X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oblivion - Xbox eller PC


Svar
TobbiTobbiSkrevet 27/03-06 23:09 
Hejsa

Jeg er rimelig sikker på jeg skal have fat i det spil.
Men har læst lidt om framerate og load problemer på boxen.

Ved ik om det er det rigtige sted at spørge, men er der nogen som ved hvilken version man får mest ud af. Xbox eller PC ?
Hvis grafikken ikke er betydelig bedre på Xbox 360 og gameplayet er det sammen, kan man jo lige så godt købe pc-versionen og spare 200,- kr.
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
RJKRJKSkrevet 27/03-06 23:13 
Uden at være pc-ekspert tør jeg vist godt sige, at det kommer an på din pc, og at ingen kan svare ordentligt uden at være mere om hvilken maskine du har.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 27/03-06 23:35, rettet 27/03-06 23:35 
Well... med mindre du har en monster PC (vil næsten kun anbefale det til PC hvis du har et 7800GT, +3000 Athlon XP og 1gb ram ... eller noget tilsvarende).

Grafikken er godt nok lidt flottere på PC end på Xbox 360 hvis man har systemet til det (ifølge diverse anmeldelser).

Ellers tror jeg generelt ikke der er de store forskelle. Med mindre du selvfølgelig enten foretrækker at spille foran en monitor og med tastatur og mus eller foran fjernsynet i sofaen...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 27/03-06 23:59 
Som RJK siger er det jo alfa og omega hvilke specs din PC har. Jeg har ikke selv spillet, men ud fra de ting jeg har læst er det her nogle af fordelene ved de to platforme:

PC
+ har potentialet til at se en del pænere ud end på 360.
+ mange foretrækker at bruge mus og keyboard i et spil som Oblivion
+ Der kommer masser af user-content i fremtiden.
+ billigt.
- kræver en ret heftig maskine for at kunne køre flydende samtidig med at der også er grafisk lir.
- mere ustabil end konsolversionen.

Xbox 360
+ her er du sikret en god performance.
+ 360'erens joypard egner sig godt til at navigere spillets menuer.
+ har man et lækkert fjernsyn + lydsystem er det jo selvfølgelig en kæmpe fordel... og så kan man også flade ud i sofaen :)
+ achievement points (det er jo særdeles vigtigt for nogle :)
- dyrt

Men prøv at kigge på de specs Bethesda forslår. Hvis din computer ligger på grænsen er det nok sikrest at købe det til konsol.

System Requirements
(...)
ninja copninja copSkrevet 28/03-06 00:02 
Jeg sidder i øjeblikket og spiller pc-versionen og må sige, at jeg ikke finder interfacet særlig intuitivt. Det virker i høj grad designet til en controller.

Og så har jeg måtte sande, at spillet godt nok ikke er for kønt (udendørs i hvert fald) uden et high-end grafikkort. Så ville gå efter Xbox 360-versionen, medmindre din pc kan klare mosten.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/03-06 00:05 
RuneSP>
(vil næsten kun anbefale det til PC hvis du har et 7800GT, +3000 Athlon XP og 1gb ram ... eller noget tilsvarende).

Jeg har et 6800 Ultra og opgraderer til 2GB RAM... Håber det kan køre nogenlunde selvom det grafikkort du nævner, eller et tilsvarende fra ATI, selvfølgelig ville være bedre :)
(...)
TLTLSkrevet 28/03-06 01:23 
Jeg har et Ati x800 pro (Som svarer til et Nvidia 6600 GT). Og jeg kan ikke lige se at et bedre kort skulle kunne gøre det bedre. Kun mht. en bedre framerate...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 28/03-06 01:26 
Er din framerate 60fps hele tiden?

Jeg har selv kørt spillet på et 6600GT og oplever især at vandet kunne få den ned under 1fps.
Jeg havde så også sat de grafiske indstillinger lidt op, men alligevel...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TLTLSkrevet 28/03-06 02:03 
Nok ikke lige 60 fps. konstant. Men jeg tror ikke at den kommer under 20. Den holder sig i den høje ende af 20-60 fps... Findes der en metode at måle det på? Man kan jo ikke se det inde i spillet.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 28/03-06 08:08 
Jeg har spillet lidt på et 6600 GT, og skues der bare en lille smule ned for view distance har jeg ingen nævneværdige framerate problemer. Jeg synes dog self shadowing ser grimt ud - der er slet ikke bløde kanter på skyggerne. Er det grafikkortet eller spillets skyld?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Le RoofLe RoofSkrevet 28/03-06 08:25 
TL>
Jeg har et Ati x800 pro (Som svarer til et Nvidia 6600 GT). Og jeg kan ikke lige se at et bedre kort skulle kunne gøre det bedre. Kun mht. en bedre framerate...

Nu er et X800 Pro altså også lidt hurtigere end et 6600GT...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
TobbiTobbiSkrevet 28/03-06 09:11 
ok, jeg har følgende specs:

AMD64 3800+
1 GB Ram (Overvejer at smide 1 GB mere i)
ATI Radeon X800

tror måske godt den kunne køre det nogenlunde.

Vil lige prøve at finde et par anmeldelser mere før jeg bestemmer mig. :)
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
CronossCronossSkrevet 28/03-06 10:00 
Det ville køre nogenlunde.

Men husk på at Xbox-versionen kører med alt sat på max. Grunden til at PC-versionen har potentiale til at se bedre ud, er fordi man kan redigere i .ini filen, og dermed få bedre draw distance.

Oblivion er tydeligvis fra udviklernes side gearet til en Xbox 360, mens Morrowind var gearet til pc´en.
dRxLdRxLSkrevet 28/03-06 10:18, rettet 28/03-06 10:19 
Har du spillet begge versioner Johannes?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 28/03-06 10:38 
Jeps.

Personligt vil jeg foretrække Xbox-versionen, da den er mere stabil, og controlleren er min foretrukne styringsform.

Går man op i grafik og den slags ligegyldigheder, så vil jeg anbefale spillet til pc - hvis man har et monster af en computer!

Generelt virker spillet gearet mod konsoller.
00Void00VoidSkrevet 28/03-06 12:07 
Ganske kort vil jeg sige PC'en.
Mods er simpelthen det bedste ved Morrowind. Og de bliver sikkert ikke ringere til oblivion.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
HeroldHeroldSkrevet 28/03-06 13:35 
Jeg er enig med Cronoss, jeg ville også tage Xbox 360-udgaven uden at blinke. Den eneste grund til at tage pc-udgaven skulle være fordi man har pc'en til at køre det i højere opløsning i god framerate.

Med et HDTV og Xbox-versionens stabilitet, er det en fryd at spille i forhold til.

Mht. mods osv. er pc-versionen nok det bedste valg, men Bethesda kommer til at udgive deres egne (og måske de bedste af andres?) på Xbox Live.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 28/03-06 14:09 
Har det været tale om hvilke type mods vi kan forvente på Xbox?
HeroldHeroldSkrevet 28/03-06 14:19 
Jeg har ikke læst andet end at de har et hold, der arbejder på det. :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 28/03-06 14:24 
Har også et x800 PRO (modded til XT udgaven) og det kan da sagtens spilles, ingen tvivl om det. MEN med mindre at man har sat viewdistance en pæn del ned når man kommer uden for så kommer man ikke op over de 15-20 FPS (jeg gør i hvert fald ikke) og det ødelægger bestemt en del af spiloplevelsen for mig. Måske var et 7800GT også lidt højst sat, men min storebror har det og det kører kanon der på. I hvert fald over 30 fps uden for med *alt* på max (1280x1024).
TLTLSkrevet 28/03-06 18:47 
Rune -> Hvordan modder du kortet til et XT?

Jeg har succes med at køre det i samme opløsning som min skrivebords-opløsning (Sådan er det med alle mine spil faktisk). Jeg har disablet V-sync, div. anti-alising og screen-effects.. Og det kører rigtig godt :] (ved ikke hvor hurtig frame-rate.)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RuneSPRuneSPSkrevet 28/03-06 21:59 
TL: Jeg flashede biosen i kortet og gjorde de fire "ekstra" pipelines tilgængelige således at kortet har 16 pipelines ligesom XT versionen og overclockede clockfrekvensen af kortet således at den også var på højde med XT versionen. Steg fra ca. 8000-9000 point til ca. 12000 point i 3dmark (kan ikke huske hvilken version... måske 03'eren :/)
HankyHankySkrevet 28/03-06 22:49 
Man skal hvert fald have en god PC, for at få noget ud af spillet.

Testede det tidligere idag på;

AMD Athlon XP 3000+
512 MB DDR Ram
Creative GeForce FX5200 256 MB DDR

Trada, 1-2 frames i sekundet, på 640x480 med laveste detaljer i alt - inden døre vel og mærket. Jeg skal have mig Xbox 360 udgaven.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
TLTLSkrevet 28/03-06 23:13 
RuneSP>
TL: Jeg flashede biosen i kortet og gjorde de fire "ekstra" pipelines tilgængelige således at kortet har 16 pipelines ligesom XT versionen og overclockede clockfrekvensen af kortet således at den også var på højde med XT versionen.

Du må meget gerne komme med en detaljeret beskrivelse på hvordan... Det kunne jeg godt bruge :-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/03-06 23:15, rettet 28/03-06 23:18 
Nu kommer jeg også helt i tvivl om jeg kan få en nogenlunde god ydelse på min computer... Jeg regner med at køre det i 1024*768 og så må jeg jo justere detaljegraden, alt efter hvordan det kører.

Var det ikke for letterbox tingester ville jeg nok også have købt det til Xbox 360 og spillet det på min monitor.
(...)
KTCKTCSkrevet 29/03-06 01:10 
Hanky>
Man skal hvert fald have en god PC, for at få noget ud af spillet.

Testede det tidligere idag på;

AMD Athlon XP 3000+
512 MB DDR Ram
Creative GeForce FX5200 256 MB DDR

Trada, 1-2 frames i sekundet, på 640x480 med laveste detaljer i alt - inden døre vel og mærket. Jeg skal have mig Xbox 360 udgaven.
GeForce FX5200 er den værste synder i dit setup, og kortet har lige fra starten været svagt og ment som et billigt 3D-kort til masserne.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
lightyear dklightyear dkSkrevet 29/03-06 01:12 
Synes også 512 ram til 1024 ram gør en stor forskel.
are you CHICKEN?
JmogJmogSkrevet 29/03-06 01:30, rettet 29/03-06 01:30 
Jeg havde en kammerat forbi i dag, som havde voldspillet Oblivion siden udgivelsen på sin PC (3ghz med Radeon 9800 mener jeg). Med undtagelse af HDR, så kørte han spillet i 1280*1024 med alle settings på max. Med det setup var den eneste forskel, han kunne spotte, at lyseffekter så lidt bedre ud på min X360-udgave (og at min framerate var højere).

Har man en Xbox 360, er der altså ikke nogen større grund til at købe PC-udgaven, medmindre ens PC virkelig er creme de la creme.
JmogJmogSkrevet 29/03-06 05:03, rettet 29/03-06 05:06 
Bare lige for at cementere hvor _pænt_ Xbox 360-udgaven ser ud.
...og at jeg har et latterligt godt setup :-)

Oblivion - Xbox eller PC
Oblivion - Xbox eller PC
Oblivion - Xbox eller PC
Oblivion - Xbox eller PC
HankyHankySkrevet 29/03-06 08:22, rettet 29/03-06 08:22 
KTC>GeForce FX5200 er den værste synder i dit setup, og kortet har lige fra starten været svagt og ment som et billigt 3D-kort til masserne.

Er godt klar over det, men 1-2 fps, på laveste opløsning, uden nogen detaljer overhovedet og en drawdistance på hvad .. 5 meter.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RitesRitesSkrevet 30/03-06 06:44 
Efter at have hørt at 360 versionen kørte så godt, blev jeg nu altså skuffet over frameraten og de konstante loading tider når man rider : /
» a winner is you «
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/04-06 00:45, rettet 05/04-06 00:46 
Tobbi>
Ved ik om det er det rigtige sted at spørge, men er der nogen som ved hvilken version man får mest ud af. Xbox eller PC ?

På GameSpot er der nu kommet en artikel op om netop dette. Ved dog ikke om det stadig er relevant for dig :)

The New Eternal Debate: PC or Xbox 360?
(...)
TobbiTobbiSkrevet 05/04-06 12:37 
jeg har købt Xbox versionen.

har prøvet PC versionen hos en kammerat og sådan lige umiddelbart er der ikke de store forskelle på grafikken, hvis man har en ok PC.

Men efter jeg fik prøvet Xbox versionen med controller og på et ordentligt hd tv, så var jeg solgt.

Synes det er meget nemmere at styre med controller, og man kan sidde i sofaen tilbagelænet og nyde eventyret.

Min største frygt var de lange loadtider, men ind til videre har jeg ikke oplevet noget nævneværdigt forsinkelse...
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
LessCDTLessCDTSkrevet 05/04-06 13:58 
TL>
Nok ikke lige 60 fps. konstant. Men jeg tror ikke at den kommer under 20. Den holder sig i den høje ende af 20-60 fps... Findes der en metode at måle det på? Man kan jo ikke se det inde i spillet.

Jeg ved godt, at det er lang tid siden, at du spurgte, og du har sikker allerede fundet ud af det nu :)
Jeg vil nu alligevel være flink at fortælle dig een måde at gøre det på. Du kan downloade programmet "Fraps", en af mulighederne i det program er, at du har en lille fps måler i et af hjørnerne på skærmen.
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
TLTLSkrevet 05/04-06 15:28 
Nej. Så meget har jeg alligevel ikke prøvet at finde ud af det. Men vil da lige måle det på min maskine med det program... Skriver resultaterne her, når jeg har gjordt det.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 06/04-06 03:44 
Her er frugten af en kombination af Fraps (v.1.9D) og Oblivion.

Jeg har kørt efter en spcifik "model" og har skiftet imellem forskellige indstillinger.

Testen går ud på at teste følgende ting:

max. (højeste fps, ved bare at stire ned i græsset et bestemt sted)

min. (ved løb hen over en lyng-begroet bakke)

gennemsnit (fps. den holder når man løber rundt normalt)

Vand (Ved en svømmetur et bestemt sted)

Himmel (Stirren op i himlen).


Testen:

Med alt sat på højeste bluds uden v-sync, fik jeg følgende tal:

max.: 38
min.: 10
Gennemsnit: 15
Vand: 11
Himmel: 58

På denne indstilling kunne jeg ikke spille det ordenligt, for musens bevægelser og mine tastetryk blev slet ikke registreret hurtigt nok...

Med alting sat på medium/mellem/midt i mellem, opløsningen på 1280x1024 mid. textures, uden antialising, bloom, og distant objects:

max.: 50
min.: 25
Gennemsnit: 30
Vand: 30
Himmel: 78

Samme indstilling, men med antialising, bloom og distant objects:

max.: 50
min.: 15
Gennemsnit: 21
Vand: 17
Himmel: 61

800x600 alt på mid. uden bloom, og dist. obj.:

max.: 60
min.: 40
Gennemsnit: 50
Vand: 48
Himmel: 82

På denne indstilling er der ekstremt meget pop-up og træerne er i 2D (flade plader med billeder af træer på)

På Deafault indstilling, som på min maskine blev sat til 1024 x 768, ingen anti alising, incl. bloom og dist. obj. og med v.sync enabled:

max.: 44
min.: 25
Gennemsnit: 33
Vand: 30
Himmel: 62

Og med alting på den laveste indstilling:

max.: 70
min.: 41
Gennemsnit: 58
Vand: 50
Himmel: 82

Når jeg selv spiller, sætter jeg den til at køre som standard uden v sync. Og den holder en ret stabil fps. på omkring 30 ligemeget hvad jeg gør. Den falder dog mest når den skal loade et nyt område..

PS. Jeg ved godt at den er rodet, hehe. Men ved heller ikke hvordan jeg ellers skulle måle det.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig