X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 23/03-06 21:21 
Så blev det annonceret, et Zelda til DS er på vej, og med grafik i stil med Wind Waker med cel-shading.

Glæder man sig?! ;)
113 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 27/04-07 21:39 
Lidt flere billeder af spillet:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=152876

Jeg er stadig ikke tilhænger af, at spillet skal være i 3D, men det kan jo nærmest ikke blive andet end genialt. Sådan er det jo altid med Zelda :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 27/04-07 21:51 
Lad os nu se. Min største frygt er styringen.
Men ser da rigtig meget frem til spillet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/04-07 18:08 
Jeg kan simpelthen ikke andet end at glæde mig :-p
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
EchoEchoSkrevet 30/04-07 20:54, rettet 30/04-07 20:55 
Jeg var lidt i tvivl i starten, men efter de nye screens, hvor grafikken virkelig kommer til sin fulde ret, er jeg blevet utrolig spændt på det her spil!
Jeg er virkelig begejstret for, et lidt mere konsol-inspireret Zelda spil til en håndholdt. Indtil nu har Zelda spil til håndholdte været en ret anderledes oplevelse, end zelda til N64/GC/Wii, men med DS'en ydekræft, ser det også ud til, at spillet er blevet større og mere helt.
Jeg siger ikke, at andre håndholdte Zelda spil er dårlige eller ufuldendte.
For mig har håndholdt-gaming altid været forbeholdt ferier eller lange ture i bil/tog/bus, men med DS og PSP er oplevelsen blevet mere helstøbt, og derfor kan et håndholdt spil sagtens konkurrere med et konsol spil nu.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 30/04-07 22:32 
Jeg er helt sikker mere til de håndholdte zelda spil.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 03/05-07 17:33 
Dér har jeg det lige omvendt :)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KLTKLTSkrevet 04/05-07 13:46 
Jeg har det så til gengæld sådan, at jeg kan se kvaliteter ved både konsol udgaverne og de håndholdte udgaver af Zelda spillene, og af samme årsag vil jeg ikke kunne fremhæve nogle af de 2 frem for de andre slags spil.
Mener ganske enkelt at begge serier af spil er i besiddelse af høj kvalitet!
9/11 Was An Inside Job
EchoEchoSkrevet 05/05-07 11:21 
Det gav jeg skam også udtryk for, at jeg mener! Begge 'serier' er fantastiske, og noget af det bedste, man kan få fingrene i.
Jeg foretrækker dog konsol 'serien', pga. den er større, flottere, dybere osv.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 06/05-07 12:56 
Jeg forstår ikke hvad det er du mener den vilde forskel mellem håndholdte og konsol Zeldaspillene er?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 06/05-07 15:58 
Jo der vil jeg nu gi ham ret. Stor forskel i histore og gameplay.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 30/05-07 22:55 
Lidt nye screens
http://kotaku.com/photogallery/zeldaphscreens/
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 31/05-07 08:58, rettet 31/05-07 08:59 
happyED>
Jo der vil jeg nu gi ham ret. Stor forskel i histore og gameplay.

F.eks. Link's Awakening har da en sindssygt medrivende historie. Og selvom de måske kan regnes som en form for "sidehistorier" (Ganon er ikke med), synes jeg da fuldt ud at de fortjener sammenligning med konsol-udgaverne, og er jo baseret på næsten samme engine/styring. Spil som Oracle of Ages og Seasons er ekstremt gode spil, og er blevet meget overset i forbindelse med at de "jo bare er et håndholdt Zelda".
Selvfølgelig kan de ikke følge med, hvad angår den fimiske præsentation af seriens nyeste spil som Twilight Princess, men gameplaymæssigt, går spillene jo stadig ud på det samme.
Det eneste spil, der rigtig skiller sig ud, må vel være Zelda II.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 31/05-07 22:54 
Tror ikke du har læst mine inlæg.

Jeg er mere til Gameboy udgaverne. Link's Awakening er bedste zelda spil efter min mening.
Jeg mente bare at der er stadig stor forskel på de håndholdte og stationære.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JuggernautJuggernautSkrevet 07/06-07 22:53 
En lille teaser på kontrollen i spillet:

Stylus circle
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
happyEDhappyEDSkrevet 16/06-07 12:38 
Ved ikke om den her udgave af trailer har været oppe, men den er rimelig lang.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Bede-xBede-xSkrevet 20/06-07 19:44 
10, 10, 10 og 9 siger Famitsu:

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3160426
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EchoEchoSkrevet 20/06-07 20:45 
Famitsu er utrolig Zelda fikserede, så måske disse karaktere skal tages med et gran salt, men spillet er forhåbentlig stadig af utrolig høj kvalitet, og jeg kan ikke lade være med at glæde mig til det første 'konsol' Zelda til et håndholdt format :)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 20/06-07 22:44 
Helt "konsol" zelda er det vel ikke. Syntes mere det ligner en mellemting :)
Men det er vel også godt. ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 21/06-07 08:55 
Det er vel ikke et konsol-Zelda, så længe det er på en håndholdt?
Jeg forstår virkelig ikke dine definitioner, er A Link to the Past ikke et "konsol-Zelda"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EchoEchoSkrevet 21/06-07 10:11, rettet 21/06-07 10:11 
HappyED -> Ja, dungeons virker utrolig tomme, og det hører ikke et konsol-Zelda til :/

Den diskussion har vi haft tidligere, og vi bliver formentlig ikke enige. Der er bare noget over Zelda til konsoller, som der ikke er ved spillene til GB osv.
I mine øjne startede konsol-zelda først ved OoT, altså da serien blev 3d.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 21/06-07 10:34, rettet 21/06-07 10:35 
Jeg forstår slet ikke dit synspunkt, Zeldaspil som Link's Awakening og Oracle of Seasons har nogle af de mest spændende dungeons i serien efter min mening. Med masser af kreative påfund og variation. At kalde dem "tomme" er på mig fuldstændig uforståeligt.

Det virker også ret underligt at sige at "konsol-Zelda" starter med OOT, og på den måde skære halvdelen af spillene fra, inklusive ALttP, som er et af de bedste spil, der er lavet. Snakker du i grunden ikke bare om "3D-Zelda" i stedet, så? Det er jo den eneste indlysende forskel på de spil du deler op imellem.

Personligt vil jeg mene at en vigtigere forskel er at de håndholdte Zelda-spil ikke er udviklet af Miyamoto's hold. Men efterhånden har han vel ikke så meget med nogen af spillene at gøre, udover kreativ supervising.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 21/06-07 11:06, rettet 21/06-07 11:06 
Jeg er helt enid med Sumez. Kun at acceptere 3D-Zelda'erne som "rigtige" Zelda-spil er altså helt hen i vejret. Skal vi endelig si noget fra, skal det da være Adventure of Link eller nogle af CDI-spillene. De første top-down 2D-zeldaer har alt hvad der gør Zelda til det det er, og de er for mig bedre end 3D-udgaverne. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
EchoEchoSkrevet 21/06-07 14:41 


Sumez>
Med masser af kreative påfund og variation. At kalde dem "tomme" er på mig fuldstændig uforståeligt.

Hvis du ser efter, så er det PHs dungeons jeg kalder tomme, ikke nogen af de andre spils.

Sumez>
Det virker også ret underligt at sige at "konsol-Zelda" starter med OOT, og på den måde skære halvdelen af spillene fra, inklusive ALttP, som er et af de bedste spil, der er lavet. Snakker du i grunden ikke bare om "3D-Zelda" i stedet, så? Det er jo den eneste indlysende forskel på de spil du deler op imellem.

Nå jeg kalde et Zelda spil for et ”konsol-Zelda” spil eller et Zelda spil, så handler det ikke om kvalitet, det handler mere om gameplayet. At serien gik over til 3d gjorde en del ved gameplayet og friheden, og jo, det kan godt være forskellen.

Herold>
Kun at acceptere 3D-Zelda'erne som "rigtige" Zelda-spil er altså helt hen i vejret.

Hvornår siger jeg, at jeg kun accepterer den form for Zelda? Jeg kan bedre lide den, men jeg har skam også spillet de andre spil i serein. Det er på ingen måde negativt. Jeg synes bare, at der er en anden ’feeling’ over Zelda i 3d.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 24/06-07 02:15, rettet 24/06-07 02:17 
Jeremy Parish fa 1UP har også roser til spillet.


http://www.1up.com/do/blogEntry?bId=8215740&publicUserId=5379721


Jeg skulle gerne få min japanske udgave i starten af ugen. Bare fordi jeg ikke kan vente. Og bare for at prøve styring og det. Vil ikke gennemføre det uden at få historien med.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 24/06-07 12:33 
De først 30 min af spillet til dem der ikke har noget imod spoilers.

http://video.google.com/videoplay?docid=-960962736582118928&hl=en
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KLTKLTSkrevet 25/06-07 23:41 
Det jeg tror visse af debattørerne forsøger at gøre, er at opdele de forskellige Zelda spil so far i 2 kategorier rent gameplaymæssigt.

På den ene side er der spillene i 2D, altså både dem på håndholdte konsoller men også på de stationære op til og med SNES.

På den anden side har vi spillene i 3D, som startede med Zelda Ocarina Of Time til Nintendo 64.

Egentlig kan jeg godt se deres pointe med denne opdeling af spillene, for det faktum at de gik over til at være 3D GJORDE altså noget ved hele gameplayet.
Der med ikke sagt at den ene form for spil er bedre end den anden, for jeg mener fx også at Zelda Links Awakening er et af de bedste overhovedet so far.
9/11 Was An Inside Job
SumezSumezSkrevet 26/06-07 08:17 
Er jeg den eneste der bemærker at det grundlæggende gameplay er næsten identisk i 2D og 3D-spillene?

Men nu var mit oprindelige gripe jo netop også at der IKKE blev snakket om 2D vs. 3D zelda men om konsol-Zelda vs. håndholdt Zelda, selvom det var det du skrev der mentes. Hvilket i overført betydning betyder at man afskriver nogle af de vigtigste titler i serien. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KLTKLTSkrevet 26/06-07 14:50 
Helt sikkert og er også som sagt enig med dig, for det er i sandhed dumt at afskrive de håndholdte udgaver af Zelda spillene da disse stort set alle sammen også er af meget høj kvalitet.
9/11 Was An Inside Job
Bede-xBede-xSkrevet 26/06-07 16:16 
Sumez>
Er jeg den eneste der bemærker at det grundlæggende gameplay er næsten identisk i 2D og 3D-spillene?

Nej, det er de fleste vel enige om. Ocarina er LttP i 3D.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/06-07 17:20, rettet 26/06-07 17:25 
Sumez>
Er jeg den eneste der bemærker at det grundlæggende gameplay er næsten identisk i 2D og 3D-spillene?

Bestemt ikke! Som Bede skriver, tager de fleste nyere Zelda spil mere eller mindre udgangspunkt i A Link to the Past.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
EchoEchoSkrevet 26/06-07 17:49 
Jeg mener bare, at Zelda i 3d er langt mere åbent og stort (logisk nok). Det er ikke så liniært og byder også på nogen noget mere komplekse gåder. Dér er de største forskelle, at det grundlæggende gameplay stadig er det samme, det er jeg fuldstændig enig om, men jeg synes ikke, at man kan komme udenom, at der er andre forskelle end dimensionerne når vi snakker Zelda 2d kontra 3d.
Hvornår har nogen af os nogensinde sagt, at vi afskriver Zelda i 2d? Jeg bryder mig mere om Zelda i 3d, men jeg har så sandelig også nydt Zelda i 2d!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
HeroldHeroldSkrevet 26/06-07 17:51 
2D Zelda er originalen. Accept no substitutes. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/06-07 21:40 
Størstedelen af "selve gameplayet" i 3D-zeldaerne foregår jo stadig i 2D, især i Ocarina.

Iøvrigt er det vist noget sludder at sige at nogen af 3D-zeldaerne er mindre lineære end f.eks. ALttP og Link's Awakening. I begge to tog jeg ligefrem visse af spillets primær-dungeons i "forkert" rækkefølge første gang jeg klarede dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/08-07 10:09 
Jeg havde eller forstået at spillet havde `release` her i august/september, men er åbenbart først til oktober. Øv øv øv.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
EchoEchoSkrevet 20/08-07 18:32 
Jeg ved ikke, hvad jeg havde forstået, men det kunne have været dejligt med en nyt zelda i august/september. Dog havde jeg nærmest glemt spillet i mængden - der er så mange `release` datoer at holde styr på.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
EchoEchoSkrevet 28/09-07 15:24 
Jeg tænkte, at det nu var på tide at få lidt liv i denne tråd igen. Som bekendt, bliver PH udgivet i US d. 1 november, og jeg har da forudbestilt mit eksemplar. Hvad med jer andre?

Jeg glæder mig meget til at se, hvad Link og Tetra foretager sig efter WW.
Grafikken, lyden og styringen skulle eftersigende være utrolig solid, så det her er vel et "must have".

Her til sidst kan man da lige tage et kig på ign's meget positive anmeldelse.

9.0 fik PH hos ign
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Zzap!Zzap!Skrevet 28/09-07 16:06 
Du mener vel 2 oktober... ikke?!!
:)
Born to kill space
happyEDhappyEDSkrevet 28/09-07 16:37 
Jo jeg ser frem til det og bestiller det dagen det udkommer, men kan sagtens vente for hygger mig med Freshly Picked Tingle's Rosy Rupeeland indtil. Og det tilfredsstiller mig minst ligeså meget som zelda plejer at gøre.:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 28/09-07 16:47 
Zzap!>
Du mener vel 2 oktober... ikke?!!
:)

På ign står der den 1. oktober, men hvad ved jeg :S

Jeg har også tænkt mig at få fat i Tingles eget spil, men jeg venter på en US `release` for at spare penge.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 28/09-07 16:59 
Er der noget nyt om US release. Det er ikke noget jeg har hørt skulle komme.
Men jeg gav 250,- det er da ikke slemt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 28/09-07 17:18 
Nej, der er intet nyt. Det er dog rimelig sikkert, at det kommer til US, nu hvor vi har fået det i EU.
Jeg må indrømme, at den pris frister. Hvor gjorte du det køb?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 28/09-07 17:28, rettet 28/09-07 17:29 
play.com
Og tror ikke det er en sikker sag at det kommer til US
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Zzap!Zzap!Skrevet 28/09-07 19:14, rettet 28/09-07 19:14 
USerne hader Tingle. De har det seriøst svært med noget der bare lugter en lille smule af bøsse eller "kiddie".
Det er i det hele taget meget skadeligt for ens anseelse og værdighed at vise bare den mindste smule "svaghed" i det land.
Det er for deres skyld, at Nintendo har taget Tingle ud af Zelda spillene.
Så jeg tror ikke det ville være sundt at holde vejret, mens du venter på en US udgivelse.
Born to kill space
EchoEchoSkrevet 28/09-07 19:42 
Det gør jeg formentlig heller ikke, når jeg kan få det for 250,-.
Jeg har faktisk læst om US'ernes problemer med Tingle, men ign er forhåbningsfulde, og de plejer nu at vide, hvad de snakker om.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Zzap!Zzap!Skrevet 07/10-07 14:41, rettet 07/10-07 14:45 
Er der slet ingen der har fået det her ind af døren endnu?

Jeg er ~3 timer inde i spillet og jeg må sige, at det indtil videre indfrier alle mine forventninger og lidt til.
Det er virkelig et fuldstændigt Zelda spil i lommeformat.

Stylus kontrollen fungerer perfekt. Sværdet er langt mere tilfredstillende at bruge, når man kan snitte fjenderne med stylusen, og foretage cirkle swipes på den "rigtige" måde.

Boomerangen er sjov i sig selv at bruge. Selvom man skal tegne vejen den skal følge, så er den ekstrem hurtig og præcis at bruge.
Bevægelse er på nogle punkter bedre end med analog stick, og på andre lidt dårligere. Med lidt øvelse kan jeg forstille mig, at det bliver bedre på alle punkter (dog vil kontrol metoden kun fungere optimalt med topdown spil).

Det element jeg havde mine største tvivl med var sejlturene. De hang mig ud af halsen efter WW, fordi de i realiteten bare bestod i at sidde og stirre ud i luften i fem minutter af gangen og måske trykke på en knap en sjælden gang hvis der kom noget i vejen. Plus dét at det var en mindre cirkus forstilling, hver gang man ville sejle i en anden retning.

Alt det er ændret i PH. Sejlturene er halvt så lange, der er langt mere at foretage sig undervejs, og båden sejler sig selv (efter den rute man har tegnet) så man er fri til at skyde efter fjender og kigge rundt. Alt i alt en langt, langt sjovere oplevelse.

Derudover så kan man opgradere båden på forskellige måder. Det er et helt lille spil i sig selv.
Born to kill space
HankyHankySkrevet 07/10-07 15:46 
Det lyder rigtig godt. Hvor fra har du købt det?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Zzap!Zzap!Skrevet 07/10-07 16:15 
Videogamesplus.ca
Du skal dog nok skynde dig og være heldig hvis du skal have det inden den officielle `release` i DK (19 okt.). Så skulle det være for den bedre æske og den lavere pris, hvis du kan leve med ikke at få det på dagen.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 07/10-07 17:03, rettet 07/10-07 21:01 
Enig i det Zzap skriver. Det er givet det bedste stylus styrede spil jeg nogensinde har prøvet. Ikke at konkurrencen er så hård indenfor den kategori, men det er bemærkelsesværdigt hvor god styringen af Link og spillets øvrige interface er.

Jeg lover intet, men i og at de efter sigende har dummet sværhedsgraden ned til glæde for de mange "casuals" på DS platformen, kan det være at dette bliver det første Zelda spil jeg gider gennemføre =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WikzoWikzoSkrevet 08/10-07 20:10 
Har selv spillet det i nogle timer; modtog det fra VGP.ca i lørdags.

Det er et rigtig godt spil med god styring; dog følger jeg, at det minder lidt for meget om Animal Crossing Wild World (vil hellere se Link fra siden ligesom i de tidligere spil) og bådturene er pt. lidt fesne, synes jeg.

Boomerangen og sværdet fungerer rigtig godt, og multiplayer er skidesjovt :P

Poster min vennekode snarest.
SumezSumezSkrevet 08/10-07 20:28 
dRxL>
Jeg lover intet, men i og at de efter sigende har dummet sværhedsgraden ned til glæde for de mange "casuals" på DS platformen, kan det være at dette bliver det første Zelda spil jeg gider gennemføre =)

Er Zelda spillene ikke rigeligt nemme i forvejen? :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
113 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig