X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 27/08-14 14:58 
Camous>
I deres forsvar fik jeg papir på at de havde planer om ombygning for et par måneder siden. Jeg gjorde bare som jeg gør med alle mine problemer, ignorerede det og håbede på at de løste sig selv.

Troede ikke de ville gå igang så hurtigt. Oh, well.

Så længe de ikke opsagde lejemålet, er det ligegyldigt. Læs linket.
CamousCamousSkrevet 27/08-14 15:47 
Ja, men tror ikke jeg kan tillade mig at standse et større byggeprojekt bare fordi jeg ikke har lyst til at flytte et andet sted.

Det er lige lovelig grovt, om det så er loveligt eller ej.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/08-14 16:07 
Det er da ikke lovligt, hvis de bare smider dig ud?

Jeg kan forestille mig, at de er pålagt at skulle tilrettelægge ombygningen, så du kun delvist bliver hindret i at færdes normalt i din lejlighed. Ellers må det sgu da være deres ansvar at finde en midlertidig bolig til dig.
AV Intelligent Terminal
CamousCamousSkrevet 27/08-14 16:11, rettet 27/08-14 16:15 
http://stiften.dk/aarhus/nydamsparken-skal-renoveres

http://www.bk-aarhus.dk/afdelinger/afdelinger-storage/afdeling-23/nyheder/news-details/article/stort-ja-til-renoveringen/

Folket har talt. Der blev vist stemt om det sidste april, og der var kun 10 imod og 120 for. Min lejlighed er en af dem der bliver joined med naboen så der er en samlet større lejlighed.

Jeg kan få temp sted at bo men de bygger om i 6 måneder, men der er ikke længer en 1 værelses lejlighed tilbage for mig at flytte inde i. De nye kommer til at koste over dobbelt så meget i husleje.
BeanoBeanoSkrevet 27/08-14 16:14, rettet 27/08-14 16:14 
Camous>
Ja, men tror ikke jeg kan tillade mig at standse et større byggeprojekt bare fordi jeg ikke har lyst til at flytte et andet sted.

Faktisk jo :)
Du har naturligvis krav på opsigelse af lejemålet i god tid (1 år svjv). Hvis de ikke selv har planlagt tiden til opsigelse af lejerne i deres ejendom, er det 100% deres problem og ansvar - det kan aldrig blive dit.
Hvis du selv vælger at rushe ud inden du behøver og tage et andet ringere/dyrere lejemål, straffer du jo dig selv.
Som lejer er det altid en god ide at være medlem af en lejerforening for rådgivning og evt. retshjælp.
CamousCamousSkrevet 27/08-14 16:16 
I første omgang vil jeg gerne vide hvad mit hard limit udflytte dato er og tager den derfra.
BeanoBeanoSkrevet 27/08-14 16:17 
Ja, hvis de ikke engang har oplyst dig om det, så er du ikke opsagt :)
CamousCamousSkrevet 27/08-14 16:33, rettet 27/08-14 16:35 
Og, flere gode nyheder. Jeg skal betale 3100 kr ekstra næste måned pga varmeafregning. Det er hvad jeg normalt har til forbrug før regninger, yes sir!

@beano, dunno man, it is not looking very good right about now.
amnesiaamnesiaSkrevet 27/08-14 17:20 
At finde en lejlighed tæt på universitetet i nævnte prislag er nok lidt en udfordring så tæt på studiestart. Der er nok mange studerende der er på udkig efter det samme.
Græsset ER grønnere på den anden side!
CamousCamousSkrevet 27/08-14 17:37, rettet 27/08-14 17:41 
Præcis, triple fucked.

Men vent nu, de giver en flyttemand i det mindste. Men om jeg tør stole dem med mit fladskærm, CRT'er, konsoller og alt det skrøbelige Nintendo pap jeg har er en anden sag.
vyssenvyssenSkrevet 27/08-14 21:02 
På den gode side burde du få hele dit depositum tilbage, da lejligheden jo skal bygges om uanset stand?
CamousCamousSkrevet 27/08-14 23:06 
Håber jeg da.
fumfumSkrevet 28/08-14 12:14 
Kom ud til os i Skødstrup. Der er gode busforbindelser, og huslejen er billig.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
CamousCamousSkrevet 28/08-14 16:39, rettet 30/08-14 18:11 
No way. Jeg elsker at bo i Aarhus, og jeg skal bo tæt på uni. Det ser ud til at folk i min bygning har til maj 2016 inden de skal ud. Så jeg har 1.5 år til at finde noget andet. Mon ikke jeg finder noget inden.
scavengerscavengerSkrevet 30/08-14 17:38 
Jeg kørte hele vejen til Hillerød Kræmmermarked, på trods af spredte regnbyger, blot for at konstatere at der enten ikke havde været noget, eller andre havde været der før mig.

En sælger havde forskellige spil til 3 for 2s pris. I en kasse lå to N64 controllere, en grøn og en grå.
- Han sagde at de var ikke særlig slidte, den grå kunne jeg få thumbsticken til at rasle rundt over det hele, blot ved at ryste controlleren.
- Han sagde at man ikke kunne få fat i dem mere
- Han sagde at de var dyre
- Han ville have 300,- PR STK uden æsker eller noget.

Jeg var også hos Elgiganten i Hillerød og hev tre PS3 spil med hjem.
Spillene er med manual i deres forseglede poser, men der var ingen æsker, dem var der nogen der havde stjålet.

Der er åbenbart folk der er så dumme, så de stjæler spilæsker, som alle ved er tomme, hos Elgiganten!!
Nemo me impune lacessit
TheDukeTheDukeSkrevet 31/08-14 13:16 
Jeg gik i seng i nat lige da uvejret startede her i Kbh. Mens jeg ligger og hører regnen piske mod bygningen, indser jeg at ikke alle lydene kommer fra udenfor min lejlighed. Jeg får lokaliseret problemet til hjørnet i min stue, og opdager til min rædsel at loftet over en af mine spilreoler ligner en bruser der ikke er blevet lukket ordenligt.

Så jeg må tømme hele reolen og flytte den væk fra katastrofeområdet for at få plads til spande, baljer o.lign. til at fange alt regnvandet, alt imens et større og større område af min lejlighed bliver omdannet til en bruseniche.

4 timer efter stopper det endeligt, og jeg slæber mig ind i seng.
dRxLdRxLSkrevet 31/08-14 14:25 
Godt du fik det håndteret, ellers havde det givet udviklet sig meget værre.

Så jeg ville nok skrive dette i jubiii tråden, men jeg er også sådan en lejligheden er halvt fyldt type ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TheDukeTheDukeSkrevet 31/08-14 14:51 
Ja det kunne have været MEGET værre, var jeg faldet i søvn ville jeg have vågnet op til en reol fyldt med gennemblødte big box PC spil, hvilket ville have gjort mig ekstremt deprimeret. Og lige netop den reol havde rigtigt mange af mine perler stående, Fallout 1 & 2, Baldurs Gate 1 & 2, Planescape: Torment, og en del gamle LucasArts og Sierra adventurespil for at nævne et par stykker.
ElgenElgenSkrevet 31/08-14 19:05 
Men ingen af dem fik vand?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
TheDukeTheDukeSkrevet 31/08-14 19:43 
Et par af dem blev våde, men ikke noget alvorligt. Jeg skyndte mig at tørre dem af inden vandet krøb ind i pappet.
SumezSumezSkrevet 31/08-14 21:05 
Shit Anders, det lyder ikke rart! Men lyder som et problem med bygningen og ikke internt i lejligheden, så håber ikke det går for meget ud over din egen tegnebog.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 01/09-14 00:08 
Ja, jeg fandt en utæt vinduesramme i et af loftsrummene, så jeg håber at ejerforeningens forsikring dækker. Ellers bliver det ejerforeningen selv der må betale, og da jeg er en del af den ender jeg nok med at måtte punge noget ud regardless.
millenniummillenniumSkrevet 01/09-14 08:50 
Aaaargh har sammenlagt brugt cirka 12.000 på fødselsdagsarrangementer og gaver i august, så nu er der knap nok råd til varmt vand i september. Hvis jeg flækker en tand er jeg fucked.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 02/09-14 22:31 
Gah. Den nye udgave af Netflix til One har reduceret Kinect integrationen. Ingen gesture kontrol (som fair nok er ret dårlig alligevel) men stemmestyringen er reduceret til Pause/play/rewind/fast forward/stop mens videoen kører. Det ligner også langt mere de andre udgaver af netflix istedet for Metro layoutet. En stor forbedring er dog at serier man starter fra recently watched går til seriens "hjemmeside" hvor man kan bedømme, tilføje/fjerne fra My List og vælge afsnit, hvor den før bare direkte hoppede til det sidst sete afsnit.
slk486slk486Skrevet 03/09-14 00:44 
Det ligner også langt mere de andre udgaver af netflix istedet for Metro layoutet.

Ja, heldigvis. Metro... Ptui...
j/k
3of193of19Skrevet 03/09-14 01:37 
Synes nu metro look'et var langt mere overskueligt.
3of193of19Skrevet 04/09-14 10:29 
Fedt... mit Professor Layton X Ace Attorney til 3DS US ligger til toldbehandling. blir sikkert 200kr gebyr på et 200kr indkøb når de engang får nosset sig sammen til at kigge på sedlen. Plus at jeg nok ikke når at få det inden jeg skal på ferie.....
Slut med fysiske imports fra USA. Skulle også kun have den fysisk fordi eg har alle andre Layton og AA spil på cart. Dumt dumt DUMT!
SumezSumezSkrevet 04/09-14 11:09 
Hvor har du købt igennem? VG+?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 04/09-14 11:51, rettet 04/09-14 11:55 
Jep. Første gang jeg har kunnet trace pakken og første gang noget fra VG+ er havnet i tolden. Selv min Wii dengang gik igennem.
Skulle nok bare have bestilt fra Amazon.com, ville have været 335kr inkl told.
slk486slk486Skrevet 04/09-14 11:59, rettet 04/09-14 12:00 
Når VG+ bruger alt andet end standard post, så er risikoen der :( Bad dem tidligere på året om at samle et større køb til en enkelt shipment. Billigere umiddelbart, ja, men ris til egen røv i sidste ende.

Valgte du nogen speciel shipping, eller var det autonomt?
j/k
3of193of19Skrevet 04/09-14 13:18, rettet 04/09-14 13:23 
Kigger jeg i min mail står der international air mail with tracking. Men kan ikke huske om det var standard valget eller om jeg nuppede et tier op.

Edit:
Det er ikke det laveste tier, så det er sikkert der problemet er.
XiwanaXiwanaSkrevet 05/09-14 17:57 
Vi glæder os i denne tid - i al fald Ifølge Fona på Strøget. ARGH!
Aaarrrgh-tråden
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 05/09-14 19:47 
Jaa det er snart Jul :-)
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 05/09-14 19:47 
Der burde være en lov...
scavengerscavengerSkrevet 05/09-14 19:55 
Til alle Jer der downloader spil, kan I så snart lære det?
I skader miljøet!!!

Digitale spil er ikke mere miljøvenlige
Nemo me impune lacessit
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-14 19:59 
Det har jeg også før spekuleret i. Jeg havde dog troet at det lå tættere, men også til de fysiske spils fordel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 06/09-14 00:14 
Er forureningen fra den efterladte plastic også talt med? Det tror jeg nemlig ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-14 00:58 
Det står der jo.

Til trods for at spil som oftest skal både produceres på DVD- eller Bluray-skiver, forsynes med kassetter, manualer og forsider samt pakkes i kasser og køres ud til både lagre og butikker, så kræver de enorme online-butikker med dertilhørende serverpark faktisk utrolig mængde strøm og forarbejde for at kunne levere spil til forbrugeren i døgnets 24 timer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 06/09-14 01:07 
OK, men når online butikken nu allerede ER oppe at køre, så vil da et stigende antal folk der køber downloads presse energiforbrug per download ned, hvorimod hver eneste presset disk skader miljøet, om den nu bliver solgt eller ej.
Fysisk burde helt afskaffes ;)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/09-14 01:13 
Jeg var dobbeltgris med Skyrim, Fallout NV og Mass Effect 3 (samt den trilogy jeg købte, for at give koden til en ven i UK)

Skal nok overveje at skamme mig ved lejlighed. :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-14 01:46, rettet 06/09-14 01:48 
3of19>
OK, men når online butikken nu allerede ER oppe at køre, så vil da et stigende antal folk der køber downloads presse energiforbrug per download ned, hvorimod hver eneste presset disk skader miljøet, om den nu bliver solgt eller ej.
Fysisk burde helt afskaffes ;)

Jo, men du skal også regne tiden med folk bruger på at downloade skidtet. Ofte lader man TV og evt. forstærker stå tændt imens. Det bruger også strøm :)

Ja lad os blive fri for fysiske spil, så vi i fremtiden kan ærgre os over at vi ikke længere kan spille vores købte spil, pga. hardware der er stået af og en online-service der er lukket. Og skulle man få lyst til at spille noget på konsollen, som man ikke fik købt mens man havde muligheden, så er man fucked. Men man kan selvfølgelig håbe på at piraterne får knækket alle maskiner i knæ, så man kan downloade ulovligt, hvis man altså er heldig nok at der er andre pirater der seeder det spil man gerne vil stjæle.

Digitalt er sikkert okay, hvis man kun spiller det allernyeste og skiller sig af med gammel hardware når der kommer nyt. Eller hvis man vejer 600Kg og ikke kan overskue at lette røven for at skifte spil. Men er videospil så helt ærligt det man skal bruge sin tid på...?

Jeg havde et helveds til bøvl med min egen PS3 da jeg skulle ha 1TB Harddisk i den. Det viste sig at der var en defekt på min gamle harddisk og jeg endte med at bruge en 15-20 timer på backups, overførsler, formatering og gen download af DLC. Det er mega uheldigt, men det understreger bare min pointe og er et meget godt eksempel på hvor galt det kan gå. Skal du bruge 10 sekunder på at skifte spil fremover, eller vil du bruge 15-20 timer hver gang din harddisk skal udskiftes? Jeg synes valget er nemt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/09-14 10:30 
Umiddelbart er det min erfaring at "fysiske" spil kræver ligeså meget download tid og serveraktivitet som de rent digitale. You know, med day one patches og daglige ligegyldige opdateringer og hvad ved jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
scavengerscavengerSkrevet 06/09-14 11:15 
Ikke hvis din konsol er offline, så er det bare i med skiven og GO.
Nemo me impune lacessit
TheDukeTheDukeSkrevet 06/09-14 12:37 
Medmindre spillet kræver en firmwareopdatering af din konsol.
HeroldHeroldSkrevet 06/09-14 13:12 
Konsolkongen>
Det står der jo.


Der står kun noget om produktionen, ikke noget om fingeraftrykket det efterlader.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-14 13:37, rettet 06/09-14 13:37 
Sumez>
Umiddelbart er det min erfaring at "fysiske" spil kræver ligeså meget download tid og serveraktivitet som de rent digitale. You know, med day one patches og daglige ligegyldige opdateringer og hvad ved jeg.

Så snakker du PC? For jeg tror aldrig jeg har oplevet at et digitalt spil har været pre-patchet på konsollerne. Så her er det dobbelt op på download. Payday 2 på PS3 var helt latterligt. Det var 4GB at downloade, men også 4GB at patche før man kunne spille. Og spillet fylder stadig omkring 4GB på harddisken efter updaten. Spild af tid? Jo... :)

Herold>
Der står kun noget om produktionen, ikke noget om fingeraftrykket det efterlader.

Du mener hvis man dumper hele sin samling ude i skoven og naturen skal nedbryde den? Det er der forhåbentlig ikke ret mange der gør :) Bortskaffes spillene på korrekt vis så vil jeg tro at meget af plastikken kan genbruges.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 06/09-14 14:34 
scavenger>
Ikke hvis din konsol er offline, så er det bare i med skiven og GO.

Uha jeg husker et træf hvor folk var kommet til at opdatere din maskine. Vel ment naturligvis, og der vågnede du lige:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-14 14:36 
Det kan jeg egentlig godt forstå han blev knurremis over. Han havde jo det fede originale Dashboard :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 06/09-14 18:52, rettet 06/09-14 18:53 
Købte en Xbox 360, af en privat person og får afvide at den virker upåklageligt. Køber, kommer hjem og tilslutter den, og så gider disc-drevet nada, og power-led'en i midten blinker (samme indikator, som når disk-drevet åbner og lukker, bare hvor dette er konstant). Aaaarrrgh :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-14 18:54 
Fuck hvor træls :( Købte du den af ham live, eller var det med forsendelse?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig