X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor er min Xbox 360?


Svar
SnoopySnoopySkrevet 27/03-06 16:54, rettet 27/03-06 18:09 
Jeg bestilte fredag d.19 marts en xbox 360 til 1500kr af en hvis "Peter Andersen". Han sagde at han kunne sælge dem billigt fordi han importerede dem fra Tyskland. Han solgte ligeså psp og ps2.

Pengene blev overført om fredagen, og da vi begge har Nordea modtager han pengene samme dag. Han siger at han vil sende den ugen efter. Da jeg så ikke har modtaget den onsdag d.22 marts, skriver jeg til ham og spørger om den er afsendt. Han svarer tilbage at jeg burde have modtaget den, og at den nok snart kommer.

Torsdag er den stadig ikke kommet og jeg beder ham om at tjekke pakkens status på nettet for at se hvor den befinder sig. Han siger at han har labelsene med pakkenumre på derhjemme, og han vil tjekke det når han kommer hjem.

Siden da har jeg ikke hørt noget fra ham. Jeg har skrevet 5-6 mails, som han ikke svarer på, og jeg frygter at jeg har brugt 1500kr på ingenting. Da jeg overførte pengene bad jeg om hans adresse, og han sagde at han var ved at oprette et firma på Syrenhaven 43 i Holbæk. Han sagde, at grunden til at man ikke kunne finde noget navn under den adresse på nettet, var at firmaet endnu ikke var oppe og køre. Jeg var naiv nok til at tro på ham:(

Jeg vil høre om der er andre der har haft problemer med "Peter Andersen", eller om der er nogle der har forslag til hvad jeg kan gøre?

Hvis der evt er nogle der bor i nærheden af Syrenhaven i Holbæk, må i meget gerne gå forbi adressen, og se hvem der bor der.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-06 16:56 
Hvor har du "fundet" ham, om man må spørge?
SnoopySnoopySkrevet 27/03-06 17:00, rettet 27/03-06 17:01 
Hvor skulle jeg finde ham? Jeg tvivler meget på at den såkaldte adresse er korrekt. De salgannoncer han havde oprettet på nettet er desuden også fjernet.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/03-06 17:03 
Det var mest i det jeg tænkte på, altså, om det bare var nogle annoncer du havde set rundt omkring på nettet eller hvad ;)
BaggyBaggySkrevet 27/03-06 17:26 
Du må jo se om der kommer lign. annoncer op, måske under et andet navn.. Så må du jo se på hvilke metoder du må tage i brug..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
HankyHankySkrevet 27/03-06 17:42 
1500 kr, var måske lige lovlig naivt at tro på :/

Noget i samme boldgade..

her
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SnoopySnoopySkrevet 27/03-06 18:09, rettet 27/03-06 18:10 
Set i bagkundskabens lys er jeg da godt klar over at det var meget naivt, men jeg har altid haft svært ved at sige nej til et godt tilbud:(
Annoncerne så jeg på brugtespil.dk.
TKTKSkrevet 27/03-06 21:30 
Prøv at gå ned i din bank. Du har vel stadig reg.+konto nr... Måske kan/vil de give dig oplysninger. Mener dog ikke de må. Jeg mener/synes bare at de skal give dig navnet, pga. du jo er blevet snydt.
dRxLdRxLSkrevet 27/03-06 21:33 
Kan man ikke trække pengene tilbage indenfor en kortere periode?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
silverstarsilverstarSkrevet 27/03-06 21:34, rettet 27/03-06 21:36 
Jeg synes du skal kontakte banken og høre hvilke muligheder du har. Du kan højst sandsynligt ikke bare få pengene retur som ved f.eks. en visa/dankort-transaktion, sådan er bankoverførsler ikke skruet sammen.
Det burde være en smal sag for banken at finde frem til synderen ud fra overførslen, det er så spørgsmålet om disse oplysninger f.eks. må udleveres til politiet hvis du anmelder sagen til dem.
Det er ihvertfald værd at gå videre med, 1500 kr er en anseelig sum, og der er jo risiko for at svindleren fortsætter.
tilføjet: Jeg er ret sikker på at det ikke er muligt blot at annullere en bankoverførsel. Og jeg er også ret sikker på at banken under ingen omstændigheder udleverer kundeoplysninger ud fra reg nr og kontonr med mindre det er til politiet på baggrund af en anmeldelse.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HeroldHeroldSkrevet 27/03-06 22:11 
Selvfølgelig må oplysningerne gives til politiet, hvis det er som led af en efterforskning :) Han burde derimod ikke kunne få dem selv af banken.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SnoopySnoopySkrevet 27/03-06 22:59, rettet 27/03-06 23:00 
Jeg har tænkt mig at snakke med banken i morgen, da jeg stadig har hans kontooplysninger, og så anmelder jeg det til politiet.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 28/03-06 00:25 
Send ham en mail og sig at du anmelder ham til polititet, hvis han ikke tilbagebetaler pengene inden for 8 dage.

Husk at gemme alle mails (print dem evt. ud) og elektroniske eller trykte ordresedler.

Tilbagebetaler han ikke pengene, så går du til Politiet.

Så skal politiet nok finde ham, og du vil garanteret vinde en eventuel retssag. Om du så rent faktisk får dine penge tilbage vil tiden vise... hvis firmaet er reelt nok, men er gået i betalingsstandsning, så er der ikke meget at gøre, men hvis han er en fup-mager, så skulle der være en rigtig god chance.

Good luck - let us know what happens.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/03-06 08:37 
Det er desværre urealistisk at forestille sig en retsag baseret på de her 1500 kroner. Men mon ikke en alvorlig trussel om politianmeldelse kan sætte lidt skub i tingene.
SnoopySnoopySkrevet 28/03-06 08:44 
Jeg skrev til ham i går morges at jeg ville melde ham til politiet, men han har stadig ikke svaret.
TKTKSkrevet 28/03-06 10:02 
Så melder du ham jo til politiet. Gå ned på stationen og fortæl. Tag mails mm. med:)
Så må de jo også kunne se at det er en fupmager som sikkert fortsætter sit arbejde!
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 28/03-06 10:07 
Jeg har læst mig til, at når sådan noget sker, kan man gå ned i sin bank og overføre 1 kr til ham og bede om at få oplyst hans navn og adresse. Men jeg har aldrig prøvet det i praksis. Og det får du selvfølgelig ikke pengene tilbage af, men du får hans navn og adresse.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
SnoopySnoopySkrevet 28/03-06 22:10 
Nu har jeg skrevet en politianmeldelse og vedhæftet en kopi af pengeoverførslen og de mails han har skrevet. Jeg afleverer den i morgen og så går jeg også lige forbi banken, og hører om de evt kan hjælpe mig.
Jeg skriver igen, når der er nyt i sagen.
HulleHulleSkrevet 28/03-06 22:25 
Ja, du kan sagtens få oplyst navn og adresse, du skal bare sætte den ene krone ind i den bank kæde som registrerings nummeret tilhører, det er ikke sikkert at det er din egen. Så vil du få en kvittering.

Held og lykke med det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SnoopySnoopySkrevet 29/03-06 16:16 
Jeg var nede i banken idag, og de oplyste navnet på manden der ejede kontoen. Han hedder Lars Steen Jensen og ikke Peter Andersen, som han selv sagde. Desværre var det ikke muligt at få oplyst adressen.
Jeg gik derefter over til politiet og aflagde min forklaring og afleverede en anmeldelse. Nu kører sagen, så jeg håber bare, at de er i stand til at lokalisere ham.
kooikkooikSkrevet 29/03-06 18:15 
godt jeg ikke fik købt, var tæt på at bestile en hos ham, men turde ikke tage chancen. Jeg skrev også mails til ham, men da jeg bad om hans adresse og hvad min sikkerhed var for han sendte den så svarede han ikke.
Håber han får et slag over sine naller, så kan han lære det.

Held og lykke herfra.
TKTKSkrevet 29/03-06 18:16, rettet 31/03-06 14:30 
Det navn kan du jo så slå op på krak :)
Har ikke selv tid lige nu, men det burde ikke være så svært nu. Held og lykke, og opdater lige tråden, når du får fat på den rigtige person ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/03-06 18:25, rettet 29/03-06 18:26 
Det vil så være planteavler Lars Steen Jensen fra Asaa Hede :)
www.dgs.dk vil nok være bedre.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/03-06 19:02 
Giver 11 resultater... Så er det bare om at komme i sving ;)
CutePuppyCutePuppySkrevet 29/03-06 19:50 
Tror i ikke det er bedst hvis politiet tager sig af det ? :)
//Cutepuppy
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/03-06 20:03 
Hvis politiet ender med at gøre noget seriøst ud af den her sag, er jeg meget interesseret i at høre om det.
SnoopySnoopySkrevet 29/03-06 20:37, rettet 29/03-06 20:38 
kooik>
godt jeg ikke fik købt, var tæt på at bestile en hos ham, men turde ikke tage chancen. Jeg skrev også mails til ham, men da jeg bad om hans adresse og hvad min sikkerhed var for han sendte den så svarede han ikke.
Håber han får et slag over sine naller, så kan han lære det.

Held og lykke herfra.

Hvis du evt kunne få kontakt med ham igen, kunne det være du kunne få nogle afslørende informationer ud af ham (Det kunne være sjovt at se hvilken adresse han gav dig). Han ved trods alt ikke, at du ved at han er en svindler.
lightyear dklightyear dkSkrevet 29/03-06 20:38 
Har selv erfaret at politiet ikke kan gøre noget hvis det er en enkelt stående sag, hvis man selv har overført penge til ham fra banken eller netbank.
are you CHICKEN?
SnoopySnoopySkrevet 29/03-06 20:41 
Hvis der evt skulle være andre der har lyst til, at lade som om de kunne være interesseret i et køb, kan jeg lige give jer hans e-mail adresse: elektronikimport@ofir.dk.
Alt hvad han skriver kan vel i sidste ende være med til at fælde ham.
kooikkooikSkrevet 29/03-06 20:58 
har sendt ham en mail, venter på svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/03-06 21:12 
En Ofir, Yahoo eller lign. mail skriger jo nærmest useriøsitet..
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JoachimMAJoachimMASkrevet 30/03-06 00:15 
Kan du ikke finde ud af hvilken del af landet han er fra via reg nr.? Så burde du kunne finde ud af hvilken landsdel er fra og på den måde finde ud af hvem han er på dgs.dk
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
quadquadSkrevet 30/03-06 00:21 
Lige præcist, på bankernes hjemmesider kan du søge vha. reg. nummeret, og derved præcisere hvilken bank han har sin konto i.
ElgenElgenSkrevet 30/03-06 00:35 
Snoopy>
Hvis der evt er nogle der bor i nærheden af Syrenhaven i Holbæk, må i meget gerne gå forbi adressen, og se hvem der bor der.

Jeg mener at PerS er fra Holbæk, du kunne jo prøve at sende ham en pm og høre om han ville slentre forbi Syrenhaven og se hvem der bor der.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/03-06 00:48 
DeluxScan>
En Ofir, Yahoo eller lign. mail skriger jo nærmest useriøsitet..

Hvorfor? Os dødelige, der sælger ting privat, bruger ofte gmail, hotmail, yahoo eller lignende.

Elektronikimport@.. skræmmer mig mere.
Home is where the hardware is..
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/03-06 07:24 
Jeg tror nu også det skulle opfattes sådan, at et firma med en sådan mail fremstår som useriøst.

For private gør det i mine øjne slet igen forskel, men der skulle godt nok meget til før jeg handlede med sådan et "firma" der drives gennem en ofir mail fra kælderetagen i nogle forældres hus.
SnoopySnoopySkrevet 31/03-06 14:04 
At dømme ud fra registreringsnummeret skulle han komme fra næstved.
SnoopySnoopySkrevet 05/04-06 22:46 
Jeg modtog i dag en opringning fra kriminalpolitiet, der sagde at de havde lokaliseret Lars Steen Jensen og afhørt ham.
Lars havde sagt til politiet, at han aldrig havde hørt om den såkaldte "Peter Andersen", men at han på det seneste havde registreret en masse indbetalinger på sin konto, som han ikke vidste hvor stammede fra. Lars ville derfor gerne overføre pengene tilbage til min konto, og skulle kontakte mig på min mobil en af dagene for at få mit kontonr.
Personligt mener jeg dog ikke, at Lars' forklaring holder vand. Det virker da meget suspekt, at en person skulle få overført en masse til en konto, hos en anden person han ikke kender. Det ville han da ikke selv få noget ud af???
Det vigtigste er dog, at det tyder på at jeg får mine 1500kr tilbage, og hvis han ikke har kontaktet mig inden ugen er omme, ringer jeg bare til politiet, og så skal de nok sørge at han overfører pengene.
Så lader det alligevel til at denne historie får en lykkelig slutning:)
CoreCoreSkrevet 05/04-06 22:52 
Go' stil.

Ikke at han slipper så billigt, men at der blev taget hånd om det fra politiets side, og problemet tilsyneladende bliver løst.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 05/04-06 22:56 
Ja, det var da heldigt :) Selvom historien nu er sær...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 06/04-06 07:03 
Man bliver jo helt varm om hjertet. En ussel småsvindler sat på plads med retsstatens metoder og ikke med baseball-bats.


(selvom det sidste nu heller ikke havde været dårligt :-p)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
lightyear dklightyear dkSkrevet 06/04-06 09:23 
Tillykke.
Mon der er mange der havde overført penge til ham?
are you CHICKEN?
la0sla0sSkrevet 06/04-06 11:36, rettet 06/04-06 11:40 
dRxL>
(selvom det sidste nu heller ikke havde været dårligt :-p)

No sir! Jernrørets blide poesi har absolut sin charme!

Nej spøg til side, tillykke med udfaldet.. og fristes man til en onkel kommentar? Ja: så gør du vist ikke det en anden gang ;)

edit: Måske man skulle sige at man også har overført penge til ham, bare for at rive ham ekstra rundt i ringen? Nej selvfølgelig ikke... ikke...
Hvad sker der?
SnoopySnoopySkrevet 06/04-06 11:43 
lightyear dk>
Tillykke.
Mon der er mange der havde overført penge til ham?

Som jeg nævnte, så skulle han have registreret en del indbetalinger, som han ikke kendte baggrunden for. Så der er da nok også en del andre som er blevet snydt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig