X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 23/03-06 21:21 
Så blev det annonceret, et Zelda til DS er på vej, og med grafik i stil med Wind Waker med cel-shading.

Glæder man sig?! ;)
113 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
happyEDhappyEDSkrevet 09/10-07 08:36 
Det kommer an på om man er en superman som dig ;P

Jeg syntes sværhedsgraden passer perfeckt for mig hvis jeg skal kunne spille adventure/rpg spil
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 09/10-07 20:01 
Jeg synes nu også, at det er en tand for let. Selvfølgelig skal der lige tænkes over nogen af de puzzles, som er i spillet, men core gameplay sværhedsgraden er ikke helt høj nok til mig, men sådan er det altid med Zelda, så man vender sig til det :)
Ellers et rigtig lækkert spil, som virkelig fanger WW følelsen - jeg elsker det!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
WikzoWikzoSkrevet 11/10-07 13:03, rettet 11/10-07 19:22 
MINDRE SPOILER OMKRING EN LILLE Ø TIDLIGT I SPILLET:




Er lige kommet forbi en af de første gåder i spillet, der er særlig genial efter min mening. Jeg taler om den ukendte ø, hvor man skal tegne en hval - selv med mine enormt dårlige tegnefærdigheder lykkedes det mig faktisk at regne den ud til sidst :P
SumezSumezSkrevet 11/10-07 17:07 
Har du lige spoilet løsningen for os? :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 11/10-07 19:02 
hehe
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WikzoWikzoSkrevet 11/10-07 19:21 
Tja, måske lidt - sorry.

Dog vil jeg sige til mit forsvar, at Linebeck siger noget lignende, og at det var ham, som hjalp mig ... havde ellers givet op og var på vej væk fra øen :P
SumezSumezSkrevet 11/10-07 23:08 
:(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EchoEchoSkrevet 12/10-07 08:18 
Hov hva?

Jeg løste den nu ret hurtigt, men den er helt sikkert opfindsom og anderledes.

MINDRE SPOILER (jeg giver ikke løsningen væk)!
Senere i spillet kommer der en gåde, som ledte mine tanker hen på MGS - rigtig fedt :D
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
HulleHulleSkrevet 14/10-07 13:44, rettet 14/10-07 13:45 
Også vendt i anden tråd. 340,- hos Coolshop.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
MarkosMarkosSkrevet 30/10-07 10:01 
Jeg synes ikke Phantom Hourglass holder. For det første er det for nemt. Der er næsten slet ingen udfordring i det, og det med at prøve at forlænge spilletiden, med at tvinge mig tilbage til den første dungeon igen og igen, og bruge stealth igen og igen, forstår jeg ikke hvorfor Nintendo har besluttet. Jeg mistede lige pludselig helt lysten til at fortsætte i spillet, da jeg skulle tilbage til den dungeon tredje gang. Der er næsten slet heller ingen muligheder for udforskning i spillet. Man har ikke mange muligheder for at tage på opdagelse, og det er som om at man hele tiden skal følge den vej spillet vil have at man skal tage. Det virker lidt underligt ovenpå A Link to the Past og Minish Cap.
happyEDhappyEDSkrevet 30/10-07 10:11 
MAn skulle da også fløge vejen i ALTTP og MC. Det er bare ikke på vand.

Jeg nyder spillet. Lever op til mine forventninger.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 30/10-07 11:11 
Markos>
For det første er det for nemt. Der er næsten slet ingen udfordring i det

Siden 3'eren, har Zelda-spillene da altid været rimelig nemme. Men ja, jeg synes også det er ved at tage overhånd med at man nærmest bliver taget i hånden hele vejen gennem spillet. Det er som om udviklerne virkelig frygter at spilleren skal give op, og holde op med at spille, og resultatet er at man knap nok får lov til at tænke selv.

og det med at prøve at forlænge spilletiden, med at tvinge mig tilbage til den første dungeon igen og igen, og bruge stealth igen og igen, forstår jeg ikke hvorfor Nintendo har besluttet.

Lige netop den, synes jeg faktisk de er sluppet meget godt fra. Den dungeon udvikler sig efterhånden som man kommer dybere ned, ligesom de værktøjer man erhverver sig, gør at de første etager kan tackles anderledes, og hurtigere, hver gang man besøger dem. Der kommer lidt Prince of Persia over det, og den gule midtvejs-portal falder i rigtig god jord.
Jeg synes altså det er et positivt element.


I bund og grund synes jeg at Phantom Hourglass primært lider under et manglende fokus på det grundlæggende gameplay. Serien har siden Ocarina of Time arbejdet sig længere og længere imod et lavere antal dungeons, mens der er større fokus på "adventure"-delen mellem disse dungeons. Wind Waker må være det værste eksempel, og her følger Phantom Hourglass så desværre trop.
Men hvor WW havde både en fantastisk adventure-del, og geniale dungeons, halter PH langt efter hvad angår sidstnævnte. Ser man på de andre håndholdte Zelda-spil, og her tænker jeg især på geni-stregerne Link's Awakening og begge Oracles-spil, er disse spils dungeons virkelig fantastisk udtænkte, og underholdende at udforske. Jeg er ikke spildesigner, og kan ikke forklare hvad der præcis skal gøres anerledes, men i PH virker det bare som om man bliver ført gennem en lige sti, et skridt ad gangen, uden at blive involveret i templets gåder.

Kan i huske fugletårnet og turtle rock i Link's Awakening? Fantastiske eksempler på unikt banedesign, der virkelig gør indtryk.


PH er dog stadig et godt spil, og stylus-kontrollen fungerer virkelig godt (især når først man finder ud af at man kan bruge skulderknapperne.. doh)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 30/10-07 11:54 
Link's Awakening er også det bedste Zelda nogensinde.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
113 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig