X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spildrømme (zzz)


Svar
jaesjaesSkrevet 27/03-06 14:57, rettet 27/03-06 15:10 
Jeg drømmer meget sjældent om spil, men i nat havde jeg en temmelig underlig drøm om Ghost Recon: Advanced Warfighter (GRAW), som jeg ikke engang har spillet.

Jeg synes den er så mystisk, at jeg vil dele den, og skriv så evt. jeres egne spildrømmme.

Jeg kan desværre ikke huske det hele, da drømmen var filtret ind i en ligeså underlig drøm om Mel Gibson, der var på stoffer. Måske var han med i selve spildrømmen, det står uklart :)

Men tilbage til spildrømmen. Jeg har fundet et sted, hvor de tilbyder en form for live GRAW, hvor man går rundt i fuld uniform på missioner med vaske ægte tanks og andet udstyr. De pudsige er, at køretøjerne har en gul healthbar, men at man bruger rigtige våben, og godt kan dø i virkeligheden.

Nå, men LSD-agtigt som det var, starter man altid i en slags singleplayer-mission, og skal så spille multiplayer bagefter. I singlerplayer er både ens holdkammerater og modstandere rigtige mennesker, så det er vel i virkeligheden multiplayer, men der var konkrete missionsmål, derfor var det åbenbart ikke "ægte" multiplayer :)

Missionen går i gang, folk bliver ramt og nogle dør. Vi når hurtigt til vores missionsmål, og et par af de mere garvede på holdet, og som kender missionen, kaster glubsk granater ind gennem vinduerne på et hus, og skyder de overlevende, der løber ud af dørene.

Missionen er nu næsten færdig. Jeg spiller to-tre gange, og missionen slutter altid med, at gutterne fra før aktiverer to-tre springminer. Altså den slags, der springer nogle meter op i luften og derefter eksploderer. Hver gang det sker får de mænd, der detonerede minerne et vildt udtryk i ansigtet og råber Shiggy, Shiggy, Shiggy er Gud :)

Runden er nu færdig, og vi går over til multiplayer. Man kigger op på en stor skærm i samme område, hvor singleplayer-missionen sluttede, og kan nu se de spillere, der skal til at logge på multiplayer-spillet. Xbox 360-spillere kan spille mod pc-spillere.

Som endnu en surrealistisk ting, er jeg vist også virvlet ind i noget der minder om en actionfilm - som vist igen har relation til mødet med Mel Gibson - og chefen fra denne del siger, at jeg skal skynde mig at skyde et par af pc-spillerne (altså i "virkeligheden" skyde dem), da de disconnecter Xbox 360-spillerne, fordi de kun vil spille mod pc-spillere :)
KTCKTCSkrevet 27/03-06 15:08 
Da jeg var lille havde jeg en tilbagevendende drøm om en computer/konsol, som indeholdte alle de spil, der nogensinde er blevet produceret. Oven i dette var spillene så fantastisk gode, at det overgik alt andet, samtidig med at der ikke var nogen loadetid...

Jeg var altid ked af det når jeg vågnede og kun havde min Amstrad, som skulle stå og tygge på båndene i 10-20 minutter, før spillene dukkede op.

Ikke så underligt at man er blevet konsol/spilsamler ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/03-06 15:08 
Det er Xbox 360, der vha. mind control prøver at få dig til at købe GRAW. Det er en feature, som Bill og co. ikke har nævnt endnu.. ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CronossCronossSkrevet 27/03-06 16:46 
Siden jeg fik Oblivion, har jeg helt seriøst drømt om det hver nat. Og det er pænt skummelt, for jeg har aldrig drømt om et spil før.

Det er nogle dejlige drømme, men der sker ikke rigtigt noget syret.
QQSkrevet 27/03-06 18:14 
Hmmm... Er lige gået i gang med Resident Evil... Håber ikke at dét kommer til at forstyrre min nattesøvn... Så hellere Wario Ware... Som nu godt nok også godt ku blive ret syret... ;P
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 27/03-06 19:17 
Jeg drømmer tit om spil.

Jeg havde en gang en uhyggelig drøm, næsten mareridt om XBOX logoet. Kan ikke huske præcis hvad det var, men jeg fik en meget dårlig fornemmelse af at se det længe efter.

Chrono Trigger fik også en tur, jeg drømte at man kunne kæmpe mod Magus med sit Eyetoy kamera

Ellers drømmer jeg tit om at jeg er med i et (endnu ikke udgivet) spil. Hvis man bare kunne sætte en computer til sin hjerne, kunne jeg blive en stor spiludvikler ;) For ideer er der nok af om natten.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
SephirothSephirothSkrevet 27/03-06 20:06, rettet 27/03-06 20:13 
Jeg drømte for noget tid siden, at nogle venner og mig selv var hovedpersonerne i Final Fantasy XII. Det eneste jeg kan huske fra drømmen er en koncert og et par flotte eventyrlandskaber med stejle grønne bakker og orange himmel.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 09/06-13 23:37 
Jeg er småsyg i dag, så fik lige en morfar i eftermiddag, og det resulterede i en ny, underlig spildrøm.

Konsolkongen har startet en tråd på P:R, hvor han taler begejstret for et spil, han lige har spillet (og vist delvist været med til at udvikle). Det er en side-scrollende undervands-roquelike, og i stedet for at hoppe som i en platformer kan man så lade sig synke/dykke ned på underliggende platforme der ligner havbund m.m.

Jeg skriver en kommentar, at det lyder fedt, men at jeg allerhelst vil spille et lignende spil, hvor man render fra side til side på noget der ligner stilladser, og altså kan kan kigge ned mod sine fødder og havbunden og synke/dykke et niveau ned, nærmest 2.5D.

Der er andre kommentarer i tråden, og lidt senere skriver Konsolkongens ven, Mark, i tråden, at Konsolkongens koncept er genialt, men at som alt genialt står man på et felt, der er en sø af had. Han illustrerer det fint med en isometrisk tegning inddelt i felter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-13 00:12 
Lol! :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig