X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 bliver regionsfri mht. spil


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/03-06 09:15, rettet 23/03-06 09:16 
Det er da nice! Det er en af de ting jeg værdsætter meget ved PSP: Hurtigere adgang til spillene fra USA - og spar 150 kr. oveni hatten.

IGN: PS3 regionsfri
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 23/03-06 09:19 
Det var da en god nyhed det er noget jeg har savnet meget med hensyn til nye consoller for ikke at snakke om de ældre af slagsen.
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 23/03-06 09:41 
Yep, det er nok den bedste nyhed i forbindelse med PS3 indtil videre.
Det bliver interessant at se hvordan de løser problemerne med aldersfrigivelse med regionsfrie spil. F.eks. blandede den amerikanske ELSPA sig da MS Japan ville udgive Phantom Dust til Xbox som regionsfri i Japan.
JmogJmogSkrevet 23/03-06 09:50 
Genialt.

Nu er der jo _intet_ at betænke sig på mht. at importere en US maskine:
-US og JP Blu-ray film (ja, de får samme region)
-US, JP og EU-spil.

Simpelthen fantastisk.
3of193of19Skrevet 23/03-06 09:54 
Udover at man nok får brug for en step-down converter på størrelse med en Xbox360 strømforsyning :)
JmogJmogSkrevet 23/03-06 10:03 
Det er rigtigt, men det vil være det værd for at få adgang til det amerikanske Blu-ray marked. Jeg tør dælme ikke forlade mig på det europæiske udbud. Det vil være dyrere og mindre omfattende. Det holder ingen steder for en filmfan.
ChronoChronoSkrevet 23/03-06 13:00 
Det var da en fantastisk nyhed!

Mon det også gælder afvikling af PS2 og PS1-spil?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 23/03-06 14:02, rettet 23/03-06 14:06 
Joypaddet får også lige en tur i ovnen:
http://www.kotaku.com/gaming/gdc/ps3-controller-redesign-confirmed-162340.php

EDIT: Forhåbentlig smitter afskaffelsen af regionerne af på spilpriserne i positiv retning herhjemme, og i bedste fald også på spilpriserne til andre formater...
NaieraNaieraSkrevet 23/03-06 14:04 
OMGZ!!!111 ;)

Det er jo perfekt. Intet mindre end perfekt. Det er nok den bedste PS3-nyhed ever.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 23/03-06 14:09, rettet 23/03-06 14:09 
jaes>
Joypaddet får også lige en tur i ovnen:

Tag den nyhed med et gran salt - Harrison bekræfter bare at "final" controlleren afsløres på E3.
Dvs. noget egentligt omdesign taler han ikke om... men vi har selvfølgeligt lov at håbe :)
WehnerWehnerSkrevet 23/03-06 14:09 
Jeg vil da håbe, at det får MS til at følge efter. dEr findes jo i forvejen mange regionsfri Xbox-spil, så tanken er måske slet ikke utopisk set i det perspektiv. Det er i hvert fald et stærkt signal fra Sony.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 23/03-06 14:19 
Beano>
Tag den nyhed med et gran salt

Det har du ret i, kan jeg se ud af den originale udtalelse - flot drejet af Kotaku :/

Men, _selvfølgelig_ bliver "boomerangen" ikke det endelige design. Dels har det hele tiden været en prototype, og dels er kritikken jo haglet ned over Sony ang. dette :)
BeanoBeanoSkrevet 23/03-06 14:29 
jaes>
Men, _selvfølgelig_ bliver "boomerangen" ikke det endelige design. Dels har det hele tiden været en prototype, og dels er kritikken jo haglet ned over Sony ang. dette :)

Måske... jeg tager det bare ikke som en selvfølge, ville ikke overraske mig hvis det overordnede boomerang-design blev bibeholdt hvis ergonomien er i orden.

Men igen, Sony har truffet en masse andre kloge valg med PS3 efter E3, så kan være de helt droppet boomerangen helt og startet forfra :)
jaesjaesSkrevet 23/03-06 14:37 
Nu er der to former for selvfølgelighed - den tilnærmelsesvis faktuelle, og "den i høj grad selvproklamerede og ikke særlig faktuelle selvfølgelighed" ;)
BeanoBeanoSkrevet 23/03-06 14:40 
Selvfølgeligt... doh!
HeroldHeroldSkrevet 23/03-06 14:41 
jaes>
Det har du ret i, kan jeg se ud af den originale udtalelse - flot drejet af Kotaku :/

Kotaku er desværre alt for gode til at lave sensationsoverskrifter for at få trafik.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 23/03-06 14:52 
Det lyder rigtig godt. Lad os håbe at alle de andre firmaer vågner og gør det samme for fremtiden.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 23/03-06 14:58 
Sony er vel notorisk de værste med de her regioner, så hvis det her virkelig holder vand, kan Microsoft og Nintendo vel ligeså godt følge trop. At Bluray reducerer regionerne fra 7 til 3, er da også et stort skridt frem (selvom det er irriterende, at Europa er parret med Afrika og ikke Japan/USA).

Idéen med sprog-patch-downloads er vel også lidt genial. Således kan lille firma X lancere deres spil i Japan, og hvis det bliver en succes, kan de uden væsentlige ekstra omkostninger lancere en engelsk-patch til download. Og så er spillet værd at købe for det vestlige marked, uden at spillet skal igennem en besværlig lancering i USA, med alt hvad deraf følger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 23/03-06 17:10, rettet 23/03-06 17:10 
Jeg kan næsten ikke forstå, at det er rigtigt, men hvor er det dog et fedt træk. Det er klart, som artiklen siger, at dette vil give Sony bedre mulighed for at få forbudt modchips i PS3 på verdensplan, men det er skam også ok, når regionerne er fri.
BeanoBeanoSkrevet 23/03-06 18:32 
Næh... vi vil have homebrew :)
SephirothSephirothSkrevet 23/03-06 18:39 
Skal vi ikke lige huske på, at Xbox 360 egentlig også er regionsfri, men det er op til udviklerne at sætte lås på spillene. Men hvad fanden er der osse at importere til 360? ;)

Ja, den originale Xbox var vel egentlig osse. Mon det også bliver sådan med PS3? Hvis alle spil bliver regionsfrie, er jeg en glad mand.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JmogJmogSkrevet 23/03-06 18:45 
Mht. til Xbox og Xbox 360, så ligger der en deaktiveret regionslås-feature i maskinene, som softwaren så kan aktivere, hvis udgiverne vil. Som jeg forstår det, har Sony tænkt sig at udgive PS3 uden denne feature. Hvis de gør det, så er der ikke meget udgiverne kan gøre ved det.

Lige nu er det mest spændende, om de har snakket med udgiverne om det her allerede, eller om de er lige så overraskede som os. I så fald kan der komme nogle fantastiske skænderier og tovtrækkerier ud af det. Forhåbentlig vinder Sony dem.
JAAJAASkrevet 23/03-06 18:53 
Beano>
Næh... vi vil have homebrew :)

Du har faktisk en pointe, hvad enten det var en spøg eller ej. Det er min moddede Xbox et præmieeksempel på.
BeanoBeanoSkrevet 23/03-06 19:16 
Jammen jeg mente det skam :)
Krans.KKrans.KSkrevet 23/03-06 20:27 
RJK>
Idéen med sprog-patch-downloads er vel også lidt genial. Således kan lille firma X lancere deres spil i Japan, og hvis det bliver en succes, kan de uden væsentlige ekstra omkostninger lancere en engelsk-patch til download. Og så er spillet værd at købe for det vestlige marked, uden at spillet skal igennem en besværlig lancering i USA, med alt hvad deraf følger.

Se det skulle da nok være en af de største fordele jeg kan se ved en regionsfri PS3. Jeg har nu alligevel aldrig savnet at kunne importere spillene fra USA (de fleste spil der udkommer i USA kommer også her til Europa, og jeg har aldrig rigtig gået og ærgret mig over at skulle vente af og til), men hvis det her nu betyder, at man måske vil kunne hente nogle af de japanske kuriositeter hjem (de gode af dem!) som aldrig skyller i land herovre, og samtidig have en mulighed for at forstå spillene, så kan det godt blive en halvstor gevinst.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
NaieraNaieraSkrevet 23/03-06 20:42, rettet 23/03-06 20:43 
RPGer der blev udgivet i USA, men ikke i Europa, har på PS1 og PS2 da været et af hovedargumenterne for at kunne importere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Krans.KKrans.KSkrevet 24/03-06 08:54 
Nårh jo, men nu tænker jeg nok ikke kun på RPG'er =) RPG-mæssigt er jeg nok allerede glad så længe Final Fantasy kommer hertil, og nu hvor Dragon Quest også er på vej.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
RonaldoRonaldoSkrevet 24/03-06 14:31 
Det er simpelthen genialt.

Det sparer mig besværet med at skulle købe en us-model og fået den chippet til at spille Winning Eleven.

Det med sprogpakker lyder meget interessant. Vi kommer nok til at se hjemmelavet pakker flyde på nettet... Final Fantasy hentai version? Ja, vi alle vinder.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 24/03-06 22:27 
Harddisk som standard + Gratis Live + Regionsfri + Nyt controller design (måske) = 3-0 til Sony.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
JmogJmogSkrevet 24/03-06 23:25 
Gratis Live? Er det officielt?
BeanoBeanoSkrevet 24/03-06 23:29 
Ja, der kommer dog et premium/guld abbo. også som med Live. Men med det gratis abbo. vil man kunne spille gratis.
JmogJmogSkrevet 24/03-06 23:43 
Hvad får man så ekstra ved premium?
BeanoBeanoSkrevet 25/03-06 09:54 
Godt spørgsmål... har ikke fundet nogen info om det.
Krans.KKrans.KSkrevet 25/03-06 10:51 
Måske det kunne være ekstra downloads o.l. man får adgang til? Måske endda gratis downloads af visse af de spil der vil være at finde online?

Endelig kan det jo også være, at Sony har endnu flere esser i ærmet med hensyn til deres online service som vi endnu ikke har hørt om.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
dRxLdRxLSkrevet 25/03-06 11:14 
Jeg har modsat din optimisme Sony mistænkt for ikke at have så meget styr på tingene for tiden. Hvis det er rigtigt så skyldes det at vi ikke får ret meget at vide, at sony heller ikke selv ved hvad de vil endnu.

Og før RJK og andre springer på mig for at være "xbox-boy" så tillad mig lige at smide et link om hvor skidt det står til hos Microsoft, som efter sigende flytter programmører bort fra xbox team'et i et forsøg på at redde udviklingen af windows Vista.
http://www.smarthouse.com.au/Computing/Platforms?Article=/Computing/Platforms/R7G5G6U4

Husk det er bare store dumme firmaer hvis eneste forhold til os er at de gerne vil have os bundet til netop deres strøm af forbrugs-tjenester.

ps. Utroligt at jeg er begyndt at føle at jeg skal forsvare mig imod beskyldninger om fanboyisme, på forhånd... :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Krans.KKrans.KSkrevet 25/03-06 11:50 
Nu har jeg brugt det her forum så lidt indtil videre at jeg ikke rigtigt kender dig, så jeg vil nu tro, at jeg har en rimeligt åben indstilling til dig... =) Og selvfølgelig har du ret i, at disse firmaer da ikke har andre ambitioner end at malke penge ud af os - det ved jeg skam godt. Men derfor skal de jo stadig have en eller anden form for produkt at tilbyde, som folk er interesserede i, for at de kan få os til at hoste op med ekstra penge for et produkt, der allerede tillader os at spille online, så snart vi hiver det ud af pakken.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
dRxLdRxLSkrevet 25/03-06 11:56 
Det var bare min 'disclaimer', se venligst bort fra den, den var beregnet på nogle andre ;-)

Det eneste jeg ønskede reelt at tilføje debatten var at jeg tror at Sony kæmper med at finde ud af hvordan tingene skal være. Man kan også se at de har valgt at ændre på tidligere udtalelser, så som en slækkelse af kravet om HDMI for fuld opløsning på blue-ray film.

Kan også være at de blot gemmer al deres "krudt" til den nært forestående e3 mæsse, som bliver meget spændende i år, tror jeg =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 25/03-06 14:19, rettet 25/03-06 14:21 
Inden dRxboxL får skrevet MICROSOFT over hele forumet vil jeg gerne lige have lov til at sige, at Sony er de bedste, dem kan ingen tæske.
dRxLdRxLSkrevet 25/03-06 15:02 
Jeg tror du vil få ret i din påstand med tiden. Men jeg glæder mig rigtig til rent faktisk at sidde med hardware i hænderne =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 25/03-06 15:35 
Jeg tror ikke Sony har styr på deres onlinetjeneste. Microsoft må trods alt have lært en hel del på Xbox Live, så at "PS3 Live" fra dag ét går ud og spiller op til denne, er lidt svært at tro på. Men jeg hilser det godt nok også velkommen, hvis det er gratis at spille online. Jeg har ikke "forlænget" mit Silver-abonnement til min 360'er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 25/03-06 17:14 
Man skal bare huske på at Sony ikke starter helt fra scratch... deres online tjeneste opbygges sammen med GameSpy og SOE der trods alt ved "lidt" om tingere og har været igang langt længere end MS med Live :)
Jeg er dog også lidt skeptisk med om det kommer til at køre lige så godt som Live mht. brugervenlighed, men det må fremtiden vise.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig