X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oblivion - indeholder spoilers


Svar
CronossCronossSkrevet 22/03-06 18:13 
Jeg ved at jeg har :)
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
SnoopySnoopySkrevet 03/05-06 23:45, rettet 05/05-06 00:35 
Tak for det hurtige svar.
RitesRitesSkrevet 04/05-06 07:14 
Knight Keen>
Du hopper ind i en af kirkerne og ber' ved det store alter i midten... du skal dog have flere fame points end infame points og du skal ikke have nogen bounty hængene over hovedet på dig, før du kan gøre dette...

Og hvad hvis man infamous?
» a winner is you «
KilroyKilroySkrevet 04/05-06 13:05 
Hvor kan jeg købe usynlighedsspells?
Lige en forhistorie: Jeg er begyndt at fuske med at lave våben selv, og tænkte at et sæt rustning der gør mig komplet usynlig ville være sagen. Jeg har købt to spells, men de er så kraftige at jeg endnu ikke har nok magicka til at bruge dem. Findes der nogle forholdsvis svage spells et eller andet sted? Spells, ikke scrolls.
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 04/05-06 13:09, rettet 04/05-06 15:56 
Jeg kan ikke lige huske hvor du kan købe dem, men jeg tror godt du kan glemme at få lavet constant invisibility på armor :)

Hvis du har en for voldsom udgave af en spell, kan du få lavet en mindre udgave på Spellmaking-standerne i Arcane University.

Edit: Det du nok skal have fat i er Chameleon, der gør dig sværere at se, når du er i Sneak Mode - det skulle være ret effektivt, når du får den højt op.

Jeg har iøvrigt også prøvet at enchante Resist Magic op på over 100% - no go, du får stadig skade af magi :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 04/05-06 15:46, rettet 04/05-06 15:47 
Rites>
Knight Keen>
Du hopper ind i en af kirkerne og ber' ved det store alter i midten... du skal dog have flere fame points end infame points og du skal ikke have nogen bounty hængene over hovedet på dig, før du kan gøre dette...

Og hvad hvis man infamous?


Mener du hvad der sker hvis man har flere infamus point end fame points?

Hvis ja, så sker der ingenting, der kommer bare en lille tekst frem, hvor der stå at du er for ond :)
RitesRitesSkrevet 05/05-06 09:57 
Og hvad gør man så?
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 05/05-06 10:07 
Du finder ud af hvad der gør det, og kurerer det med potions eller magi?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 05/05-06 11:21, rettet 05/05-06 15:57 
Det er vist på tide med lidt "guestimates" på hvor mange timer de forskellige mener de har brugt på spillet. Selv har jeg nok brugt. ca. 8-10 timer. Men det er lidt svært for mig at sige det præcist da (jeg er af den opfattelse at) hver gang jeg loader så går min played-time tilbage til det den var på da jeg savede, og jeg loader rigtig rigtig meget (fordi jeg er svag ;-)).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-06 11:29 
Hvis jeg regner alle de gange jeg har loadet et gammelt save med. Så har jeg vel brugt 70-75 timer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 05/05-06 11:32, rettet 05/05-06 11:32 
Mit savegame står på ca. 55 timer, så omkring 60, hvis man regner alle de gange, jeg er død med, vil jeg tro.

Og jeg er bestemt ikke færdig med spillet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 05/05-06 11:47 
82 var min tæller på sidst jeg checkede. Jeg regnede så på, hvad jeg kunne have brugt de 82 timer på i stedet, og gik mig en laaaang tur. Jeg har ikke spillet det siden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RitesRitesSkrevet 05/05-06 12:36 
Du kunne da godt lige have taget og fået de sidste achievements hjem :P
» a winner is you «
KeenKeenSkrevet 05/05-06 13:55, rettet 05/05-06 13:58 
Jeg er vel oppe på en 170 timer ifølge mine savegames, fordelt på to figurer, på 130 og 40 timer... Jeg har lavet 441 savepoints i alt :)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/05-06 15:01 
85 siger mit savegame...

Jeg er på lvl 31 men jeg mangler stadig en masse af main quest og warriors guild, samt det sidste af mage's guild og dark brotherhood. Så der er masser af timer tilbage i det. Der skal jo også være plads til Guitar Hero + det løse :)
(...)
BeanoBeanoSkrevet 05/05-06 15:17 
Der er ALTID plads til Guitar Hero... spil med økser tiltrækker :)
dRxLdRxLSkrevet 05/05-06 15:58 
Jeg har lige rettet mine timer til en 8-10 stykker. Det andet tal gav pludselig ikke mening for mig, og jeg kan kun sige at det var sent da jeg skrev det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 05/05-06 16:53 
140, minus loads.
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-06 17:30 
Knight Keen>
Jeg har lavet 441 savepoints i alt :)

Jeg har over 500. Det siger vidst lidt om hvor stor en kylling jeg er :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/05-06 17:43 
Ca. 70 timer, inden jeg måtte sælge det - vil også gerne have et liv ved siden af :-)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 05/05-06 17:53 
Ca. 55 timer.
CoreCoreSkrevet 20/06-06 23:49, rettet 20/06-06 23:50 
Nu er jeg så småt begyndt at blive nervøs for om jeg går glip af noget.

Jeg er i gang med at infiltrere den her infamøse sekt "Mystic Dawn" (Main Quest). Jeg har fundet deres hovedkvarter (hule/grotte). Herinde er planen at jeg skal have fat i en bog, bogen er som sådan ikke noget problem, da den ligger frit fremme, men der opstår et par andre problemstillinger.

For at komme ind skal jeg udlevere alle mine ejendele. Det er jeg ikke så glad for. Hvis ikke jeg gør det, får jeg på munden, og de er mange og jeg er kun level 11. Hvis jeg udleverer dem, og fortsætter hen og hører foredrag, finder jeg bogen. Hvis jeg tager den, får jeg på munden, jeg er stadig kun lvl. 11, og de er ikke færre end før. Jeg kan godt stikke af, det har jeg prøvet. Så problemet er ikke at komme ud med bogen, men at komme ud med hvad jeg har med ind.

Den kære konsolkonge, som er mange levels over mig, mener at den bedste løsning er at vente, blive stærkere, tage tilbage og dele håndmadder ud. Det ville som sådan også være løsningen. Men jeg selv mener sagtens at problemet kan løses ved at efterlade alle mine ejendele i en kiste i Weynon Manor, og så tage op og hente bogen.

Det er så her jeg er nu.

Før man bliver efterladt (næsten) alene med bogen, skal man ofre en stakkel der ligger på et alter. Man kan også befrie ham, og så får man på munden (han smutter selv ved hjælp af en slags teleport-spell). Så det nemmeste ville selvfølgelig være at ofre ham (han er en grim øgle-lignende ting alligevel, så man gør ham vel et eller andet sted en tjeneste). MEN noget siger mig at det gavner én selv ufatteligt meget at befrie ham, så er her nogen der kan be- eller afkræfte det ?

Det skal lige siges at da jeg stjal bogen og stak af med succes, var rummet næsten tomt. Mens ofringen foregår i en sal fyldt med mennesker, så en flugtaktion bliver unægteligt noget sværere, hvis jeg skal befrie ham, stjæle bogen, og løbe.

Nogen der kan hjælpe ? Min tålmodighed duer ikke til Konsolkongens usigeligt indlysende løsning.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 21/06-06 00:06 
Jeg undskylder forstyrrelsen. Problemet er løst.

Det var egentlig en smal sag at både befri ham, stjæle bogen, og stikke af.

Nu håber jeg så bare, at han ikke døde bag mig, da statuen faldt sammen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-06 00:06, rettet 21/06-06 00:07 
Der står i den officielle guide, at han er præst i Temple District i imperial city. Der står ikke noget om at du får noget ud af, at befrie ham. Hos mig døde han også under flugten.

EDIT: Suk. Hvor var det dog godt at jeg brugte tid på at kigge guiden igennem efter det hva? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 21/06-06 00:27 
Se det kunne jeg selvfølgelig ikke sove trygt på. Så jeg loadede endnu en gang, befriede ham, bevidnede at han slap levende derfra, stjal bogen, og stak af igen. Nu er jeg i Weynon Prior, med alle mine ejendele, og den (tilsyneladende meget) eftertragtet bog.

Temple District har fået deres præst tilbage, og nu skal jeg aflægge den kære Martin et besøg.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KeenKeenSkrevet 21/06-06 00:40, rettet 21/06-06 00:45 
Kunne du så ikke lige finde ud af om ham præsten kan bruges til noget hvis han overlever? en reward måske?
Jeg dræbte jo bare alt der bevægede sig inde hulen incl. ham der åbentbart var en præst, jeg er jo snart så stærk at det ikke rigtigt er sjovt længere ;)

Og lige noget helt andet...

Er der nogle der har fundet grotter, huse eller ruiner der ikke dukker op på ens kort eller er nævnt i guiden?
Danny SallingDanny SallingSkrevet 22/06-06 15:14 
Du kan nemt få alle dine ting igen, jeg fik dem i selv samme hule efter jeg havde nakket dem allesammen :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KeenKeenSkrevet 22/06-06 15:42 
man skal bare dræbe ham der tager tingene fra dig, og tage dem igen
CoreCoreSkrevet 22/06-06 16:40, rettet 22/06-06 16:44 
Det fandt jeg også ud af ad omveje.

Hvad jeg ikke havde med i beregningerne var at mit guld jo røg, i processen.

Senere kom jeg tilfældigt forbi hulen, og blev pudsigt nok angrebet af selv samme fyr, som havde mit guld. Ned med ham, guld til Thomas, og videre ud i verdenen :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 22/06-06 17:19 
Guld er godt :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/08-06 20:57 
Bruger lige denne tråd da jeg ikke gider lave en ny :-)

Jeg sitter fast! Og det er ikke første gang jeg har problemer med netop det her: lockpicks. Hvor søren finder jeg dem henne? Jeg er igang med en quest hvor jeg skal bruge en lockpick for at komme videre, og de er virkelig bare forbandet svære at finde. Og det er tilmed ikke muligt at købe dem i nogen butikker - ARGH frustration! Ifølge manualen ligger de tilfældige steder, men indtil nu har jeg måske fundet 5 i alt - og jeg har vel spillet en 40 timer efterhånden. Jeg har skimmet et par guides på Gamefaqs uden held, så jeg er lidt på herrens mark - for at bruge et dejligt udtryk. Kan det virkelig passe at lockpicks er så svære at opstøve, eller leder jeg bare de forkerte steder?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
RuneSPRuneSPSkrevet 21/08-06 21:00 
Det er godt nok et stykke tid siden jeg har spillet det, men jeg mener at du kan købe dem hvis du bliver medlem af thieves guild...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/08-06 21:13 
Hm...hvor kan jeg blive det?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/08-06 21:26, rettet 21/08-06 21:26 
Wehner>
Hvis du rejser til staldene ved Imperial Citys West Gate og går nordpå tæt langs muren (altså lige uden for byen) møder du den hidtil eneste lockpick-forhandler, jeg har set.

Dér finder du dine lockpicks
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/08-06 21:28 
Tak tak KC! :-)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/08-06 21:29 
Eller få fat i updaten inde på live, så kan du få alle de lockpicks du vil, de er nede ved "dit" "sørøver" skib, og der kan du også lære dig selv op til at blive supergod til at bruge dem, du mister nemlig ikke locpicks frem over når de knækker :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/08-06 23:04 
Hvilken update er der tale om?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/08-06 00:27 
Du behøver i princippet ikke at have så mange lockpicks på dig. Så længe du har volumen godt oppe, kan du høre dig til det rigtige tidspunkt, på hvornår du skal trykke på knappen. Siger palen bare click og ryger hurtigt op, lader du den bare ryge ned igen. Kommer der en "te-thick"-lyd samtidig med at palen går langsomt op, er det med at ramme den grønne knap når palen er i top.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KilroyKilroySkrevet 26/08-06 08:52 
Til fælles orientering skal jeg lige sige at dette projekt lykkedes.
Hvad der skal til er en usynlighedsspell. Jeg brugte en chameleon, men andre er sikkert lige så fine. (Du skal bare være i stand til at kaste fortryllelsen. Der tænkes på magicka og et passende level.)
Dernæst skal du finde fem stykker rustning du vil bruge. (De kan ikke være fortryllet i forvejen)
Tag til et alter for enchanting, der hvor man kan fortrylle våben osv.) Der er et i Frostsprag og et i Archmage room.
Du skal bruge fem Grand soul gems med en grand soul i.
Dernæst er det bare at aktivere altret, vælge at give rustningen en usynlighedsenchantment.
Resultatet burde gerne være fem stykker rustning, der hver især har 20% chameleon, og som kombineret er en tyvs drøm. Jeg kan godt sige at jeg har haft noget glæde af at drøne rundt og slå folk i knæskallerne, uden de opdagede det.
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 08/02-07 22:02 


Shivering Isles
nerosnerosSkrevet 09/02-07 12:07 
Kommer det også til XBOX 360?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/02-07 12:28 
Ja
nerosnerosSkrevet 10/02-07 14:21 
Juhuu....!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 12/03-07 12:25 
Shivering Isles har fået en dato og pris :)

Om den dato så også holder for ikke-UK lande i EU, vil jeg så lige se før jeg tror det.

Eurogamer nyhed
SumezSumezSkrevet 12/03-07 13:10 
Hvad er sandsynligheden for at Xbox Live downloads kan falde i pris efter noget tid? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RooneyRooneySkrevet 28/04-07 11:28 
Jeg fik spillet ca. 6 timer på PS3 versionen i går, og jeg er glad.

Ren opremsning:

Spillet starter hurtigere op end Xbox versionen, hakker ikke på titelskærmen fordi hd cachen skal renses, loader hurtigere overalt i spillet (noglegange kunne jeg ikke helt nå at læse de der text bites der står på skærmen, når det loader - og det var ikke fordi jeg først var gået ind af en dør og ud igen). PS3 versionen kører også langt bedre overall, og hvis der var stutter mens jeg spillede, så var det så minimalt at det er ligegyldigt. Hvilket samtidigt vil sige, at har der været slowdown, at så har det været så lidt, at det er uden betydning. OG - ingen overflod af mikro-loading screens når jeg tager en hest og drøner rundt i skoven! Så fedt! Der kommer nogle små "loading area" her og der, men de er så hurtige at det ikke går ud over styringen af hesten - som det gjorde på 360'eren. Og så er det også et langt flottere spil på PS3. Drawdistance er længere, popup hæmmer ikke så meget mere, og draw in er ikke irriterende; Når man rider rundt, tegner spillet noglegange græs osv, lidt tæt på - specielt hvis man rider hurtigt - men no biggie.

Det er ingen hemmelighed at jeg gik fuldstændig kold på spillet i dets 360 version, pga. alt det bøvl og besvær med spillet og dets performance issues, men på PS3 er det en ganske anden historie. Her føles det ikke som en træls og begrænset port af et fremragende spil, men bare som et fremragende spil.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 28/04-07 14:13 
Sumez>
Hvad er sandsynligheden for at Xbox Live downloads kan falde i pris efter noget tid? :)

Stort set 0. Det er jo ikke som om de har begrænset lager de skal have ryddet ud i som en fysisk butik ville have.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 28/04-07 16:18 
På den anden side, så kører Steam af og til med nogle fald i priserne... men der er selvfølgelig også et alternativ til den type downloads, i forhold til Xbox Live. Men jeg håber det da lidt. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 13/05-07 23:10 
Rooney>
har der været slowdown, at så har det været så lidt, at det er uden betydning. OG - ingen overflod af mikro-loading screens når jeg tager en hest og drøner rundt i skoven! Så fedt! Der kommer nogle små "loading area" her og der, men de er så hurtige at det ikke går ud over styringen af hesten - som det gjorde på 360'eren. Og så er det også et langt flottere spil på PS3. Det er ingen hemmelighed at jeg gik fuldstændig kold på spillet i dets 360 version, pga. alt det bøvl og besvær med spillet og dets performance issues, men på PS3 er det en ganske anden historie. Her føles det ikke som en træls og begrænset port af et fremragende spil, men bare som et fremragende spil.

Vi sad i dag til en gamerdag i Aalborg nogle stykker (Bede, Gaku, Hyakotake og jeg) og havde Oblivion til at køre på både PS3 på mit tv i SD og på 360 i HD på min monitor. Uden at det blev decideret videnskabeligt, så lavede vi lidt sammenligning, og det billede "Rooney" forsøger at tegne af en inferiør og en overlegen er helt i skoven (pun intended). Allerede nede i fangekælderen kørte spillet faktisk bedre på Xbox 360. Når man kommer ud at ride i skoven kører det ikke specielt godt - hverken på PS3 eller 360 og der er hyppige loading-beskeder - både på PS3 og 360.

Konklusionen var for mit vedkommende, at det er et tungt spil at trække for begge maskiner, og der kan ses - på begge maskiner. Forskellen er minimal. PS3'en larmer så markant mindre, hvilket faktisk betyder meget i sådant et spil med mange stille passager, mens 360'en har achievements og DLC.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 13/05-07 23:21, rettet 13/05-07 23:22 
Wehner>
Allerede nede i fangekælderen kørte spillet faktisk bedre på Xbox 360. Når man kommer ud at ride i skoven kører det ikke specielt godt - hverken på PS3 eller 360 og der er hyppige loading-beskeder - både på PS3 og 360.

I fangekælderen kører det ikke bedre på 360'eren. Hvordan skulle det egentligt også det, når man går rundt i et aflukket lille område. Indendøre er der ikke de store forskelle på de to versioner.

Udenfor - bl.a i skovene - kører PS3 versionen klart bedre. Der er nogle få af de "loading area" beskeder, men de kommer og går så hurtigt, at det ikke går ud over kursen man har sat på hesten - det var ikke tilfældet på 360'eren, hvor det tit gik op i hat og briller til hest.

Mht. DLC, så ligger Knights of the Nine i PS3 versionen. Når Shivering Isles er at finde i en virkbar udgave, så kommer den sikkert også til PS3 udgaven.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 13/05-07 23:27, rettet 13/05-07 23:30 
Jeg kan kun bakke Wehner op. Tror ikke der var nogen i rummet, der kunne se nævneværdig forskel på versionerne(bortset fra fangekælderen i starten).

Det skal dog siges, at Bethesda havde lovet en grafikopdatering til 360 versionen og at vi faktisk hentede en update inden spillet. Om det er den, som har gjort nogen forskel, har jeg ikke undersøgt nærmere.

Rooney>
Mht. DLC, så ligger Knights of the Nine i PS3 versionen. Når Shivering Isles er at finde i en virkbar udgave, så kommer den sikkert også til PS3 udgaven.

Havde de ikke sagt, at der ikke ville komme mere downloadcontent til PS3 versionen. Synes at huske det i et 1UP show...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig