X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

N64 RGB (igen)


Svar
XsaneXsaneSkrevet 25/03-06 22:26, rettet 25/03-06 22:36 
hvis jeg køber en N64 NTSC model, skal men gøre noget for at få den til at køre i RGB?
Kan man få PAL spil til at køre på en NTSC model?
Kan PAL spil køre i RGB?
Le RoofLe RoofSkrevet 25/03-06 23:19, rettet 25/03-06 23:26 
Ja, men er ikke sikker på at det rent faktisk vil være det værd, kvalitetsmæssigt, set i forhold til bare at bruge et S-VHS kabel. Bruger selv S-VHS og forskellen er ikke stor nok til at jeg gider gøre det til en større investering.

Du kan godt få PAL spil til at køre på en NTSC N64. Der findes flere forskellige konvertere på markedet. Hvor godt de dog virker på alle spil, skal jeg dog ikke kunne sige. Har aldrig personligt benyttet mig af det.

Ja, PAL spil kan selvfølgelig køre i RGB, med konverter på en RGB modded NTSC maskine, men så vidt jeg husker er der ingen muligheder for at få en PAL N64 til at køre RGB (eller modde den til det).
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/03-06 13:03, rettet 26/03-06 13:05 
Le Roof>
...men så vidt jeg husker er der ingen muligheder for at få en PAL N64 til at køre RGB (eller modde den til det).

Netop, og det er bare fantastisk :-/

Men for at få RGB på en NTSC N64, se her:
http://www.gamesx.com/rgbadd/rgbn64.htm

Og import mod:
http://www.gamesx.com/importmod/n64con.htm
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 26/03-06 14:44 
Import mod'et gør kun at man kan spille japanske spil på en US maskine, da de teknisk set er samme region.
At modde en US til at spille EU spil, er en meget kompliceret operation, da der ikke findes nogen modchips til N64. Man skal simpelthen tage regionschippen fra en EU maskine, og erstatte den i US maskinen. Det er besværligt nok i sig selv, da vi snakker små SMD-chips, der er besværlige at have med at gøre, og hvis man yderligere vil kunne spille begge regioner med denne løsning (altså installere to regionschips i samme maskine og skifte mellem dem), skal man vist være temmelig kreativ med loddekolben.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XsaneXsaneSkrevet 26/03-06 17:15 
jeg takker
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/03-06 23:31 
Det nemmeste er helt klart at købe en maskine fra den region, man nu skal bruge.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Zzap!Zzap!Skrevet 26/03-06 23:52 
Hvad med padsene, kan man bruge dem på tværs af regionerne?
Born to kill space
Le RoofLe RoofSkrevet 27/03-06 00:19 
Jeps, ingen territorial lockout på joypads.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 27/03-06 08:10 
Er der andre maskiner end SNES, der har kvaler på det område?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 27/03-06 14:43 
Jeg ved godt der er OT, men siden den org. poster er besvaret: Kan en dansk strømforsyning bruges i en US eller NIP maskine, jeg mener det må jo være samme output?
Born to kill space
Le RoofLe RoofSkrevet 27/03-06 17:03, rettet 27/03-06 17:16 
Kan den sagtens. Ingen grund til at bruge 220V -> 110V konverter, hvis man kan skaffe en PAL PSU :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
XsaneXsaneSkrevet 10/01-07 15:05, rettet 10/01-07 17:08 
Hvor meget bedre bliver billedet med RGB/S-VHS? Er forskellen så stor som hvis man tager Zelda: Ocarina of Time til N64 med Composite og en GameCube med Zelda: Ocarina of Time fra bonus disc og RGB kabel.

Hvis den er så stor, så må jeg ud og handle.
KTCKTCSkrevet 10/01-07 15:21 
Ja, det er den...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-07 15:46 
Kører en N64 ikke en lavere opløsning end GCNen gør? Hvis OoT er opskaleret på GCN så vil der nok stadig være en forskel, også selvom han får RGB output på hans maskine.
Men det er kun gætterier fra min side, jeg har aldrig sammenlignet de to versioner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 10/01-07 15:52 
Opløsningen vil ikke ændre sig, men det vil skarpheden af billedet, udblødningen af farverne og farvernes kvalitet. Med modellernes simple opbygning og teksturernes kvalitet, kan jeg ikke forestille mig at nogen vil sætte pris på en højere opløsning...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig