø.
CamousCamousSkrevet 27/10-14 10:12 
Når jeg få pakker fra udlandet føler jeg min som om jeg er i Franz Kafka's The Castle.
dRxLdRxLSkrevet 28/10-14 13:39, rettet 28/10-14 16:07 
Arghh ! C++11 er det værste lort jeg nogensinde har programmeret i. Hele pisset er helt ubeskriveligt ringe. Så kan jeg bedre forstå at der findes folk der sværger til funktionsorienteret programmering, hvis de ser et misfoster som C++ som alternativet. For fanden da.

Tag nu f.eks. måden man laver generics/templates på, det er rimeligt fucked up at man _skal_ inkludere implementationsfilen i header filen: http://stackoverflow.com/questions/156936/how-can-i-expose-iterators-without-exposing-the-container-used
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CamousCamousSkrevet 28/10-14 13:51 
Pffft, casuals...
millenniummillenniumSkrevet 28/10-14 14:19 
Sumez>
Du er iøvrigt ret heldig at du kun skulle vente en time! Da jeg fik skåret min tommelfinger halvt af med frit udsyn til knoglen, måtte jeg sidde i venteværelset og lade som om jeg stadig kunne trille tommelfingre i 7 timer før jeg kom ind.

Jeg var en gang på skadestuen på Bispebjerg med fruen, fordi hun brækkede foden til en koncert i Parken. Der kom vi også op i skranken og blev stemplet med ikke-akut farven. (Fordi Bispebjerg modtager mange narkomaner i weekenden som O.D.'er og derfor blev vurderet mere akut).
Derefter cirka 5 timers ventetid. Der var ikke stole nok, så jeg låg på gulvet.
Så ind i en stue hvor der blev mærket lidt på foden. Vurderet at det skulle røntenfotograferes.
Derefter tilbage i venteværelset (jeg måtte bære hende fordi der ikke var krykker eller kørestol).
Så lige 3 timers ventetid til røntgen. Knips - ja den er brækket.
Derefter tilbage og vente en times tid på støvle til foden.

Vi var inde lidt over midnat og hjemme igen om formiddagen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/10-14 14:54, rettet 28/10-14 14:54 
Der er vel ikke noget at sige til at en overdosis behandles som mere akut end en brækket fod??
Det er mest bare ærgerligt at der ikke er større mandskab.

Jeg var også nødt til at tage en sygedag i min ovenstående situation, selvom jeg var næsten fuldt arbejdsdygtig, da vi tog op på skadestuen (sjovt nok også Bispebjerg, men jeg så ingen narkomaner) kl. sent om aftenen, og også først var hjemme om formiddagen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/10-14 16:02 
På den anden side sidder jeg selv i en stilling, hvor jeg altid gerne vil give slutbrugeren den max. bedste og mest kompromisløse brugeroplevelse, men oftest (næsten altid) er man stavnsbundet af intern logistik, procedure, jura, compliance, effektivisering og intern værdiafkast, m.v.

Det er ikke altid nemt at gøre offentligheden tilfreds, og jeg kan forestille mig at den nationale sundhedsvæsen må være et sindssygt mareridt at arbejde med.
The medium is the message.
CamousCamousSkrevet 28/10-14 16:11 
On another note, fuck Golden Axe til MD.

Lorte spil. Hvorfor er den på den her 3 in 1 cart jeg ejer så jeg føler mig forpligtet til at gennemføre den.

Den hører slet ikke hjemme blandet Streets of Rage of Revenge of Shinobi.

Er fristet til at sælge den 3 in 1 cart og købe Bare Knuckle og Revenge of Shinobi seperat bare for at slippe for Golden Axe.
Soren47Soren47Skrevet 28/10-14 16:23 
Åh, hvis jeg havde det som dig, ville jeg godt nok have mange forfærdelige spil jeg ville blive nødt til at spille :b
CamousCamousSkrevet 28/10-14 16:58 
Nej fordi jeg prøver på at undgå lorte spil finder vej i min samling.

Oh hvis en skulle finde vej ind så sælger jeg den hurtigst muligt.

Jeg købte den 3 in 1 cart fordi det desværre var den billigste måde at købe Revenge of Shinobi som jeg var på jagt efter.
SumezSumezSkrevet 02/11-14 09:52 
Starter dagen med at vælte min bærbar ned på gulvet. Nu har jeg en bærbar med en totalskadet skærm :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 02/11-14 10:49 
/hug
DunwichDunwichSkrevet 02/11-14 10:52 
Sumez>
Starter dagen med at vælte min bærbar ned på gulvet. Nu har jeg en bærbar med en totalskadet skærm :(

Og det er derfor vi elsker vores indbo forsikringer.
ElgenElgenSkrevet 04/11-14 18:32 
Folk der skriver og spørger til noget man har skrevet, men som de i virkeligheden slet ikke har gidet læse; og når man svarer dem venligt og sender links osv hvor det står forklaret, tydeligvis heller ikke læser det; og til sidst sender de mig deres eget halløj for at jeg da måske "lige kan kigge på det"; og til sidst finder man ud af, at de selv køber og sælger ting relateret til dette, og på deres firma-hjemmeside praler med at de de ved "det hele"!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 04/11-14 19:05 
"Tomme tønder buldrer mest"
Folk, som bullshitter har det med at løbe tør for held før eller siden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 04/11-14 19:10, rettet 04/11-14 19:18 
Jamen jeg gad da heller ikke at se på hans crap. Men synes bare at det flabet; og på intet tidspunkt foreslog han, at han da kunne betale mig noget for det eller noget...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 04/11-14 19:38 
Og derefter bliver man så svinet til i øst og vest på forskellige taber-fora, der kommer med alverdens frit opdigtede historier, som andre tabere så kan benytte chancen til at ride med på, selvom de intet har at have det i. Når man så har prøvet dét nok gange, så gider man ikke hjælpe folk mere, og til sidst gider man heller ikke skrive om tingene. Og sådan kan nogle få tabere ødelægge det for alle.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 04/11-14 20:09 
Der er meget bitterhed, må man sige. Jeg har også prøvet at blive udnyttet/røvrendt, men i sidste ende er det bedre at lure om det er et røvhul, før man investerer for meget tid, og så ret hurtigt få afstemt forventninger med modparten. Det kan stadig gå galt, men det er synd hvis man lukker helt for godteposen, for der findes jo mange, der fortjener en hånd :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 04/11-14 20:53 
Er der noget indforstået eller bevidst udeladt i det her? Virker som om der er en del indebrændthed her...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/11-14 20:54 
Dunwich>
Sumez>
Starter dagen med at vælte min bærbar ned på gulvet. Nu har jeg en bærbar med en totalskadet skærm :(

Og det er derfor vi elsker vores indbo forsikringer.

Indboforsikring som dækker, når man selv smadrer sine ting??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 04/11-14 21:05 
Sumez>
Er der noget indforstået eller bevidst udeladt i det her? Virker som om der er en del indebrændthed her...

Ja - det lader vist til, at der er blevet sprunget et par mellemregninger over i den samtale.
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-14 19:03 
Jeg har det helt vildt over at der findes taber-fora (i flertal). Det må fandeme være nogle steneren samtaler der finder sted derinde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dchangdchangSkrevet 09/11-14 10:49 
Rumble-funktionen i den ene side på min Day 1 controller larmer så meget at jeg må slå den fra om aftenen for ikke at vække konen, selvom jeg sidder i stuen.

MS vil have at jeg selv skal betale for at sende den til Tyskland før de vil sende mig en ny.

Cdon henviser til MS...

FFS!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
fumfumSkrevet 09/11-14 11:35 
Så må du bringe købeloven på banen. Det er cdon der har ansvaret. (Forudsat den er købt der, og der stadig er reklamationsret på)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
dchangdchangSkrevet 09/11-14 11:39 
Det er der, den er købt i September. Aaarrrgh, hader sådan noget lort.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
GreaseballGreaseballSkrevet 09/11-14 15:01 
Er der noget galt med varen så det butikken der skal sende den ind til værkstedet og ikke en selv. Nogen butikker vil bare ombytte varen med en anden, så tager de kampen med leverandøren. Det er nok lidt mere tricky når der tale om special udgaver som Day1. De har måske ikke har flere af dem. Men MS bør betale fragten som frem der er noget galt med produktet eller sende en UPS pakke label. Hvad siger MS support?
dchangdchangSkrevet 10/11-14 08:53 
Kom via facebook lidt videre i sagen igår, den første supporter må have misforstået noget. Jeg skal ikke selv betale for at sende den retur. Fik oprettet en sag men fik fejl 3 gange ved det sidste step. Imorges er der så 3 fragtsedler fra UPS i inboxen. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CamousCamousSkrevet 10/11-14 12:38, rettet 12/11-14 22:19 
Så fik jeg brændt en ISO af region changer til mit Dreamcast der faktisk booter.

Meeeeeen. Ser ud til at region change funktionen kun fungere halvt.

Jeg kan skifte region fra JP til US men spil booter stadig ikke.

Tror jeg bare brænder en swap disc og bruger det.
3of193of19Skrevet 10/11-14 15:15 
Hvad spil prøver du at boote? Husk at nogle DC spil ikke booter med RGB/VGA kabel tilsluttet.
CamousCamousSkrevet 10/11-14 16:41 
Problemet er noget andet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-14 00:31 
Mod nu maskinen ordentligt en gang for alle, i stedet for at ødelægge den med halvhjertede løsninger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 11/11-14 09:03 
Nah, gider ikke bruge mere tid eller penge på det lort. Brænder bare en boot disc.
millenniummillenniumSkrevet 12/11-14 20:47 
Aaaarrgghh, fruen blev busted på vej hjem fra arbejde af politimænd der rapsede cyklister som lavede ulovlige højresving på cykelstien. 1000 kr slask!

Det er så nederen og noller at bidrage til politichefens bonus-ordning.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 12/11-14 22:26 
Snakker vi dreje at til højre når der er rødt i den kørselsretning man kommer fra? Det har man da ellers snakket om at lovliggøre for cyklister.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/11-14 00:08 
Jeg troede det var lovligt -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 13/11-14 07:54 
Højresving, som jeg faktisk troede var lovligt, er ulovligt. Det gør jeg altid, for har fundet det logisk, at man som cyklist godt må dreje til højre fra den cykelsti man kommer fra, og ind på den cykelsti man drejer til højre til; Bilerne som kommer fra venstre, kører jo ikke på den cykelsti man drejer ind på.

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/nationalt/politiet-siger-nej-til-hoejresving&

Det som jeg tilgengæld troede var noget af det mest ulovlige for en cyklist, er omvendt helt lovligt! At svinge til venstre gennem et vejkryds. Dét har jeg aldrig turdet gøre, for der kommer bilerne på kryds og tværs omkring mig, og jeg føler mig allerede pænt udsat, hvis jeg ikke holder mig til cykelstien.

Fandt denne artikel, i forbindelse med skrivning af dette indlæg.

http://www.cyklistforbundet.dk/Alt-om-cykling/Love-og-regler/Tegn-trafik-cykel

Så længe man orienterer sig som cyklist, må man svinge til venstre, sammen med bilerne.

Jeg har altid kørt gennem krydset og så vendt cyklen mod venstre, og kørt til venstre når der blev grønt. Heldigvis er det osse lovligt.
SumezSumezSkrevet 13/11-14 09:03 
Jeg har altid kørt gennem krydset og så vendt cyklen mod venstre, og kørt til venstre når der blev grønt. Heldigvis er det osse lovligt.

Hvordan ville du ellers gøre det?
Altså udover at stå af og trække.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 13/11-14 09:28 
Trække fra en cykel? Hmm, et nyt forretningskoncept?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 13/11-14 09:29 
Noget folk måske burde lære at gøre i stedet for konsekvent at køre modsat køreretningen... især når nu så mange af en eller anden grund insisterer på at gøre det på fortorvet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig