X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Aaarrrgh-tråden


Reply
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 topic(s).

Reply
SumezSumezSkrevet 21/06-15 17:55 
Men ok, vestsjælland er jo praktisk talt også Jylland :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 21/06-15 18:08 
Vestsjælland er, ligesom Nord- og Sydsjælland, København.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 21/06-15 19:05 
Tilbage til valg-aaaargh'en....? :-D
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 21/06-15 22:03 
Som eksilnordvestsjællænder i København er jeg meget imod at blive kaldt Københavner! :b
millenniummillenniumSkrevet 22/06-15 09:22 
Jeg er alligevel ret overrasket den store difference der var i segmenterne på meget korte afstande. I Kbh indre by var DF det tredje mindste parti, men en hurtig cykeltur til Tårnby, og så er DF det tredje største. Vildt at demografien og segmenteringen er så indflydelsesrig.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/06-15 10:06 
Der var et delt opslag på Facebook hvor en muslim havde skrevet noget om at nogen af deres præster havde spredt idéen om at det åbentbart skulle være Haram at stemme... Så bliver resultatet da også som følger :P
BeanoBeanoSkrevet 22/06-15 11:29 
Det var der vist også nogen der gjorde ifm. valget i 2011, så nok ikke hele historien.
OdinOdinSkrevet 22/06-15 12:47, rettet 22/06-15 12:53 
De kommer ud af murværket ved hvert eneste valg. Ved sidste valg stod der en ung flok på 4-5 af dem iført løse gevandter hver eneste dag i krydset ved Nørreport station fra morgen til aften og chikanerede folk med deres antidemokratiske haram-ævl.
NaieraNaieraSkrevet 25/06-15 15:31 
Yargh!

Begge konsoller downloader mega langsomt lige nu hos mig. Der er to PlanetSide-downloads igang på min PS4, og boneren prøver at opdatere dashboard. Selvom opdateringen er under 200MB, så henter den vel et par procent i minuttet. PlanetSide har otte timer tilbage på den download med 10GB. Samtidig kan jeg teste mit indernet med min BlackBerry, og få at vide at min forbindelse er 50/30...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 25/06-15 15:51, rettet 25/06-15 15:52 
Aaaaargh jeg blev sniped på ebay ved en C64 Elite CIB auktion.

A plauge on your damn house, you who sniped me! Må din Cola altid bruse over hver gang du åbner en.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 25/06-15 16:04, rettet 25/06-15 16:08 
Jeg prøvede den der Google DNS og forbindelsen tester stadig kun til ca. 19/5. Ikke videre imponerende. Boneren har brugt en time på at hente et eller to bundrede MB, så det er ikke ligefrem den der æder forbindelsen.

EDIT: Jo, det gav vist lidt, selvom det vel egentlig ikke burde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 25/06-15 16:13 
58% færdig og 111 MB tilbage efter en time. Tag jer dog sammen, Microsoft!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 25/06-15 17:45, rettet 25/06-15 17:45 
Hvordan kan man blive snipe'et på eBay? Hvis man lægger et bud på sin absolutte max-pris, byder den jo selv op?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 25/06-15 18:18 
Max pris er jo relativt. Hvis man er motiveret, kan en ekstra 50'er ikke betyde så meget. :)
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 25/06-15 19:24 
Ah
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WonderboyWonderboySkrevet 25/06-15 19:28 
Jeg forstår det stadig ikke?
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 25/06-15 19:42 
Men det var et tydeligt snipe som tikkede ind 15 sekunder før udløb efter flere dages stilstand. That bastard!
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 25/06-15 19:58, rettet 25/06-15 19:59 
Altid byd til sidst eller så tæt på som muligt enten selv eller brug en sniper.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 25/06-15 21:59 
Har lært lektien nu. Det er noget mere beskidt end Facebook-auktioner hvor brugerne oftest kender hinanden.

Men så er jeg jo bare selv en sniper o_O
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-15 23:04 
De sidste mange år har jeg tvunget mig selv til altid at tænke grundigt over et max-bud, sætte det og så ellers bare glemme alt om auktionen indtil jeg får en email fra ebay. Jeg er fløjtende ligeglad med, hvad der skete efter jeg satte mit bud. Enten vandt jeg, eller også vandt jeg ikke. Det er det eneste, jeg behøver at vide. Det kan godt være, jeg vinder langt færre auktioner, end jeg kunne, hvis jeg var over dem som en høg, men alt det stress, jeg undgår, gør det nemt at være ligeglad :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 26/06-15 09:58 
Også nogenlunde hvad jeg gør. Hvis der er noget jeg meget gerne vil have, gør jeg altid op med mig selv hvad jeg max. vil betale og byder dette beløb inden for de sidste 5-10 sekunder. På den måde minimeres chancen for budkrig hvor man nemt kan blive fristet til at byde en smule mere end man reelt indstillet på.
millenniummillenniumSkrevet 26/06-15 10:24 
Svært for mig hvis jeg byder på et one-of-a-kind item.

Ja ok der kommer altid en sporvogn og en dame og en fifa til. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 26/06-15 10:32 
Det kræver lidt selvdisciplin men tilgengæld færre ærgrelser imo :)
NaieraNaieraSkrevet 28/06-15 16:54 
Jesus H. Christ! Formanden for Dansk Arbejdsgiverforening er blevet beskæftigelsesmedister. Så kan løntrykkeriet for alvor komme i gang!

For det var ikke slemt nok at gøre Inger Støjsender til integrationsminister...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 28/06-15 17:28 
DA-ministeren er helt klart det værste ved den nye regering. Jeg ville meget hellere have haft en DF-minister der, hvis det endelig skulle være.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PapandPapandSkrevet 28/06-15 17:33 
Arghhh, det evige hyleri fra venstrefløjen!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 28/06-15 17:35 
Løntrykkeriet kommer også til at gå ud over dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 28/06-15 17:37, rettet 28/06-15 17:48 
Papand>
Arghhh, det evige hyleri fra venstrefløjen!

Godt. Kan du så ikke forklare mig hvorfor du synes det er en god idé at have formanden for Dansk Arbejdsgiverforening på den post fremfor en mere upartisk kandidat, der ikke allerede er købt og betalt af erhvervslivets øverste?
Ovenstående ministervalg svarer jo til at gøre at nationalbankdirektøren til finansminister.
EltanEltanSkrevet 28/06-15 17:45 
Papand>
Arghhh, det evige hyleri fra venstrefløjen!

Helt enig, jeg ser frem til, at få en lettelse i topskatten dog deværre ikke en afskaffelse som håbet.
PapandPapandSkrevet 28/06-15 18:34 
Naiera>
Løntrykkeriet kommer også til at gå ud over dig.

Ingen problem, så længe jeg skal betale tilsvarende mindre i skat og afgift.

Odin>
Godt. Kan du så ikke forklare mig hvorfor du synes det er en god idé at have formanden for Dansk Arbejdsgiverforening på den post fremfor en mere upartisk kandidat, der ikke allerede er købt og betalt af erhvervslivets øverste?
Ovenstående ministervalg svarer jo til at gøre at nationalbankdirektøren til finansminister.

Det er arbejdsgiverne der skal generere arbejdspladser. At vælge en minister der ved hvad virksomhederne og de selvstændige ønsker, synes jeg er et glimrende valg. Et stærkt erhvervsliv der kan skabe jobs til alle, også de ufaglærte, må være vejen at gå. Mindre stat og mindre bureaukrati er jeg klart tilhænger af.

Men den diskussion er nytteløs at føre herinde.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
3of193of19Skrevet 28/06-15 18:42 
Arbejdsgiveres første prioritet er IKKE at generere arbejdspladser. Det er at skaffe afkast til deres aktionerer.
Det kan skabes nemmest ved at øge produktivitet og sænke omkostninger.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/06-15 18:43, rettet 28/06-15 18:43 
Hvorfor bliver du så ved?
(Papand)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-15 19:45, rettet 28/06-15 19:46 
Folk snakker altid om, at der skal være mindre af dit eller mere af dat. Der er aldrig nogen, som snakker om at få skabt en god balance. Det er ret dumt. Hovedårsagen til at vores system er så stabilt, på trods af at det er seriøst fejlbehæftet, er netop, at vi har været dygtige til at undgå ekstremer.

Hvis jeg absolut skulle ønske mig to ting, måtte den ene være et politisk system, der ikke var en popularitetskonkurrence, og den anden være et erhvervsliv, som ikke tænkte med pikken. Lidt mere hjerne og lidt mindre urinstinkt ville ikke skade nogen.
AV Intelligent Terminal
OdinOdinSkrevet 28/06-15 19:56 
Kan jeg stemme på dig, KillerBean2?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-15 20:20 
Jeg har lyst til at sige: "Heldigvis ikke!", men det ville være en smule hyklerisk :D
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 29/06-15 12:27, rettet 29/06-15 12:28 
Eltan>
Helt enig, jeg ser frem til, at få en lettelse i topskatten dog deværre ikke en afskaffelse som håbet.

Jeg kan måske godt forstå at nogle af de mennesker der betaler topskat isoleret set kan være glade for en lettelse.
Jeg betaler selv lidt topskat, men kan ikke ligefrem sige, at jeg er glad for udviklingen og er gerne de ekstra kroner foruden, da det sker på bekostning af samfundets svageste. Hvad man dog bør afstå fra, er at forgøgle sig, at det er noget der er til gavn for andre end dem der betaler topskat i dag.
Denne her lille talk (5min) er ret god at få forstand af og fra en mand der ved hvad han snakker om: https://www.youtube.com/watch?v=iIhOXCgSunc
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 29/06-15 13:58 
Velstandsfordelingen i verden er allerede dybt absurd. Hvorfor skal vi være med til at gøre det endnu værre?

Ligesom i USA, hvor det har stået på siden 1976, bliver forskellen mellem rig og fattig i Danmark større. Ginikoefficienten er steget foruroligende meget på 15 år. Middelklassen svinder. Det kan KUN føre til at mere splittet samfund med højere kriminalitet, ringere social mobilitet og i det hele taget bare langt mindre af det, der gør Danmark til et godt, sikkert og velfungerende land. "Trickle-down"-effekten er en myte; når de rige rager til sig smitter det IKKE af på de fattige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 29/06-15 14:12 
Like that is any news.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 29/06-15 14:14 
Det med trickle-down economics? Nej, det er ikke nyheder, men LA-segmentet tror tilsyneladende fortsat på det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EltanEltanSkrevet 29/06-15 14:20 
Nej, vi ved at alternativet hvor staten rager al personlig frihed og indkomst til sig som flere herinde er fortaler er den værst tænkelig løsning og aldrig har fungeret og kun vil føre til undertrykkelse af det enkelte individ.
OdinOdinSkrevet 29/06-15 14:26, rettet 29/06-15 15:18 
Jeg fatter det heller ikke. Trickle-down economics har været debunked SÅ mange gange og af så mange forskellige økonomer gennem tiden. Bortset fra dem i tænketankene, der jo får deres løn for at torturere tallene til de passer ind i en agenda. At det stadig er neoliberalismens primære argument for deres politik er hovedrystende.
Hvis jeg skal bindes en løgn på ærmet for at støtte jeres politik, så prøv i det mindste at gøre en indsats for at finde en troværdig en af slagsen. Det andet føles bare som en fornærmelse.
NaieraNaieraSkrevet 29/06-15 14:33 
Eltan>
Nej, vi ved at alternativet hvor staten rager al personlig frihed og indkomst til sig som flere herinde er fortaler er den værst tænkelig løsning og aldrig har fungeret og kun vil føre til undertrykkelse af det enkelte individ.

Det har fungeret godt nok til at lille, naturressourcefattige Danmark er et af verdens rigeste lande. Vi har et af de bedste, hvis ikke dét bedste, erhvervsklimaer i hele verden. Vi er det land i verden, hvor flest internationale virksomheder er repræsenteret. Vi fører som regel også hvad angår erhvervsfrekvens. Selv nu, med mere arbejdsløshed end normalt, er vi stadig på toppen.

Høj omfordeling med deraf følgende fri adgang til hospitaler, uddannelse osv. er netop den bedste måde at sikre stor individuel frihed på. Hvordan er det, at vi i Danmark ikke er frie nu? Din og Saxo Banks form for frihed gælder kun for de rige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 29/06-15 14:40 
LA = Danmarks mest ufrie parti. Der kan man tale om at købe politisk indflydelse.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-15 14:43 
Eltan>
Nej, vi ved at alternativet hvor staten rager al personlig frihed og indkomst til sig som flere herinde er fortaler er den værst tænkelig løsning og aldrig har fungeret og kun vil føre til undertrykkelse af det enkelte individ.

Du lever tilsyneladende i en mystisk opdigtet sort/hvid-verden, hvor man kun har to grøfter at vælge imellem. Hvis man absolut skal opsøge konflikter i enhver problemstilling, får man aldrig udrettet noget konstruktivt eller nyttigt.
AV Intelligent Terminal
PapandPapandSkrevet 29/06-15 14:43 
Ligesom med fagforeningerne og de røde?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OdinOdinSkrevet 29/06-15 14:45, rettet 29/06-15 15:16 
Eltan>
Nej, vi ved at alternativet hvor staten rager al personlig frihed og indkomst til sig som flere herinde er fortaler er den værst tænkelig løsning og aldrig har fungeret og kun vil føre til undertrykkelse af det enkelte individ.

Det ekstreme tror jeg ikke du finder en eneste herinde der vil støtte op om, heller.

Jeg ser meget gerne en gylden mellemvej (som Killerbean også meget fint er fortaler for), hvor vi til en start rydder ud i den offentlige sektor og fjerner hele det der glubende apparat på kommunerne, jobcentrene og udbetalingskontorerne hvis eneste formål er at mistænkeliggøre og jage borgere rundt i systemet. Kontrolorganet udgør nu en større del af kommunernes sagsbehandling end dem der rent faktisk er ansat til at hjælpe mennesker, og det tjener ingen.
Så snart den svulst er skåret bort, tager vi prikkerunden blandt den groteske mængde offentlige mellemledere der kun er med til at forplumre beslutninger og holde bureaukraitet i live for at holde deres egne stillinger relevante. Så snart alt det rådne væv er væk, bliver der ånderum til også at sætte lønningerne op på de tekniske poster, så vi kan tiltrække folk, der er kompetente nok til at vide noget om de systemer, de har med at gøre, så vi ikke gang på gang ser det offentlige pisse milliarder af skattekroner væk på kuldsejlede IT-projekter, der ryger lige ned i foret og videre til skattely hos den lille håndfuld internationale software-mastodonter de opgaver altid ender hos.

Den øvelse alene ville fint kunne financiere de lettelser i topskatten folk øjensynligt er så fokuserede på, uden at vi skal til at vride halsen om på vores svageste. Og samtidig får vores ældre, syge og sindslidende et system, der ikke gør alt hvad det kan for at mistænkeliggøre og modarbejde dem.
EltanEltanSkrevet 29/06-15 14:50 
Det lyder som fornuftig liberal politik som selv LA ville kunne sige god for..
Soren47Soren47Skrevet 29/06-15 14:55 
Jeg tror også de fleste partier, i hvert fald på papiret, er enige i det Odin skriver.
Alternativet og Liberal Alliance siger jo det samme på det punkt fx. De er jo så også begge reaktionære partier. :)
EltanEltanSkrevet 29/06-15 14:59 
Du finder ikke liste Ø som er det parti Naiera stemmer på, på den liste.
OdinOdinSkrevet 29/06-15 15:00, rettet 29/06-15 15:01 
Eltan>
Det lyder som fornuftig liberal politik som selv LA ville kunne sige god for..

Bortset fra at Liberal Alliance som udgangspunkt mener at folk på overførselsinkomst skal have færre rettigheder end arbejdende og stadig skal have beskåret deres ydelser for at "det skal kunne betale sig at arbejde" - til trods for ingen af de ting nogensinde får hverken sindslidende, alvorligt syge eller svært handicappede ud på arbejdsmarkedet.

Jeg har det rigtig svært med et parti der mener, at den bedste motivation for den svageste del af samfundet er at tage ting fra dem, mens den bedste motivation for de velstående er at give dem mere.
3'660 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me