X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Blockbuster, hvad sker der?


Svar
kooikkooikSkrevet 23/03-06 22:42 
Jeg ved ikke helt hvad de har gang i. Jeg lejede en film hos dem her for ca 14 dage siden, det blev så også den sidste jeg lejer hos dem. Jeg aflevede den dagen efter og ingen problemer der. så den anden dag modtager jeg en rykker på 350 kr eller noget i den dur. Fatter intet af det og med et er jeg ude og døren og på vej ned for at klage. Jeg kommer så ned og snakker med chefen (en kvinde). Hun finder så filmen på hylden også spørg jeg så hvorfor jeg har fået en rykker, så kommer hun med en flad undskyldning hun har lige ansat nogle nye ansatte og de kan ikke finde ud af det helt endnu. Men din regning er blevet slettet nu. jeg vælger så bare at forlade butikken selv om jeg havde mest lyst til at svine hende til.

Bør man ikke lige tjekke om man har filmen inden man sender en rykker ud?

Bør man ikke give en undskyldning for fejlen og give en lov at låne en gratis film? fik hverken en undskyldning eller noget som helst.

Enten er hun bare ikke god nok som chef når hun er ligeglad. Hun bør i hvert fald lære sit personale ordenligt op inden de står alene.
NaieraNaieraSkrevet 23/03-06 22:45, rettet 23/03-06 22:46 
Siden regningen uden videre blev slettet synes jeg det lyder som om, at du gør lidt for meget ud af sagen, også selvom du ingen undsyldning eller trøsteudlejning fik.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 23/03-06 22:47 
En uskyldig fejl som bliver rettet med det samme, hvis det er det værste du har oplevet fra forretninger/staten kan du roligt prise dig lykkelig.
kooikkooikSkrevet 23/03-06 22:59 
langt fra det værste, men du sender jo ikke bare en rykker ud for sjov, det er lidt derhen jeg vil. Alle begår fejl, men en undskyldning har sin plads. Syntes nu heller ikke jeg gør det til noget stort.
quadquadSkrevet 23/03-06 23:04 
Undskyldningen har du jo fået, inkompetente ny-ansatte. Vær du hellere glad for at du ikke skal betale rykkeren :)
KTCKTCSkrevet 24/03-06 04:15 
Tydeligvis har hun ikke service ret højt på prioritetslisten, for normalt sørger man for give kunden en "jeg beklager fejlen"-besked som det mindste, og ligesom sørger for at der kommer en god stemning.
Nu har jeg selvfølgelig ikke været fluen på væggen, så jeg kan ikke se om du har været den mest mavesure kunde som bare ikke kan gøres tilfreds før du har fået det halve af butikken som kompensation, men det synes jeg ikke det lader til som du skriver her.

En anden ting er, at udlejningsfirmaer som Blockbuster reelt set ikke mister noget på at give en gratis lejeperiode på en film, men det er selvfølgelig op til dem selv om de vil miste kunder ved at være fedtede...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TKTKSkrevet 24/03-06 07:27 
Kooik, du skriver jo at du fik en flad-undskyldning. Så må det være ude af verden:) Du ved bare med dig selv, at du ikke "handler" der mere.
enfenenfenSkrevet 24/03-06 11:50, rettet 24/03-06 11:59 
Jeg kan ikke helt se, hvad det store problem er. De begår en fejl, og sletter prompte rykkeren, da du henvender dig til dem. End of story. Det er ikke første gang, at den fejl er begået af en virksomhed. At de så ikke giver en ordentlig undskyldning, er en anden sag.

Dog synes jeg ikke, det er relevant at skrive "Chefen (en kvinde)". Er det ikke underordnet, om det er en mand eller en kvinde, der er chef i Blockbuster?
What is the Matrix?
RitesRitesSkrevet 24/03-06 12:03 
Hvordan kan man tro at man skal kompenseres med gratis ting bare fordi nogen laver en fejl?

...
» a winner is you «
enfenenfenSkrevet 24/03-06 12:12 
Der er nogen, der forventer at få alting gratis i denne verden :)
What is the Matrix?
kooikkooikSkrevet 24/03-06 16:41 
KTC>
Tydeligvis har hun ikke service ret højt på prioritetslisten, for normalt sørger man for give kunden en "jeg beklager fejlen"-besked som det mindste, og ligesom sørger for at der kommer en god stemning.
Nu har jeg selvfølgelig ikke været fluen på væggen, så jeg kan ikke se om du har været den mest mavesure kunde som bare ikke kan gøres tilfreds før du har fået det halve af butikken som kompensation, men det synes jeg ikke det lader til som du skriver her.

En anden ting er, at udlejningsfirmaer som Blockbuster reelt set ikke mister noget på at give en gratis lejeperiode på en film, men det er selvfølgelig op til dem selv om de vil miste kunder ved at være fedtede...

Endelig en jeg kan forholde mig til.

Butikker gør alt for at rede en fejl og for at få kunderne til at komme igen. En dårlig oplevelse spreder sig hurtigt en god oplevelse bliver i skuffen.

Hun var meget provokerende på den måde hun første samtalen og lyttede slet ikke efter hvad jeg sagde til hende. Jeg mener ikke hun burde være chef for hun virkede ikke til at give den mindste service.

De mister ingen ting på at give mig f.eks en gratis film og give mig en undskyldning men de vil åbenbart ikke have et godt rygte og mig til at komme igen.

Vi begår alle fejl det ved jeg da godt.

Hun kunne godt lære noget af Fætter BR (er der mange firmaer der kunne). Fætter BR har en af de bedste service i danmark, hvis ikke den bedste.
fumfumSkrevet 24/03-06 21:05 
Til gengæld har fætteren også det dårligste legetøj til den dyreste pris.
Så de kan stikke deres service.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HeroldHeroldSkrevet 25/03-06 01:29 
Er det noget I reklamerer med? Jeg har aldrig set det i en BR, men det er også nogle år siden jeg sidst frekventerede den slags butikker. Og hvis der ikke skiltes, så kan man faktisk lige så godt stikke det op i solskinsfjendtlige kropsåbninger. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 25/03-06 12:59 
A) Blockbuster er en ustruktureret rode-forretning der sjældent har check på noget og behandler deres ansatte som L*RT. Så man skal aldrig forvente den bedste service fra dem. Det er tit sket at jeg har lejet DVD film med ridse i, og nå man kommer tilbage og siger det er reaktionen ofte: "nåeehh...! tak."

B) Pas på med at kræve undskyldning. - Dette ord er blevet lidt for kontroversielt nu til dags.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 25/03-06 14:11 
millennium>
Det er tit sket at jeg har lejet DVD film med ridse i, og nå man kommer tilbage og siger det er reaktionen ofte: "nåeehh...! tak."

Desværre en tendens i mange butikker i dag, hvor kundegruppen er forholdsvis ung. Der lægges tydeligvis vægt på, at ekspedienterne er cool og street-smarte, fremfor kundeservice og viden. Efter min mening er det ret generelt for tøjbutikker, pladebutikker, spilbutikker og den slags.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig