X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/07-11 12:34 
I know, men jeg har tilfældigvis lige købt en tåbeligt dyr lup med LED-lys, så det kunne være en god undskyldning for at få den brugt lidt. Så kan jeg også få kigget på Sumez Multimega :)
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 02/07-11 18:40 
Den gad jeg i øvrigt godt se til næste træf.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 02/07-11 22:13 
Killer Bean 2>
Så kan jeg også få kigget på Sumez Multimega :)

+1
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 04/07-11 07:32 
It's good to be back :)
What is the Matrix?
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/07-11 16:07 
Bestilte og betalte for Limited Edition af Crysis 2 ved cdon.com så jeg kunne spille det i weekenden, men næh nej, jeg skal så åbenbart modtage en alm. version af spillet, fedt, nu kan jeg så sende det tilbage og vente til en gang i næste uge med at modtage det rigtige :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
solid snakesolid snakeSkrevet 09/07-11 20:56 
Jeg har købt Snow Brows til den gamle grå Game Boy i dag, noget siger mig at det vist er en kopi..

Eller er der andre som kender til hvorfor den har en stavefejl.?
For den burde da hedde Snow Bros efter min mening..

Når jeg starter spillet op, står der Snow Bros
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-11 01:18 
Windows Update: "Jeg har fundet en opdatering, vil du installere den?"

Mig: "Ja tak."

Windows Update: "Moaaaar, jeg skal geeeenstartes!!"

Mig: "Suk.. så gør det da."

Windows Update: "Jeg har fundet en opdatering til din opdatering, vil du installere den?"

Mig: "WTF!!? Hvorfor installerede du den ikke sammen med den anden opdatering!!?.. men okay, så gør det da."

Windows Update: "Moaaaar, jeg skal genstartes igeeeen!!"

Mig: "......okay da så."

Windows Update: "Jeg har fundet en opdatering til din opdatering til din opdatering, vil du installere den?"

Mig: "AAARRRGH!!!!"

*Min hjerne smelter, og der kommer røg ud af mine ører*
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 10/07-11 08:33, rettet 10/07-11 08:34 
Har du Vista? For det lyder mig ret bekendt. Den opdaterer hver gang jeg tænder computeren. Den ene dag tog det omkring 2 timer inden computeren slukkede.. Suk.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-11 10:37 
Nej, Windows 7. Men jeg havde lige lavet en frisk installation :)

Der er to hjernedøde ting ved Windows Update, som det virkelig under mig, ikke er blevet ændret siden XP.

1. Når der er en service pack tilgængelig, får man alligevel foreslået, at man skal hente alle de små individuelle updates som service pack'en indeholder SAMMEN med service pack'en!? Det giver ingen mening...

2. Når man installerer en update som derefter kræver yderligere updates, kan Windows Update først se vigtigheden af disse updates, EFTER den oprindelige update er blevet installeret. Det giver heller ingen mening...

Som jeg ser det, skulle Windows Update laves, så det undersøger, om nogle af de foreslåede updates er indeholdt i andre af de foreslåede updates, og ignorerer dem, hvis de er. Desuden burde programmet også undersøge, om nogle af de foreslåede updates kunne kræve yderligere updates, og foreslå at disse hentes med det samme. Det er sgu da logik for perlehøns?! :)
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/07-11 11:51 
Ved en førstegangs installation af Windows 7 bliver man fuldstænding voldtaget af opdateringer og ligesom en rigtig voldtægt fortrænger man det og siger at "Windows 7 er så meget bedre end Vista" når nogen spørger.
GreaseballGreaseballSkrevet 10/07-11 12:33 
det gælder også hvis man er så uheldig at skulle gen-installer Windows XP
SumezSumezSkrevet 10/07-11 12:42 
solid snake>
Eller er der andre som kender til hvorfor den har en stavefejl.?
For den burde da hedde Snow Bros efter min mening..

Når jeg starter spillet op, står der Snow Bros

Hvor er stavefejlen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 10/07-11 12:48, rettet 10/07-11 12:50 
Jeg har også Windows 7, men det plejer at foregå nogenlunde sådan her.

Windows Update: "Jeg har hentet en HELTVILDTVIGTIG opdatering, som skal installeres, du har ikke noget valg, så jeg genstarter lige om 10 minutter"

Mig: "NEJ VENT! Jeg er i gang med alt muligt vigtigt, kan jeg ikke bare vælge selv at genstarte computeren på et tidspunkt?"

Windows Update: "Ok, så venter vi 4 timer, og SÅ genstarter vi"

Mig: "Jeg ville hellere foretrække at vi dropper det, og venter til Microsoft har fundet alle fejlene i den nye opdatering, og du har fået dem med, så vi ikke skal genstarte 3-4 gange hver gang.

Windows Update: "VI SKAL GENSTARTE DU HAR IKKE NOGET VALG"

(4 timer senere)

Windows Update: "NU genstarter vi!"

Mig: "NEEEEJ ikke lige nu"

Windows Update: "Ok vi udskyder det 10 minutter igen"

Mig: "Nej 4 timer!"

(4 timer senere)

Windows Update: "Nu kigger han væk, JEG GENSTARTER"

Mig: "#€&#%!!!! Jeg havde ikke fået gemt noget af det jeg havde åbent!!!"

(1 time senere)

Windows Update: "Nu er der kommet en vigtig opdatering IGEN! GENSTARTE!"

Mig: "AAARRRGH"

(4 timer senere)

Mig: (er nede og købe ind)

Windows Update: "GENSTARTE!"

Mig: "FOR HELVEDE NU ØDELAGDE DU MIN 100% WIN-STATISTIK I FREECELL!!!"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 10/07-11 12:55 
Vis det er sådan et stor problem, hvorfor har du så ikke slået automatisk update fra?
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 10/07-11 12:56 
Fordi det kan man ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/07-11 13:08 
Selvfølgeligt kan man det.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-11 13:20, rettet 10/07-11 13:27 
Sumez>
Fordi det kan man ikke.

Alle programmer -> Windows Update -> Skift indstillinger

;)

Men jeg fatter overhovedet ikke, hvad alle de genstartninger skal gøre godt for. Måske husker jeg forkert, men var en af de ting, Microsoft blærede sig med, da Windows XP kom på markedet, ikke, at det ikke længere var nødvendigt at genstarte computeren efter en opdatering? Og så løb det bare ud i sandet?

Hvor svært kan det være, at lave det, så det bare er de tjenester, som påvirkes af opdateringen, der bliver genstartet og ikke hele styresystemet?
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 10/07-11 21:21, rettet 11/07-11 16:47 
Sumez>
solid snake>
Eller er der andre som kender til hvorfor den har en stavefejl.?
For den burde da hedde Snow Bros efter min mening..

Når jeg starter spillet op, står der Snow Bros

Hvor er stavefejlen?

Jeg har købt Snow Brows, til den gamle grå Game Boy, noget siger mig at det vist er en kopi..

Det undre mig at der står Brows og ikke Bros på selve cartriget.
Når jeg starter spillet op står der Snow Bros.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/07-11 21:27, rettet 10/07-11 21:31 
Greaseball>
det gælder også hvis man er så uheldig at skulle gen-installer Windows XP

Med XP så er der bare ingenting der virker fordi éns hardware ikke fandtes dengang man fik XP. Jeg har været ude i at måtte åbne en computer helt op og sætte et floppydrev i da jeg ellers ikke kunne få installeret en SCSCI driver som jeg skulle bruge for at kunne finde de harddiske jeg ville installere på. Floppydrev i 2005 alligevel!!!

Efter jeg ikke har sådan en rigtig PC mere bliver jeg så træt af at tænke på den tid det tog at samle én engang imellem....
GreaseballGreaseballSkrevet 10/07-11 21:43 
Darkbeat>
Greaseball>
det gælder også hvis man er så uheldig at skulle gen-installer Windows XP

Med XP så er der bare ingenting der virker fordi éns hardware ikke fandtes dengang man fik XP. Jeg har været ude i at måtte åbne en computer helt op og sætte et floppydrev i da jeg ellers ikke kunne få installeret en SCSCI driver som jeg skulle bruge for at kunne finde de harddiske jeg ville installere på. Floppydrev i 2005 alligevel!!!

Efter jeg ikke har sådan en rigtig PC mere bliver jeg så træt af at tænke på den tid det tog at samle én engang imellem....

HA! Var jeg så ude for da jeg skulle sætte en update til W7 i min PC. Så findes der ingen drivers til min Scanner eller printer :p BAH! Tilbage til XP.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/07-11 17:21 
Aaarrrgh, jeg hader eBay!!!!

Jeg finder en sælger, som har en masse spil, jeg gerne vil have. Han skiver ved dem alle, at han kun sender til England. Men jeg spørger ham alligvel, om han kan lokkes til at sende spillene til Danmark. Det har han ingen problemer med. Nice!

Men så vælger eBay lige at voldpule mig...

Alle auktionerne er stillet op på samme måde, men alligevel synes eBay, at der er et par stykker af dem som jeg for alt i verden ikke må byde på.

Ved de fleste af auktionerne kan jeg bare trykke "comfirm bid" uden videre. Men ved de andre forlanger eBay, at jeg skiver et portobeløb. Fair nok, det gør jeg så. Men lige meget hvor mange gange, jeg skiver beløbet og trykker "confirm", så påstår eBay bare, at jeg ikke har skrevet noget. Det giver ingen mening!!! :(
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 13/07-11 18:13 
Træls når man har lyst til at spille OoT3d og opdager at ens 3DS stadig er flad fordi den billige 3rd party oplader er gået i stykker.
Er der forresten nogen der har en EU 3ds/Dsi oplader til over og har interesse i en US til når man er ude og rejse? har to af dem og vil hellere have en original Nintendo oplader istedet for den skrammel oplader igen jeg købte sidst.
SumezSumezSkrevet 18/07-11 12:06 
Aaarrrgh-tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/07-11 12:38, rettet 18/07-11 12:39 
Lol ja, jeg opdagede også lige en anden irriterende ting ved Windows 7. Det fatter hat af fat16-filsystemet. Jeg har købt et 2GB SD-kort til min Everdrive. Det skal formateres til fat16, da det er det eneste, Everdrive'en fatter. Men når jeg så prøver at fylde filer på vha. Windows 7, påstår det, at kortet kun er på 1GB :/

Min laptop med XP løste problemet :)
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 18/07-11 18:13 
ARRGH! Hvor jeg hader at skulle finde et free-ware som ikke ligger alt muligt junk ind samtidig. Nogen der hurtigt kan pege i retning af et gratis zip program?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/07-11 18:14 
Jo da :)

7-zip
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 18/07-11 19:57 
Super! Takker mange gange... et ARRGGH! mindre idag :D
så skal jeg bare glemme den citron jeg fandt i køleskabet på arbejde, der var så gammel at den var blevet til en grøn form for støv X(
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/07-11 10:20 
Mega Man Legends 3 er blevet cancelled :(

http://www.capcom-unity.com/devroom/blog/2011/07/18/a_message_from_capcom
DarkenDarkenSkrevet 20/07-11 15:21, rettet 20/07-11 15:22 
Tilsyneladende vil man kun afhente katte som enten er vildkatte eller er tilskade kommende katte... ellers skal man betale 500,- ... eller skal man vente i 1-3 uger (1 eller 3, min kollega der snakkede med dem, så jeg fangede ikke lige dette). Den er ikke øremærket eller har halsbånd.

Vi snakker om en super kælen menneske søgende kat, der meget sikkert ikke ville leve længe i det fri (den var ved at blive kørt ned flere gange på p pladsen ved idrættens hus i brøndby.

Så nu tager jeg den fandemer med hjem i bussen! Så må vi se om jeg kan have den boende!

Kontor Katten
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GreaseballGreaseballSkrevet 20/07-11 16:55 
Kæft den er sød.
Hvis den er menneske søgende kan være 100% sikker på den ikke er en vild kat. Den er præget på mennesker og sikkert en stor killing der er kommet væk hjemmefra.

Hvis du skulle få problemer med at havde den. Så send en PM. Jeg kender nogen som søger efter en ny kat.
DarkenDarkenSkrevet 20/07-11 19:16 
Takker for budet, jeg vil lige se om det går selv at have den. Og jeg skal lige forbi dyrelægen for at se om den er chipped, det kan jo være den er hoppet ud af et vindue eller noget.

Men huskat er det, ellers ville den nok ikke have holdt til fra 10 morgen til 18 aften.. og først da jeg havde været nede efter kattegrus i netto.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-11 19:38 
Jeg er ikke helt med på historien. Er det een der bare har gået rundt i længere tid samme sted, men virker tam? De vil så ikke hente katten uden du skal betale for det? :/

Jeg synes det er sejt du bare har taget den under armen og besluttet på dens vegne at den nu skal bo hos dig. Jeg håber at du bliver glad for den :) Hvad skal den hedde?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 20/07-11 20:31, rettet 20/07-11 20:32 
Den havde været hele morgen ved idrættens hus i brøndby (stor p plads, brøndby stadion, brøndby hallen og så huset med alle forbundene), det er relativt langt væk fra de nærmeste boliger. http://map.krak.dk/m/aGfS5

Den gik i (hvor bilerne kører) rundkørselen foran indgangen og når den fulgte efter folk der forlod huset, gik den med ned til bilerne på P-pladsen. Den miavede hele tiden og søgte mod alle mennesker den kom i nærheden af (vi kunne høre den på 2 sal).

Mig og min kollega gik ned fordi vi ikke kunne holde det ud og gik ned med noget vand og for at checke om den havde øremærke/halsbånd, nada. Så ringede vi rundt, hvor blandt andet brøndby kommune ville lave en rekvisiation til dyrenes værn, bla bla bla og en lang runde senere, sommerferie, plads bla bla bla. Dyret skal være skadet eller et vildt dyr.

Ellers skulle man selv komme ind med det. Vi er ude og arbejde for en kunde = no go, samt jeg er med det offentlige og min kollega på cykel og ingen i huset gad køre forbi frederiksberg med katten, der var nogen der prøvede at ligge lidt pres på en der bor på frederiksberg, men han ville "måske" efter arbejde, men først efter han havde set Tour de Doping.. lød meget useriøst, samt så ville han ikke kunne nå det før de lukkede.

Men vi tog den op på vores kontor, hvor den fik vand.. vi havde ikke noget mad til den og den var ikke interesseret i gulerødder, pære, æble, banan eller tomater.... men mine yogurt boller? yessir.. jeg ved godt det ikke lige er noget man fodre en kat med, men jeg havde det bedre med at den spiste noget, da jeg ikke vidste, hvornår den sidst havde spist. Vi holdte øje med om der gik nogen rundt og kiggede, samt underrettede blandt andet receptionen om at vi havde katten, skulle nogen spørger.

Så da dagen var omme, proppede jeg den i en papkasse jeg havde lavet store huller i og tog den med hjem.

Jeg vil lige gerne forbi en dyrelæge inden jeg finder på navn... hvis den nu er chipped (Pirat Kat!!!.. bare rolig det bruger den kun til import mad!), så vil jeg give ejeren en chance for at tage den tilbage... jeg ved hvor knusende det kan være at miste et husdyr man holder meget af.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-11 20:40 
Det lyder som om den kan få det godt hvis du ender med at beholde den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/07-11 20:58 
Darken>hvis den nu er chipped (Pirat Kat!!!.. bare rolig det bruger den kun til import mad!).

Så kan den også løbe 17% hurtigere hvis den er chippet? :)
DarkenDarkenSkrevet 22/07-11 11:35, rettet 22/07-11 11:36 
Nå men oprettet fremlysninger på kattens værn og forsvundnedyr.dk. Samt været rundt i lokal området og sætte opslag på lygtepæle, et pizzaria og det lokale kirke kontor.

Så ville jeg mene at jeg har godt hvad jeg kunne, har dog endnu ikke fået checket om den er tunet, det var lidt for meget et møgvejr til at gå med en hullet papkasse, så vil lige checke om der ikke er en i omgangskredsen der har en transport kasse.

Understående er hvorledes katten sikre sig opmærksomhed, ved at få mig slået ihjel i Two Worlds 2... Møg kat! =)

Link...
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GreaseballGreaseballSkrevet 22/07-11 11:41 
Ren kærlighed ;)
Du har lige fået en ven for livet der.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-11 14:24 
Sejt :) Jeg håber du får lov at beholde den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 29/07-11 18:25 
*suk*
Har lige været til dyrlægen. Hun har en knude og lægen anbefaler kraftigt at katten bør aflives. Ellers giver hun katten max et år og har ikke råd til en operation (det kostede 550,- blot for hun kiggede på hende), samt at chancen for at hun kommer sig er meget lille selvom hun bliver opereret.

Jeg er knust.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-11 19:02 
Shit, det er jeg ked af at høre :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 29/07-11 20:10, rettet 29/07-11 20:13 
Aww.. fuck mand! Det gør sku ondt at hører :(
De er sikker på den er ond artet?

Edit: Spørge fordi vi selv mistede en kat fordi dyrelægen mente den var ond artet og best at den blev aflivet. Først senere med en anden kat der havde samme problem(ny dyrelæge)hvor vi fik at vide at det er best at lave en test for at besteme knudens natur.
SonicSonicSkrevet 29/07-11 20:29 
Øv :( Glæder mig heller ikke til den dag en af mine katte må afsted :(( Du har min medfølelse.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 29/07-11 20:57 
Er lige vendt hjem efter en ufattelig camping i sverige...

Dag 2: mens jeg står i køkkenet, snubler kvinde ude foran døren og knalder hovedet ind i væggen så hun bløder og ligger bevidstløst. En ambulance fixer det og hun klarer den.
Dag 3: modtager sms om massakren i norge. Der er en del nordmænd på pladsen - og det mærker man.
Dag 5: modtager sms om at amy winehouse er død.
Dag 7: i tror det ikke... Mig, fruen og vores to børn lejer en vandcykel og finder en ældre død kvinde mellem nogle siv. Det kræver noget hjælp fra de svenske politi, men vi er alle ok.

En ferie med døden som tema. Men vi er hjemme i danmark - og i live.
The medium is the message.
silverstarsilverstarSkrevet 29/07-11 20:59 
Damn, det lyder godt nok messed up :(
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DarkenDarkenSkrevet 02/08-11 19:41 
Da nogle af jer, havde vist interesse i min katte problemer, vil jeg lige paste understående her også. Det er Greaseball's kommentar, der fik mig til at undersøge på fora og andre google resultater omkring hvad, hvordan og hvorledes... Fatter ikke man må sælge katte p-piller, når chancen for dødelig sygdom er så høj?!?!? Det ved folk jo ikke når de bruger dem.

Understående er hvad der er kommet ud af information om emnet og overvejelserne om samme. Sorry for Wall of Text, ren copy/paste.

----------------------------------------------


Nå, jeg har lavet en lille svinestreg. Ikke for mit eget vedkommende, men for kattens skyld. Havde jeg mange penge, ville dette ikke være nødvendigt, men det har jeg altså ikke (+4k melder google). Det jeg har gjort er at indlevere hende til Kattens Værn.. blot som en funden tam kat, ikke et ord om at jeg har været til undersøgelse hos dyrelægen med hende, bortset fra jeg har fået hende checket for chip. (Dur ikke at være ærlig, det lærte jeg med Inges Kattehjem... hvilket måske også er fair nok).

Ja.. det kan godt lyde som at jeg sender bolden videre, men der er en god grund til dette. Nemlig hvorledes Kattens Værn (og Inges Kattehjem for den sags skyld) arbejder. De tænker altid på dyrets ve og vel, alle katte bliver undersøgt af en dyrelæge (og som standard øremærket og sterilseret/kasteret) og ingen dyr bliver solgt som er syge!. Denne dyrelæge er ansat og der er derfor er der tid til og ingen økonomisk gevinst ved operationer/aflivninger.

Der ydes ikke hjælp til katte som er ejet, derfor denne lidt uærlige metode, men groft sagt er det stadig en tilløber kat som jeg havde givet mad og husly (og masser af kram og kærlighed !!!) i en kort periode. Tanken om at hun ellers skulle aflives for én undersøgelse på under et kvarter, opvejer en hver skyld jeg ellers måtte have haft om dette... så må man synes hvad man vil om mig, dont care!

Og så kommer håbene:
- Second Opinion. Mennesker får til tider en ny vurdering fra en anden læge og de få minutter dyrelægen i Ishøj brugte, kan ikke uden videre give en vurdering om det er ondartet (spreder sig til organerne i kroppen) eller ej. Dette kræver en stof/væv/væske/whatever prøve (som også koster penge jeg ikke har).

- Operation. Hvis dyrelægen vurder det, er der en chance for at hun bliver opereret og får fjernet knuden og lever lykkeligt til hendes (naturlige) dages ende. Jeg har læst om katte ejere som har fået fjernet knuder, samtidigt med en sterilisering, så det er muligt.

Worst Case Scenario: Dyrelægen vurdere det samme som den i Ishøj og hun bliver aflivet.. Lige som hun ellers ville have været, havde jeg ikke indleveret hende. Så intet tabt, men tilgengæld er der heller ingen mulighed spildt, som kunne have været forskellen mellem liv og død!

På denne måde får hun en chance! Det kan godt være jeg nu sidder her med hjertesorger, men tænkt hvis det nu alligevel ender godt og hun kommer til at leve med en god familie? Det gør ondt, men samtidig sidder jeg med en fornemmelse af at have gjort hvad jeg kunne, under disse omstændigheder.

Der blev bedt om et navn til katten, så de kunne oprette hendes profil. Da jeg som tidligere nævnt ikke havde et, valgte jeg det en ven havde forslået: Zelly
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/08-11 20:01 
Darken>
Fatter ikke man må sælge katte p-piller, når chancen for dødelig sygdom er så høj?!?!? Det ved folk jo ikke når de bruger dem.

Det er et spørgsmål om at vælge mellem to onder. Ved en sterilisering kan der, som ved alle kirurgiske indgreb, opstå komplikationer. Feks. kan katten dø af en allergisk reaktion på narkosen. Hvis folk ikke ved, at hormonbehandlinger er farlige for helbredet, må de have levet i en hule de sidste 30 år.

Min mor har fået sine staldkatte steriliseret, mens hendes racekatte får P-piller. Hun kunne ikke holde til, at der skulle snittes i dem :)
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 03/08-11 00:08 
Alle de steder jeg har læst om dette, er narkose issuet minimal, hvor samtlige steder (både dyrelæger og alm katte ejere) melder om at der er øget risiko for blandt andet brystkraft hos katte der er på p-piller.

Jeg kender intet til dette og kan kun forholde mig til den information jeg kan finde om det. Men umiddelbart ser det ud til at folk er enige om at sterilisering, er bedre end p-piller, hvis man ved at man ikke ønsker killinger. Derfor min reaktion om at så må disse p-piller jo betegnes som farlige (i menneske termer).

Og så vidt jeg kan læse er det rimelig normalt man ikke sterilisere race katte (folk som avler dem, gør det dog ved deres afkom).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/08-11 10:03 
P-piller til kvinder giver jo den samme øgede risiko for brystkræft. Man skal være noget så naiv, hvis man tror, at et præparat, der påvirker en så fundamental del af kroppens funktioner, ikke har grumme bivirkninger.

Så jeg reviderer lige mit svar på dit spørgsmål. Grunden til, at man kan købe P-piller til katte, er sikkert den samme som til, at man kan købe "alm" P-piller til kvinder. Man sikrer sig mod graviditet, men lukker ikke vinduet endegyldigt. Det er åbenbart nok til, at man accepterer bivirkningerne :)
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 03/08-11 17:42 
@Darken
Jeg syns det du gjorde for hende, det var smukt. Selv om det gør ondt og du savner hende så gav du hende en chance mere.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/08-11 18:40, rettet 21/08-11 18:41 
Aaarrrgh! Jeg hører lige pludselig at der er en person, som tager i håndtaget på min hoveddør. Ikke noget med at banke på eller trykke på ringeknappen. Da jeg så går ud for at se, hvad der sker, når jeg bare lige at se bagsiden af en gut, som kører væk på en scooter. Og jeg kender ikke nogen, der har en scooter! Puha, hvor har jeg bare paranoia lige nu :(
AV Intelligent Terminal
3'660 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig